LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco
Eneco
Ik ben vorig jaar gebeld dor eneco met het verzoek dat ze me terug wilde als klant, en ik kreeg het eerste jaar 25% korting, dat klonk wel aantrekkelijk.
Het gesprek werd opgenomen, en ik kreeg een bevestiging thuis gestuurd.
Maar veel te goed van vertrouwen heb ik die papieren zonder na te kijken in een map gedaan. Nu ben ik onlangs overgestapt naar mijn huidige leverancier.
Nu berekent eneco mijn een contract boete, en naar mijn idee onterecht, en ik de papieren erbij gehaald en inderdaad daar staat een contract voor drie jaar, en ik kan me eigen niet herrinnengen dat dat in het opgenomen gesprek ook gezegd is voor drie jaar. Nu heb ik bij eneco het bandje opgevraagd, maar waar ik al bang voor was, eerst konden ze me het vanwege techinische reden niet opsturen, aan de telefoon werd er al moeilijk over gedaan, en ik weet dat ik als burger recht heeft op het bandje wat ze me ook vertelde. Nu krijg ik dus bericht dat ze bewaren de bandjes een jaar en dan worden ze weg gegooid, dus met andere woorden, dekken hun der eigen nu in, en had ik maar moeten reageren om die bevestiging die ze mij opgestuurd hebben. Ik kan nu niet meer bewijzen dat het niet besproken tijden het opname gesprek. Zelfs die kortijng van 25% is niet meer terug te vinden in de brief van hun, maar mijn eigen energie leverancier vertelde mij al, dat vorig jaar landelijk de prijzen gedaald waren met 25%, alleen eneco hebben daar geprobeerd klanten mee te winnen.
Maar ik wil het gesprek horen voordat ik die boete betaal, wie kan mij hier advies in geven, want dat bandje moet er zijn.
Groetjes esmaralda
Het gesprek werd opgenomen, en ik kreeg een bevestiging thuis gestuurd.
Maar veel te goed van vertrouwen heb ik die papieren zonder na te kijken in een map gedaan. Nu ben ik onlangs overgestapt naar mijn huidige leverancier.
Nu berekent eneco mijn een contract boete, en naar mijn idee onterecht, en ik de papieren erbij gehaald en inderdaad daar staat een contract voor drie jaar, en ik kan me eigen niet herrinnengen dat dat in het opgenomen gesprek ook gezegd is voor drie jaar. Nu heb ik bij eneco het bandje opgevraagd, maar waar ik al bang voor was, eerst konden ze me het vanwege techinische reden niet opsturen, aan de telefoon werd er al moeilijk over gedaan, en ik weet dat ik als burger recht heeft op het bandje wat ze me ook vertelde. Nu krijg ik dus bericht dat ze bewaren de bandjes een jaar en dan worden ze weg gegooid, dus met andere woorden, dekken hun der eigen nu in, en had ik maar moeten reageren om die bevestiging die ze mij opgestuurd hebben. Ik kan nu niet meer bewijzen dat het niet besproken tijden het opname gesprek. Zelfs die kortijng van 25% is niet meer terug te vinden in de brief van hun, maar mijn eigen energie leverancier vertelde mij al, dat vorig jaar landelijk de prijzen gedaald waren met 25%, alleen eneco hebben daar geprobeerd klanten mee te winnen.
Maar ik wil het gesprek horen voordat ik die boete betaal, wie kan mij hier advies in geven, want dat bandje moet er zijn.
Groetjes esmaralda
Re: Eneco
esmaralda schreef:Nu krijg ik dus bericht dat ze bewaren de bandjes een jaar en dan worden ze weg gegooid, dus met andere woorden, dekken hun der eigen nu in, en had ik maar moeten reageren om die bevestiging die ze mij opgestuurd hebben. Ik kan nu niet meer bewijzen dat het niet besproken tijden het opname gesprek.
Ja u had het contract moeten lezen en niet zomaar in een mapje stoppen.
U bent zelf heel laks geweest.
Daar kan deze meneer wel wat mee.
tiepmiep schreef:esmaralda schreef:Nu krijg ik dus bericht dat ze bewaren de bandjes een jaar en dan worden ze weg gegooid, dus met andere woorden, dekken hun der eigen nu in, en had ik maar moeten reageren om die bevestiging die ze mij opgestuurd hebben. Ik kan nu niet meer bewijzen dat het niet besproken tijden het opname gesprek.
Hier geeft uzelf al het antwoord en mag uit afgeleid worden dat het dus een meerjarencontract betreft. Daarom immers, kreeg u het eerste jaar 25% korting.Ik ben vorig jaar gebeld dor eneco met het verzoek dat ze me terug wilde als klant, en ik kreeg het eerste jaar 25% korting, dat klonk wel aantrekkelijk.
Anders zou het zijn geweest: u krijg 25% korting.
Tsja, helaas, u kunt hier de hand alleen maar in eigen boezem steken. U had het contract direct na ontvangst moeten doorlezen wat u hebt nagelaten. Dat Eneco u nu een boete berekent voor contractbreuk is volkomen terecht.Het gesprek werd opgenomen, en ik kreeg een bevestiging thuis gestuurd.
Maar veel te goed van vertrouwen heb ik die papieren zonder na te kijken in een map gedaan. Nu ben ik onlangs overgestapt naar mijn huidige leverancier. Nu berekent eneco mijn een contract boete, en naar mijn idee onterecht.
U kunt wel vragen om bandjes etc., maar dan nog blijft het feit staan dat u hebt nagelaten het contract en vergezeld gaande voorwaarden na ontvangst te lezen want toen had u nog 7 dagen te tijd om er alsnog vanaf te zien. Aangezien u het contract keurig netjes hebt ontvangen, niet binnen deze gestelde 7 dagen termijn hebt gereageerd is dit contract gewoon rechtsgeldig.
Kortom, hoe omprettig het ok voor u mag klinken, u trekt, mijn inziens, in deze kwestie terecht aan het kortste eind.
Als het terecht is wil ik die boete betalen, maar er is niet over drie jaar gesproken, dat hebben hun er van gemaakt. En die order bevestiging is prima, maar waar is mijn handtekening dan, of mijn ja woord tegen drie jaar eneco, en dat bandje gooien hun echt niet weg na 1 jaar, zodra ik een handtekening of een bandje heeft gehoord, en daaruit blijkt dat hun gelijk hebben betaal ik die boete.
Maar eneco gaat toch zeker geen bewijzen weg gooien, eerder als het contract verlopen is. Dat geloof geen mens, dan zouden ze de contracten ook na een jaar weg gooien.
Dat ik nalatig ben geweest is een ding wat zeker is, maar iedere keer blijkt maar weer hier in nederland dat je zo op je hoede moet zijn met alle bedrijven, ze proberen je allemaal een poot uit te draaien, en je word ongevraagd opgebeld.
Maar eneco gaat toch zeker geen bewijzen weg gooien, eerder als het contract verlopen is. Dat geloof geen mens, dan zouden ze de contracten ook na een jaar weg gooien.
Dat ik nalatig ben geweest is een ding wat zeker is, maar iedere keer blijkt maar weer hier in nederland dat je zo op je hoede moet zijn met alle bedrijven, ze proberen je allemaal een poot uit te draaien, en je word ongevraagd opgebeld.
U bent zelf heel laks geweest.[/quote][/b
Ik dacht eerst dat u in dienst van eneco hier zat, maar gezien je eerdere antwoorden op andere berichten kan ik niet anders er van maken, dat u niks anders te doen heb de hele dag, om mensen nog effe een steek in de rug te geven, als je niks kan verzinnen wat een mens zelf eigenlijk al weet, reageer dan niet, en ga iets nuttigs doen.
U bent zelf heel laks geweest.[/quote][/b
Ik dacht eerst dat u in dienst van eneco hier zat, maar gezien je eerdere antwoorden op andere berichten kan ik niet anders er van maken, dat u niks anders te doen heb de hele dag, om mensen nog effe een steek in de rug te geven, als je niks kan verzinnen wat een mens zelf eigenlijk al weet, reageer dan niet, en ga iets nuttigs doen.
Shine schreef:Hier geeft uzelf al het antwoord en mag uit afgeleid worden dat het dus een meerjarencontract betreft. Daarom immers, kreeg u het eerste jaar 25% korting.Ik ben vorig jaar gebeld dor eneco met het verzoek dat ze me terug wilde als klant, en ik kreeg het eerste jaar 25% korting, dat klonk wel aantrekkelijk.
Anders zou het zijn geweest: u krijg 25% korting.Tsja, helaas, u kunt hier de hand alleen maar in eigen boezem steken. U had het contract direct na ontvangst moeten doorlezen wat u hebt nagelaten. Dat Eneco u nu een boete berekent voor contractbreuk is volkomen terecht.Het gesprek werd opgenomen, en ik kreeg een bevestiging thuis gestuurd.
Maar veel te goed van vertrouwen heb ik die papieren zonder na te kijken in een map gedaan. Nu ben ik onlangs overgestapt naar mijn huidige leverancier. Nu berekent eneco mijn een contract boete, en naar mijn idee onterecht.
U kunt wel vragen om bandjes etc., maar dan nog blijft het feit staan dat u hebt nagelaten het contract en vergezeld gaande voorwaarden na ontvangst te lezen want toen had u nog 7 dagen te tijd om er alsnog vanaf te zien. Aangezien u het contract keurig netjes hebt ontvangen, niet binnen deze gestelde 7 dagen termijn hebt gereageerd is dit contract gewoon rechtsgeldig.
Kortom, hoe omprettig het ok voor u mag klinken, u trekt, mijn inziens, in deze kwestie terecht aan het kortste eind.
Ja ik schrijf het nu wel zo op, maar of het zo gezegd is weet ik niet meer, ik had eigenlijk getekend bij de nuon, maar ik zat nog in de 8 dagen bedenk periode toen eneco mijn belde en was perplex dat ze mijn 25%korting gaven , en daar als burger heb ik weer ja op gezegd, maar ze hebben nooit over drie jaar gesproken, maar nu is het enigste wat ik van hun vraag mijn bewijs waar ik ja tegen zeg of een handtekening, en die kunnen ze mijn niet overhandigen, waarbij ik dus steeds meer twijfels gaat krijgen, en een rare smaak van in mijn mond.
Altijd goed het contract doorlezen, had je dat gedaan dan had je het geweten en had je nog binnen 7 dagen op kunnen zeggen.
Uiteraard vertellen ze alleen maar de mooie dingen aan de telefoon daar staan sommige bedrijven bekend om.
En idd het feit dat werd gezegd het eerste jaar, had een bel moeten doen rinkelen.
Helaas zul je moeten betalen
Uiteraard vertellen ze alleen maar de mooie dingen aan de telefoon daar staan sommige bedrijven bekend om.
En idd het feit dat werd gezegd het eerste jaar, had een bel moeten doen rinkelen.
Helaas zul je moeten betalen
[/besmaralda schreef:Ja u had het contract moeten lezen en niet zomaar in een mapje stoppen.
Ik dacht eerst dat u in dienst van eneco hier zat, maar gezien je eerdere antwoorden op andere berichten kan ik niet anders er van maken, dat u niks anders te doen heb de hele dag, om mensen nog effe een steek in de rug te geven, als je niks kan verzinnen wat een mens zelf eigenlijk al weet, reageer dan niet, en ga iets nuttigs doen.[/quote]
Hij heeft anders wel 100% gelijk.
Als je niet tegen de waarheid kan moet je hier niet posten
Nogmaals:
Het bewijs is het contract dat u per post opgestuurd hebt gekregen van Eneco, maar wat u hebt nagelaten om in te lezen.
Het contract dat u hebt gekregen destijds (ik maak op meer dan 1 jaar geleden!) is op dat moment een voorlopig contract. Vevolgens hebt u 7 werkdagen de tijd om er nog vanaf te zien. VAn deze mogelijkheid hebt u geen gebruik gemaakt en wordt het voorlopige contract vanzelf na die 7 dagen omgezet in hét contract. Dus de overeenkomst.
Handtekeningen zijn in deze niet nodig.
Na meer dan 1 jaar stapt u nu over en wordt terecht geconfronteerd met een boete. Overigens, zou u een jaar contract zijn aangegaan worden dezen veelal stilzwijgend verlengd en zou u nu ook geconfronteerd zijn met een boete.
Echter als u uw contract, overeenkomst ongelezen in een map deponeert, weet u dit niet. Wat logischerwijs uzelf aan te rekenen valt.
Uw eigen miskleun probeert u nu neer te leggen bij de leverancier wat onterecht is.
U twijfelt nu, lanceert een en ander op grond van uw eigen vermoedens gebaseerd op 'u kunt zich eigenlijk niet goed herinneren'. En eist vervolgens bewijslast van de leverancier te weten de bandopname. Omdat u vindt dat de leverancier fout is geweest.
Het destijds ontvangen contract is de bevestiging en daar had u actie op moeten/kunnen ondernemen.
Sorrie dat ik het zeg, maar u draait de kwestie onterecht om en wijst ontrecht de leverancier Eneco als boosdoener aan.
U zit nu op de blaren van uw eigen onzorgvuldigheid. Wellicht een lesje voor de toekomst.
Overigens lijkt het mij verstandig dat u zich registreert bij het bel-me-niet register. Daarmee voorkomt u voor 95% dat u ongewenste telefoontjes als deze krijgt.
Het bewijs is het contract dat u per post opgestuurd hebt gekregen van Eneco, maar wat u hebt nagelaten om in te lezen.
Het contract dat u hebt gekregen destijds (ik maak op meer dan 1 jaar geleden!) is op dat moment een voorlopig contract. Vevolgens hebt u 7 werkdagen de tijd om er nog vanaf te zien. VAn deze mogelijkheid hebt u geen gebruik gemaakt en wordt het voorlopige contract vanzelf na die 7 dagen omgezet in hét contract. Dus de overeenkomst.
Handtekeningen zijn in deze niet nodig.
Na meer dan 1 jaar stapt u nu over en wordt terecht geconfronteerd met een boete. Overigens, zou u een jaar contract zijn aangegaan worden dezen veelal stilzwijgend verlengd en zou u nu ook geconfronteerd zijn met een boete.
Echter als u uw contract, overeenkomst ongelezen in een map deponeert, weet u dit niet. Wat logischerwijs uzelf aan te rekenen valt.
Uw eigen miskleun probeert u nu neer te leggen bij de leverancier wat onterecht is.
U twijfelt nu, lanceert een en ander op grond van uw eigen vermoedens gebaseerd op 'u kunt zich eigenlijk niet goed herinneren'. En eist vervolgens bewijslast van de leverancier te weten de bandopname. Omdat u vindt dat de leverancier fout is geweest.
Het destijds ontvangen contract is de bevestiging en daar had u actie op moeten/kunnen ondernemen.
Sorrie dat ik het zeg, maar u draait de kwestie onterecht om en wijst ontrecht de leverancier Eneco als boosdoener aan.
U zit nu op de blaren van uw eigen onzorgvuldigheid. Wellicht een lesje voor de toekomst.
Overigens lijkt het mij verstandig dat u zich registreert bij het bel-me-niet register. Daarmee voorkomt u voor 95% dat u ongewenste telefoontjes als deze krijgt.
Behoorlijk flauw dat u deze reactie geeft naar Tennis, terwijl hetgeen hij/zij zegt volkomen terecht is. Het mag u dan niet aanstaan, maar het is in twee zinnen wel de harde bittere waarheid.Ik dacht eerst dat u in dienst van eneco hier zat, maar gezien je eerdere antwoorden op andere berichten kan ik niet anders er van maken, dat u niks anders te doen heb de hele dag, om mensen nog effe een steek in de rug te geven, als je niks kan verzinnen wat een mens zelf eigenlijk al weet, reageer dan niet, en ga iets nuttigs doen.Ja u had het contract moeten lezen en niet zomaar in een mapje stoppen.
Wat is dit een discussie op nivo!
Bah.
Waarom mag het zo zijn dat dit soort agressievie verkooptoestanden worden toegestaan in Nederland.
Daarnaast een bewijslast van 1 kant en dat dan nog eens zwart op wit kunnen bewijzen?
Vreemd.
Bah.
Waarom mag het zo zijn dat dit soort agressievie verkooptoestanden worden toegestaan in Nederland.
Daarnaast een bewijslast van 1 kant en dat dan nog eens zwart op wit kunnen bewijzen?
Vreemd.
Niemand geen antwoordt daarop ?Chocomelk schreef:Hoe kan Eneco dan aantonen dat u wel klant bent geworden als ze het desbetreffende bandje niet meer hebben !?
Ze kunnen TS niet het bandje geven want het is er niet meer volgens Eneco dus kunnen ze ook niet bevestigen dat ze klant is geworden.
Beste esmeralda,
Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u niet op de hoogte bent van de driejarige leveringsovereenkomst die u met ons heeft afgesproken. Omdat u de leveringsovereenkomst bij Eneco vroegtijdig heeft beëindigd, brengen we en boete bij u in rekening. U maakt daar bezwaar tegen omdat we het opgenomen telefoongesprek niet aan u toesturen.
Ik kan mij voorstellen dat u het vervelend vindt dat er onduidelijkheden bestaan over de leveringsovereenkomst die u met ons heeft afgesproken. Graag kom ik met u in contact om uw situatie te bekijken. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u niet op de hoogte bent van de driejarige leveringsovereenkomst die u met ons heeft afgesproken. Omdat u de leveringsovereenkomst bij Eneco vroegtijdig heeft beëindigd, brengen we en boete bij u in rekening. U maakt daar bezwaar tegen omdat we het opgenomen telefoongesprek niet aan u toesturen.
Ik kan mij voorstellen dat u het vervelend vindt dat er onduidelijkheden bestaan over de leveringsovereenkomst die u met ons heeft afgesproken. Graag kom ik met u in contact om uw situatie te bekijken. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
-
Geweldig mensen om te lezen hoe iemand die er is in gestonken klein wordt gemaakt, tot gehakt wordt gemalen. Laten voele hoe stom ze zijn! Geweldig! Ik zal u wat vertellen, u moest zich dood schamen voor zo'n betoog. Als u perfect bent. Zo en dat moest er maar even uit.
Jammer dat vraagsteller het contract niet heeft doorgelezen, een goede leer voor de volgende keer zou ik zeggen. Beterschap in ieder geval.
Jammer dat vraagsteller het contract niet heeft doorgelezen, een goede leer voor de volgende keer zou ik zeggen. Beterschap in ieder geval.
Opmerkelijk dat de waarheid gezien wordt als 'gehakt maken van iemand'.troubleshooter schreef:Geweldig mensen om te lezen hoe iemand die er is in gestonken klein wordt gemaakt, tot gehakt wordt gemalen. Laten voele hoe stom ze zijn! Geweldig! Ik zal u wat vertellen, u moest zich dood schamen voor zo'n betoog. Als u perfect bent. Zo en dat moest er maar even uit.
Ik schaam me niet voor het vertellen van de waarheid, net zo min als het aanhalen van de verschillende scenario's inzake deze kwestie.
Soms is de waarheid gewoon hard en moeilijk te verteren.
Tot slot: wat is het verschil tussen uw laatste zin naar TS en de antwoorden van anderen? Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
De pot en het ketel verhaal. Dank u!