LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hiep Hiep Hoera Uw internet snelheid is verhoogd.....
Hiep Hiep Hoera Uw internet snelheid is verhoogd.....
na brieven met belofte u gaat naar 8 mb eindelijk een mailtje:
Geachte heer XXX
Onlangs zijn de snelheden van uw internetabonnement automatisch verhoogd van 3 Mb/s naar maximaal 8 Mb/s. Zonder extra kosten kunt u genieten van alles wat sneller internet te bieden heeft. Wat dat voor u inhoudt? Bekijk het zelf, klik op de button hieronder en ontdek de mogelijkheden van sneller internet.
Wij wensen u nog veel internetplezier.
Dus ik kijken op experia box.. blijft op 4mb/512kb. Eens bellen. Nee meneer bij kan dat niet. 3km van de centrale. u komt niet hoger dan 5mb in gunstigste geval.
Hiep Hoera KPN. Hartelijk dank voor de belofte. Ik heb ze maar een brief gestuurd met verzoek om korting vanwege het niet kunnen halen van de max snelheid. Ben ik de enige met dit probleem? Kabel is dan wel veel goedkoper..........
Geachte heer XXX
Onlangs zijn de snelheden van uw internetabonnement automatisch verhoogd van 3 Mb/s naar maximaal 8 Mb/s. Zonder extra kosten kunt u genieten van alles wat sneller internet te bieden heeft. Wat dat voor u inhoudt? Bekijk het zelf, klik op de button hieronder en ontdek de mogelijkheden van sneller internet.
Wij wensen u nog veel internetplezier.
Dus ik kijken op experia box.. blijft op 4mb/512kb. Eens bellen. Nee meneer bij kan dat niet. 3km van de centrale. u komt niet hoger dan 5mb in gunstigste geval.
Hiep Hoera KPN. Hartelijk dank voor de belofte. Ik heb ze maar een brief gestuurd met verzoek om korting vanwege het niet kunnen halen van de max snelheid. Ben ik de enige met dit probleem? Kabel is dan wel veel goedkoper..........
Re: Hiep Hiep Hoera Uw internet snelheid is verhoogd.....
gezien de vele topics over kpn denk ik niet dat u de enige bent met dit probleem kpn komt namelijk nooit na wat ze beloven .
Ook ik heb een bericht gehad dat mijn snelheid verdubbeld zou worden maar na het verstrijken van de aangegeven periode stond ik nog steeds op mijn oude snelheid.
Ik zit bij HetNet (was dochter van KPN? en overgenomen door KPN) met "snel internetten en bellen" en bij contact met de helpdesk van KPN blijkt dat deze verdubbeling niet geld voor abonnees van HetNet omdat dit oude contracten zijn.
Ik vindt dit een vreemde zaak en voel me gedupeerd, kan alleen verdubbelen door mijn abonnement aan te passen met een hoger maandbedrag.
Ik zit bij HetNet (was dochter van KPN? en overgenomen door KPN) met "snel internetten en bellen" en bij contact met de helpdesk van KPN blijkt dat deze verdubbeling niet geld voor abonnees van HetNet omdat dit oude contracten zijn.
Ik vindt dit een vreemde zaak en voel me gedupeerd, kan alleen verdubbelen door mijn abonnement aan te passen met een hoger maandbedrag.
Ik ben ongeveer 11 jaar klant bij Planet/KPN. Sinds de verhoging van de adsl-snelheid sinds 03-07 heb ik dagelijks even gekeken of dit ook klopt via http://www.speedtest.nl Dit is een hele betrouwbare tool om je down & up-loadstream te meten. De geleverde snelheid zou 16MB/sec. ( 16MB = 16.000 KByte ) moeten zijn, maar fluctueert continu tussen de 51.3 KByte en 168 KByte.. Af en toe heb ik een uitschieter van 32.168 KByte, dat is twee keer zo hoog als de afgesproken snelheid, maar dat gebeurt zo om de drie minuten een keer. Ik woon in Amsterdam en zou goede "ontvangst" moeten hebben, maar volgens mij mag dit niets uitmaken wanneer de verbinding via het telefoonnet binnenkomt en ligt de fout voor de verbinding geheel bij KPN's onvermogen hun beloftes na te komen. Tot nu toe had ik alleen de eerste dag van de verhoging een stabiele snelheid die overeenkwam met het beloofde. Daarna was ik alleen nog maar slechter af dan voor 03-07. Er is van KPN niets anders over dan de buitenkant van wat eens een degelijk imago was, ondertussen behoren ze tot de grootste leugenaars binnen de buisines.
Als andere klagers gewoon de tool van speedtest.nl gebruiken en hun snelheden hier opschrijven zegt dit meer dan zoveel woorden.
Als andere klagers gewoon de tool van speedtest.nl gebruiken en hun snelheden hier opschrijven zegt dit meer dan zoveel woorden.
Mijn downloadsnelheid zou 8 mb/s( 8x1012 bit/byte = 8096.0) moeten zijn maar de test geeft dus wat anders aan!!!
Als ik het goed vertaal 3.58 Mb/s en dat is heel wat anders dan 8 Mb/s
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jun 11 2010 om 13:01:13 UTC+0200)
Download : 3631.9 KByte/sec
Upload : 73.9 KByte/sec
Connection : 335.0 Conn/min
Als ik het goed vertaal 3.58 Mb/s en dat is heel wat anders dan 8 Mb/s
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jun 11 2010 om 13:01:13 UTC+0200)
Download : 3631.9 KByte/sec
Upload : 73.9 KByte/sec
Connection : 335.0 Conn/min
De snelheidstest op http://www.speedtest.nl is niet betrouwbaar. Als ik daar een aantal tests achter elkaar uitvoer varieert de snelheid enorm.Ik heb een 20mbit verbinding via Telfort. Volgens de tests haal ik een snelheid van 3 tot 6 mbit. Terwijl ik daarna vanaf usenet kan downloaden met 2 MB/sec (16mbit)
Probeer http://speedtest.bbned.nl eens. Het beste kun je een snelheidsmeter zoals dumeter gebruiken terwijl je het 100 of 1000MB bestand download.
Probeer http://speedtest.bbned.nl eens. Het beste kun je een snelheidsmeter zoals dumeter gebruiken terwijl je het 100 of 1000MB bestand download.
Ze verhogen de aangeboden snelheid van 3 naar 8 en kunnen niet garanderen dat U in juiste woning zit, dus ga verhuizen dichter bij centrale....
Bij aankoop of uitzoeken huurhuis vooraf informeren want vlakbij of ver weg kost meestal hetzelfde, alleen ik kocht dus bewust een kavel met korte kabel vlak naast, en heb nu overlast van de bestelbus die dagelijks komt aanpassen!
Mag ik nu klagen omdat ik wegens de hoge snelheid dagelijks een monteur meerdere keren zie heen en weer rijden?
Ze bieden dus alleen vanaf de Centrale die snelheid en geen enkele garantie en geven wel aan hoeveel het ongeveer zou zijn zonder enige garantie.
Wel had ik één trage verbinding wegens matige kabel dus eigen schuld en als je tussen ISRA punt en modem geen normale 0,5mm of minder maar 0,6 massieve bel kabel monteerde, (2 draden) zal je maximale uit jou ISRA punt halen zonder verlies, en hoe korter, hoe beter maar goede draden op dit stukje zijn vaak belangrijker dan wat er na het modem komt!
Bij aankoop of uitzoeken huurhuis vooraf informeren want vlakbij of ver weg kost meestal hetzelfde, alleen ik kocht dus bewust een kavel met korte kabel vlak naast, en heb nu overlast van de bestelbus die dagelijks komt aanpassen!
Mag ik nu klagen omdat ik wegens de hoge snelheid dagelijks een monteur meerdere keren zie heen en weer rijden?
Ze bieden dus alleen vanaf de Centrale die snelheid en geen enkele garantie en geven wel aan hoeveel het ongeveer zou zijn zonder enige garantie.
Wel had ik één trage verbinding wegens matige kabel dus eigen schuld en als je tussen ISRA punt en modem geen normale 0,5mm of minder maar 0,6 massieve bel kabel monteerde, (2 draden) zal je maximale uit jou ISRA punt halen zonder verlies, en hoe korter, hoe beter maar goede draden op dit stukje zijn vaak belangrijker dan wat er na het modem komt!
CORRECTIE ! Maximaal 8 mb. Dat ligt namelijk aan de afstand van de wijkcentrale en de verbinding ernaar toe. Jullie denken in termen van 8 mb, maar het is tot 8 mb ! Dat is een heel verschil !manusk schreef:Mijn downloadsnelheid zou 8 mb/s( 8x1012 bit/byte = 8096.0) moeten zijn maar de test geeft dus wat anders aan!!!
Het is algemeen bekend dat de afstand tot de centrale een belangrijke factor is. Dat kunt u ook zien op http://www.speedtest.nl/adsl/
Dat is niet alleen voor KPN, maar voor alle providers van ADSL.
Dat is niet alleen voor KPN, maar voor alle providers van ADSL.
Ik wil jullie er even op wijzen dat sinds 2008 er maar een beperkt aantal telefooncentrales zijn geupgrade. Bijvoorbeeld die bij mij in de buurt kan maar maximaal 4400Kbps aan (Vandaag telefonisch bevestigd door een medewerker van KPN zelf). Ik had een "Basis" abonnement bij KPN van 4Mb, maar sinds die "zogenaamde"verhoging heb ik nu vanaf 2008 blijkbaar een "Basis" abonnement TOT 8Mb. En ze zijn zo slim geweest om de 4Mb abonnementen uit de product lijst te verwijderen zodat je dus niet kunt downgraden. Je zit dus gewoon aan dat abonnement vast terwijl de infrastructuur nog helemaal niet is aangepast!! Als je belt hierover, krijg je de optie om het abonnement op te zeggen of een nieuw abonnement met de eerste drie maanden 15 euro korting???????? (Maar natuurlijk wel weer een jaar eraan vast) Hier klopt toch helemaal niets van?