LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN "vergeet" telefonische opzegging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ali-C
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2010 15:36

KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door ali-C »

Hoi,

op 3 juli zag ik op de KPN website een aanbieding die geldig was tot 4 juli. De aanbieding was dat als ik voor 4 juli digitale televisie bestelde ik een harddiskrecorder gratis (in bruikleen) kreeg, Daarop heb ik het 010 nummer dat daar staat gebeld en de mevrouw vertelde mij dat de aanbieding klopte en vervolgens besloot ik ook internet premium te bestellen.

Daags daarna (6juli) ontving ik een bevestigingsbrief waarin stond dat ik niet 8, maar slechts 4 euro hoefde te betalen voor het in bruikleen hebben van de harddiskrecorder. Daarop heb ik gebeld met het 0900servicenummer a 10ct/pm om te vragen of men dat recht kon zetten wat mij werd toegezegd.
Vervolgens ontving ik een brief waarin stond dat die 4 euro per maand voor slechts drie maanden was.

Omdat ik al wel eens eerder door KPN teleurgesteld ben besloot ik om het traject af te kappen.
Omdat in de brief van 6 juli stond dat ik het contract binnen 7 werkdagen telefonisch kon opzeggen via het 0900service nummer belde ik dat op 13 juli en sprak daar van 18.20 tot 18.37 (waarvan ongetwijfeld een flink deel door mij betaalde wachttijd) met medewerker Marco Kreukniet. Hij zou mijn opzegging verwerken en binnen 10 werkdagen zou ik een bevestiging ontvangen.

Die kwam natuurlijk niet.
Wel kwam er vorige week een brief van KPN met mijn login en wachtwoord.
Dat moest een vergissing zijn maar ik had er wel 1,5 euro voor over om een kwartier in de wacht te staan bij de 0900servicelijn om te dat nog even bevestigd te horen... (2 keer dan want de eerste keer werd er nog voor ik kon groeten en mijn naam kon zeggen opgehangen)
"Uw verbinding is staat hier nog gewoon "actief" meneer, er is nooit opgezegd" werd er doodleuk gezegd en ik kon een brief sturen naar een postbus in utrecht, misschien doen ze er daar wat mee was de veelbelovende opmerking van de medewerker.

Die brief heb ik eergister verstuurd en zodadelijk stuur ik hem nog maar eens naar het kpn hoofdkantoor. Maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Ik hoop dat het KPN webcare team nog bestaat en ze hier wat aan kunnen doen.

emailbob
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:20

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door emailbob »

Neem telefoongesprekken op waarin je een abonnement e.d. in opzegt. Daarmee heb je bewijs dat je ook daadwerkelijk hebt opgezegd, en dat de opzegging is aangenomen door de betreffende organisatie.

Gebruik je een internetdienst waarmee je de opname per e-mail ontvangt, dan heb je ook het gemak dat je die opname naar de betreffende instelling kan doormailen

Waarschijnlijk is een en ander dan zo geregeld.

Groet,

Bob Kroon
bob.kroon at nemop punt nl
Laatst gewijzigd door emailbob op 29 aug 2010 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door tiptoo »

@emailbob ...telefoon gesprekken worden al door kpn opgenomen , vind wel dat het ook goed is wat je hier boven schrijft ...maar niet om het een of ander...heb jij behoefte aan spam en andere rotzooi met je mailadres hierzo?? niet verstandig.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

het KPN webcare team
Bestaat dat??
Volgens mij is KPN de enige provider die niet probeert hier zijn vuile was onder het vloerkleed te vegen.
Alleen het woord "care" al, alsof KPN zich voor haar klanten interesseert.
Neem telefoongesprekken op waarin je een abonnement e.d. in opzegt. Daarmee heb je bewijs dat je ook daadwerkelijk hebt opgezegd, en dat de opzegging is aangenomen door de betreffende organisatie.
Het is te zot voor woorden, maar ik geloof inderdaad dat je tegenwoordig maar beter een opname apparaat in huis kunt hebben :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door tiptoo »

CaptainSlow schreef:

Volgens mij is KPN de enige provider die niet probeert hier zijn vuile was onder het vloerkleed te vegen.

denk dat ze van kpn uit wel meelezen hoor alleen niet reageren :mrgreen:

emailbob
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:20

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door emailbob »

@tiptoo bedankt. Aangepast.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Dan mag diegene wel met het schaamrood op de kaken meelezen :lol:

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ik zou wel eens in de mailboxen van de diverse webcares willen kijken om te zien wat voor troep daar in komt en dan heb ik het over de onzinnige domme klaagmails van mensen die niet willen bellen naar de providers "omdat het geld kost". Onredelijke mensen die klagen om het klagen en heel veel hoofdletters gebruiken in email berichten.

Kan me best voorstellen als vervolgens de webcares op een gegeven moment de dienst stoppen of niet meer op bepaalde forums posten. Ik geloof dat KPN samen met Ziggo 1 van de eerste waren die webcares opgericht hebben.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Sir Peter ze zullen heus wel stomme mails binnen krijgen maar lijkt me duidelijk dat je niet gauw met een helpdesk of anders met kpn of welke provider dan wilt bellen ...10 cent per minuut wachten tot je een ons weegt en effe later krijg je een giga hoge rekening. ik bel nooit met kpn, het enige telefoontje wat ze van mij nog krijgen zodra het ken , is mijn opzegging!

ali-C
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2010 15:36

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door ali-C »

@iedereen die de moeite nam om te lezen en te reageren; dank.

dank ook voor de tip om zo'n gesprek op te nemen. dat ga ik in de toekomst zeker doen.
en ik las ook dat kpn zelf telefoongesprekken op neemt?! hoe kun je die op vragen dan? zou kpn echt zo vriendelijk zijn om mij mijn bewijs te verschaffen in een conflict dat nu aan het ontstaan is?

over "webcare"
in dit topic:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62951
werd door een medewerker van "kpn webcare" reageerde. een buitengewoon briljante actie van KPn, want zo neem je klagers wel mooi de wind uit de zeilen, en zou ik alsnog een tevreden (ex-)klant kunnen worden.

ik zal jullie laten weten als ik wat van kpn verneem maar maak me niet al te veel illusies...

gr alex

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door tiptoo »

ali-C schreef: en ik las ook dat kpn zelf telefoongesprekken op neemt?! hoe kun je die op vragen dan? zou kpn echt zo vriendelijk zijn om mij mijn bewijs te verschaffen in een conflict dat nu aan het ontstaan is

kpn zal niet zo vriendelijk zijn maar wijs ze effe op het feit dat het gesprek met je is opgenomen dat is 1 ding wat zeker is kpn neemt altijd gesprekken op, ze zijn verplicht het bandje met het gesprek na te luisteren. succes!

je hebt op 3 juli via een 010 nummer gebeld dus neem aan besteld dus dat gesprek hebben ze!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sinds kort is het niet meer mogelijk om per e-mail een klacht in te dienen bij KPN. KPN is alleen nog maar telefonisch bereikbaar. KPN kiest hier bewust voor om te voorkomen dat klanten kunnen bewijzen dat ze geklaagd hebben. Uiteraard geldt dit ook bij opzeggingen. Het is nu jouw woord tegen dat van KPN. Op deze manier kun je geen dossier opbouwen wanneer je bijvoorbeeld een geschil wil aanspannen tegen KPN via de Geschillencommissie http://www.sgc.nl

Alleen op de site van KPN corporate kom je na lang zoeken het emailadres [email protected] tegen door op"klantenservice" onderaan op http://www.kpn.com/corporate/bedrijfspr ... -vraag.htm te klikken.

Op de consumentensite van KPN is het onmogelijk gemaakt om nog een klacht in te dienen.

alfatrion
Berichten: 22038
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt dat voorkomen door zelf het gesprek op te nemen.
http://www.tapecall.nl/
http://www.nemop.nl/en/content/

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ach een bedrijf moet ook zwart gemaakt worden.
Ts, kan betaald de eerste drie maanden minder, ieks.
€4.00 ipv van €8.00, zou ik ook meteen opzeggen, scheelt geld, kan en mag niet. Opzeggen die handel en wel meteen, ik krijg een beetje een hekel aan domme reacties en iedereen die daar meteen op inspringt!

Verder worden er geen linken geplaatst van de daadwerkelijke aanbiedingen, dus iedereen moet Ts maar op zijn ogen geloven?

Ik heb nog nooit een stuiver betaald voor mijn experia box.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN "vergeet" telefonische opzegging

Ongelezen bericht door tiptoo »

kaarsje69 schreef:ik krijg een beetje een hekel aan domme reacties en iedereen die daar meteen op inspringt!

vind dit zo'n raar antwoord mensen zijn kpn zat....dat jij het prima hebt bij kpn wil nog niet zeggen dat iedereen te vreden is toch???

Gesloten