Ik lees jouw verhaal nu pas. Dit is precies zoals ik erin sta!CaptainSlow schreef:Als TS zich niet had laten ontvallen dat er reisgenoten zouden zijn, was er misschien niets aan de hand geweest??Hoe moet een leek hieruit halen dat als je een huisje regelt voor een familiebezoek je alle reisgenoten moet registeren omdat anders bij annulering een deel van de reissom niet vergoed wordt?
Het blijft sowieso vreemd, als je een aantal mensen uitnodigt in jouw huisje, en jij betaalt de hele huursom, vervolgens overlijdt er een nabij familielid, (die ook nog familie is van andere reisgenoten) dan gaat de hele reis niet door, er gaan niet 2 door jou uitgenodigde niet-familieleden op eigen houtje op jouw kosten wel in dat huis zitten. Dus de hele som terug lijkt mij niet meer dan logisch en rechtvaardig.
Het zou iets anders zijn als je een vakantie boekt waarbij de kosten per persoon berekend worden, zoals een vliegvakantie, dan kan 1 persoon voor de anderen boeken en de totale som betalen, maar het blijven aparte boekingen. Alleen de reisgenoten die binnen de bepalingen van naaste familie vallen hebben recht op annuleren, de anderen zouden theoretisch nog gewoon kunnen gaan. (of ze hier nog zin in hebben is vraag 2 natuurlijk)
Met zijn tweeën een zes persoons huisje boeken en vervolgens als 2/6 gezien worden is eigenlijk belachelijk.
Wij huren zo vaak iets (stacaravan, bungalow) wat voor meer geschikt is dan ons tweetjes. Of er is geen keuze voor 2 personen, of we vinden het gewoon lekker om iets meer ruimte te hebben en betalen daar iets meer voor, moeten we zelf weten. Geen haar op mijn hoofd die er ooit aan gedacht heeft dat we dan slechts gedeeltelijk verzekerd zouden zijn, ook nooit van gehoord bij afsluiten van een polis of in voorwaarden gelezen.
In theorie zou dat ook kunnen gebeuren als je in je eentje een 2 persoons hotelkamer boekt, of met zijn tweeën een drie-of vier persoons.
Dit roept de volgende vraag op: als je met drie stellen in zo'n huisje gaat en elk stel zou zich zelf moeten verzekeren hiertegen, betaalt dan ook elk stel een premie gebaseerd op de volledige reissom?? dat is lekker verdienen.
Interpolis glashelder? nee, Interpolis glashard
Afgelopen vrijdag de documenten doorgestuurd naar de klachtenservice van Interpolis. Nu afwachten wat de uitkomst wordt van deze annulering. Ik hoop echt dat ze zelf ook inzien dat dit geen manier is om met klanten om te gaan.
In ieder geval heeft Interpolis haar goede wil getoond door via dit forum een bericht achter te laten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de uitkomst.
Wordt vervolgd.......