FBTO maakt uitgebreid reclame voor de autoverzekering met aanschafwaardevergoeding. Pas als je de polisvoorwaarden opzoekt, vind je in artikel 16.1, dat de gunstige voorwaarden van artikel 16.4:
- tot 3 jaar na aankoop van een nieuwe auto : nieuwwaarde
- tot 8 jaar oude auto's bij aankoop van een auto ouder dan 3 jaar of 2e of latere verkrijger : aanschafwaarde
niet gelden voor auto's met een aanschafwaarde van 50.000 of meer. Alle E-klasse, BMW 5, Audi 6, etc vallen dus buiten die gunstige voorwaarde.
Dat op zich is al vreemd, want juist voor dure auto's worden zware beveiligingseisen gesteld, maar het onvermeld laten van deze beperking is zondermeer misleidend te noemen.
Verzekeraars zijn er als de kippen bij om zich onder een schadevergoedingsverplichting uit te wurmen door zich te beroepen op verzwijging door de verzekeringnemer. FBTO zelf loopt liever niet te koop met deze beperkende voorwaarde en verstopt die ver in de polisvoorwaarden. Dat lijkt verdacht veel op verzwijgen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FBTO autoverzekering - reclame misleidend
Re: FBTO autoverzekering - reclame misleidend
Klopt,
Ik kon de voorwaarde niet eens downloaden, er werd dan aangegeven " beschadigd bestan".
Pas bij telefonisch navragen naar de aanschafvergoeding kwam de aap uit de mouw.
Niet netjes van FBTO om zo te adverteren.
Wellicht iets voor de reclame code commissie.
K. Arydakis.
Ik kon de voorwaarde niet eens downloaden, er werd dan aangegeven " beschadigd bestan".
Pas bij telefonisch navragen naar de aanschafvergoeding kwam de aap uit de mouw.
Niet netjes van FBTO om zo te adverteren.
Wellicht iets voor de reclame code commissie.
K. Arydakis.
Re: FBTO autoverzekering - reclame misleidend
Een reclameboodschap dient om ergens de aandacht op te vestigen. Dat de verzekeraar geen polisvoorwaarden opsomt in de reclameboodschap is derhalve logisch. Wel vind ik het begrip 'aanschafwaarde' breed interpreteerbaar. De aanschafwaarde wisselt per dag en is derhalve niets anders dan de dagwaarde.
Re: FBTO autoverzekering - reclame misleidend
Chiron snapt het even niet:
Aanschafwaarde is feitelijke aanschafwaarde, verandert juist niet. De dagwaarde is een ander begrip. Daarom is het juist misleidend: de ene verz voor 5 okt 2009 vergoedt dagwaarde, die na die datum de aanschafwaarde gedurende drie jaar.
Maar op de site straat een voorbeeld v mevr de wit die al twee jaar verzekerd is
( dus voor okt 2009) maar wel de aanschafwaarde vergoed krijgt.
Hoezo misleidend.
Tijd voor een klacht over deze praktijken.
Aanschafwaarde is feitelijke aanschafwaarde, verandert juist niet. De dagwaarde is een ander begrip. Daarom is het juist misleidend: de ene verz voor 5 okt 2009 vergoedt dagwaarde, die na die datum de aanschafwaarde gedurende drie jaar.
Maar op de site straat een voorbeeld v mevr de wit die al twee jaar verzekerd is
( dus voor okt 2009) maar wel de aanschafwaarde vergoed krijgt.
Hoezo misleidend.
Tijd voor een klacht over deze praktijken.
