LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sym cello

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
opa60

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi Trolletjes. Ja het een heerlijke scooter moter loopt ook als een zonnetje, heb er nu meer dan 3000km mee gereden is over een week 1 jaar jong en is mooier dan een jaar geleden.In het begin viel het benzine verbruik me tegen maar nu rij ik 1 op 46. mvg opa

Goliathangelus

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Krassen komen er zeker niet op met Starglanz
Ik ondekte het toen mijn moeder he op de markt kocht voor haar pannen,gasvoornuis etc en probeerde het toen uit op mijn nieuwe Mercier fiets (nu 30 jaar oud en nog steeds als nieuw)
De tube die ik had was inmiddels op en had er de balen van dat het op de markt niet meer werk verkocht of gedemonstreerd.
Een paar jaar geleden kwam ik bij toeval Starglanz bij de Blokker tegen maar dan met een nieuwe verpakking.
Ik ben er zuinig mee ondanks je het kunt kopen.
Ook voor mijn Fiddle ga ik het gebruiken voor dat de winter komt poest ik de chroomen spiegels er mee op.(vocht werend)
De chroomen bumpers van mijn Fiat 126(inmiddels verkocht) poetste ik ook met Starglanz.
Nu houd ik er mee op.
Ik lijk wel een vertegenwoordiger maar het werkt wel.
Je poetst er ook hele kleine roest plekjes mee weg(zogenaamde stofroest)

scozem

Ongelezen bericht door scozem »

Ben ook gevallen voor een retro scooter. Voorkeur gaat uit naar Sym Cello.
Heb begrepen dat er mensen zijn met ervaring. Wat zijn de positieve en negatieve ervaringen met de sym cello

Gr Ton

trolletjes

Ongelezen bericht door trolletjes »

Heb 3 jaar geleden een Kymco Agility gekocht met 10 inch banden. Nu dus een Sim Cello. De Sim rijdt beter dan de Kymco, trekt sneller op, starten gaat veel beter, vering is enorm goed, lekker zadel, goede zit door het brede stuur.

De nadelen zijn: scooter is veel groter (was ik heel snel aan gewend, vind het nu raar als ik op de Kymco rij, wat een klein ding) Stuur is groter dus minder wendbaar, als je ermee wilt racen denk ik dat je deze scooter niet fijn gaat vinden. En ja wellicht een nadeel, je moet al dat chroom natuurlijk wel poetsen wil je het mooi houden.

Maar ik vind het een geweldige scooter. Ik ben dus maar 1.58 en heb geen problemen om met deze scooter om te gaan. Met z'n tweeën op de scooter is ook helemaal geweldig. Heb er nu een sissybar met kussentje op en nu zit je achterop helemaal goed.

Ik vind zelf de retro scooter echt heel erg mooi maar had weinig zin in een chinese omdat ik graag iets koop waarvan ik weet dat het goed is. Natuurlijk kost je dat meer geld. Heb hem zelf gekocht van iemand die hem gewonnen had. Dus helemaal nieuw maar wel goedkoper dan in de winkel. Geen afleverkosten en al die ongein die ze berekenen en waar je niets van terug ziet.

Jezebel

Ongelezen bericht door Jezebel »

De Sym Cello is van dezelfde kwaliteit als een AGM retro. Het enige verschil is dat een AGM een paar honderd euro's goedkoper is. :wink:

scozem

Zijn dus geen verschillen tussen de sym en de AGM. Nog een vraagje die starglanz kun je die ook gewoon op lak gebruiken?

Wil volgende week beslissing nemen dus alle info welkom.
Moet wel een retro zijn heb zelf vroeger choppermotor gereden ben nu weer in mijn wilde nazomer jaren.

Gr Ton

trolletjes

Oh vandaar, ja dan is een retro scooter inderdaad iets voor je. Lijkt erg op zo'n motor shopper.

Zou kunnen dat AGM hetzelfde is als Sym. Ik heb zelf ook van alles gelezen en gewikt en gewogen. Was zelf erg blij dat de Sym collectie dus ook zo'n retro scooter heeft. Ik heb dus echt gekozen voor een merk wat goed bekend staat. Zou kunnen hoor dat AGM ook goed is en dat je dan goedkoper uit bent.

Ik koos voor de Sym vanwege de zekerheid van een goede, betrouwbare scooter. En oh, wat rijdt dat ding lekker!

Sterkte met je keuze!

Hennie

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

Een AGM is zeer beslist niet hetzelfde als een SYM.

De Sym Cello wordt gemaakt is de fabriek van SYM in China. (SYM is een Taiwanees merk, maar zoals veel fabrikanten heeft het inmiddels ook een fabriek in China waar de goedkope modelletjes worden gemaakt).
In ieder geval is het motorblok van de SYM een echt SYM blok, dat is kwalitatief en qua vermogen een stuk beter dan het doorsnee chinees imitatie blok dat onder de AGM zit. De kwaliteitscontrole van een "eigen fabriek" is ook hoger dan van een staatsfabriek waar AGM zijn scooters van koopt. Veel van de Cello onderdelen zijn specifiek gemaakt voor de Cello en van betere kwaliteit dan een chinees merk.

AGM is geen echt merk maar een stickermerk. Daarmee bedoel ik dat de AGM importeur een container scooters bestelt in China bij een willekeurige goedkope chinese staatsfabriek en daar zijn eigen logo op laat plakken. Als je 3 AGMs hebt kunnen ze dus van 3 verschillende fabrieken komen. De scooters die als AGM worden verkocht zijn dus doorsnee chinese apparaten van dito kwaliteit. Dat kan je qua kwaliteit niet vergelijken met een bij een "eigen fabriek" geproduceerde chinese sym, kymco of piaggio.

Laat mij anders een sym, kymco of piaggio zien waarbij de kickstartpedalen dwars door de carter deksel zijn getrapt. Een gebroken carterdeksel komt bij de echte chinesen regelmatig voor dankzij de slechte materiaalkwaliteit. Evenzo met gebroken voorvorken en gescheurde frames. Dat zijn typisch problemen die je vroeger nooit tegenkwam en pas sinds de verkoop van chinese import merken ineens als normaal kunnen worden beschouwd.

Afbeelding

Nou komen dit soort levensbedreigende gebreken niet zo vaak voor, maar gebroken carterdeksels wel. En dat geeft gewoon aan met wat voor kwaliteit je hier te maken hebt. Kijk ook eens naar al die fraaie 'bruine' zadelovertrekken van een chinese retro. Na 1 jaar is het ding compleet van kleur verschoten en heb je groen/bruin.

opa60

Jezebel schreef:De Sym Cello is van dezelfde kwaliteit als een AGM retro. Het enige verschil is dat een AGM een paar honderd euro's goedkoper is. :wink:
Dat kun je wel vergeten, de Sym Cello heeft een totaal andere moter andere vering .Groomwerk is veel beter, en de achterlichten vallen er niet af.Kortom een heel andere scooter.mvg opa

scozem

Ben bij drie dealers geweest, adviseren alle drie inderdaad de sym aan. Kwalitatief beter. Bedank voor jullie bijdrage het wordt de sym.
Nog een vraagje die starglanz kun je die ook op de kunsstof van de scooter gebruiken of alleen op het chroom.
Volgende week wordt de sym cello of allo zoals die nu heet geleverd.

gr ton

trolletjes

Ik heb de Starglanz hier voor mijn neus. Er staat op dat je het op allerlei soorten metalen kunt gebruiken. Maar ook op andere dingen in huis zoals oven, grill, bbq, bad, douche, tegels, spiegels, ramen.
Er staat op de tube 'huishoud- en metaalwascreme'. Verder staat er dat het schoonmaakt, beschermd en polijst all-in-one. Dus eigenlijk geen idee of je dit ook kunt gebruiken op het kunststof. Lijkt me dat het weinig kwaad kan. Ik heb zelf het kunststof behandeld met de was die ik voor de auto heb.

Leuk dat je ook voor de Sym gekozen hebt. Je zal er zeker veel plezier aan beleven!

Hennie

chimari

Ongelezen bericht door chimari »

oo4load schreef:Een AGM is zeer beslist niet hetzelfde als een SYM.

We moeten geen appels met peren vergelijken.

Als het wat genuanceerder wordt gebracht, dan is een AGM Retrozeker wel van dezelfde kwaliteit als een SYM Cello

Op de foto wordt een AGM sport getoond en dat is totaal ander materiaal.

Hetzelfde kwaliteitsverschil zie je tussen de Sym MIO en de Sym Cello, waarbij de Mio van veel betere kwaliteit is.

De AGM retro is kwalitatief zeker net zo goed als de Cello, ik snap dat als je teveel betaald hebt voor een retroscooter omdat er dan SYM opstaat het hier niet mee eens bent, echter objectiviteitr in je oordeel is dan ver te zoeken als je eerlijk bent.

b@rry

Ongelezen bericht door b@rry »

Zoals ik in een ander topic al stelde blijft het altijd moeilijk om twee modellen objectief met elkaar te vergelijken. Eigenlijk zou je daarvoor gewoon dealer statistieken moeten hebben...

Maargoed, feit blijft dat SYM op haar producten twee jaar garantie op onderdelen én arbeid geeft zonder kilometer beperking. AGM geeft slechts 1 jaar garantie, enkel op onderdelen en met een kilometer beperking van 6.000km. Geeft denk ik wel een beetje aan hoe het zit met het vertrouwen van de importeur zelf in de duurzaamheid van het geleverde product.

opa60

Wil toch nog een keer reageren, als ik naar de markt ga (Rotterdam zuid) zit daar een Scooter zaak die bijna alleen Chinese scooters verkoopt van Agm en Berinie en anderen, heb er ook een Cello tussen zien staan hing wel een ander prijskaartje aan hoor. Overdag staan ze buiten, met het gevolg met 2 a 3 km op de teller, en al veel roest.Mijn Cello is meer dan 1 jaar oud en heeft bijna 4000km weg ziet er beter uit dan een jaar geleden en staat altijd buiten, en rijdt nog steeds als nieuw. dat bedoel ik maar.mvg opa

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

chimari schreef: Hetzelfde kwaliteitsverschil zie je tussen de Sym MIO en de Sym Cello, waarbij de Mio van veel betere kwaliteit is.

Ik snap dat als je teveel betaald hebt voor een retroscooter omdat er dan SYM opstaat het hier niet mee eens bent, echter objectiviteitr in je oordeel is dan ver te zoeken als je eerlijk bent.

Ik heb zelf geen Sym of wat voor Chinese scooter dan ook. Ik ben wel importeur van scooteronderdelen van chinese scooters en kymco, sym scooters. Ik zie de onderdelen waaruit die dingen bestaan (echt chinees ala agm, chinees sym/kymco en taiwanees sym/kymco) dus dagelijks voorbij komen.

Laten we het er maar op houden dat je mij niet op een chinese scooter zult zien, omdat ik weet waarvan het is gemaakt. En daar heb je als importeur niet of nauwelijks invloed op, want als je 2 seconden niet kijkt, dan gooit zo'n chinees er wat goedkoper materiaal in. En het bespaarde geld deelt hij met zijn handlangers. (Wel eens zaken gedaan in China?)

Daarom dus OF alles in eigen beheer doen zoals Kymco OF gewoon een normale Taiwanese scooter kopen.
Of op de koop toe nemen dat het rommel kan zijn. En dan koop je een AGM.

scozem

Wat bij mij de doorslag heeft gegeven is dat de dealer al 10 jaar sym verkoopt en 100% achter dit product staat. Is natuurlijk geen vespa maar hij beschouwt het toch als A merk. Andere scooters (chinese) komen er bij hem niet in. Je kunt ze zelfs niet bij hem inruilen. Een model van peugeot (wordt ook in china geproduceert) heeft hij zelfs niet in de zaak staan. De kwaliteit van de Taiwanese Sym steekt volgens de dealer met kop en schouders uit boven andere retro's. Deze dealer is een famillie bedrijf met meer dan 50 jaar ervaring en heeft al een aantal syms cello's vanaf de introductie van dit model rondrijden. Tot nu toe nog zonder problemen.
Zelf kan ik natuurlijk niet oordelen welke wel goed en welke niet goed zijn alleen bij een andere dealer de AGM en Sym cello naast elkaar gezien kunstof van de sym is dikker, naden sluiten beter aan,tellers en lichten zitten steviger vast. Dus nu maar afwachten als ik hem volgende week krijg of ik over een jaar even tevreden ben als opa60. Ik denk van wel als ik de dealer mag geloven.

Gr Ton

Jezebel

Ongelezen bericht door Jezebel »

Pff, want een negativiteit over agm. Ik en mijn vriendin rijden nu al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid op een agm retro. We touren samen urenlang door de prachtige achterhoek en pakken daarbij regelmatig een terrasje. 8) We hebben de scooter gekocht bij een erkende dealer en deze onderhoud onze scooters zoals het hoort, zodat we deze ritjes probleemloos kunnen maken.
Nee, wij zijn er super tevreden over!! :D :D

opa60

het is nu bijna februari, mijn cello heeft altijd buiten gestaan maar heb nog nooit een tweede keer de startknop nodig gehad.en geen roest nergens. een echte topper mvg opa

trolletjes

Ik heb ook mijn Sym weer eens gestart. Staat ook buiten, onder een beschermhoes, maar ik had toch echt wel moeite om hem weer aan de praat te krijgen. Heb hem een maand of 4 niet gestart. Moest echt veel moeite doen.
Verder geen roest. Wel een heel klein beetje op de sissybar die ik erop heb laten plaatsen. Dit is een originele van Sym, maar toch niet zulk goed chroom als op de scooter zelf. Heb alles weer opgepoetst en alles ziet er weer spic en span uit.
Ben wel heel blij dat het nu weer beter weer wordt om met mijn scootertje te gaan rijden.

Goodje

Ongelezen bericht door Goodje »

Naar diverse forum te hebben gelezen en diverse gesprekken met dealers handelaren van scooter, heb ik toch besloten om een Sym Cello 25 km aan te schaffen.
Kan hem morgen ophalen, kleur zwart met zwart zadel en hoog wind scherm.
Prijs redelijk € 1840,- inclusief slot van 90,- euro. :D

Gesloten