LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell serviceklacht & hulp gezocht

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Sashe

Packard Bell serviceklacht & hulp gezocht

Ongelezen bericht door Sashe »

Hierbij wil ik graag een klacht aan het licht brengen over mijn packard bell laptop. Eind december heb ik bij Dixons een TJ65 notebook gekocht. Hiermee was ik tot 12 juli heel gelukkig en blij mee.

Op 12 juli begon de ellende. De laptop ging met een pats uit en ging niet meer aan. Het lampje van de accu brandde nog wel, maar hij wou niet aan. Dixons gebeld met de vraag wat ik nu moest doen. Ze hebben mij stap voor stap verteld hoe ik de laptop moest resetten (dikke pluim voor Dixons, die alle tijd voor mij namen). Jammer genoeg had het geen effect, dus kreeg ik het nummer van Packard Bell.

Diezelfde dag Packard Bell gebeld en ook die begonnen over resetten. Maar ik vertelde dat ik het meerdere keren had geprobeerd en geen effect had. Dus werd er een case voor me aangemaakt met het referentienummer 4925567G.

Alle gegevens waren binnen en na anderhalve week kreeg ik al bericht dat mijn laptop gerepareert was en dat hij op de weg terug was. Maar ineens stond er vermeld referentienummer 4101883G. Maar omdat het zaterdag was dat ik het bericht kreeg kon ik dus niet meer bellen over meer opheldering van het veranderde referentienummer.

27 juli (dinsdag) kreeg ik mijn laptop weer terug en gelijk aanzetten en testen natuurlijk. Maar hij deed nog niets. De bijgesloten reparatierapport vertelde mij dat ze de WLAN driver opnieuw hadden geinstalleerd en de BIOS hadden geupdate, toch best gek dat ze dat kunnen zonder dat een laptop uberhaupt aan gaat. Ik gelijk boos opgebeld, ze vonden het heel raar dat het ineens een ander referentienummer had gekregen en boden hun excuses aan. En vertelde mij het leuke bericht dat ik mijn laptop opnieuw op moest laten sturen. Het hele verhaal over de fout die gemaakt is zou erbij worden vermeld.

Diezelfde dag heb ik nog geregeld dat de laptop de deur weer uit was. Na 3 weken nog steeds geen bericht dus ben ik 16 augustus gaan bellen met packard bell. De medewerker van packard bell zag de aantekening en vond het natuurlijk heel vervelend voor me, maar ze zou een aantekening maken en naar de supervisor door sturen. Die week niets meer gehoord, dus 23 augustus weer gebeld. Dit keer kreeg ik een medewerker aan de lijn die het heel vervelend vond, maar die zou er wel voor zorgen dat ik diezelfde week nog informatie kreeg over mijn laptop en dat ze bij de technische dienst diezelfde week met de laptop zouden beginnen.

Nu is het 30 augustus en natuurlijk nog steeds geen informatie. Weer packard bell gebeld. En weer wat vervelend voor u en ik ga het door sturen naar de supervisor en u krijgt deze week meer informatie. Hierop ben ik dit keer ingegaan met de mededeling dat ik dat al 2 weken hoor en dat ik er niet meer in geloof. Na aandringen dat ik mijn laptop nodig heb voor school is er belooft dat iemand met mij contact op gaat nemen over de status en verloop van de laptop.

Na dit hele verhaal wil ik packard bell op een andere manier benaderen. Ik zou graag bij Packard Bell een klacht in willen dienen over de manier waarop dit nu 7 weken aan de gang is en dat mijn persoonlijke bericht bij een supervisor komt, want als je vraagt of je een supervisor aan de lijn kan krijgen kan het natuurlijk niet. Dus wie kan mij helpen met mijn probleem of aan een email van packard bell???

bert4321

Re: Packard Bell serviceklacht & hulp gezocht

Ongelezen bericht door bert4321 »

Het is verstandig om dit bij Dixons te melden. Zij kunnen wel doordringen tot de leverancier. Je hebt de klacht eerst bij Dixons gemeld, en dus is het hun verantwoordelijkheid als leverancier om dit op te lossen.
Ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad met de reparatie van een Samsung laptop. Het ging toen om een klein defect (muistoets), maar Dixons heeft de laptop uiteindelijk wel teruggenomen omdat Samsung het tot rie keer toe met hetzelfde mankement terugstuurde.

Sashe

De medewerkers bij Dixons vertelde mij dat na een aantal maanden zij niet meer verantwoordelijk zijn indien een product defect is ook ligt het eraan of je een verzekering erbij hebt gekocht of niet. Ik vind een verzekering bijkomen nogal geldverspilling, maar dat is mijn mening. Het kan zijn dan samsung dit niet heeft na een aantal maanden.

Maar ik ga het zeker even bij Dixons melden!

bert4321

Dixon is als levereancier jouw aanspreekpartner. Dat is bij wet geregeld. Wel moet je een probleem binnen twee maanden gemeld hebben. Dat heb je gedaan, en toen heeft Dixons je naar de service van PB doorverwezen.
Daardoor kunen ze hun verantwoordelijkheid niet afschuiven. Mijn ervaring is dat Dixons dat ook helemaal niet probeerd. Ik heb destijds de fout gemaakt om van de on-site (pick up and return) garantie gebruik te maken waardoor Dixons niet verplicht was om het apparaat terug te nemen. Dat hebben ze overigens wel gedaan nadat ik een melding via hun website gedaan heb.

Sashe

dat bedoelde ik dus. Ik heb de laptop in december '09 gekocht en het probleem kwam in juli '10. Dus dat is meer dan 2 maand. :wink:

bert4321

Nee, je hoeft alleen het probleem binnen twee maanden na het optreden van het probleem te melden, dus niet binnen twee maanden na aanschafdatum.

Gesloten