LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi abonnement stoppen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Koekje1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:55

Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door Koekje1988 »

Mede bedachte consumenten,

Ik wil al tijden van mijn te dure abonnement af bij hi (hi online 13,5) Dit abo loopt tot Juni 2011. Dus ik heb 2 opties, of afkopen, of het abonnement behouden gewoon deze telefoon als backup gebruiken en binnen mijn bundel blijven bellen. Nu bel ik vriendelijk met de man of hij per 2010 Juni het abo wil afzeggen.Letterlijk: "nee dat kan ons systeem niet aan; het systeem vergeet het als ik nu iets invoer" Je moet of nu afkopen en een dure afkoop som betalen TWV 25 euro "administatie kosten" OF je moet precies 4 maanden voor tijd bellen op net van je dure abonnementje af te kunnen. Ook het verzoek om iets schriftelijk af te leveren zodat ik mijn opties nog eens na kon lezen werden niet gehonoreerd. "De voorwaarden zouden wel ergens op de site staan". Dit ruikt naar oplichting. Wat jullie?

Ik heb mijn ongenoegen en verbazing vriendelijk geuit maar ik werd totaal niet gehoord...

Ook is het service nummer een 06 nummer, daarvoor moet je dus ook nog eens extra betalen, totaal niet klantvriendelijk dus. Het enige wat toch wel positief was is dat ik niet al te lang in de wacht stond voor deze lariekoek.

Bellend consument in nood!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Je had je voor het aangaan van jouw contract met Hi moeten realiseren dat je er voor de contractduur aan vast zit. Net wat je zelf al aangeeft, of afkopen dan ben je nog duur uit of de contracttijd uitdienen.

Koekje1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:55

Re: Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door Koekje1988 »

troubleshooter schreef:Je had je voor het aangaan van jouw contract met Hi moeten realiseren dat je er voor de contractduur aan vast zit. Net wat je zelf al aangeeft, of afkopen dan ben je nog duur uit of de contracttijd uitdienen.
Afkopen is totaal niet voordelig en daarom geen optie. Het is: de kosten per maand + een boete van 25 euro & je kan ook niet meer bellen ( logisch ). Echter als consument wordt het verzoek om nu alvast per een bepaalde datum het abo stop te zetten niet gehonoreerd. Dit wegens een "systeem dat dat niet pakt", een slechte smoes dus. Menig klant zal net iets te laat of wat te vroeg zijn met het afzeggen van het abonnement, en daardoor dus op extra kosten gejaagd worden.

Het is gewoon totaal niet klantvriendelijk. Het bezorgt mensen extra kopzorgen en is bovendien niet ethisch, wat heb ik te maken met een systeem dat mijn opzegging niet aan invullen per een bepaalde datum, juist niets dus. :)

Ik begrijp dus dat ik vast zit, en ik kan hiermee leven. Maar ik wil er wel z.s.m. van af nadat het contract beëindigd is. Door het zo moeilijk te maken voor klanten (zie boven). Kunnen ze zich deze onvoordelige afkoop regeling veroorloven. En hopen ze de arme klant nog een paar maanden abonnementskosten af te dingen. Het hele systeem, van het mannetje dat ik aan de telefoon kreeg tot het dure 06 nummer dat ik moest bellen ruikt naar oplichting.

Beter kan ik het haast niet uitleggen, ik hoop dat het zo duidelijk is "troubleshooter". :wink:

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Je hebt in ieder geval iets geleerd ware vriend, dat wil ik tenminste hopen.
Jij wordt er nimmer beter van, hun wel van jou.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door snepke »

Vreemd ik heb nooit een duur 06 nr hoeven te bellen.
Als je met je gsm belt is het nr 1200.
Mijn abo loopt tot 13 dec,maar dat heb ik 3weken terug al via www.hi.nl kunnen opzeggen.
3 dagen later had ik al een bevestiging van hi dat mijn abo 13 dec stopt

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door Winster »

Stuur een schriftelijke brief waarin je het abonnement na afloop van de minimale contractduur per direct wilt opzeggen.

Dit verzoek zijn zij, conform de algemene voorwaarden, verplicht te accepteren.

Het is daarbij niet onredelijk een schriftelijke bevestiging te vragen.

Denk hierbij wel aan evt. nummerbehoudmogelijkheden.

Koekje1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2010 16:55

Re: Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door Koekje1988 »

snepke schreef:Vreemd ik heb nooit een duur 06 nr hoeven te bellen.
Als je met je gsm belt is het nr 1200.
Mijn abo loopt tot 13 dec,maar dat heb ik 3weken terug al via http://www.hi.nl kunnen opzeggen.
3 dagen later had ik al een bevestiging van hi dat mijn abo 13 dec stopt
Even uit de HI helpdesk:
hi schreef:Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Opzeggen

Wil je je abonnement beëindigen, dan kan dat vanaf 4 maanden voor het einde van je contractsduur. Bel met je mobiele telefoon naar het nummer 1200 (via een andere telefoon bel je naar 06-12001200).

kies optie 2 'Klantenservice'
en vervolgens kies optie 2 'Vragen over het opzeggen of verlengen van je abonnement'.
Wil je het abonnement per direct beëindigen en zit je nog binnen de contracttermijn? Dan kan een eventuele afkoopsom berekend worden.


Opzegtermijn

De opzegtermijn voor het abonnement is 1 maand, net als de opzegtermijn van een servicecontract.

Als je contract is afgelopen kun je:

Gewoon gebruik blijven maken van je abonnement
Op elk gewenst moment verlengen
Opzeggen met in achtneming van de 1 maand opzegtermijn
Let op! Je contract wordt nooit automatisch voor een nieuwe periode vastgelegd.
Ondanks dat dit in de online helpdesk stond, werd mij toch verteld via de telefoon dat ik 4 maanden voor tijd moest afzeggen. Anders zou het verlengd worden en nu konden geen dingen doorgegeven worden. Als ik er "zeker" van zou zijn dat het afgezegd zou worden kon ik het ook meteen afkopen voor abbokosten + 25 euro boete. Raar toch? Nou ik heb het in mijn agenda gezet, in feb maar even bellen. :)

Exilebear
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mei 2010 18:08

Re: Hi abonnement stoppen

Ongelezen bericht door Exilebear »

Je kunt maximaal 4 maanden van te voren een opzegging doorgeven en minimaal 1 maand van te voren :wink: .

Gesloten