LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kant en klare dakkapel of ter plaatse laten timmeren

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ipi

kant en klare dakkapel of ter plaatse laten timmeren

Ongelezen bericht door ipi »

Na jaren strijden met de gemeente mag er eindelijk een dakkapel op het voordak komen (geldt meteen voor alle bewoners in de wijk met hetzelfde huis).
Er zijn echter wel strikte regels opgesteld door de welstand. Maar goed dit ter zijde.
Wat zou beter en goedkoper zijn : een kant en klare dakkapel of een kunststof raam bestellen en dat een aannemer er een dakkapel om heen zet. Ik lees ook negatieve berichten over kant en klare dakkapellen firma's.
ter info:
2600 mm breed
raam hoogte is 1000 mm (laag daknok)
nu totale hoogte van dakkapel achterzijde is 1280 mm
dak is 30 graden ( flauw dak)
kunststof kozijn ral 9001
1x draai kiep raam in ral 6009 (groen)
trespa dakrand groen ral 6009
schrootjes groen ral 6009 buiten zijkanten
liefst met geinteregeerde jaloezieen in glas of witte rolluik ivm zonwering.

oja voelt iemand zich geroepen om een vrijblijvende serieuze offerte op te stellen dan stel ik dat zeer op prijs. regio is Utrecht.

mvg
ingrid

klusr

Re: kant en klare dakkapel of ter plaatse laten timmeren

Ongelezen bericht door klusr »

Ik zou iemand ter plekke, een kapel laten timmeren, met een goede offerte, en een goede vakamen, bent u altijd goedkoper uit dan een kant en klare kapel... spreek uit ervaring, mocht u intresse hebben kan ik u in contact brengen met een 2tal timmermannen uit a'foort...? momenteel heb ik het zelf veels te druk anders had ik mijzel aangeboden:)...veel succes ermee!

superkoe

Ongelezen bericht door superkoe »

Hoezo is ter plekke bouwen goedkoper? Dat zal toch echt een offerte uit moeten wijzen. Ik heb zelf een prefab dakkapel laten zetten door Kapdak uit Middelharnis en ben daar nog steeds tevreden over. Inmeting had wel iets beter gekund.

Het grote voordeel van een prefab dakkapel is dat de bouw niet afhankelijk is van het weer. Voor het plaatsen hoeft het maar een halve dag droog te zijn.

Bolsje

Ongelezen bericht door Bolsje »

Wij hebben een prefab-dakkapel laten plaatsen door Techado uit Elst. Ik wist ook niet wat beter was, daar ik twijfelde over de sterkte van een prefab dakkapel. Techado schijnt zowel prefab als traditioneel te bouwen, maar qua prijs maakt het niets uit. Het voordeel van een prefab dakkapel is dat ze binnen 6 uur weer weg zijn. Het traditioneel bouwen gaat een dag duren.
Nu moet ik echt zeggen dat zij er als goedkoopste uit kwamen bij de offerteronde.
We zijn echt heel erg tevreden over werkzaamheden van Techado; de vakmensen zijn 1 team, ze ruimen de rommel keurig op, waren zelfs bereid om ons nieuwe laminaat naar boven te hijsen met hun eigen kraan en ze werken snel.
Zeker een aanrader!!

Divers

Ongelezen bericht door Divers »

prefab
Dan is alles op zeker dicht.
En goedkoper.
Ben zelf aannemer en heb er laatst een geplaatst van 5.80cm breed.
Alles volledig kunstofmerk schuco.
Kiepkantelramen thermopane hr++
Epdm dakfolie dit is een rubber uit een stuk.
Met garantie van de fabriek uit breda.
En rondom loodvervanger.
Stond er binnen no time op en waterdicht.
Als ik hem had moeten bouwen dan had ik er zeker 2dagen voor nodig gehad.
En het was aanzienlijk goedkoper ook!
Het scheelde een steiger en zo nog wat meer.
Nee als aannemer kies ik alleen nog maar voor prefab.

Gesloten