LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

Ik heb een groot probleem: :?
In 2010 heb ik kinderopvangtoeslag gekregen.
Nu heb ik aan de belastingdienst op 17-6-10 stopgezet per 1 juli 2010.
Reden is dat contract opvang bij 4e jaar ontbonden word.
Daar achteraan een nieuwe aanvraag ingediend voor de BSO (buitenschoolse opvang) per 01-08-10. Intussen daar gebruik van gemaakt.

Nu belde ik de belastingdienst of de toeslag van augustus 2010 uitbetaald is.
Deze verteldde mij dat ik niks meer krijg......
Zei verteldde mij dat de laatste wijziging bindend is. De laatste wijziging was stopzetten. Beschikkingsdatum is 28-7-10 daarop staat aug t/m dec recht op toeslag 0,=
Ik heb ook een beschikking liggen van 27-7-10 waarop staat dat ik toeslag krijg van august t/m december.
Die mevrouw van de bd wildde daarover geen discussie voeren en als ik toch toeslag wildde krijgen dan moest ik een nieuwe aanvraag indienen. "WAT??? ik heb een contract lopen bij de opvang BSO en maak daar gebruik van als ik dit vertel dan staat een deurwaarder straks voor deur......" Daar gaf ze geen gehoor aan

Mijn vraag is of ik met behulp van de beschikking van 28-7 terug kan draaien naar de beschikkingsdatum van 27-7.

De belastingdienst heeft geen onderscheid gemaakt van aanvraag en stopzetting.
Omdat ik de stopzetting als LAATSTE heb ingediend hebben ze deze aanvraag uitgevoerd. Inmiddels lopen de kosten opvang op.

Alvast bedankt voor jullie reacties

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door SJZ »

als ik toch toeslag wildde krijgen dan moest ik een nieuwe aanvraag indienen.
gauw doen dus, via de site toeslagen.nl het programma downloaden en over 2 minuten heb je een nieuwe aanvraag ingediend.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door bushalte »

[quote]gauw doen dus, via de site toeslagen.nl het programma downloaden en over 2 minuten heb je een nieuwe aanvraag ingediend.
[quote]

Wat dacht je van 8 weken wachten op de behandeling? ik kan toch niet 8 weken wachten?.....

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door finadleo »

Je moet idd een nieuwe aanvraag indienen. En ja, daar zit een behandeltijd aan vast. Je hebt zelf de toeslag stopgezet. Dat kun je de Bd niet verwijten. Het is ALTIJD zo, dat de laatste wijziging telt. Kwestie van nadenken en niet zo maar dingen doen. Er is GEEN andere oplossing mogelijk.
Overleg met de BSO organisatie lijkt gewenst om uitstel van betaling te krijgen.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door bushalte »

Het is ALTIJD zo, dat de laatste wijziging telt
Dit staat op geen enkele beschikking vermeldt
Kwestie van nadenken en niet zo maar dingen doen
Eerder een kwestie van reorganisatie van de belastingdienst.

Ik bedoel als ik een aanvraag indien en daarachter een stopzetting moet de belastingdienst wel kenbaar maken aan de aanvrager dat de toeslag defenitief stopt.

Bij mij was het geval dat ik alleen de maand Juli stop wildde zetten en augustus weer in laten gaan.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door rollertje »

U kunt in dit soort situaties de kinderopvangtoeslag beter niet stop zetten, maar wijzigen. U had het beste een wijziging per 1 juli kunnen doorgeven naar maar een paar uur per maand. Ook al neemt u deze niet af. En dan ongeveer twee weken later een wijziging naar de BSO-uren.

Wanneer u het toch via stopzetting wilt doen, dan pas minimaal twee weken later een nieuwe aanvraag indienen. Dit omdat de computer de wijzigingen in volgorde van binnenkomst behandeld. Wanneer door de postverwerking of een tijdelijk probleem in de computer de wijzigingen verkeerd om behandeld worden, telt de laatste inderdaad. Dan is de enige snelle mogelijkheid om opnieuw een aanvraag of de laatste wijziging in te dienen.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen, het gevreesde spook belastingdienst slaat u met haar medogenloze regels om de oren. De dagopvang waarvan u gebruik maat is voldoende met de regelgeving op de hoogte en had u redelijkerwijs moeten waarschuwen. Waar u achteraf ook nog kans op hebt is dat de belastingdienst de voorgaande toeslagen op u terugvordert omdat de sytuatie korter dan zes maanden heeft voortbestaan maar hierin houdt ik een slag om de arm. Wat u had moeten doen en nog kunt doen is een wijzigingsformulier invullen en indienen. Ik had u een voorstel willen doen maar realiseer me dat ik dat niet moet doen in dit stadium en ik geef nu eenmaal niet graag adviezen met een negatieve uitwerking dus maar niet. Ik zal u zeggen waar ik aan dacht maar waarschuuw u dit niet te doen daar de dienst alle eerder aan u betaald toeslage welke betrekking op de dagopvang etc. hebben terug vordert dus maar niet doen. Ik had u het advies willen geven om eerdere geschriften neitig te verklaren waarmee u de eerdere verzoeken ontkracht en dat zou niet slim zijn.
Het wijzigingsformulier.
Vul dit naar eer en geweten in en dien het verzoek zo snel mogelijk inleveren bij de belastingdienst.
Wat er fout is gegaan.
U had de beschikking niet stop moeten zetten maar moeten wijzigen. Dit was een fout, welnu als mens mag u fouten maken. Teken bezwaar aan tegen de beslissing en vermeldt daarin dat u de stopzetting per datum herroept op grond van een gemaakte formele fout en dat u die nietig verklaard te vervangen door het wijzigingsformulier ingezonden de datum(------).
Nu ontkracht u alleen de stopzetting middels het bezwaar en vervangt het document door een verzoek om wijziging en dan gaat alles naar behoren.
De belastingdienst kan wel volhouden dat de laatste handeling bindend is maar die kunt u herroepen op deze wijze. Mocht de belastingdienst alsnog moeilijk doen dan staat het u vrij om in beroep te gaan bij de rechtbank in uw kanton, sector bestuursrecht. Deze kan u verwijzen naar mediation en dan maakt u goede kand van slagen.

Heel veel xucces en vooral sterkte.

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door finadleo »

Toemaar! Rechtbank, mediation, bezwaar.
Het enigste dat nodig is, is een nieuwe aanvraag indienen. Niet meer en niet minder.
En hoe je het ook ziet, 6 tot 8 weken is de duur.

@ bushalte. Het is toch volstrekt logisch, dat de laatste handeling telt. Dat is overal zo. Zeker als de handelingen elkaar opvolgen.
De schuld geven aan de BD is simpel maar een keer in de spiegel kijken zou niet zo gek zijn.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door Gizmo© »

De kinderopvangtoeslag had niet stopgezet moeten worden, maar gewijzigd. Hier is het fout gegaan.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door troubleshooter »

En zo is het maar net Gizmo. Nu wordt er overdreven gereageerd op mijn eerder betoog maar bedenk goed mensen dat, als de belastingdienst de poot stijf houdt de volgende stap daadwerkelijk de rechtbank, sector bestuursrecht is.
Ik meen deze opmerking te moeten plaatsen in het kader van zelfbescherming omdat ik er geen behoefte aan heb u hier wat op de mouw te spelden en verkeerde informatie verstrekt, althans niet bewust. Het kan natuurlijk wel eens voor komen maar dat wordt dan ook terstond gecorrigeerd.

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door finadleo »

troubles, de enige die overdreven reageert ben jij. In deze kwestie komt er geen rechtbank aan te pas. Mediation in het fiscaal recht bestaat niet! Wat een onzin.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door Gizmo© »

troubleshooter schreef:En zo is het maar net Gizmo. Nu wordt er overdreven gereageerd op mijn eerder betoog maar bedenk goed mensen dat, als de belastingdienst de poot stijf houdt de volgende stap daadwerkelijk de rechtbank, sector bestuursrecht is.
Ik meen deze opmerking te moeten plaatsen in het kader van zelfbescherming omdat ik er geen behoefte aan heb u hier wat op de mouw te spelden en verkeerde informatie verstrekt, althans niet bewust. Het kan natuurlijk wel eens voor komen maar dat wordt dan ook terstond gecorrigeerd.
Weet waarover ik praat. Heb gisteren ook de wijziging verstuurd, omdat mijn zoontje een dag extra naar de BSO moet. Gewoon aangeven per waarneer de wijziging in moet gaan en het programma doet de rest.

loesjes35
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2010 16:19

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door loesjes35 »

asjeblieft zeg,

Je maakt zelf de fout door de kinderopvangtoeslag stop te zetten en nu is het de schuld van de belastingdienst. :shock:
Uiteraard handelt de belastingdienst naar de laatste wijziging of opdracht tot stopzetten die je zelf ingeeft. Dat is toch ook wat je wou. Nu ineens de situatie weer anders is moet iedereen maar begrijpen dat je het zo wou
nou zo werkt het dus niet bij de belastingdienst. Daar telt alleen de opdrachten die je zelf aangeeft.

niet piepen nu, gewoon zorgen voor een nieuwe aanvraag

en troubelshooter...... wat een b*ll sh*t. ja inderdaad kun je in beroep en inderdaad als je bezwaar is afgewezen kun je naar de rechter stappen, maar dat is hier niet aan de orde zeg. hier is gewoon een fout gemaakt door bushalte, en dit kan ze heel eenvoudig weer rechtzetten door een nieuwe aanvraag in te sturen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Help kinderopvangtoeslag stopgezet, opvangkosten lopen door

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Bushalte,

je zet in de eerste post, dat je ook nog een andere beschikking hebt liggen en die wel van 27-07, waar wel in wordt gesteld dat je recht hebt op uit betaling.
Ik zou zeggen, klim in de pen en stuur deze beschikking mee, niet meer bellen, maar alles onder bezwaar gooien en wel schriftelijk. Duidelijk is dat je al een nieuwe aanvraag gedaan hebt en die was goed gekeurd.

Vaak werkt de belasting ook langs elkaar heen.

Ik snap dan ook veel reacties niet dat het jou fout zou zijn.

Gesloten