LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sandra Voorstenbosch
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04

iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door Sandra Voorstenbosch »

Dat heet toch oplichting?
Ik bel, als organisator, heel veel. Daarom kocht ik de duurste iPhone, bij het duurste abonnement van T-mobile.
De i-Phone bleek vanaf het begin al defect. Anderen konden mij niet of slecht verstaan. Dit was in de herfst.
Ik zal jullie de reeks communicatie besparen. Het is nu augustus en er is niks gebeurd.
Van niet-terugbellen, niet aankomen brieven, tot omruilafspraken die 5 keer niet nagekomen worden, omdat een collega "teveel beloofd" had, of de iPhones op waren, of dat er niks omgeruild kon worden, maar dat er alleen gerepareerd werd. Dat ik na een maand de iPhone terugkreeg, nog steeds defect, en na 2 maanden hoorde dat ze die hele maand "niks gedaan hadden, omdat het probleem niet was geconstateerd". Ik heb meegedaan met al hun tests en proeven, omruilen simkaart, vanalles. Ik ben toch geen technische helpdesk, die maandenlang alles met hun gaat testen?! ik betaal nota bene elke maand grof-geld om "de nieuwste iPhone" te hebben, die het tot op de dag van vandaag niet goed doet.

En iPhone piekert er niet over om me een nieuw toestel te sturen. Weet je hoe ze dat noemen? Oplichting!!!
En wel elke maand geld afschrijven? da's toch superbelachelijk. Dat zou verboden moeten worden! Kan ik geen handhavingsverzoek indienen of aangifte van oplichting doen ofzo? T-mobile lijkt niet eens de intentie te hebben het op te lossen..
Ik heb ze al vaker gezegd dat ik betaal voor iets dat zij niet leveren, dus dat ze die betalingen terug mogen storten. En ook de kosten.
Je frustreert wel je volk zo, met dit soort toelatingen als overheid, en als bedrijf, dan krijg je ook meer aso-gedrag tegen je vrouw, meer aso-gedrag in het verkeer, heb je helemaaaal geen zin om te car-poolen en laat je niemand meer voorgaan in de rij voor de kassa.

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door Frank444 »

Als iemand mij belt met een Iphone, valt altijd de verbinding weg.

Als je wilt bellen moet je een toestel kopen van een tientje met een Sim Only, maar beslist geen Iphone. Dat is een showproduct om te laten zien hoe hip je bent. Heeft niets met foon te maken.

Topman Mark Papermaster van Apple is ook al de laan uitgestuurd omdat de Iphone waardeloos is. Sorry voor alle Apple-gelovigen die ik hier kwets. Apple is een religie.

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door dimba »

Sandra Voorstenbosch schreef:

Ik heb ze al vaker gezegd dat ik betaal voor iets dat zij niet leveren, dus dat ze die betalingen terug mogen storten. En ook de kosten.
.
Hoi Sandra, ik ben ook iPhone gebruiker, met een grote barst in het scherm :cry:

Het vervelende is, T-Mobile bied jou juist wel de dienst aan, ze hebben voor jou een lijntje vrij die er voor zorgt dat je kan bellen. Balen natuurlijk als je telefoon niet goed werkt.

als je hun website bekijkt ( lees goed zoeken, hehe )
http://www.t-mobile.nl/telefoon/telefoo ... n/garantie

Dus ik zou zeggen, haal waar je recht op hebt, binnen 60 dagen defect een omruiling, en anders de reparatie. Blijkt uit de reparatie dat je vocht schade hebt, dan lijkt het een onbegonnen zaak ( nou weet ik niet wie dat bepaalt, T-Mobile het reparatiecentrum of Apple ), en zou ik eens verder lezen op het forum.

Gr Dimba.

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door dimba »

Frank444 schreef:Als je wilt bellen moet je een toestel kopen van een tientje met een Sim Only, maar beslist geen Iphone. Dat is een showproduct om te laten zien hoe hip je bent. Heeft niets met foon te maken.
Offtopic : helemaal mee eens, mijn volgende telefoon word een vertrouwd Nokia, die kun je met een gerust hart laten vallen. Nooit meer Apple voor mij :lol:

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik bel, als organisator, heel veel. Daarom kocht ik de duurste iPhone, bij het duurste abonnement van T-mobile.
Als je veel belt en afhankelijk bent van je telefoon, waarom koop je dan een iPhone? Was dat eigen initiatief of heb je je wel goed laten voorlichten? Je kunt dan veel beter een goede telefoon kopen met minder mogelijkheden.
En je telefoon staat los van je abonnement. Gaat je telefoon kapot, dan kun je met een andere telefoon (voor een paar tientjes of minder kun je al een simlock vrije GSM kopen, die wel werkt) gebruik maken van dat abonnement.

Sandra Voorstenbosch
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door Sandra Voorstenbosch »

Dirkie schreef: Als je veel belt en afhankelijk bent van je telefoon, waarom koop je dan een iPhone? Was dat eigen initiatief of heb je je wel goed laten voorlichten? Je kunt dan veel beter een goede telefoon kopen met minder mogelijkheden.
En je telefoon staat los van je abonnement. Gaat je telefoon kapot, dan kun je met een andere telefoon (voor een paar tientjes of minder kun je al een simlock vrije GSM kopen, die wel werkt) gebruik maken van dat abonnement.
euh, volgens jou kan ik niet verwachten dat als ik een telefoon koopt dat ik daar goed en veel mee kan bellen?

Ik vond jullie tips er goede tips, dank hiervoor, vooral die tip met die website heb ik direct doorgestuurd. Toch wil ik nogmaals jullie hulp vragen. Ik stuurde door, dat volgens hun eigen site ik binnen 2 maanden een defect mag melden en dat het toestel dan omgeruild zou worden. Onderstaande mail kreeg ik terug, en ze reppen niet over een oplossing. Alleen maar over waarom zij vinden dat ik geen nieuw toestel mag...???
Begrijpen jullie dit?
Ongelooflijk!



-------- Originele bericht --------
Onderwerp: T-Mobile beantwoordt u (WR 11/08/2010 655830311)
Datum: Wed, 11 Aug 2010 13:20:30 +0200
Van: _T-Mobile Zakelijk Klantenservice <[email protected]>

Geachte mevrouw Voorstenbosch,

U heeft ons een e-mail gestuurd, waarin u verwijst naar de gewijzigde procedure voor door consumenten defect ontvangen toestellen. Wij danken u voor uw e-mail en geven u graag de volgende reactie.

Uit onze gegevens blijkt dat uw toestel op 10 december 2009 is bezorgd en u medio januari 2010 voor het eerst melding maakte van een defect aan uw toestel. Dit is goed verklaarbaar door het feit dat uw mobiele nummer pas op 11 januari 2010 werd overgezet naar T-Mobile. Er is hierbij onzes inziens echter geen sprake van het tijdig melden van een toestel dat bij ontvangst defect is. De wijzigingen die vanaf mei 2010 voor particuliere klanten zijn doorgevoerd, staan hiernaast los van uw zakelijke aankoop. De omschreven omruiling vindt bovendien plaats met een refurbished toestel, iets waar niet al onze klanten de voorkeur aan geven. Een reparatie is in deze gevallen ook mogelijk.

Uiteraard zoekt T-Mobile, ook voor haar zakelijke klanten, voortdurend naar oplossingen om de dienstverlening te optimaliseren. Het is op dit moment niet duidelijk of er in de toekomst meer wijzigingen in de reparatievoorwaarden te verwachten zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan vernemen wij deze graag per e-mail via [email protected] of via ons gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt

Voor algemene informatie over onze producten, diensten en openingstijden kunt u terecht op www.t-mobile.nl en kies linksboven voor 'Zakelijk'.




Beste Wilbert van Rijswijk,

Op deze pagina http://www.t-mobile.nl/telefoon/telefoo ... n/garantie las ik:
Aankoopfase

T-Mobile begrijpt dat het vervelend is als je toestel defect is. Is je toestel direct na aankoop defect als gevolg van een fabricagefout of is er sprake van een waarneembaar gebrek, neem dan bij voorkeur binnen acht dagen maar in ieder geval niet later dan twee maanden na aankoop contact op met T-Mobile Klantenservice. Je toestel wordt dan omgeruild zodat je niet hoeft te wachten totdat het toestel is gerepareerd. Vergeet niet te melden dat je toestel direct na aankoop stuk is gegaan en zorg dat je de kassabon of eventueel pakbon bij de hand hebt.

waarom doen jullie dat niet?"

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door dimba »

Hmmm, het gaat om een zakelijk contract, ik heb de info inderdaad bij particulier gekeken.
Maar dan nog blijft het niet netjes als je volgens T-Mobile in januari het toestel als defect meld, ze je eerst testen laten doen + omruilingen beloven en nu medio augustus nog steeds met een defect product zit.

janneman22
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:20

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door janneman22 »

Frank444 schreef:Als iemand mij belt met een Iphone, valt altijd de verbinding weg.

Als je wilt bellen moet je een toestel kopen van een tientje met een Sim Only, maar beslist geen Iphone. Dat is een showproduct om te laten zien hoe hip je bent. Heeft niets met foon te maken.

Topman Mark Papermaster van Apple is ook al de laan uitgestuurd omdat de Iphone waardeloos is. Sorry voor alle Apple-gelovigen die ik hier kwets. Apple is een religie.
De 3gs is een prima toestel, nooit problemen mee gehad. Dat je bereik weg valt ligt aan je provider.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Janneman zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de grensstreek hadden ze geen tot slechte dekking. Het is wel moeilijk om dat aan t mobile zien te ontfutselen, want dat geven ze niet zo snel toe. Daarna is het nog een hele klus om je gelijk te halen, maar het kan lukken.

Je telefoon is denk niet sim lock vrij anders zou je het kunnen proberen met een sim kaart van een andere provider.

Sandra Voorstenbosch
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door Sandra Voorstenbosch »

kaarsje69 schreef:Janneman zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de grensstreek hadden ze geen tot slechte dekking. Het is wel moeilijk om dat aan t mobile zien te ontfutselen, want dat geven ze niet zo snel toe. Daarna is het nog een hele klus om je gelijk te halen, maar het kan lukken.

Je telefoon is denk niet sim lock vrij anders zou je het kunnen proberen met een sim kaart van een andere provider.

Nope, het toestel ligt hier al maanden in de kast, en ik bel met de oude Nokia. Toch betaal ik wel elke maand.
En bel (sinds het begin) in het hele land.

Ik vind het ongelooflijk dat bovenstaande email alleen als doel heeft mij te informeren en geen enkele oplossing biedt.. wat vinden jullie daar nou van??
Adviseren ze nou eigenlijk om mijn iPhone in de kast te laten liggen, of wat moet ik nu doen?
Ik betaal elke maand het duurste abonnement om die nieuwe iPhone te kunnen hebben, de belminuten maak ik niet eens op...

janneman22
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:20

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door janneman22 »

Gewoon jailbreaken en zelf unlocken. Is zo gepiept. Staan genoeg handleidingen op internet. Als je meer wilt weten dan kan je me een pm sturen.

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door Frank444 »

Misschien is het een ander probleem, maar het is toch algemeen bekend dat de iPhone kampt met "Antennagate".

Er is zelfs een directeur ontslagen/weggestuurd/vrijwillig vertrokken link vanwege het plotseling wegvallen van het bereik van het toestel.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door atesli »

Heb sinds kort de iphone 4, ben er reuze blij mee en niet veel problemen.

Merk wel dat de iphone sneller 3G verliest dan een nokia.
Als je een zwak 3G signaal hebt dan is gelijk de iphone bijna waardeloos.

Heb slechte dekking vooral in de trein op lange afstanden door de weilanden.
Thuis en in de randstad nauwelijks problemen.

Maar inderdaad als je geen 3G hebt is het niet leuk.


ATESLI

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

Als T-mobile een I-phone levert, en die is defect, of netwerk is onvoldoende, dan moet T-mobile dat oplossen, maar oplossen en T-mobile, dat is tegenstrijdigheid.

Ik heb T-mobile opgezegd, toen mijn I-phone het telkens niet deed. Aangetekend opgezegd en bankafschrijving geblokkeerd. Nooit meer wat van gehoord.

Via Marktplaats adresje gevonden waar ze de SIM-lock hebben verwijderd, dus nu doet de I-phone het prima bij een rode provider.

Berna

RogierSwinkels
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:20

Re: iPhone nu al 3/4 jaar defect, en ik betaal wel, oplichting

Ongelezen bericht door RogierSwinkels »

Heel eerlijk moet ik zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met de reparatieservice van Tmobile, bij defect kon ik hem inleveren bij de Tmobileshop en dan kreeg ik b.v. een nieuwe. Ik zit nu aan mijn derde Iphone.

Groeten
Rogier

Gesloten