LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pictogrammen op bureaublad

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

Erwin uit Oosterhout schreef:Hoeveel en welke pictogrammen liggen op jouw desktop?

Probeer eerst om een nieuwe erop te kopieren evt een zelfde als er al op ligt. Krijgt deze wel het goede icoontje?
Erwin, even lezen, wat TS in een eerder bericht heeft geschreven!
harmieke schreef:Nee dat het is het nou net.... Dat werkt niet omdat de programma's in de lijst ook de verkeerde pictogrammen hebben en die kopieert ie gewoon mee!
Het schijnt een fout te zijn in het register, iets met de map CachedIcons.db.
M.vr.gr. Harmieke

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

Tennis, nu adviseer je mij iets te doen wat omschreven wordt in http://support.microsoft.com/kb/132668 waarover ik eerder al sprak, dat heb ik ook gedaan maar dat helpt niet. Als je aan de Hkey....\Explorer een tekenreekswaarde (rechts)toevoegt: Max Cached Icons en 2000 (DWORD) invult, opnieuw opstart, verandert er helemaal niets.
En dan zegt Microsoft, als dat niet helpt, het bestand ShellIconCache verwijderen,
en die map kan ik niet vinden (en de Zoekfunctie trouwens ook niet).
Dank je.
M.vr.gr.harmieke

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

tennis schreef:Volgens mij, mis je een sleutel.
Je kan deze opnieuw aanmaken.
Maar dat vergt een beetje kunde, wat je moet doen.
Misschien heb je iemand, welke jou kan helpen.

Wat heb je trouwens voor een OS ?


open het registereditor en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer
Kies nu Bewerken, Nieuw, Tekenreekswaarde

In het linker veld verschijnt nu een AB Nieuwe waarde nr.1
Rechtsklik hierop en kies "Naam wijzigen" en verander de naam in Max Cached Icons en klik op de toets Enter.
Dubbelklik nu op de nieuwe naam, en in het hulpvenster dat zich nu opent vul je bij "Waardegegevens" 2000 in
Klik op OK en sluit het registereditor.

Start de PC opnieuw op.
Tennis, als je Bewerken kiest, Nieuw en tekenreekswaarde, dan krijg je in het
rechterveld toch "Nieuwe waarde nr.1" waarvan je de naam moet wijzigen etc.etc., toch niet in het linkervenster?? Ik bedoel, je maakt toch geen mapje
erbij in de rij. Of zie ik dat toch verkeerd?
Bedankt weer, Harmieke

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

Tennis, ik heb het nog een keer geprobeerd in het Registereditor (eerst een systeemherstelpunt gemaakt) precies zoals jij het zegt.In het rechterveld verschijnt een nieuwe waarde 1. die veranderd moet worden in Max Cached Icons etc.etc. Alles precies zo gedaan, opnieuw opgestart, geen resultaat.
Ik ga nu de boel met Systeemherstel weer terugzetten.
Thanks anyway.
Harmieke

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

en het volgende:

Just refresh the icon cache by deleting the IconCache.db file from your profile directory (usually /Documents and Settings/Username/Local Settings/Application Data). It will be automatically recreated

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door plumber »


tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

Sorry harmieke,
foutje van mij, je hebt het goed opgemerkt, moet natuurlijk zijn: rechter venster
Heb je behalve de naam wijzigen, ook in het hulpvenster bij waardegegevens de "2000" ingevuld ?
Je mag de waarde ook hoger zetten, bv. 4096, maar dat gaat dan van je Ram geheugen af
In het rechter veld verschijnt nu een AB Nieuwe waarde nr.1
Rechtsklik hierop en kies "Naam wijzigen" en verander de naam in Max Cached Icons en klik op de toets Enter.
Dubbelklik nu op de nieuwe naam, en in het hulpvenster dat zich nu opent vul je bij "Waardegegevens" 2000 in
Klik op OK en sluit het registereditor.

Start de PC opnieuw op.
Laatst gewijzigd door tennis op 15 aug 2010 08:24, 2 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

Erwin uit Oosterhout schreef:en het volgende:

Just refresh the icon cache by deleting the IconCache.db file from your profile directory (usually /Documents and Settings/Username/Local Settings/Application Data). It will be automatically recreated
Lees eens hier!

harmieke schreef: Ik moet nog wel het bestand ShellIconCache verwijderen, maar dát kan ik niet vinden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

@harmieke

Je hebt een PB!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door plumber »

http://www.copyrightvrijeplaatjes.nl/sn ... -wijzigen/

Heb ook gelezen dat iemand exact hetzelfde had en dat het
met formateren weer goedgekomen is.
Anders naar Google vreemde pictogrammen intypen en
daar staan 113.000 sugesties.
suc6

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

De map iconcache.db heb ik verschillende malen verwijderd en weer opnieuw opgestart, helpt niet. Shelliconcache kun je ook nog verwijderen volgens Microsoft als het allemaal niet helpt, maar die kan ik niet vinden.
113.000 "vreemde pictogrammen" bij Google, daar krijg ik hoofdpijn van,
in het begin sluiten de meldingen wel aan (ik kom mijn eigen berichten tegen)
maar verder heb ik er niet veel aan.
Bedankt Tennis en Plumber,
vr.gr. harmieke
Ik ga nog iets proberen: je moet naar het schijnt eerst Explorer.exe sluiten,
dan cmd.exe intypen om via de Command Prompt de iconcache.db te verwijderen en dan explorer.exe weer opstarten.
Moet ik nog doen, raak wel in de war.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

harmieke schreef:Shelliconcache kun je ook nog verwijderen volgens Microsoft als het allemaal niet helpt, maar die kan ik niet vinden.
Daarvoor was mijn eerste tip, om een nieuw shellicincache aan te maken.

Formateren is onzin, dan verlies je alle gegevens.
Dit euvel komt vaker voor, maar soms zijn er verschillende oplossingen mogelijk!
Je hebt PB!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

@harmieke

Je hebt een PB!

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

Aan iedereen die mij geholpen heeft, en vooral Tennis, via diverse PB's:
Ik heb het probleem gevonden uiteindelijk het liet mij niet los.
Het is ontstaan door een update van Windows, die een lek in de shellbeveiliging wilde verhelpen. Direkt daarna werd hotfix 50487 uitgebracht en die hotfix heb ik nooit binnengekregen/verwerkt. Ik heb 'm uitgevoerd en het werkte! Moest
ik ook Alle Programma's in de lijst nog van goede icoontjes voorzien want die
hadden ook allemaal van die vreemde "mapjes" icoontjes gekregen.
Hartelijk dank aan iedereen voor het meedenken.
Vriendelijke groet,
harmieke

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

Petje af, dat je het voor mekaar gekregen hebt.
Je ziet, zelf de prof`s op het andere forum, hebben zich de tanden uit gebeten.
Misschien nog een tip:
Maak een backup van het system, dat je kan terugzetten, naar een werkend OS als deze problemen zijn.
Ik gebruik: Acronis
Ik bedoel dus niet een systeemherstelpunt.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

Ja Tennis, ik was zo blij dat ik meteen een herstelpunt maakte, maar ook via de Backup-functie in XP zelf, een kopie heb gemaakt van de SystemState naar een externe harde schijf die ik heb, plus nog eens een kopie van Documenten, Bureaublad en Instellingen!
Mijn blijdschap werd ietwat getemperd doordat mijn computer steeds meer begint te loeien, terwijl hij goed is schoongemaakt, de temperatuur ligt tussen 38 en 43 graden hooguit en de kast ook "vrij' staat opgesteld. Het beestje werkt hardstikke goed, is 5 en een half jaar oud, en om nou voor een loeiende computer meteen een andere te halen... Eerst deed ie het alleen als ik een pps-
presentatie afdraaide of een video, nu doet ie 't als ik gewoon in Outlook Express iets doe. Er draait dan niets op de achtergrond. In MsConfig heb ik gezien wat
er allemaal draait, maar dat is ook niets bijzonders. Iemand had het over onbalans van de ventilator of koelpasta die opnieuw moet worden aangebracht??
Nou, ik zie me al bezig. Ja, gisteravond heb ik pasta klaargemaakt..
Goh, snij ik weer een nieuw probleem aan, was eigenlijk niet mijn bedoeling direkt. Maarre... misschien weet Tennis hier ook meer van...
Groetjes,
Harmieke

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

Mijn blijdschap werd ietwat getemperd doordat mijn computer steeds meer begint te loeien, terwijl hij goed is schoongemaakt,

Ook CPU en ventilator stofvrij gemaakt?
Temperatuur met Everest getest, of welk ander pogramm?

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

Bedankt voor je bericht Tennis.
Ja een paar maanden terug heeft iemand die uit de computerwereld komt (nu ziek en zwaar gecontroleerd door zijn baas of hij nog beunhaast) de computer-
kast opengehad en schoongemaakt. Het was eigenlijk niet nodig zei hij want de
boel wás schoon. Verder heb ik Speccy geïnstalleerd, daarop kun je alles zien wat op je computer zit en dat programma geeft ook de temperatuur van de harde schijf aan, ligt meestal rond de 40gr. Staat van de harde schijf: Good.
Eerder had ik HDD Health (of zoiets),die gaf aan Excellent als het over de conditie van de harde schijf ging. Maar iemand zei dat de ventilator misschien uit balans is en er schijnt koelpasta standaard te zijn aangebracht die door welke reden dan ook, niet meer voldoende is (?) Gek genoeg, vandaag loeit ie niet meer zo erg. Maar ik heb toch maar voor de veiligheid kopiëen gemaakt op mijn externe harde schijf. Kun je meer zien op Everest, Tennis?
Tot horens, groeten,
Harmieke

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door tennis »

Helaas ken ik Speccy niet.
Maar google eens op Everest, dan kan je vergelijken.
Maar jou aangegeven temperatuur is niet te hoog!
Kijk eens hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... r-in-de-pc

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Pictogrammen op bureaublad

Ongelezen bericht door kim62 »

Tennis, ik heb gegoogeld op Everest, dat is er niet meer gratis, is vervangen door iets anders, komt op hetzelfde neer. En dat geldt ook voor Speccy.
Dat programma geeft je een specificatie van je gegevens op je computer en
de status/gezondheid ervan. Zo ook de staat van de harde schijf en de temperatuur.
Zou het kunnen liggen aan mijn videokaart, of grafische kaart.. Ik heb er absoluut geen verstand van hoor maar het valt mij op dat de computer alleen begint te loeien als ik video's bekijken en als ik foto's bekijk die in 360gr. in de rondte kan draaien met mijn muis, bewegende beelden dus.
Vriendelijke groet,
Harmieke

Gesloten