In juni ben ik overgestapt van een sim-only abonnement van hi naar een hi 25 abonnement omdat mijn telefoon kapot was gegaan. Superblij met mijn nieuwe toestel ontvang ik een maand later mijn rekening en ben zeer verbaasd.
Mijn oude beltegoed van mijn sim-only abonnement is verdwenen en niet meegenomen naar mijn nieuwe abonnement, ondanks ik nog steeds klant van Hi ben. Daarnaast zijn de bedragen van mijn oude beltegoed dat wordt meegenomen niet duidelijk.
Ik Hi bellen en gemaild voor opheldering. Wat blijkt nu!
Bij een contractverlenging kun je geen aanspraak meer maken op je openstaande beltegoed (in mijn geval € 40,-) omdat het contract ontbonden wordt. Hi steekt zomaar even 40 euro in zijn zak. Hoeveel zouden ze op deze manier al verdient hebben? Het maakt niet uit of ik als klant bij Hi blijf. In mijn ogen is dit een vorm van diefstal. Je loyaliteit als klant wordt in plaats van beloond, bestraft.
Mijn grootste verbazing kwam daarna, je beltegoed wordt in mijn geval 2 maanden meegenomen. Mooi denk je dan. Dan bouw je lekker wat op als je niet je volledige abonnement gebruikt. Dit is niet het geval!
Na wat doorzeuren vertelde de helpdesk medewerker dat Hi eerst je nieuwe tegoed opmaakt, zodoende kom je bijna nooit toe aan je oude tegoed en neem je ook niets meer mee omdat je huidige tegoed al op is.
Stel je hebt een maandelijks tegoed van € 30,-
De eerste maand bel je maar voor € 20,-, je nieuwe tegoed wordt dan in de 2e maand € 40,-, ook dan bel je maar voor € 20,-. In de 3e maand heb je dan een tegoed van €30,- + € 10,- + € 10,-.
Wanneer ik in de 3e maand mijn tegoed overschrijdt en bel voor €35,- Wordt eerste de € 30,- verbruikt dan € 5,- euro van de vorige maand en blijft er van deze maand nog € 5,- over.
In de 4e maand heb ik een tegoed van €35,- de overige € 15,- zijn dan verdwenen. Wanneer Hi eerst je oude tegoed zou opmaken zou je deze € 15,- nog wel kunnen meenemen naar een volgende maand. Dit wordt vooraf NIET gecommuniceerd en is zeer misleidend
Natuurlijk is het slim van Hi, maar dit is toch een vorm van misleiding. Je verwacht dat Hi eerst het oude tegoed zou opmaken.
Een koelkast vergelijking, je eet toch eerste hetgeen op waarvan de datum bijna verloopt en daarna pas eten met een langere houdbaarheidsdatum?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 aug 2010 17:22
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32
Re: Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
Mobiele telefoon aanbieders vergelijken zichzelf alleen met god of allah.
Jij bent bij tekenen van je contract accoord gegaan met alle kleine lettertjes en op website onvindbare voorwaarden, nu en in de toekomst, dus kan het nooit diefstal zijn.
Je moet ook je bestaande tel. nooit met "overstappen" verlengen, maar altijd eerst tijdig (na 9 maanden schriftelijk aangetekend) opzeggen en je bel- en sms-tegoed opmaken, en één week voor einde een nieuw contract bij een andere operator afsluiten, en je nummer laten porteren. Dan heb je de beste winst, en je zuigt die operator flink uit.
Jij bent bij tekenen van je contract accoord gegaan met alle kleine lettertjes en op website onvindbare voorwaarden, nu en in de toekomst, dus kan het nooit diefstal zijn.
Je moet ook je bestaande tel. nooit met "overstappen" verlengen, maar altijd eerst tijdig (na 9 maanden schriftelijk aangetekend) opzeggen en je bel- en sms-tegoed opmaken, en één week voor einde een nieuw contract bij een andere operator afsluiten, en je nummer laten porteren. Dan heb je de beste winst, en je zuigt die operator flink uit.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
je bedoelt... dan zuigen ze jou het minst uitIk zeg T-Mobile op schreef: Dan heb je de beste winst, en je zuigt die operator flink uit.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12
Re: Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
Ehm, dit staat gewoon duidelijk vermeld op hun site.
http://www.hi.nl/Productinfo/Abonnement ... nement.htm
En dat je je beltegoed in geld uitgekeerd krijgt: tja dat is nergens zo. Jij sluit een abbonement af met dien verstande dat jij elke maand een bepaald bedrag betaald en daarvoor relatief lage kosten hebt ten opzichte van prepaid. Bel jezelf weinig dan moet je jezelf voor je kop slaan en een prepaid nemen of als je per jaar toch voordeliger uit ben gewoon niet zeuren.
Verder kan ik me indenken dat je je beltegoed van de vorige maand niet meeneemt bij een nieuw abbonement: je begint weer opnieuw en je weet van te voren dat je abbo voor de contractsduur geldig is.
http://www.hi.nl/Productinfo/Abonnement ... nement.htm
En dat je je beltegoed in geld uitgekeerd krijgt: tja dat is nergens zo. Jij sluit een abbonement af met dien verstande dat jij elke maand een bepaald bedrag betaald en daarvoor relatief lage kosten hebt ten opzichte van prepaid. Bel jezelf weinig dan moet je jezelf voor je kop slaan en een prepaid nemen of als je per jaar toch voordeliger uit ben gewoon niet zeuren.
Verder kan ik me indenken dat je je beltegoed van de vorige maand niet meeneemt bij een nieuw abbonement: je begint weer opnieuw en je weet van te voren dat je abbo voor de contractsduur geldig is.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 aug 2010 17:22
Re: Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
Ik wil mijn beltegoed ook niet in contanten uitgekeerd krijgen, maar ik vind het niets meer dan redelijk als je bij dezelfde aanbieder een contract verlengt je het tegoed mee zou moeten kunnen nemen naar je nieuwe contract. Enige loyaliteit daarin lijkt me redelijk ten opzichte van je trouwe klanten. Ik zit al een jaar of 5/6 bij hi.yerkyerk82 schreef:Ehm, dit staat gewoon duidelijk vermeld op hun site.
http://www.hi.nl/Productinfo/Abonnement ... nement.htm
En dat je je beltegoed in geld uitgekeerd krijgt: tja dat is nergens zo. Jij sluit een abbonement af met dien verstande dat jij elke maand een bepaald bedrag betaald en daarvoor relatief lage kosten hebt ten opzichte van prepaid. Bel jezelf weinig dan moet je jezelf voor je kop slaan en een prepaid nemen of als je per jaar toch voordeliger uit ben gewoon niet zeuren.
Verder kan ik me indenken dat je je beltegoed van de vorige maand niet meeneemt bij een nieuw abbonement: je begint weer opnieuw en je weet van te voren dat je abbo voor de contractsduur geldig is.
Verder staat het natuurlijk in de kleine letters en daar ben ik mee akkoord gegaan bij het afsluiten van de verlenging. Ondanks ik in de winkel geen algemene voorwaarden heb meegekregen.
Echter denk ik dat veel mensen niet op de hoogte zijn van deze beltegoed (eerst nieuw, dan oud) constructie en daardoor een contract afsluiten met een verkeerde verwachting zoals mijzelf. Dit wil ik door mijn bevindingen bekend maken, om andere daarvoor te behoeden.
Wat "Ik zeg T-Mobile op" zegt is inderdaad de beste manier. Je contract tijdig opzeggen, beltegoed opbellen en overstappen. Toch lijkt het me dat Hi belang heeft in het behouden van bestaande klanten en dat ze daar iets tegenover moeten zetten.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
Het was nog veel goedkoper geweest als je in eerste instantie een abonnement had gekozen wat beter bij je belgedrag had gepast zodat je niet veel over had gehouden.
En het klinkt heel leuk om je abonnement al op te zeggen en dan op het laatste moment een nieuwe aan te vragen met nummerbehoud.
Totdat er iets misgaat bij je nieuwe provider en je opeens je nummer kwijt bent omdat dat inmiddels is afgesloten bij je oude provider.
Ervaring leert dat je soort dingen iets ruimer van te voren moet regelen.
En niet altijd is het gunstiger om over te stappen. Ligt er maar net weer aan wat voor aanbiedingen er zijn.
En het klinkt heel leuk om je abonnement al op te zeggen en dan op het laatste moment een nieuwe aan te vragen met nummerbehoud.
Totdat er iets misgaat bij je nieuwe provider en je opeens je nummer kwijt bent omdat dat inmiddels is afgesloten bij je oude provider.
Ervaring leert dat je soort dingen iets ruimer van te voren moet regelen.
En niet altijd is het gunstiger om over te stappen. Ligt er maar net weer aan wat voor aanbiedingen er zijn.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32
Re: Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
het is bij mobiele telefoon aanbieders ALTIJD gunstiger om tijdig je abonnement op te zeggen. Dan kan je onbeperkt winkelen en voordeeltjes halen.
Soms is het wat onzeker of je je oude nummer kan meenemen. Maar ook dat went vanzelf, want als het niet lukt, heb je voordeel van automatische opschonen van alle kennissen en bedrijven die niet meer je nummer hoeven te kennen, zoals callcenters en exxen.
Soms is het wat onzeker of je je oude nummer kan meenemen. Maar ook dat went vanzelf, want als het niet lukt, heb je voordeel van automatische opschonen van alle kennissen en bedrijven die niet meer je nummer hoeven te kennen, zoals callcenters en exxen.