LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbele betaling tele 2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tamme37
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2010 09:07

dubbele betaling tele 2

Ongelezen bericht door tamme37 »

mijn ouders hebben in februari een nieuw abonnement bij tele 2 genomen. Daar voor hadden ze tele 2 compleet lite. Netjes een brief gehad dat het oude abonnement was afgemeld. Alles leek dus goed te gaan. Een nieuw modem gehad. Internet en bellen was allemaal goed. Twijfel nog wel over de snelheid, maar goed. Daarna een paar maanden later bleek dat mijn ouders 2 keer in de maand voor tele 2 moesten betalen. Dat kan dus niet. Ik heb naar tele 2 gebeld. Bleek dat er ook nog voor het oude abonnement betaald werd. De vrouw van klantenservice zou dat ongedaan maken en het teveel betaalde geld zou teruggestort worden. Ik dacht dat moet niet heel erg moeilijk zijn. Wat blijkt nu een paar maanden later. Er is nog niks veranderd. Heb gister weer opgebeld. Moest lang wachten tot ik iemand aan de lijn kreeg. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn, werd ik doorverbonden. Kreeg ik weer zon mooi muziekje te horen. Daarna zei een stem de wachttijd is nog langer dan tien minuten. Heb de telefoon er toen maar weer opgegooid. Ik word zo moe van zulke bedrijven. Wat voor mensen zitten daar bij klantenservice?
Ze moeten die bedrijven nog harder aanpakken. Ik moet mijn werk ook goed doen, anders word ik ook ontslagen. Ga vandaag nog een keer bellen, maar baal er flink van.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: dubbele betaling tele 2

Ongelezen bericht door frenkievee »

Dit soort zaken moet je niet telefonisch doen. Gewoon een brief sturen met daarin het verhaal. Verwijs naar het telefoongesprek en doe een kopie van de brief van Tele2 erbij en dat je van hun verwacht dat per datum van overgang je terugbetaling verlangd van het teveel betaalde. Zoals ook afgesproken.
Stel daarin ook dat je van hen binnen een gestelde periode antwoord verlangd. Krijg je geen bericht, dan direct na die termijn een herinnering sturen. Desnoods aan de directeur klantenservice.

Verwacht hier niet teveel van. Mijn ervaring met Tele2 is dat na een overlijden er netjes een brief kwam, gericht aan de overledene, en na een klachtenbrief aan de directeur klantenservice er geen reactie kwam. Na een boze email: "die hebben wij nooit ontvangen"........

phigr
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:53

Re: dubbele betaling tele 2

Ongelezen bericht door phigr »

Volgende oplossing. Aangetekende brief naar Tele 2 kort uitleggen wat er aan de hand is. En gelijk een termijn stellen wanneer het totaal teveel betaalde bedrag op de rekening moet staan.
De bank, helaas dat zal iedere maand moeten, opdracht geven het bedrag te storneren. Dit wel even in de brief aangeven. Dan zijn ze in iedergeval geinformeerd.

Veel succes

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: dubbele betaling tele 2

Ongelezen bericht door snepke »

phigr schreef:Volgende oplossing.
De bank, helaas dat zal iedere maand moeten, opdracht geven het bedrag te storneren.
Hoeft niet iedere maand,gewoon selectieve blokkade voor tele 2.
Kunnen ze niets meer afschrijven.
En het teveel betaalde geld terug laten storten.
Bij de bank melding maken van onterecht incasso.
En de bank haalt alles terug.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: dubbele betaling tele 2

Ongelezen bericht door oppie11 »

Dat is geen oplossing dan neem je de oorzaak van het probleem niet weg. Komt het bij een incasso bureau en heb je met 2 partijen te maken, gaat langer duren en kost nog meer moeite. Schrijf een brief naar Tele2.

tamme37
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2010 09:07

Re: dubbele betaling tele 2

Ongelezen bericht door tamme37 »

Daar ben ik weer. Heb vrijdag weer naar tele 2 gebeld. Duurde weer behoorlijk lang, maar ik heb gewoon gewacht. Die vrouw die ik aan de lijn kreeg zei dat het allemaal in orde kwam en dat het teveel betaalde bedrag terug gestort zou worden. Ze praatte er over alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. En ik heb ook grote twijfels of het nu wel goed komt, maar geef ze maar even het voordeel van de twijfel. En een aangetekende brief schrijven is misschien wel een goed plan. Maar wat ik ook doe, het zijn allemaal extra kosten die ik moet maken. En die krijg ik helemaal niet terug, terwijl de fout bij hun ligt. Nee, als ze geld aan je kunnen verdienen,dan bellen ze zo op.

Gesloten