LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Exclusive Perfumes nep

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Karin01

Exclusive Perfumes nep

Ongelezen bericht door Karin01 »

Enige weken geleden kwam ik op de site van Exclusive Perfumes tegen, aangezien ik op zoek was naar een bepaald parfum. Normaal gesproken was het best een aardig bedrag wat je voor zo'n fles zou moeten betalen, maar hier was dat bepaalde merk in die hoeveelheid spotgoedkoop. Ja, dan moet er een addertje onder het gras zitten natuurlijk. Op de site stond echter:
"Exclusive Perfumes biedt u een ruim assortiment aan met diverse dames- & herenparfums. Armani, Cacharel, Chanel, Christian Dior, Gucci, Hugo Boss, Paco Rabanne, Versace etc..

- Al onze parfums hebben de originele verpakkingen en geuren, ze zijn nieuw en geseald
- Parfums voor een zeer aantrekkelijke prijs!
- Parfums worden met veel zorg verpakt en verzonden

Toch maar gemaild met het bedrijf met de vraag of er dan misschien grote mankementen zouden zijn, maar er werd mij verzekerd dat dit niet zo was. En als er iets zou zijn was het zo klein dat het niet eens zou opvallen.
Een fles besteld en dat arriveerde goed verpakt. Toen ik het pak openmaakte zat daar een schijnbaar nieuwe doos in die gesealed was. Zag er goed uit. Toen ik het uitpakte bleek het heel anders te liggen: er waren meerdere gebruikerssporen, krassen op de dop, de fles was in de verpakking half leeg gelopen en het plastik omhulsel van de fles was gebroken. Er zat zelfs een klein vliegje IN de fles! Kortom: het was geen nieuwe fles. Toen ik terugmailde kon ik na betalen van weer 7,50 verzendkosten een "nieuwe" fles krijgen. Uiteraard niet met de verzekering dat de zending nu wel goed zou aankomen.
Vandaag kreeg ik de "nieuwe" fles. De verpakking was gesealed, maar toen ik deze fles uitpakte bleek er opeens een roze vloeistof in te zitten terwijl het doorzichtig had moeten zijn. Bovendien was de geur ook opeens heel anders.

Aangezien ik niet wist wat er nou uiteindelijk met de vloeistof in beide flessen is gebeurd heb ik ze allebei weggegooid.

Zo blijkt: goedkoop is duurkoop en zeker bij Exclusive Perfumes!

Wendy Cools

Re: Exclusive Perfumes nep

Ongelezen bericht door Wendy Cools »

Ik heb ook bij Exclusive Perfumes gekocht en bij mij is ook alles nep. Ik krijg alleen geen enkele reactie op mijn mails.

Ik ga aangifte doen.

Karin01

Wendy, ik kreeg wel reacties op mijn mail. En het ergste is nog dat ze gewoon blijven volhouden dat de parfums echt zijn. Veel mensen trappen er 1x in en daar verdienen ze dan toch lekker aan. Ik ben bang dat je dan via het civiel recht je gelijk moet zien te halen. Wat wel helpt is zoveel mogelijk spuien op het internet wat je ervaringen zijn. Als ik zelf iets van een bedrijf wil weten speur ik vaak de forums af. Ervaringen van gebruikers zegt meer dan een wedsite van een bedrijf.

yorick87

Ongelezen bericht door yorick87 »

Ook is was zo naïef om een bestelling te doen via de site. Ik ben al een paar weken bezig een adres te bemachtigen van de eigenaar om zo aangifte te kunnen doen. De webwinkel is inmiddels offline en ook op marktplaats is de advertentie niet meer te vinden. Kreeg net van de eigenaar een mailtje dat hij failliet is en dus geen retour zendingen kan aannemen. Ben nu via het hostingbedrijf informatie aan het opvragen maar op dit moment zit daar nog geen schot in. Heeft iemand wel geld retour gehad? of aangifte kunnen doen?

Karin01

Hallo Yorick. Ik kreeg een andere nepfles na betaling van nog eens 7,50 verzendkosten. Je weet ergens in je achterhoofd dat het wel erg weinig is wat je voor een merk parfum betaalt, maar gezien de uitlatingen van de eigenaar alsook de informatie op de website werd je ervan verzekerd dat de parfum origineel was.
Ik heb geen aangifte gedaan omdat ik weet dat niemand daar wat mee gaat doen. Als ik een groot bedrag zou zijn kwijtgeraakt had ik me daar wel als een pitbull in vastgebeten.

Succes en als je aangifte zou worden opgepakt ben ik wel bereid een getuigeverklaring hierover af te leggen.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Karin01 schreef:Succes en als je aangifte zou worden opgepakt ben ik wel bereid een getuigeverklaring hierover af te leggen.
Doe dan zelf ook aangifte, bij 3 aangiftes komt de politie in actie.
De webwinkel is inmiddels gesloten.

Wendy Cools

Ik heb via mijnwebwinkel alles doorgegeven. Daarna hebben ze de winkel gesloten. Nu zocht ik weer naar ze en ze blijken gewoon weer overnieuw begonnen te zijn. (niks failliet dus) Via biedmeer.nl hebben ze weer een website gemaakt. Ik heb weer een mail gestuurd naar deze site. Hopen dat zij ze ook van het net afhalen. Ik blijf ze iig net zolang dwarszitten als ik kan.

Pikoe

Ongelezen bericht door Pikoe »

Als je mails van ze hebt gehad zou je in de details van de email zijn ip-adres kunnen vinden. Als je dan aangifte doet kan je gegarandeerd terugvinden wie het was.

Volgens de SIDN heet de persoon trouwens Anniek van Someren.

Wendy Cools

Dat kan kloppen want het rekeningnummer staat ook op naam van van Someren uit Delfzijl

Gesloten