LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Mirtazipine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ruudjuh
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2010 20:20

Ervaringen met Mirtazipine

Ongelezen bericht door Ruudjuh »

Hallo,

Ik heb een paar maanden Citalopram geslikt maar dit had geen goede werking bij mij. Na een tijdje opgebouwd te hebben nam ik 30 mgs'morgens. Hier de spiegel van laten prikken en dit zou voldoende moeten zijn, echter merkte er niets van. Daarom in overleg met huisarts overgestapt op Mirtazipine. Citalopram geleidelijk afgebouwd en Mirtazipine daarbij opgebouwd tot 30 mg.Ik zit nu een week op 30 mg. Ik schrik er echt van hoe slecht en vaag ik me nu voel, wordt er gewoon bang van. Ben echt extreem zwak op de been, ontzettend duizelig en moet veel moeite doen om erbij te blijven als ik rondloop,veel hoofdpijn en druk op het hoofd, misselijk en trillerig.

Als iemand anders ervaringen heeft met dit middel zie ik het graag terug hier!
Bedankt alvast!

Gr Ruud.

margrietjuh
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2010 20:37

Re: Ervaringen met Mirtazipine

Ongelezen bericht door margrietjuh »

Hoi hoi Ruud,

Ik had Mirtazapine sinds vorig jaar mei. Begonnen met 15mg, en dit 2 weken lang. Toen zou het verhoogd worden naar uiteindelijk 30mg, maar bij 22,5mg ging het na 2 weken fout. In de zin van angst dat ik mezelf iets aan zou kunnen doen! Heel naar, en eng. Na overleg met de arts, ben ik niet verder verhoogd naar 30mg! En bleef ik op 22,5 mg staan. Omdat ik er zo van aankwam, en zo afgevlakt raakte ben ik een aantal maanden geleden, teruggegaan naar 15mg.
Nu heb ik nog maar een halve, en over een paar dagen niks meer!
Ik ken dus alleen het afgevlakte, en het snelle aankomen.
Het zou ook nog een nawerking van de citalopram kunnen zijn, misschien?
Hoop dat het snel beter met je zal gaan!

Sterkte en suc6, Margreet. :wink: :wink:

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Ervaringen met Mirtazipine

Ongelezen bericht door Jolen »

Hier nog iemand met ervaring. Alle klachten die je noemt had ik in het begin ook maar die gaan echt voorbij. Het enorme voordeel vond ik dat ik heerlijk sliep! Dat wil bij mij namelijk nog wel eens niet lukken. Helaas hoor ik van veel mensen dat het aankomen niet van voorbijgaande aard is. Ook ik paste op een gegeven moment alleen nog maar in joggingbroeken. Ik besloot toen te gaan doen waar die broeken voor bedoeld zijn, namelijk sporten. Zo ben ik weer iets terug gegaan in gewicht en heb verder uitdijen in ieder geval voorkomen. In het begin voelde ik me heel lamlendig van de mirtazapine maar na enkele weken was ik zelfs in staat dagelijks te sporten. De eerste weken lag ik daarna trouwens wel eerst 2 uur op de bank te slapen maar het ging steeds beter. Ik ben er in ieder geval erg van opgeknapt maar was blij er weer vanaf te zijn vanwege de gewichtstoename. Ik denk dat ik mede door te gaan sporten de mirtazapine weer kon afbouwen want dat doet echt goed bij depressie-verschijnselen! Na het stoppen ook vanzelf weer afgevallen. Bij mij was Mirtazapine enorme honger! Die honger stopt weer als je met de mirtazapine stopt en dus val je zonder moeite weer af.

Gesloten