Beste mensen of hoe dat ook gaat in een forum, ik heb nog nooit in een forum gepost dus ook sorry als ik iets verkeerd doe,
Ik heb een zeer nare ervaring gehad met de garantie procedure van een Telecom winkel. De naam ga ik niet vernoemen omdat ik ze niet zwart wil maken. Het is een winkelketen met verschillende filialen. Daarom ga ik er nu van uit dat het winkel X is.
Ongeveer zeven weken geleden kreeg ik allemaal dode pixels op het scherm van mijn mobiele telefoon. Ik was toen aan het sms’en dus ik weet zeker dat het niet mijn fout is. De telefoon was ongeveer drie weken oud op dit moment. Hij had hiervoor al kuren met dat het crashte en vastliep. Het is een Nokia 6220 classic met symbian. Ik dacht dat het hieraan lag.
Ik ging toen naar X waar ik de telefoon gekocht had. Toen ik zij dat de telefoon kapot was en ik wou dat ze hem gingen repareren zeiden ze dat ze dachten dat het een barst was als gevolg van drukschade. Ik heb ook de andere symptomen gemeld. Ik heb toen gezegd dat dit niet zo was en of ze niet konden laten nakijken of er echt drukschade was, want dit kon ik niet begrijpen. Dit kon gebeuren. Ze zouden hem opsturen naar teleplan en als het geen drukschade was zou ik hem gerepareerd terugkrijgen.
Twee weken later werd ik gebeld dat mijn telefoon niet gerepareerd was vanwege drukschade en dat ik hem zou kunnen ophalen in de winkel. Toen ik in de winkel aankwam en mijn telefoon wou aannemen zag ik tot mijn grote schrik, dat er overal barsten in het scherm zaten en ook barsten aan de onderkant. Toen ik hem aan zette begon hij te piepen en te knipperen. Ik zei dat ik hem zo niet had opgestuurd. Ik moest hem toch in ontvangst nemen en zij zouden dan verder uitzoeken wat er aan de hand was. Ik heb dit niet geaccepteerd want ik wou niet tekenen voor een telefoon die in deze conditie aankwam. De volgende dag zou de medewerker waarbij ik mijn telefoon heb ingeleverd er zijn. Ik moest dan terug komen.
De volgende dag kom ik dus terug om te zeggen dat ik hem niet zo heb ingeleverd. De medewerker bevestigde dit ook. Hij wou het alleen nergens opschrijven ofzo. Hij zou naar het hoofdkantoor van de X winkelketen bellen en kijken of hij voor een oplossing kon zorgen.
Ik kom dus de dag daarna weer de winkel binnenlopen. Dit keer met mijn moeder erbij. Ik ben 16 en ik dacht van ze proberen mij een beetje af te zetten. Dit keer was de man het vergeten van dag op dag. We werden heel brutaal behandeld. Er kwam een andere werknemer bij ons die ons veel beter behandelde. We hebben twee uur in de winkel gestaan terwijl hij telefonisch de hele tijd door werd verwezen tussen het reparatiebedrijf teleplan en het hoofdkantoor. Uiteindelijk is hij erachter gekomen dat er bewijs was dat toen de telefoon per post aankwam bij het reparatiebedrijf er nog geen barsten in zaten. Anders was er een foto van gemaakt en werd hij geweigerd.
De telefoon werd nog een keer naar teleplan opgestuurd terwijl er gemaild werd aan de medewerkers van het bedrijf wie er verantwoordelijk voor was dat de telefoon zo aankwam. Teleplan antwoordde met een mail dat de usb aansluiting ooit was afgebroken en dat deze met siliconenkit amateuristisch was vastgelijmd. X zei nu dat wij de telefoon hadden opengemaakt.
Wij waren verbaast. Ik heb dit echt niet gedaan. Wij zeiden dat wij nog geen eens de technologische kennis hebben om een telefoon te repareren. Zeker niet in de garantie periode. De usb aansluiting zit echter wel naast een van de barsten die na de eerste keer verzenden er was gekomen. Dit was dus valschade van dat ik hem had laten vallen.
Winkel X zou mij telefonisch op de hoogte houden of er nog verdere ontwikkelingen komen. Ze hebben mij nog steeds niet gebeld. Na vier weken nog steeds niet. Tijdens deze vier weken hadden wij echter vakantie.
Ik wil nu weten wat mijn rechten zijn. Ik wil namelijk niet dat ze een telefoon waar zoveel mee is misgegaan gaan repareren. Het kan namelijk ook zijn dat er nog andere dingen mee mis zijn. Ook hebben ze de telefoon niet meer op voorraad in het magazijn. En zelfs als ze die hadden heb ik geen garantie dat die vervangende telefoon ook niet aan de binnenkant aan elkaar gelijmd zit.
Verder is de telefoon een etalage model. Kan het hier iets mee te maken hebben of zorgt dit voor meer rechten? Want ik ben het behoorlijk zat aan het worden. Voor mij is op dit moment de enige oplossing om te koopovereenkomst te ontbinden en mijn geld terug te vragen. Nu is de vraag of ik hier recht toe heb want ik ga eisen stellen de volgende keer dat ik naar de winkel toe ga.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb die telefoon gewoon nodig. Ik gebruik nu een oud rot ding wat ik nog ergens had liggen. Ik koop alleen niet voor niks een betere telefoon.
Het is ook vervelend dat ik er zelf niet zoveel verstand van heb wat ik nu moet doen. Ik heb ergens gelezen dat je na 9 weken wachten, of drie keer repareren en als je reden hebt om te denken dat het een ondeugdelijk product is je geld terug kunt vragen. Ik wil dus alleen goed voorbereid zijn zodat ik zeker weet dat ik met een goede oplossing de winkel uitloop.
Ook ben ik van plan deze link van dit forum te kopiëren. Volgens mij kan je namelijk ook altijd een edit doen. Dan ga ik namelijk bij gebrek aan een oplossing de x vervangen door.
B.V.D.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoon kapot terug van garantie
-
-
- Contacteer:
Re: Telefoon kapot terug van garantie
Goedemorgen,
Uit de verschillende posts in andere forums lijkt dat je klacht over ons, BelCompany, gaat.
Zou je telefonisch contact met ons willen opnemen, dan kunnen wij je klacht verder bekijken.
We zouden in elk geval de volgende informatie van je willen ontvangen:
- Op welke datum heb je het toestel gekocht.
- Wat is het imeinummer van het toestel.
- In welke winkel (plaats) heb je het toestel ter reparatie laten opsturen.
- En heb je het reparatienummer voor ons.
Je klacht staat bij ons geregistreerd onder nummer BC1008-772.
Je kan ons bereiken via 0318-569 852
Met vriendelijke groet,
BelCompany WebCare
Uit de verschillende posts in andere forums lijkt dat je klacht over ons, BelCompany, gaat.
Zou je telefonisch contact met ons willen opnemen, dan kunnen wij je klacht verder bekijken.
We zouden in elk geval de volgende informatie van je willen ontvangen:
- Op welke datum heb je het toestel gekocht.
- Wat is het imeinummer van het toestel.
- In welke winkel (plaats) heb je het toestel ter reparatie laten opsturen.
- En heb je het reparatienummer voor ons.
Je klacht staat bij ons geregistreerd onder nummer BC1008-772.
Je kan ons bereiken via 0318-569 852
Met vriendelijke groet,
BelCompany WebCare
Re: Telefoon kapot terug van garantie
Het zal eens niet Belcompany zijn. Of je krijgt je toestel kapot terug of je krijgt een gebruikte van iemand anders terug.
Ik had een toestel was verzekerd voor 900 euro. Mocht een nieuwe uitzoeken die zou verzekerd worden voor 700 euro en alsnog moest ik bijbetalen terwijl het binnen een jaar kapot ging. Probleem viel onder garantie maar dat hebben ze doorgeschoven naar de verzekering. Ik heb het dan niet over de eigen risico.
Ik had een toestel was verzekerd voor 900 euro. Mocht een nieuwe uitzoeken die zou verzekerd worden voor 700 euro en alsnog moest ik bijbetalen terwijl het binnen een jaar kapot ging. Probleem viel onder garantie maar dat hebben ze doorgeschoven naar de verzekering. Ik heb het dan niet over de eigen risico.