LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede ervaring: Bulthaup Roermond

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nielstre
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:11

Goede ervaring: Bulthaup Roermond

Ongelezen bericht door nielstre »

Hoi

Bij deze wou ik ook nog eens een goede ervaring laten weten op het forum. De meeste bestellingen of montages die hier te lezen zijn, zijn namelijk niet echt positief te noemen :)

Laten we beginnen bij het begin, een 1,5 jaar geleden zijn we beginnen zoeken naar een leverancier voor de keuken. We wilden er vroeg bij zijn aangezien we nog inspraak hadden in de indeling van ons nieuwbouwappartement. Na heel wat op internet gelezen te hebben, hebben we de lokale keukenverkopers bezocht (omgeving Hasselt, België). Hier hebben we een leverancier van Alno gevonden, een degelijk prijs/kwaliteit verhouding, dachten we.

Nadat de overeenkomst getekend was en we het voorschot betaald hadden, verliep de communicatie opeens een pak minder vlot en ook werden afspraken helemaal niet meer nagekomen. We wisten op dat moment dat we een overeenkomst hadden waar we niet zomaar onderuit konden komen. Toch kozen we er toen voor om ons gevoel te volgen en de 30% boete betalen om de overeenkomst te annuleren.

Een nieuwe zoektocht bracht ons naar de, in onze ogen, winkels met een veel persoonlijkere aanpak. Zo lieten we een prijs opmaken van een Bulthaup keuken in Hasselt (België). Deze zat net boven ons budget, zeker omdat we de 30% van de vorige keuken van ons budget hebben afgetrokken. Via marktplaats.nl zag ik een advertentie van een Bulthaup keuken voor 9 999 euro, dit was een 3 000 euro minder dan de Belgische offerte.

Na veel elektronisch & telefonisch contact met het filiaal van Roermond, hadden we de gewenste keuken die binnen ons budget paste. Enkel voor het tekenen van de overeenkomst zijn we even het filiaal gereden om zeker de juiste kleuren & houtsoorten te kiezen op basis van stalen en voorbeelden. Een aanbetaling moest pas gebeuren nadat de opmeting gebeurde, dit was ook een meevaller want opmeten kon pas een half jaar na bestelling.

Om een héél objectieve bespreking te geven, moet ik als énigste negatieve puntje de opmeting aanhalen. Op zich is alles correct verlopen, maar de zaakvoerder nam de opmeting voor zijn rekening. Een muurtje waar een hoge kast tegen geplaatst zou worden moest minimaal 65 cm zijn, maar voor de zekerheid hadden we aan de aannemer 68 cm doorgegeven. In praktijk was het muurtje maar 60 cm. Dit is me niet door de zaakvoerder doorgegeven en we zijn dit pas twee weken later te weten gekomen toen de bestelling bij Bulthaup gedaan werd door het filiaal en dit dus aan ons liet weten. Hierdoor hebben we het verschil van lengte niet direct aan de aannemer kunnen melden.

De plaatsing van de keuken, waarvoor we veel schrik hadden na het lezen van o.a. dit forum, verliep gewoon perfect. Bij aankomst van de hoofdmonteur onthou ik vooral volgende uitspraak: "Meneer, ik werk niet snel maar streef wel naar perfectie en daarom gaat de montage vandaag én morgenvoormiddag in beslag nemen".

Alles is dan ook zeer netjes afgewerkt en ook maakte de monteur er werk van om zelf te borstelen en de keuken proper te maken. Op de waterleiding zaten nog niet de nodige kraantjes, het appertement is nog niet helemaal afgewerkt, deze had hij op voorraad en heeft hij dan ook netjes gemonteerd (zonder meerprijs). De toestellen, die we via internet hadden gekocht, stonden klaar in het appartement en zouden volgens de overeenkomst niet door hem geplaatst moeten worden. Maar hij maakte er een erezaak van om dit wel te doen, wederom zonder meerprijs. Achteraf hebben we ook een deken mogen houden om tijdens de verfwerken de tafel of keuken te beschermen, een detail maar toch...

Dus onze keukenervaring bij Bulthaup (Roermond) is een zeer positieve geweest. Of om in het in de woorden van Radar te zeggen: ze verdienen een warme douche :)

Hierbij enkele afbeeldingen van de keuken tijdens de montage:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Goede ervaring: Bulthaup Roermond

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Ik vind de dame van foto 1 echt wel het allermooist, keuken is ook mooi hoor :wink:

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Goede ervaring: Bulthaup Roermond

Ongelezen bericht door pfffff »

Mooi hoor, foto,s van een keuken die niet af is en inderdaad , foto nummer 1 heeft ook mijn voorkeur :P

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Goede ervaring: Bulthaup Roermond

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wat mij betreft is deze zaak ook een aanrader; zij hebben het op de juiste manier voor elkaar! 8) Belangrijkste is; ze komen hun afspraken na!

Bernie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2010 14:23

Re: Goede ervaring: Bulthaup Roermond

Ongelezen bericht door Bernie1 »

Wij zijn ook over een Bulthaup B1 keuken aan het nadenken. Is het uw ervaring dat deze keuken in NL goedkoper is? (wij wonen ook in BE), of hebben alle dealers ´toevallig´ weer dezelfde prijs?
Zou u willen vertellen hoeveel u voor deze keuken betaald heeft (incl apparatuur? en plaatsing?)?
Alvast dank!

nielstre
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:11

Re: Goede ervaring: Bulthaup Roermond

Ongelezen bericht door nielstre »

Apparatuur heb ik via internet geregeld dus dat zit niet inbegrepen in de prijs.

De keuken in zijn geheel (met het barelement) komt op een 9500 euro. Dit terwijl dezelfde opstelling, maar dan zonder de aluminium plinten en andere details, in België 13000 euro koste. Reken de details er dan nog eens bij en je zit toch met een prijsverschil van 4000 euro in totaal.

Al geef ik toe dat ik zowel in België als in Nederland niet onderhandeld heb over de prijs, misschien dat beiden nog wel iets van de prijs hadden kunnen afdoen. Maar de goede service (zonder te pushen) heeft me over de streep getrokken om niet te zitten pingelen.

Gesloten