LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone(y)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Frenky4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 19:52

Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Frenky4 »

Situatie:
sim only abonnement liep af, dus heb ik een nieuwe sim (225min+100sms) only abonn. telefonisch afgesloten. 1e maand verliep de facturatie nog goed, echter na maand 2 kreeg ik een eindfactuur van factor 5!!
Bij mijn vorige sim only abbonn. werd er elke 16e vd maand nieuw bel en sms tegoed gestort. Dit blijkt bij mn huidige abonn. echter niet zo te zijn en wordt het iedere eerste dag vd maand gestort.
Dit was mij dus nooit verteld!

Tsja en wat kun je er tegen doen, helemaal niks, voorover bukken. Ik word er echt ziek van.
Zijn er meer slachtoffers?

gr
Frenk

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door mich24 »

maar dan snap ik het probleem niet. :?:

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Yme »

Frenky4 schreef:Situatie:
Bij mijn vorige sim only abbonn. werd er elke 16e vd maand nieuw bel en sms tegoed gestort. Dit blijkt bij mn huidige abonn. echter niet zo te zijn en wordt het iedere eerste dag vd maand gestort.
Dit was mij dus nooit verteld!
Heb je er wel naar gevraagd? Mijn ervaring is dat bij Vodafone standaard het tegoed op de 1e van de maand ingaat.

Frenky4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 19:52

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Frenky4 »

Ik heb er niet naar gevraagd, omdat mij werd verteld dat mn abbon. meteen aansloot op die van mn oude, en dus ook bel+sms tegoed..

Maar bekijk het eens vanuit klantperspectief: klant ontvangt al een jaar lang op de 16e bel+sms tegoed, verlengt netjes, maar ze (vodafone) vergeten daar wel ff bij te vermelden dat het nu de 1e vd maand toe wordt geschreven ipv de gebruikelijk 16e vd maand. Met als gevolg dat ik mn beltegoed (onwetend) verbruik over mn bundel heen ga bellen, met als gevolg torenhoge rekening.
Nu willen ze 'uit coulante eenmalig abonnementskosten crediteren', wat maar een klein gedeelte is van t totaalbedrag..

Blade77
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2010 13:15

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Blade77 »

Een sneaky manier om meer geld in het laatje te brengen. Vodafone is niet de enigste. Als je bv op de 16de een nieuw abonnement afsluit,ga je vanuit dat de maanden lopen vanaf 16 tot 15 van de nieuwe maand.Was eerst ook zo,nu word het deel van het resterende belmin/sms berekent. Maar dat vertellen ze er niet bij,staat dacht ik ook niet de voorwaarden beschreven.

C.L.
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2008 14:43

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door C.L. »

Wij zijn met ons gezin bijna 10 jaar lid bij Vodafone. We hebben gewone abonnementen en Sim Only's. Iedereen bij ons krijgt op de eerste van de maand het nieuwe beltegoed (ook na diverse verlengingen) en als ik mijn bundel wijzig, is dit altijd naar rato. Dus Op de 15e wijzigen naar een hogere bundel, krijg ik maar voor een halve maand. Wordt ook altijd netjes door de medewerker gezegd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door mich24 »

Blade77 schreef:Een sneaky manier om meer geld in het laatje te brengen. Vodafone is niet de enigste. Als je bv op de 16de een nieuw abonnement afsluit,ga je vanuit dat de maanden lopen vanaf 16 tot 15 van de nieuwe maand.Was eerst ook zo,nu word het deel van het resterende belmin/sms berekent. Maar dat vertellen ze er niet bij,staat dacht ik ook niet de voorwaarden beschreven.
Onzin!!

RogierSwinkels
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:20

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door RogierSwinkels »

mich24 schreef:
Blade77 schreef:Een sneaky manier om meer geld in het laatje te brengen. Vodafone is niet de enigste. Als je bv op de 16de een nieuw abonnement afsluit,ga je vanuit dat de maanden lopen vanaf 16 tot 15 van de nieuwe maand.Was eerst ook zo,nu word het deel van het resterende belmin/sms berekent. Maar dat vertellen ze er niet bij,staat dacht ik ook niet de voorwaarden beschreven.
Onzin!!
Nou ik weet niet of dat onzin is, ik heb twee jaar geleden een abonnement van Tmobile gehad en mijn factuur/abonnement liep van bv 18 mei tot 17 juni. Nieuwe belminuten gingen dus op de 18de in. Dat telecom bedrijven er baat bij hebben dat je buiten de bundel belt en zo dus extra moet betalen kan een kind begrijpen. Ik kan me voorstellen dat het voor het gemak maar even vergeten wordt te vertellen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door mich24 »

Daar ging het blade77 niet om.

Alsof een telco met opzet jou een andere ingangsdatum gaat geven van je bundel bij je oudere provider :roll: :roll: :roll:

Frenky4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 19:52

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Frenky4 »

Tuurlijk hebben ze er baat bij dat VODAFONE het 'even niet verteld'. Van zo'n sim only abonn. klant, die zich netjes binnen de bundel houdt, worden ze echt niet rijk van.

Het staat tevens ook niet in de voorwaarden beschreven.
Ik heb de factuur wel netjes moeten betalen, want ja ik wil natuurlijk wel dat die Vodafone managers in hun dikke auto's blijven rijden!

Zodra mn abonn. is afgelopen, is het hawdoe vodafone!

WINNEN
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:01

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door WINNEN »

:o :?

Ik heb met vodafone een ontzettende ervaring
Ik werd gebeld dat Ik een nieuwe mobiele telefoon gewonnen had
en dat het toestel werd thuis bezorgd. Toen bleek dat er een abonnement betaald moest worden van 13,75euro per maand voor een periode van 2 jaren.
voor het abonnem. geld zou je 270 belminuten hebben, meer Ik dacht Ik bel er niet mee maar wordt er liever op gebeld.
Ik ben dus niet meer verschuldigd dan 13,75euro per maand
maar nou ging vodafone geld van mijn bankrekening afschrijven
en meer dan 80 euro en een keer meer dan 100 euro en Ik denk wat krijgen we nou..
Ook het contact met de site van vodafone is niet toegankelijk
omdat ze de service stop zetten en je dan geen sms kunt hebben
bovendien als je telefonisch contact maakt zetten ze je veel te lang in de wacht of geven een verkeerd telefoonnummer en sturen je van het kastje naar de muur.
Ik heb een x telefoonnummers geprobeerd bij v. maar Ik kreeg nul op request. Wel werd me een telefoonrekening specificatie gezonden die niet van mij bleek te zijn maar van een ander nummer.
En daarna kreeg Ik een stalkende intrum justitia dat Ik de rekening van v. moest betalen, inmiddels opgespookt tot meer dan 800euro.
Ik heb de stichting STOP VODAFONE benaderd en mijn relaas
betreffende v. geschreven en als je leest hoeveel personen door v. zijn
benadeeld .. ontzettend.
Verder heb Ik mijn rechtsbijstand benaderd voor verdere tekst en uitleg
maar de dienstdoende jurist de heer rombouts wou niet inzien dat toch echt vodafone verkeerd bezig kon zijn.
Ik vind dat vodafone moet ophouden met mij geld te willen afpersen
en me niet met een verhaaltje moet opschepen over een gewonnen
toestel als er zo n adder onder het gras is.
Ik heb mijn abonnement opgezegd.
En hoop van de niet gevraagd rekening af te komen.
winnen
:wink: :wink: :wink: :wink:

Frenky4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 19:52

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Frenky4 »

hypothetically speaking: wat zou er gebeuren indien de volgende factuur gewoon niet word betaald?

Relinquish85
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2010 03:40

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Relinquish85 »

Ach, Vodafone was bij mij al jaren volledig zonder problemen helemaal geen gezeur of gedoe. Totdat...BC de verlengingen ging regelen dit jaar. Vooralsnog hou ik er hoop op dat ze het inderdaad gaan regelen met terugwerkende kracht maar inmiddels is er al wat smet op het blazoen van V/BC.

Het zit zo: BC heeft mij telefonisch benaderd (met machtiging van V) voor de verlenging van mijn abonnement. Per 28 oktober 2010 zou ik overgaan naar een SIM ONLY BEL + SMS 70 voor de duur van 1 jaar. Dat ging kennelijk niet helemaal lekker want in juli kreeg ik een rekening a torenhoog en was "mijn nieuwe abonnement" alvast ingegaan...

Per 1 juli was dat niet 70 minuten BEL + SMS voor 7.95, dat had geen ramp geweest verder maar het was een 1600 BEL + SMS + WEB a 75 euro (de eerste 6 maanden, daarna is hij € 150,- ). Klein verschil...waar heb je het over??? :?

Goed ze zijn niet een zekere kabelprovider bestaande uit drie letters en berucht om hun facturatie-afdeling (niet zonder reden) dus twee emails en een paar telefoontjes verder kwam het op de goede afdeling. Nu inmiddels bijna een maand verder is het nog niet opgelost en begint het drie letter kabelexploitant verhaal toch lichtelijk weer naar boven te kruipen. Met name omdat er tot twee keer toe nadrukkelijk is toegezegd dat ze mij op zekere datum zouden bellen, prima als het een dag later wordt of twee dat overleef ik ook wel maar HELEMAAL niets van je laten horen vind ik niet echt netjes.

Ander puntje, als dit nu door blijft gaan (toezeggingen doen en er gebeurd niets)...mijn contract (die van 70) (in juni afgesloten) zou pas ingaan op 28 oktober 2010. Kan ik dat dan niet alsnog laten ontbinden??? DAS Rechtsbijstand doet er niets mee want het belang is niet hoog genoeg... (ook handig...KAN je ergens een keer wat vragen, doen ze er niets mee. Maar hopen dat ik ook geen werk voor ze krijg dan, dan is er toch meer aan de hand! :lol: )

@franky: probleem is, als jij HUN wat wilt doen moet je in het algemeen zorgen dat JOU niets te verwijten valt. Anders had ik veler facturen van een drie letterige benaamde kabelexploitant ook niet betaald.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat een gemakzucht zeg,om de telco maar de schuld te geven, en nu in ene ook de BC. Vind ik beetje raar. De BC is een bedrijf wat de verlengingen in naam van Voda doet, dus ik begrijp niet helemaal waar BC nu in ene de fout maakt. :roll:

Relinquish85
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2010 03:40

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Relinquish85 »

@Mich24: Omdat ik de goede gegevens krijg van BC, maar dat BC (degene die daadwerkelijk de contracten in orde maakt) de verlenging foutief heeft verwerkt in de administratie en zo ook heeft doorgegeven aan V. Ik V bel en te horen krijg dat ik bij BC moet zijn aangezien zij zelf niets kunnen doen zonder andere imput van BC, BC dat erkent dat er een fout is gemaakt en toezegt dat zo snel mogelijk te veranderen en een maand later nog niets is gedaan? Eén voordeel dan, je kan de servicelijnen wel bereiken (je moet soms alleen even wachten maar dat duurt niet lang) en je wordt ook heel netjes te woord gestaan.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door mich24 »

Dat is uiterst slordig van de BC. Heb je ze al een deadline gegeven?

Relinquish85
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2010 03:40

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Relinquish85 »

De deadline is a.s. vrijdag als dan NOG niet gebeld/gemaild is met de status en in elk geval een datum dat het omgezet is ga ik kijken wat ik juridisch gezien kan doen. Formeel is mijn contract nog niet ingegaan (zou 28 oktober moeten gebeuren) lijkt mij dat je dat gewoon kan annuleren d.m.v. getekend schrijven?

Blade777
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2010 16:08

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Blade777 »

Frenky4 schreef:Tuurlijk hebben ze er baat bij dat VODAFONE het 'even niet verteld'. Van zo'n sim only abonn. klant, die zich netjes binnen de bundel houdt, worden ze echt niet rijk van.

Het staat tevens ook niet in de voorwaarden beschreven.
Ik heb de factuur wel netjes moeten betalen, want ja ik wil natuurlijk wel dat die Vodafone managers in hun dikke auto's blijven rijden!

Zodra mn abonn. is afgelopen, is het hawdoe vodafone!
Ja het is het meest makkelijke om te zeggen dat het onzin is, zal me niets verbazen als mich24 nog in st. nicolaas gelooft..

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door mich24 »

Het is ook onzin, alsof een Telco met opzet dat doet,daar geloof ik niet in..

Dus niet zo rare opmerking dat ik alles geloof,slaat natuurlijk nergens op

Blade777
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2010 16:08

Re: Vodafone(y)

Ongelezen bericht door Blade777 »

als je een 1 jarige abonnement afsluit op 16 maart 2011 eindigd die op 16 maart 2012, toch niet op 1 april 2012? Is toch logisch te geloven dat mensen er vanuit gaan dat hun maanden dan van de 16de tot en met de 15de lopen. Dus in het begin zijn er genoeg mensen die er vol tegenaan gaan met bellen omdat ze denken dat ze genoeg minuten/sms hebben. Dat de minuten/sms in gaan op de eerste van de nieuwe maand word in erg veel gevallen niet gezegd, is gewoon een feit. (zou eigenlijk vastgelegd moeten worden en als dit niet vast staat moeten ze mensen gewoon hun geld teruggeven)

Dat jij overal tegenin wil gaan moet jij zelf weten, maar door alleen effe onzin te roepen zonder te onderbouwen,vind ik je niet slim overkomen.

Gesloten