LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lachende derde

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio

Lachende derde

Ongelezen bericht door Dubio »

Aegon had in 1999 in moeten zien wat voor een link product ze verkochten met legio, misschien al in 98. Toen ben ik mijn contract aangegaan en dat heeft toentertijd al een tijdje negatief gestaan. Men had er zekerheden in moeten bouwen of er gewoon mee moeten stoppen.
Toen kwam Dexia. Ze wilden de bank overnemen voor 900 mln euro. Vast veel meer dan de werkelijke waarde, maar iedereen deed toen gek (worldonline e.d.). En er werd toen wel vet winst gemaakt met contracten, ze vlogen als warme broodjes over de toonbank.
Ik meende gelezen te hebben dat Aegon de bank aanvankelijk helemaal niet wou verkopen maar dat Dexia perse wou overnemen.
Ik weet niet wanneer Dexia doorhad dat men een kat in de zak had gekocht maar het zou op het laatse moment 2001 moeten zijn. Toen liep mijn contract af met al minder uitkering dan inleg, wat er daarna is gebeurt weet iedereen. Toch zijn de meeste contract m.i. verkocht in 2000, net toen de beurs een top bereikte en Dexia eigenaar was.
Had men toen bij Dexia de bui zien hangen en dacht men nog even zoveel mogelijk contractjes verkopen om in ieder geval nog iets minder verlies te maken op de miskoop. Het lijkt me niet, Dexia had deze problemen ook niet gewild, ze hebben een reservering van 500 mln E genomen om de problemen op te lossen. Hadden ze in 2000 actie ondernomen dan had dat aanmerkelijk minder gekost.
Als ze echt slim waren geweest hadden ze de bank nooit gekocht. Maar ik denk dat niemand de koersdalingen aan heeft zien komen op een paar slimme put-optie kopende beurshandelaren na, maar die zouden voor deze tijd geld hebben verloren met die strategie.
Dus eigenlijk is er maar een schuldige, de dalende beurs. Hoewel kenners Dexia hadden moeten waarschuwen dat de beurs wel heel hoog stond. Maar toen waren deze kenners roependen in de woestijn.
Dus iedereen gedupeerd. Ook Dexia. En als men de restschulden niet betaald zijn deze nog wel voor Dexia, die heeft dat geld namelijk ook geleend, als ze dat niet terugbetalen zijn er ook weer gedupeerden die geen geld krijgen. Ik denk dat als iedereen z'n restschuld wel betaald de strop voor Dexia sowieso een miljard euro bedraagt.
Er is 1 partij die wel gewonnen heeft: Aegon, alhoewel deze met sprintplan ook nog moeilijkheden heeft, maar er zijn in ieder geval geen restschulden dus ze hebben geen vorderingen. Op een paar gedupeerde vliegwieeln na. En die gaan ze ook compenseren. Kosten: een paar miljoen euro. Netto is Aegon de enige die verdiend heeft.

16again

Re: Lachende derde

Ongelezen bericht door 16again »

Dus eigenlijk is er maar een schuldige, de dalende beurs. Hoewel kenners Dexia hadden moeten waarschuwen dat de beurs wel heel hoog stond. Maar toen waren deze kenners roependen in de woestijn.
Had Dexia gewaarschuwd moeten worden met: "resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst"? Kom nou toch, ze zijn zelf bank!

Bij Dexia zag men bij de overname alleen de maandelijkse rente-inkomsten, en voor dexia maakte toekomstig koersverloop feitelijk weinig uit. Bij eventuele beursdaling is het volledig risico namelijk voor lessee, die een restschuld overhoudt. Men kon hooguit vermoeden dat een enkeling die restschuld dan niet zou kunnen ophoesten.
(Dit risico van niet-terugbetaling loopt een bank bij elke verstrekte lening)

Het probleem voor Dexia werd pas duidelijk toen de koersen inderdaad zakten. Lessees voelden zich benadeeld en proberen onder het contract uit te komen en daarmee de zwarte piet bij Dexia te leggen.
Middels beroep op dwaling/misleiding/gebrek aan zorgplicht/gezinsbescherming(eega) bleken de lease contracten niet onaantastbaar.
Het lijk in de kast bestond dus uit de niet waterdichte leasecontracten!

arend

Ongelezen bericht door arend »

Toevoeging

Aan lessees met schulden kon Dexia nog meer geld verdienen (hoge rente), hetgeen bij de overname toen juist geen bezwaar voor Dexia was. Niet wetende, dat deze restschulden de pan gingen uitrijzen met omgekeerde gevolgen.

Groet,

Arend

Richard de Wind

Ongelezen bericht door Richard de Wind »

Tja, en welke bank kan een paar verneukte levens schelen.....

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Dubio en echte gedupeerden,

Dubio, je maakt je naam waar.
Je brengt mensen in verwarring door je domme en nergens op slaande uitlatingen zoals je topic "Handtekening"

de grootste onzin die je uitkraamt!
Probeer maar eens een hypotheek af te sluiten zonder handtekening van je partner, zoals wettelijk voorgeschreven.

Over deze topic:
Dexia, als "deskundige " bank had bij de overname van legio lease ook de zorgplicht overgenomen jegens de contractanten van alle legio lease contracten.

Waarom heeft Dexia toen ze Legiolease overnam en als expert zag dat Legiolease geen afscherming voor dalende koersen had genomen, de deelnemers niet gewaarschuwd (DSI regels had ze toch getekend!) met of afkoop of aankoop van een putoptie ter afscherming. De premie voor een putoptie was toch voor de deelnemer (art 6 contract),kostte Dexia dus niets. DEXIA heeft toch gewoon de andere kant opgekeken!

Maar dexia heeft in februari van dit jaar wel Aegon voor de rechter gedaagd voor iets wat ze ons ook hebben aangedaan.

Dexia is zo schuldig als de hel en zij weten het !!

Nu over Aegon:

Dubio jij zegt:
"Er is 1 partij die wel gewonnen heeft: Aegon
Op een paar gedupeerde vliegwieeln na. En die gaan ze ook compenseren. Kosten: een paar miljoen euro"

Je hebt de klok horen luiden maar weet niet .....

Er zijn een paar Vliegwiel contracten (er zijn veel soorten) met bepaalde volgnummers die inmiddels (een half jaar geleden) door aegon zijn benaderd om tot een oplossing te komen.

De meeste Aegon Vliegwiel gedupeerden hebben hier dus niets aan en door jouw uitlating schep jij valse hoop.

De Vereniging PAYBACK is WEL voor alle vliegwiel gedupeerden bezig.
Er zijn inmiddels een paar gesprekken geweest met een advocatenkantoor en zij gaan, door tussenkomst van PAYBACK, gedupeerden juridisch bijstaan om Aegon aan te pakken. Hierdoor worden de kosten gereduceerd.

PAYBACK leden zijn/worden inmiddels geinformeerd, begin volgende week komt er een topic op Radar waar alle informatie te vinden is voor de gedupeerden van het Aegon Vliegwiel die iets willen ondernemen.

Groeten aan alle gedupeerden en de boodschap aan de meelezende aanbieders en de tussenpersonen:
Jullie grootste fout: Het onderschatten van jullie tegenstanders!!!

Samen staan we sterk.

In één zaak is inmiddels beslag gelegd op het inkomen en vermogen van de tussenpersoon.

Dit is nog maar het begin.

Piet

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Dubio,

Of Aegon de lachende derde is dat blijft een afwachten, het is ontegenzeggelijk knap van Aegon om ondanks alles redelijk buiten schot te blijven, jammer genoeg voor hen is ook dit niet met de werkelijkheid overeenstemmend, ook voor Aegon komt er het een en ander langzaam hun richting uit, kijk naar het item van Piet, ook zit de rechtszaak Dexia versus Aegon er nog aan te komen, weliswaar in het diepste geheim zoals het de bewoners van Hades betaamt, maar hij komt eraan.

Dubio het siert je dat je nog altijd en standvastig voor Dexia strijdt, probeer echter niet te veel verstrikt te geraken in de ontkenningen en hun negeren van feiten, veel van de waarheden van Dexia zijn te dol om lang bij stil te staan.

De transparantie is overduidelijk, wat gisteren met stelligheid verkondigt werd meestal vandaag al naar het land der fabelen en sagen verwezen.

Dat de zaak er voor Dexia steeds triester uit gaat zien ben ik wel met je eens,
Men had dan ook beter niet als een stier in de salon te keer kunnen gaan dan was er niet zoveel kapot gemaakt en kwaad bloed gezet, nu komt hun eigen stelling steeds dichter bij; eigenschuld dikke bult, word een koekje van eigen deeg.

Vanavond nog op T.V. de maatschappij verhardt heel snel, we worden steeds individualistischer,egoistischer, 1 miljoen mensen geven toe geen enkele vriendschap te hebben, zinloos geweld wordt steeds meer genegeerd evenals armoede en de ellende van mensen om ons heen, mensen die ergens de dupe van zijn worden steeds meer gemeden.
Waar denk jij dat deze verharding vandaan komt?

Zinloos geweld word niet alleen fysiek gepleegd, ook een financiële instelling kan het hierin erg bont maken, mensen worden ook psychisch zinloos kapot gemaakt. murm gebeukt door incasso bureau's en zinloze bedreigingen.

Overheid, justitie en de oude normen en waarde, zoals geloof en vertrouwen, in je bank of verzekerings maatschappij verdwijnen als sneeuw voor de zon, steeds meer worden juist deze aloude insituten gezien als de vijand.
En steeds meer maken ze deze visie tot waarheid, moraal, ethiek, sociaal acceptabel gedrag zijn niet langer prioriteit.

groetjes, prettig weekend Ton

willems

Ongelezen bericht door willems »

Dubio,
Jouw zienswijze is op zijn minst zeer suspect! Dexia heeft, nu achteraf,
alle middelen toegepast om zijn aandeel in de vorm van restschulden binnen te graaien Dus het moet een bank zijn met kennis van zaken en inhoud. Zelfs voor een domme leek moet dit overduidelijk zijn: In juni 2000, voordat Dexia de Banken overnam, stond bijvoorbeeld KPN op 46 en in december 2000 op amper 14. Dus er is iets gaande!!
Voor een Bank als Dexia met kennis van zaken moet een rood licht gaan branden, tenzij Dexia zelf een prima gelegenheid inzag om zich ook rijk te graaien, waartegen over geen kosten staan in deze moeilijke tijden. Dexia is een machtige Europese Multi met zelfs een hele universiteit aan zijn zijde: wat kan er verkeerd lopen? Het is té onwaarschijnlijk om te veronderstellen, dat Dexia als Bank niet wist hoe de Verdriedubbelaar in elkaar zat. Volgens mij kan dit nooit het werk zijn geweest van Legio. Deze Verdriedubbelaar is het meesterwerk van denktanken, waarbij diverse wetenschappen zich hadden doen gelden,
zo perfect werkte die graaimonster!
Wie zegt, dat met de inleg gelden pakketten aandelen waren gekocht. Zolang Dexia geen aankoop bewijzen op tafel wil leggen, blijft het een duistere zaak, omdat dan ook geen restschulden mogelijk zijn. Mijn contract is verleden week verlopen, kreeg een telefoon van Dexia dat de aandelen verkocht zullen worden. Ja, ja het onbestaande heel gauw opruimen. Op mijn vraag waar blijft de aankoop bewijs die gevraagd werd, antwoord: wij kopen in bundels niet individueel. Prima, dan het bewijs van bundels aankoop, geen antwoord! En met dit maakt Dexia zich verdacht.

Dexia heeft de waakhonden onderschat en dacht als sterke Europese
Bank deze te verschalken bijgestaan door Hoge Scholen. De waakhonden hebben uiteraard hun eigen verantwoordelijkheden, maar dat ze zo overduidelijk in het stof moest gaan buigen voor Multi Dexia, moest een cardinale fout: een misvatting! De strategie van Dexia was overzichtelijk, stap voor stap de klanten aanpakken soms selectief maar doelgericht de strot dichtknijpen, totdat de grenzen van degelijk fatsoen gepasseerd waren. Deze waakhonden, evenals rechters, hebben géén keuze meer dan: Tot hier Dexia en géén stap verder. En met deze laconieke houding hebben zij gelijk laten zien, wat niemand had gedacht, dat het mogelijk was, gebeurt thans: de waakhonden kunnen ook diep bijten!!
En het is maar het begin van een lange weg!!

aert0001

Bravo Willems!

Dexia wil géén aankoop bewijzen overleggen, Geén persoonlijke dossiers overleggen, géén hardheidsclausule toepassen,
géén mogelijkheid voor rechtsgang openlaten, géén enkele toenadering, géén afbetalingsregeling teffen, géén overleg, Dexia wil niets, alleen geld, geld.

Wie was dat ook weer op dit forum die het had over hebzucht en eurotekentjes?

Was jij dat niet beste Dubio?

Ton

EEE

Ongelezen bericht door EEE »

Begrijp ook niet dat de mensen hier Dubio nog serieus nemen.

dag

aert0001

Ach, ieder die de moeite neemt te reageren is in beginsel serieus te nemen. als er geen schaduwen zijn zou de zon niet hoeven schijnen.

Ton

Toos van der Heuvel

Ongelezen bericht door Toos van der Heuvel »

Dus eigenlijk is er maar een schuldige, de dalende beurs.
Dubio heeft gelijk zie ook de poll over dit onderwerp : http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?p=97220

Zodra iemand een ander geluid dan het bekende "het is de schuld van hullie" laat horen valt iedereen over hem heen, jammer.

willems

Beste Toos,
Denk je werkelijk dat de beurs iets hiermee te maken heeft? Vanaf de tweede dag van contract heb je al restschuld tot en de vervaldag van het contract. De Verdriebubbelaar is een hausse product, maar gelanceerd in een baisse periode waarbij koersen dalen. Dit wetende, speculeerde Legio zelf in zijn voordeel à la baisse, maar wekt de indruk op dat de koersen zullen stijgen: en dit is bedrog!! Waarom dacht je dat de verdriedubbelaar de handhaving van aankoopprijzen van de te kopen pakketten aandelen inhoudt? Omdat het een baisse periode is, de koersen dalen maar je schuld zal blijven oplopen omdat de prijzen waarvoor voor jou gekocht wordt gehandhaafd worden. M.a.w. de strop werkt van twee kanten: zakken van de koersen (jouw voordeel kant) en handhaving van de aankoopprijzen( jouw schuldenkant). Heb je nu enig idee waarom jouw restschuld torenhoog is? Niet door de beurs maar door het handhaving van de aankoopprijzen als technisch constructie van de Verdriedubbelaar.
Toos je moet wel weten waarover je praat!!

Toos van der Heuvel

Ongelezen bericht door Toos van der Heuvel »

Beste Willems,

Als ik de stukken van jou en Dubio lees kan ik inderdaad niet alles volgen met al die ingewikkelde beleggings woorden.

Mijn logica is simpel : als de beurs was blijven stijgen hadden we winst, nu de beurs is gezakt hebben we verlies => het ligt aan de beurs.

elende

Ongelezen bericht door elende »

Beste mede gedupeerden ik heb een idee!!!!!!! :idea: :idea: :idea: :idea:

Stuur bij een (protest) brief aan Dexia, tevens als bijlagen, alle rechterlijke uitspraken die thans op deze topics voorhanden zijn. Wellicht worden zij op deze wijze nog eens extra met de leed feiten- en het recht welke de rechters hebben uitgesproken- op hun neus gedrukt. WEES IN GODSM????? NIET BANG EN BETAAL NIET WANT DIT IS ONZE KRACHT, OM DE DOODEENVOUDIGE REDEN DAT ZIJ, EN DAN OOK NIEMAND DAN ALLEEN ZIJ (DEXIA) IEDERE KEER EEN RECHTER MOETEN INSCHAKELEN.

DIT GAAT HUN GELD EN TIJD KOSTEN OMDAT OVERVLOED AAN GERECHTELIJKE PROCEDURES GEVOLGD MOETEN WORDEN. DIT IS ABSOLUUT ONGUNSTIG VOOR DEXIA EN GUNSTIG VOOR ONS GEDUPEERDEN. OOK AL OMDAT T.Z.T COMMISSIE OOSTING MET EEN EINDOORDEEL KOMT DIE DEXIA NIET ONGEMOEID KAN LATEN.

EL

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Volgens de heer Willems wisten Legio en andere instellingen dat de koersen, de komende jaren zouden dalen. En dat de gedupeerden 3-jaar vastzaten aan koersen, die vanaf het begin van het contract werden gehanteerd.

Zeg maar Ahold aankoop € 34,00 als de koers na een jaar € 22,00 was, moest er door de opties weer aangekocht worden tegen de koers van €34,00 en dat is bedrog als ik het betoog van de heer Willems goed begrijp. Daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens.

Maar waarom zijn er dan wel contracten met winst uitbetaald voor 2001 !!

En dan heeft Toos dus weer gelijk en weet ze dus wel waarover ze praat.

J-W

willems

Allerbeste Toos en Jan-Willem
Ik was vandaag even weg vandaar nu mijn reactie.

Jan,
Je moet juni 2000 nemen als grens, behalve een paar sterke aandelen
gaven in 2001 tot september ongeveer een licht positief resultaat, maar in geen geval, Aegon, KPN en Kluwer. KPN kelderde met 70%. Na september 2001 kelderde allemaal, als gevolg van de aanslag in New York en tevens door de vervalsing van de bedrijfsresultaten door vele bedrijven om een gunstige koers, maar de komst van de Euro was kennelijk de koersen niet meer vatbaar voor deze geintjes. KPN Qwest ging zelfs over de kop.In begin 2001 kan je stellen dat er een paar positieve resultaten mogelijk waren als overgang. Ahold wist lang uit te houden maar ging neer tenslotte.

Beste Toos,

Jouw logica deed mij denken aan een filosoof die vroeg aan zijn leerling terwijl hij twee vingers in de lucht stak: hoeveel vingers zie je hier? twee! Nee er zijn vijf kijk maar!!
Logica die met "als" of "indien" begint veronderstelt een basis logica daarvoor! Je zegt: Als de beurs was blijven stijgen.....en dàt vind je logisch. In juni 2000 was de KPN 46. In december 2000 toen de verdriedubbelaar op grote schaal werd gelanceerd, bedroeg KPN maar 14 (Legio adverteerde KPN als "solide en betrouwbaar toen reeds gezakt
met 70%)
Indien je nu stelt "indien de beurs was blijven stijgen...... als logisch, dan geloof ik dat je in belangrijke mate roekeloos ben of stijgen en dalen door elkaar mix of dat je van een andere planeet komt!
Toos deze Verdriedubbelaar en de begeleidende advertenties zijn meesterwerken van mensen en machten waartegenover wij machteloos staan.

M.vr.gr.

liba

Ongelezen bericht door liba »

ik heb 10000 euro ingelegd
restschuld 32000 die ik niet betaal

als ze morgen bellen dat we zo kiet staan oke :)
als zij de schuld betalen oke 10000 euro weg

maar als zij :twisted: het onderste uit de kan willen dan wil ik dat ook :wink:

ik ga dan een goede advocaat nemen inleg en schadevergoeding en alles terug

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Meneer Willems,

Toen dit plan werd geintroduceerd in "97 toen heb ik in 2000 meer dan hfl. 25.000,00 winst geboekt. Nu zegt u je moet uitgaan vanaf het jaar 2000 en de vliegrampen van 11/9 misschien wel.

Verder ik citeer
Toos, indien je nu stelt "indien de beurs was blijven stijgen...... als logisch, dan geloof ik dat je in belangrijke mate roekeloos ben of stijgen en dalen door elkaar mix of dat je van een andere planeet komt!
Toos deze Verdriedubbelaar en de begeleidende advertenties zijn meesterwerken van mensen en machten waartegenover wij machteloos staan.
Helemaal met u eens alleen blijf ik bestrijden dat Toos ongelijk heeft en ze goed scoort met beursafhankelijk.

Groet,

J-W

p.s. Of bedoelt u dat de Bank als belegger-expert na 11/9 hun strategie had moeten wijzigen ? Als u dat bedoelt dan ga ik helemaal mee met uw gedachten. En heeft u gelijk in ieder geval het is allemaal niet cosher. Als ik ongelijk heb even goede vrienden.

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Als de Dexia-bank bij de contracten die in 2000 met winst afliepen deze winst niet had uitgekeerd, en zelf had gehouden had ze contractbreuk gepleegt. En was waarschijnlijk juridisch zelfs strafbaar voor diefstal. Gedupeerden die niet hun restschuld betalen plegen op precies dezelfde wijze maar dan andersom, door dalende ipv stijgende beurs contractbreuk jegens Dexia. Als de beurs omhoog was blijven gaan hadden wij goed verdient, en Dexia hetzelfde alsdat ze nu de restschulden vergoed krijgen.

willems

Beste Jan Willem en Dubio,

Jan ik bedoelde na medio 2000 en zeker na september waren alle mogelijke winsten uitgesloten. Wat Toos betreft:Indien de koersen aan het dalen zijn, geloof ik niet, dat je je in dat verband zou kunnen veronderstellen van indien de koersen zullen stijgen, dan misken je de realiteit.M.a.w indien het regent, lijkt mij een manke vergelijking indien je praat over zonneschijn, je kan het weldoen maar je kan even goed praten over het feit dat de zuster van je vader je tante is, het klopt wel maar of het zinnig is ja ieder zijn gelijk!!

Dubio,

Het lijkt mij dat je een heleboel wegdenkt en dan een en ander zwart wit stelt. Dus je ontkent dat Legio een hausse product lanceerde in een baisse situatie met alle gevolgen van dien. Dus de indruk opwekt dat de koersen zullen stijgen en zelf voordeel haalt door à la baisse te speculeren door koersverlagingen! Je ontkent dat er misleiding was, die tot bedrog leidde. Je ontkent dat een aandeel die met 70% gekelderd was, aangeprezen werd als solide én betrouwbaar terwijl de onderneming op rand van bankroet balanceerde! M.a.w.
DSI en AFM en de rechters zijn fout in hun beoordelingen en jij en Dexia zijn niet fout. Zeer bedenkelijk Dubio zeer bedenkelijk!!

Gesloten