LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] enigma editie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
coravr

enigma editie

Ongelezen bericht door coravr »

Mijn zoon (minderjarig) is via een callcenter benaderd om gratis een proefabonnement te nemen van editie Enigma. Mijn zoon zou dus een bevestiging per mail ontvangen. Nooit ontvangen dus. Alle post, tijdschriften retour gezonden. Hierop geen reactie van Enigma ontvangen, zelfs niet op mails die wij verzonden hebben. Vervolgens schakelen ze Janssen en Janssen. Wij hebben inmiddels aangifte gedaan bij de politie over deze dubieuze gang van zaken. Mijn verzoek is aan mede gedupeerde om aangifte te doen over de problemen met Enigma. Op dit moment zijn wij de enige in de regio Brabant. De politie heeft op dit moment te weinig aanknopingspunten om een nader onderzoek in te stellen. Derhalve nogmaals mijn verzoek DOE AANGIFTE, zodat wij met z'n allen sterk komen te staan.

Rcjb

Re: enigma editie

Ongelezen bericht door Rcjb »

Beste Enigmaslachtoffers,

Ik dacht dat ik de enige was die zich had laten belazeren. Editie Enigma heeft dus een reputatie om u tegen te zeggen. Ik had ook gedacht dat ik er alleen met een gratis proefexemplaar van af zou komen, maar niets is minder waar.

Hun timing is perfect heb ik gemerkt. Bijna iedereen wordt dus in of rond de vakantie te grazen genomen. Je weet na een paar weken inderdaad niet meer wat Enigma is als je een mailtje krijgt, bovendien komt dat mailtje ook nog in de map ongewenste e-mails terecht. Nog voordat het blad met de factuur wordt verzonden vraag ik hen dat niet te doen omdat ik daar niet in geïnteresseerd ben. Daarop krijg ik, net als bij vele van jullie, ook de mail met een deel van het gesprek waarop alleen de stem van de verkoopster te horen is.

Wat ik tot slot wil weten is of er iemand uiteindelijk wel heeft betaald.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Roberto

Ik verneem graag jullie reacties.

SanneH

Ongelezen bericht door SanneH »

Ook ik ben hier behoorlijk in de maling genomen. ongeveer 2 maanden geleden werd ik gebeld met precies hetzelfde verhaal. Er werd verteld dat het helemaal gratis was en je vanzelf kon opzeggen. Dit is dus niet waar...pas bij het proefexemplaar stond waar dit kan! ik heb gelijk de dag dat het binnenkwam dit abonnement opgezegd, maar kreeg een week later toch een herinnering van betaling! ik heb direct gebeld, maar werd 5 min aan de telefoon gehouden voor 30 cent per minuut! ik heb dus opgehangen en gelijk gemaild. Nou, ik ben al 2 weken bezig met mailen en ontving vandaag een aanmaning..al verschillende klachten ingestuurd bij instanties maar weet niet of het gaat helpen. ik weiger te betalen, want deze verkooptactiek is vreselijk. Ik heb inmiddels al 4 keer hetzelfde mailtje van ze ontvangen dat ik niet binnen de 'afgesproken' 14 dagen heb opgezegd. Dat hebben ze dan mooi voor elkaar!
wie heeft hier een oplossing voor?/

zisa

Ongelezen bericht door zisa »

Ik heb ook een proefexemplaar van ze gekregen en ik heb direct toen ik de mail kreeg ook opgezegd en gelukkig geen problemen hiermee gehad.
Dus het kan ook goed gaan.

Alida66

Ongelezen bericht door Alida66 »

Klachten melden bij CONSUWIJZER!

Alida66

Ongelezen bericht door Alida66 »

Mail Janssen en Janssen

Geachte mevrouw +++++++,

Uw e-mail ontving ik in goede orde. Ik kan u verzekeren dat wij in de diverse
gesprekken met Calatus ons hebben vergewist dat zij in hun acquisitietraject de
Wet volgen. Vooralsnog heb ik geen signalen ontvangen dat zij hier recent van
zijn afgeweken. Het feit dat er op consumentenfora klachten binnen komen omtrent
deze wijze van acquireren is bekend maar de wet biedt nu eenmaal die
mogelijkheid. Als u aantoonbare signalen heeft dat Calatus hiervan afwijkt
ontvang ik die graag van u. In het andere geval kan ik u helaas alleen maar
adviseren om tot tijdige betaling over te gaan.

Met vriendelijke groet,

A.L.T. Donkers

Gesloten