| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN proberen te bereiken via cel, Skype, email...
KPN proberen te bereiken via cel, Skype, email...
Sinds kort heb ik vaste telefonie via de KPN, tot mijn verbazing heb ik echter geen telefoonaansluiting in mijn woning.
De KPN beweerd dat er wel een is maar ik denk dat de vorige bewoner de stekker en kabel verwijdert heeft.
Zelf heb ik jaren telefonie en internet van UPC gebruikt maar dat werkte nooit echt goed en als de modem het niet deed.... dan deed de telefoon het dus ook niet.
Maar goed, ik heb dus geen telefoon in huis, ik heb geen mobiele telefoon en ik wil ook geen mobiele telefoon.
Geen probleem zou je denken, een email naar de KPN en een afspraak met een monteur zal wel gemaakt kunnen worden...
Niet dus, de enige reactie die ik meerdere malen terug kreeg is dat ik hun 0900 nummer MOEST bellen om een monteur op bezoek te kunnen krijgen.
Dus dan maar naar een KPN winkel... maar ook daar kunnen ze geen afspraak met een monteur maken, sterker nog ze kunnen daar een 0900 nummer niet eens voor me bellen!
Nog even bij een belwinkel langs... nee die accepteren ook geen 0900 nummers.
Volgende stap, met een zak kleingeld naar de telefooncel...
Klinkt makkelijk maar is zelfs in een grote stad als Amsterdam vandaag de dag een hels karwei.
Ik heb er ongeveer 5 bezocht, 2 waren inmiddels verwijdert, 2 hadden geen telefoon of waren kapot.
Uiteindelijk klantenservice aan de telefoon in de laatste cel, die konden mij niet in hun administratie vinden maar hij gaf me wel een gratis 0800 nummer...
Vrijwel direct probeerde ik Skype, maar die accepteert vreemd genoeg geen 0800 nummers, ik weet niet of er een manier is om via computer en internet 0800 te bellen, iemand hier ervaring mee?
Ik heb een Mac en voip software wil niet echt lukken.
Dus als je geen mobiele telefoon hebt wordt het leven je door KPN nu al zuur gemaakt.
Belachelijk dat ze per email niet een beetje fatsoenlijk contact kunnen leveren.
Morgen maar weer naar die telefooncel dus.
De KPN beweerd dat er wel een is maar ik denk dat de vorige bewoner de stekker en kabel verwijdert heeft.
Zelf heb ik jaren telefonie en internet van UPC gebruikt maar dat werkte nooit echt goed en als de modem het niet deed.... dan deed de telefoon het dus ook niet.
Maar goed, ik heb dus geen telefoon in huis, ik heb geen mobiele telefoon en ik wil ook geen mobiele telefoon.
Geen probleem zou je denken, een email naar de KPN en een afspraak met een monteur zal wel gemaakt kunnen worden...
Niet dus, de enige reactie die ik meerdere malen terug kreeg is dat ik hun 0900 nummer MOEST bellen om een monteur op bezoek te kunnen krijgen.
Dus dan maar naar een KPN winkel... maar ook daar kunnen ze geen afspraak met een monteur maken, sterker nog ze kunnen daar een 0900 nummer niet eens voor me bellen!
Nog even bij een belwinkel langs... nee die accepteren ook geen 0900 nummers.
Volgende stap, met een zak kleingeld naar de telefooncel...
Klinkt makkelijk maar is zelfs in een grote stad als Amsterdam vandaag de dag een hels karwei.
Ik heb er ongeveer 5 bezocht, 2 waren inmiddels verwijdert, 2 hadden geen telefoon of waren kapot.
Uiteindelijk klantenservice aan de telefoon in de laatste cel, die konden mij niet in hun administratie vinden maar hij gaf me wel een gratis 0800 nummer...
Vrijwel direct probeerde ik Skype, maar die accepteert vreemd genoeg geen 0800 nummers, ik weet niet of er een manier is om via computer en internet 0800 te bellen, iemand hier ervaring mee?
Ik heb een Mac en voip software wil niet echt lukken.
Dus als je geen mobiele telefoon hebt wordt het leven je door KPN nu al zuur gemaakt.
Belachelijk dat ze per email niet een beetje fatsoenlijk contact kunnen leveren.
Morgen maar weer naar die telefooncel dus.
Re: KPN proberen te bereiken via cel, Skype, email...
Telefoon van de buren?
kpn hoort gewoon te reageren op je mails , hoe onbeschoft zijn ze toch!
Communicatie per mail is te lastig als je een monteur wilt vragen. Voor dat je een afspraak hebt gemaakt ben je 10 mailtjes verder. Hij moet gewoon bellen naar de provider.
*Mailtje 1 van klant: Ik wil een monteur
*Mailtje 2 van provider: Waarom?
*Mailtje 3 van klant: Ja nou om mijn telefoon aan te sluiten
*Mailtje 4 van provider: Kunt u dat zelf dan niet doen? Er zitten kosten aan.
*Mailtje 5 van klant: Nee ik kan dat niet, kosten? Amehoela, echt niet ga niet betalen daarvoor.
*Mailtje 6 van provider: Wij sturen niet zomaar een dure monteur naar u toe als het een kwestie van een telefoon aansluiten is. Gaat u akkoord met evt. kosten?
*Mailtje 7 van klant: Jez*s wat een *** klantenservice zeg, ik ben nu al 1 week bezig met mailtjes sturen naar jullie toe.... Maar goed kom maar op met die monteur. Stuur de monteur morgen maar na 12.00
*Mailtje 8 van provider: Sorry we kunnen op zo'n korte termijn geen monteur sturen. Wel over 2 dagen tussen 13.00 en 16.00.
*Mailtje 9 van klant: Kan ik niet
etc etc etc
*Mailtje 1 van klant: Ik wil een monteur
*Mailtje 2 van provider: Waarom?
*Mailtje 3 van klant: Ja nou om mijn telefoon aan te sluiten
*Mailtje 4 van provider: Kunt u dat zelf dan niet doen? Er zitten kosten aan.
*Mailtje 5 van klant: Nee ik kan dat niet, kosten? Amehoela, echt niet ga niet betalen daarvoor.
*Mailtje 6 van provider: Wij sturen niet zomaar een dure monteur naar u toe als het een kwestie van een telefoon aansluiten is. Gaat u akkoord met evt. kosten?
*Mailtje 7 van klant: Jez*s wat een *** klantenservice zeg, ik ben nu al 1 week bezig met mailtjes sturen naar jullie toe.... Maar goed kom maar op met die monteur. Stuur de monteur morgen maar na 12.00
*Mailtje 8 van provider: Sorry we kunnen op zo'n korte termijn geen monteur sturen. Wel over 2 dagen tussen 13.00 en 16.00.
*Mailtje 9 van klant: Kan ik niet
etc etc etc
Communicatie is bij kpn altijd moeilijk is niet de beste eigenschap bij kpn , hoe ken TS bellen als hij/zij geen telefoon heeft?? ik vind dit een fout van kpn en niet van TSSirPeter schreef:. Hij moet gewoon bellen naar de provider.
Provider kan er niets aan doen als hij geen mobieltje heeft, geen buren heeft waar hij kan bellen, vrienden/familie, kennissen, werk waar hij kan bellen etc. Een monteur moet per telefoon gesprek geregeld worden en niet via rooksignalen.tiptoo schreef:Communicatie is bij kpn altijd moeilijk is niet de beste eigenschap bij kpn , hoe ken TS bellen als hij/zij geen telefoon heeft?? ik vind dit een fout van kpn en niet van TSSirPeter schreef:. Hij moet gewoon bellen naar de provider.
zeer zeker ken de provider er wat aan doen.... ze beweren bij kpn dat er wel een kabel ligt dus dan hoef je er als klant niet achteraan te rennen ik zou TS aanraden een andere te nemen en te zorgen dat het contract ontbonden wordt door misleiding!!SirPeter schreef:
Provider kan er niets aan doen
Email contact kan ook zo gaan;
Als ze een beetje meedachten met mijn situatie zouden ze ook een gewoon (niet 0900 of 0800) nummer door kunnen geven zodat ik ze via Skype bereiken kan.
Ik wil bij KPN blijven want ik heb een goede vaste telefoonlijn nodig en denk dat andere leveranciers van deze dienst net zo moeilijk bereikbaar zijn.
Iedereen gaat er tegenwoordig maar van uit dat je een mobiele telefoon hebt.
Het probleem is voornamelijk dat klantenservice niet flexibel is en meedenkt.
Ja als er van alles besproken moet worden dan is email een beetje onhandig, maar ik hoef alleen een datum te horen.Ik heb geen telefoonaansluiting in huis, ja ik heb overal gekeken, hij is er echt niet, Ik wil graag een monteur langs laten komen, ik ben iedere dag thuis behalve zaterdag.
KPN:We sturen donderdag iemand langs.
Als ze een beetje meedachten met mijn situatie zouden ze ook een gewoon (niet 0900 of 0800) nummer door kunnen geven zodat ik ze via Skype bereiken kan.
Ik wil bij KPN blijven want ik heb een goede vaste telefoonlijn nodig en denk dat andere leveranciers van deze dienst net zo moeilijk bereikbaar zijn.
Iedereen gaat er tegenwoordig maar van uit dat je een mobiele telefoon hebt.
Het probleem is voornamelijk dat klantenservice niet flexibel is en meedenkt.
Dat de KPN winkel geen monteur kan inplannen klopt inderdaad, maar bellen naar de helpdesk vanuit de KPN winkel gebeurt regelmatig. Denk dat je iemand getroffen hebt die er even geen zin in had oid.jufferjo schreef: Dus dan maar naar een KPN winkel... maar ook daar kunnen ze geen afspraak met een monteur maken, sterker nog ze kunnen daar een 0900 nummer niet eens voor me bellen!
Als er een niet 0900 nummer was geweest zouden allen klanten deze bellen en kun je het 0900 nummer net zo goed afschaffen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Als er een lijn ligt - kan je er van op aan dat dat zo is.
Kijk bijvoorbeeld eens in de meterkast?
De telefoonlijn zou hier binnen moeten komen bij een zgn ISRA punt.
Kijk hier voor een voorbeeld:
http://blafhert.wordpress.com/2008/12/2 ... foonkabel/
Vanaf daar zou je al een telefoon moeten kunnen aansluiten.
Dat er geen kabel naar een stekkerdoos gaat is toch echt de verantwoording van de gebruiker.
Via Google kan je vast vinden hoe je een telefoonkabel/stekkerdoos aansluit.
http://www.klussen.adviesplaats.nl/Elek ... aansluiten
http://www.mijnkluswijzer.nl/index.asp? ... luiten.htm
Kijk bijvoorbeeld eens in de meterkast?
De telefoonlijn zou hier binnen moeten komen bij een zgn ISRA punt.
Kijk hier voor een voorbeeld:
http://blafhert.wordpress.com/2008/12/2 ... foonkabel/
Vanaf daar zou je al een telefoon moeten kunnen aansluiten.
Dat er geen kabel naar een stekkerdoos gaat is toch echt de verantwoording van de gebruiker.
Via Google kan je vast vinden hoe je een telefoonkabel/stekkerdoos aansluit.
http://www.klussen.adviesplaats.nl/Elek ... aansluiten
http://www.mijnkluswijzer.nl/index.asp? ... luiten.htm
Guardian72 schreef:Als er een lijn ligt - kan je er van op aan dat dat zo is.
er was hier toch een soort gelijke topic waar ook werd gezegd dat er een lijn lag.....maar die lag er niet!
-
Guardian72
- Contacteer:
Heeft niet iedere woning tenminste een ISRA punt?tiptoo schreef: er was hier toch een soort gelijke topic waar ook werd gezegd dat er een lijn lag.....maar die lag er niet!