Ik heb een vraag.........eigenlijk ben ik opzoek naar advies.
Vorig jaar maart heb ik een partytent (4x3mtr)gekocht. Niet eentje van de blokker/kwantum/leenbakker,maar eentje van 450 euro met de melding; goede stevige tent. Gezien we ervoor een partytent van de blokker hadden van 80 euro en we daar 7 jaar mee gedaan hebben (en we dus erg te vreden over waren),moest dit wel een topper zijn. Eind mei 2009 hebben we hem opgezet. Het was even een klus,want het is geen easy-up tent,maar echt een bouwpakket met goede/dikke/stevige palen. Eind augustus ging hij weer neer en tussen tijds met de vakantie (3weken) heb ik het doek eraf gehaald.
We hebben erg genoten van onze tent,echt een rubuust ding waar we met plezier onder zaten. Wel vielen de haakjes eraf waar het dak mee vast zat,maar ach met een nieuw elastiek en een naald en een draad had ik dat snel verholpen. (hier had eigenlijk al een lampje moeten gaan branden)
Dit jaar eind mei is hij dan ook weer met veel plezier neer gezet en in juli weer 2 weken weg ivm vakantie. Gelukkig maar,want in die tijd was het noodweer hier in NL.
Na de vakantie het doek er weer op. Een week later heb ik spontaan (geen wind of regen) 2 mega scheuren in het doek/dak,langs de naad.
Ik de leverancier gemaild waar we het ding gekocht hadden. Het lag aan het weer,de stormen en regen. Ik kon de beste man vertellen dat het dak er toen niet op zat ivm vakantie. Ik kon een nieuw dak kopen voor 150 euro. Tja dan maar foto's om aan te tonen wat er nu was..........geen reactie en toen ik zelf maar weer eens mailde bleek het toch echt aan ons te liggen. Doek moet eraf als er geen gebruikt van gemaakt wordt,maar frame mag ik zonder doek niet buiten laten staan. Maar omdat hij het toch wel erg vervelend voor ons vindt wilde hij uit coulange het dak aanbieden voor 100 euro.
Dit houdt dus in dat we eigenlijk elke dag een uur bezig zijn met opzetten en weer een uur met afbreken,want alles zit met boutjes en moertjes. En we in totaal 550 euro kwijt zijn voor de tent (excl. verzendkosten).

De vraag is:
Is dit normaal volgens u voor een tent van zoveel geld? Kan ik nog iets ondernemen? of kan ik gewoon beter weer een goekoop tentje kopen en me erbij neer leggen?
Alvast bedankt voor een reactie.
Kaat