LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Baerke65
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:41

Lexapro

Ongelezen bericht door Baerke65 »

Beste mensen

Een paar weken geleden kreeg ik van de huisarts Lexapro voorgeschreven. Per dag beginnen met één druppel, dan nog een dag, dan twee druppels en dan nog een dag dezelfde hoeveelheid, opbouwen tot 10.

Toen ik op 3 druppels zal kreeg ik last van bijwerkingen, met name enorme angst. Ik ben gestopt ermee, heb vorige week hierover met de arts een gesprek gehad. Zij adviseerde me met klem om weer te beginnen, desnoods met een rustiger schema (ipv 2 dagen beginnen met één druppel 3 dagen, dan 3 dagen 2, 3 dagen 3 etc.)

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het opbouwen in zo een rustig schema? Hoe hebben jullie de bijwerkingen ervaren?

Groetjes AJ

dipje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 13:14

Re: Lexapro

Ongelezen bericht door dipje »

Hoi Baerke,

Begin er gewoon weer mee ,niet opgeven
Ik zelf ben begonnen met 5 mg, toe 10 mg , en noun sinds 14 dagen 15 mg.

Gewoon doorzetten.
Ik had zelf geen bijwerkingen , alleen in het begin wat onrustig.

Wel ben ik beniewt, of je na een vehoging weer terug kunt vallen.
Dus van 10 naar 15 mg.Weet iemand dit??????
Ik voel me namelijk weer een beetje down na de verhoging.

Ik totaal slik in nu 3 maanden , ik voel me nog helemaal niet happy, maar
het is erger geweest.

Ik ben een echte piekeraar, veel in het verleden leven over de dingen die gebeurd zijn, die toch niet meer op te lossen zijn.

Gr Dipje

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Lexapro

Ongelezen bericht door Robjee »

Toen ik op 3 druppels zal kreeg ik last van bijwerkingen, met name enorme angst.
Het is bekent dat in eerste instantie angsklachten kunnen toenemen. Hier had je op gewezen moeten worden.

Bijwerkingen
Zeer vaak (> 10%): misselijkheid; onttrekkingsverschijnselen bij staken van de behandeling. Vaak (1-10%): veranderde eetlust, angst, rusteloosheid, abnormaal dromen, verminderd libido, anorgasmie, slapeloosheid, slaperigheid, duizeligheid, paresthesie, tremor, sinusitis, geeuwen, diarree, obstipatie, braken, droge mond, overmatig transpireren, artralgie, myalgie, ejaculatiestoornis, impotentie, vermoeidheid, koorts, gewichtstoename.

http://www.farmacotherapeutischkompas.nl/

Of je door moet gaan is afhankelijk van je klachten. Het is wel een klacht die over gaat. Zijn de klachten te ernstig zijn er nog andere SSRI's om te proberen.

Baerke65
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:41

Re: Lexapro

Ongelezen bericht door Baerke65 »

Beste Robjee

Ik heb inderdaad hierover gesproken met de arts. Het is me bekend, vandaar deze langzame opbouw. Heeft iemand ervaring met deze soortgelijke opbouw?

MvG

AJ

Lief meisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2010 11:57

Re: Lexapro

Ongelezen bericht door Lief meisje »

Hallo Allemaal

Ik ben vandaag begonnen met Lexapro 20 mg tablet
Ben er wel een beetje misselijk van en voel me erg moe
Nu moet ik wel zeggen dat ik ook wel moe ben daar ik gisteren slecht geslapen heb doordat ik geflipt ben gisteren
Ik ben namelijk Borderline patient

Nu heb ik gelezen dat er ook druppels 20 mg te verkrijgen is
Nu wil ik daar nog eens met mijn psych over spreken
Weet iemand of dit echt goed werkt
Want ik ben niet zo'n pillen slikker en maalde nu de lexapro ook al fijn
Maar heb horen vertellen dat dan de werking niet erg goed is

jodoka
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2010 15:39

Re: Lexapro

Ongelezen bericht door jodoka »

is er ook iemand die t voor de duizeligheid heeft gehad

Happy Frog
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:52

Re: Lexapro

Ongelezen bericht door Happy Frog »

8 maand gebruikt, 10 of 15 mg, deed me niks helaas, 20 mg niet geprobeerd, dat schijnt wel een stevige dosis te zijn die gelijk staat aan 40 mg citalopram. (Lexapro is escitalopram).

haasjeredje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2012 14:25

Re: Lexapro

Ongelezen bericht door haasjeredje »

ja 20 mg is een vrij hoge dosis, maar iedereen reageert anders...
Mijn psych vond in het begin ook dat ik dat nodig had. Maar ik kreeg gezichtsuitval na een tijd (zag nog maar de helft van een huisnummer bord bijv) en aangezien ik me goed voelde heb ik het toen verminderd naar 10 mg (misschien eerst nog via de 15 mg)
Ik vond net een artikel uit 2009 (wetenschappelijk) waarin staat dat 10 mg voor ca 2/3 van de mensen voldoende is...
"Treating Major Depressive Disorder in Adults in Primary Care— What to Expect from Escitalopram"
http://www.touchpsychiatry.com/articles ... m?page=0,3

Gesloten