| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slapend rijk worden?? doe het zoals Lindorff BV
-
Christianmark
Slapend rijk worden?? doe het zoals Lindorff BV
Wil je slapend rijk worden??? Begin een incassobureau en werk volgens de methode van Lindorff B.v.
Vorig jaar ontving ik van deze firma een aantal brieven omtrent niet betaalde rekeningen aan t-mobile. In juni van 2009 heb ik die rekeningen betaald aan de firma Lindorff. Naar nu blijkt niet het gehele bedrag, wat er overbleef was een bedrag van € 70,45.
In juni 2010, ruim een jaar na betaling, ontving ik van de gerechtsdeurwaarder de Jong een dagvaarding waarbij het bedrag van de hoofdsom inmiddels was opgelopen tot € 344,25 exclusief de deurwaarderskosten, salariskosten en informatiekosten. Of ik voor de zitting maar even € 495,16 wil betalen om een zitting te voorkomen en anders komen ook die kosten nog even voor mijn rekening. Enigzins verbaasd en een heleboel over de **** neem ik contact op met de firma Lindorff. Ondanks mijn boosheid probeer ik op normale wijze een telefoongesprek te voeren en vraag ik waarom men na mijn betaling van ruim een jaar geleden mij niet heeft laten weten dat er nog meer openstaande rekeningen zijn. Op hautaine wijze wordt mij medegedeeld dat men inhoudelijk niet op de zaak ingaat, maar dat wellicht de postbode de brieven niet heeft bezorgd. Een belachelijke aanname... Ook een telefoontje naar het deurwaarderskantoor levert niet meer duidelijkheid, ik moet mij maar voor de rechter verweren. Ik besluit via email mijn beklag over de gang van zaken te doen bij zowel Lindorff als bij deurwaarderskantoor de Jong. In die mails vraag ik ook om kopieën van mijn dossier zodat ik kan controleren of hun claim gegrond is. Van de Jong krijg ik een brief dat ik mij voor de rechtbank kan verweren.. (goh dat wist ik nog niet )nog maar eens mailen dat ik gewoon kopieën wil.
Intussen krijg ik ook nog een brief van de Jong dat ik idd een betaling had gedaan en dat dat bedrag nog in mindering gebracht moest worden op de vordering.. En mijn verzoek om kopieën?? daarover krijg ik na 14 dagen een brief dat die waarschijnlijk niet voor de zitting (14 dagen later) in mijn bezit zullen zijn.Kortom, Lindorff heeft een jaar niets gedaan en ik draai op voor de kosten.. Zo wordt je dus slapend rijk!!
De firma Lindorff heeft tot op heden nog op geen enkele wijze willen reageren. Het lijkt er op dat ze hun fout proberen weg te bluffen door op intimiderende wijze in te zetten op een gerechtelijke procedure en stelselmatig mijn vragen negeert. De zitting heeft inmiddels plaatsgevonden, mijn dossier kreeg ik pas na de zitting in handen. De resterende € 70,45 heb ik betaald en de rest van kosten kunnen ze op hun buikschrijven. Daar verandert zelfs een gerechtelijke uitspraak niets aan.
Wordt ongetwijfeld vervolgd..
Vorig jaar ontving ik van deze firma een aantal brieven omtrent niet betaalde rekeningen aan t-mobile. In juni van 2009 heb ik die rekeningen betaald aan de firma Lindorff. Naar nu blijkt niet het gehele bedrag, wat er overbleef was een bedrag van € 70,45.
In juni 2010, ruim een jaar na betaling, ontving ik van de gerechtsdeurwaarder de Jong een dagvaarding waarbij het bedrag van de hoofdsom inmiddels was opgelopen tot € 344,25 exclusief de deurwaarderskosten, salariskosten en informatiekosten. Of ik voor de zitting maar even € 495,16 wil betalen om een zitting te voorkomen en anders komen ook die kosten nog even voor mijn rekening. Enigzins verbaasd en een heleboel over de **** neem ik contact op met de firma Lindorff. Ondanks mijn boosheid probeer ik op normale wijze een telefoongesprek te voeren en vraag ik waarom men na mijn betaling van ruim een jaar geleden mij niet heeft laten weten dat er nog meer openstaande rekeningen zijn. Op hautaine wijze wordt mij medegedeeld dat men inhoudelijk niet op de zaak ingaat, maar dat wellicht de postbode de brieven niet heeft bezorgd. Een belachelijke aanname... Ook een telefoontje naar het deurwaarderskantoor levert niet meer duidelijkheid, ik moet mij maar voor de rechter verweren. Ik besluit via email mijn beklag over de gang van zaken te doen bij zowel Lindorff als bij deurwaarderskantoor de Jong. In die mails vraag ik ook om kopieën van mijn dossier zodat ik kan controleren of hun claim gegrond is. Van de Jong krijg ik een brief dat ik mij voor de rechtbank kan verweren.. (goh dat wist ik nog niet )nog maar eens mailen dat ik gewoon kopieën wil.
Intussen krijg ik ook nog een brief van de Jong dat ik idd een betaling had gedaan en dat dat bedrag nog in mindering gebracht moest worden op de vordering.. En mijn verzoek om kopieën?? daarover krijg ik na 14 dagen een brief dat die waarschijnlijk niet voor de zitting (14 dagen later) in mijn bezit zullen zijn.Kortom, Lindorff heeft een jaar niets gedaan en ik draai op voor de kosten.. Zo wordt je dus slapend rijk!!
De firma Lindorff heeft tot op heden nog op geen enkele wijze willen reageren. Het lijkt er op dat ze hun fout proberen weg te bluffen door op intimiderende wijze in te zetten op een gerechtelijke procedure en stelselmatig mijn vragen negeert. De zitting heeft inmiddels plaatsgevonden, mijn dossier kreeg ik pas na de zitting in handen. De resterende € 70,45 heb ik betaald en de rest van kosten kunnen ze op hun buikschrijven. Daar verandert zelfs een gerechtelijke uitspraak niets aan.
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: Slapend rijk worden?? doe het zoals Lindorff BV
Quote: "Van de Jong krijg ik een brief dat ik mij voor de rechtbank kan verweren.. "
Heb jij je brief met verzoek aangetekend verzonden?
Want in principe is het "wie eist, bewijst" en gezien ervaringen van anderen moet ik ook vragen: Was die eerste rekening / incasso terecht?
Zo niet, ga dan direct naar het juridisch loket, of neem contact op met rechtsbijstand.
Zowiezo vreemd dat men na betaling van een incassomelding ineens met dit gezeur komt..
Nogmaals, gezien de diverse ervaringen van anderen zou ik eisen dat men de claim bewijst. Met die brief van hun kan je voor de rechter aantonen dat je geprobeerd hebt om een specificatie te krijgen, maar dat men je dit geweigerd heeft - wat an sich al verdacht is.
Succes, en lees ook de andere topics nog eens door.
Noot: Mobiele telefoonproviders kunnen schijnbaar een BKR melding maken - check eens op je dat van t-mobile hebt gekregen? Zo niet, is dat nog een indicatie dat er iets niet helemaal klopt, omdat veel bedrijven erg vlot zijn hiermee (is voor hun soms ook een pressiemiddel)
Heb jij je brief met verzoek aangetekend verzonden?
Want in principe is het "wie eist, bewijst" en gezien ervaringen van anderen moet ik ook vragen: Was die eerste rekening / incasso terecht?
Zo niet, ga dan direct naar het juridisch loket, of neem contact op met rechtsbijstand.
Zowiezo vreemd dat men na betaling van een incassomelding ineens met dit gezeur komt..
Nogmaals, gezien de diverse ervaringen van anderen zou ik eisen dat men de claim bewijst. Met die brief van hun kan je voor de rechter aantonen dat je geprobeerd hebt om een specificatie te krijgen, maar dat men je dit geweigerd heeft - wat an sich al verdacht is.
Succes, en lees ook de andere topics nog eens door.
Noot: Mobiele telefoonproviders kunnen schijnbaar een BKR melding maken - check eens op je dat van t-mobile hebt gekregen? Zo niet, is dat nog een indicatie dat er iets niet helemaal klopt, omdat veel bedrijven erg vlot zijn hiermee (is voor hun soms ook een pressiemiddel)
Uit je verhaal maak ik op dat je niet in verweer bent gegaan op de zitting en dat de vordering is toegewezen.De resterende € 70,45 heb ik betaald en de rest van kosten kunnen ze op hun buikschrijven. Daar verandert zelfs een gerechtelijke uitspraak niets aan.
Je hebt nog 1 kans om in verzet te gaan uiterlijk 4 weken na betekening van het vonnis.
Zat het vonnis wat je hebt bij een uitgebracht exploot van de deurwaarder?
Ongetwijfeld, want als je nu geen actie onderneemt gaan zal er beslag op je loon o.i.d. worden gelegd.Wordt ongetwijfeld vervolgd..
-
FiscaalJurist
Blijkbaar bewist je niet dat de gevorderde bedragen daadwerkelijk openstonden. Nu ben je kwaad omdat het incassobureau je niet wijst op alle openstaande vorderingen.Christianmark schreef:Wil je slapend rijk worden??? Begin een incassobureau en werk volgens de methode van Lindorff B.v.
Wie is verantwoordelijk voor jouw administratie?
-
Martin van Emmerik
Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen administratie, maar als iemand ter goede trouw een rekeing betaald mag je ervanuitgaan dat het alles is .is dit niet zo kunnen ze dus dubbele incassokosten incasseren terwijl dit niet mag.
een vergelijk(je) is dat je naar de winkel gaat voor een tv van 500 euro op de bon die je thuis pakt staat ze in 1 keer 600 euro afgeschreven als je om uitleg vraagt krijg je alleen als antwoord dat het bijkomende kosten zijn. Zou jij dit pikken.
Want deze man betaald een rekening en achteraf blijkt dat deze rekening niet volledig was . nou wie neemt wie nou in de maling.
een vergelijk(je) is dat je naar de winkel gaat voor een tv van 500 euro op de bon die je thuis pakt staat ze in 1 keer 600 euro afgeschreven als je om uitleg vraagt krijg je alleen als antwoord dat het bijkomende kosten zijn. Zou jij dit pikken.
Want deze man betaald een rekening en achteraf blijkt dat deze rekening niet volledig was . nou wie neemt wie nou in de maling.
-
FiscaalJurist
Waarschijnlijk zijn de verschuldigde bedragen over de tijd verspreid en zjn niet alle openstaande posten 1x naar het incasso bureau gestuurd. De rekening die hij betaald heeft zijn dan waarschijnlijk de verschuldigde bedragen waarvan het incassobureau op dat moment weet had. Daarna is waarschijnlijk nog een nieuw bedrag toegevoegd. TS kan weten wat hij verschuldigd is en had kunnen nakijken of alle verschuldigde bedragen er bijzaten.Martin van Emmerik schreef:Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen administratie, maar als iemand ter goede trouw een rekeing betaald mag je ervanuitgaan dat het alles is .is dit niet zo kunnen ze dus dubbele incassokosten incasseren terwijl dit niet mag.
Incassobureaus maken fouten maar mensen ook en ik weet wie ik wat verschuldigd ben en ik houd bij of dit betaald wordt. In mijn ogen de normale gang van zaken
Waarom bent u niet naar de rechter gegaan? In mijn ogen heeft het deurwaarderskantoor wel juist gehandeld om naar de rechter te verwijzen, de procedure was immers gestart.
Ik zou als de sodemieter in verzet tegen het vonnis gaan, zoals FiscaalJurist ook al aangaf.
Ik zou als de sodemieter in verzet tegen het vonnis gaan, zoals FiscaalJurist ook al aangaf.
-
Christianmark
Ik ben de procedure ook aan gegaan en nu een aantal maanden verder is het vonnis binnen..
De rechtbank was het met me eens, ik citeer:
"De kantonrechter deelt het standpunt van de gedaagde. Uit de door Lindorff overlegde aanmaningen blijkt immers dat de gedaagde slechts is aangemaand tot betaling van steeds wisselende en niet nader gespecificeerde bedragen die bovendien niet lijken overeen te komen met het werkelijk te vorderen bedrag. De vordering ter zake van de buitengerechtelijke incassokosten is alleen daarom al niet te rechtvaardigen en zal dan ook worden afgewezen. Ook is de kantonrechter van oordeel dat de proceskosten om die reden voor rekening van Lindorff moeten komen. Door de aanmaningen wel van een deugdelijke specificatie te voorzien had zij de onderhavige procedure immers kunnen voorkomen."
Tijdens de procedure bleek dat men nog veel meer "rekenfouten" had gemaakt.
Dit voelt als een stukje gerechtigheid, op een "sorry" van de kant van Lindorff zullen we maar niet hopen...
De rechtbank was het met me eens, ik citeer:
"De kantonrechter deelt het standpunt van de gedaagde. Uit de door Lindorff overlegde aanmaningen blijkt immers dat de gedaagde slechts is aangemaand tot betaling van steeds wisselende en niet nader gespecificeerde bedragen die bovendien niet lijken overeen te komen met het werkelijk te vorderen bedrag. De vordering ter zake van de buitengerechtelijke incassokosten is alleen daarom al niet te rechtvaardigen en zal dan ook worden afgewezen. Ook is de kantonrechter van oordeel dat de proceskosten om die reden voor rekening van Lindorff moeten komen. Door de aanmaningen wel van een deugdelijke specificatie te voorzien had zij de onderhavige procedure immers kunnen voorkomen."
Tijdens de procedure bleek dat men nog veel meer "rekenfouten" had gemaakt.
Dit voelt als een stukje gerechtigheid, op een "sorry" van de kant van Lindorff zullen we maar niet hopen...
Ze leren (Lindorff) het nooit.
Wees blij dat je in het gelijk bent gesteld.
Heb je geen tegeneis in gediend?
Wees blij dat je in het gelijk bent gesteld.
Heb je geen tegeneis in gediend?
Lindorff is niet de enige hoor.
Ik vind dat er eens paal en perk moet worden gesteld aan dit soort praktijken. Dit soort bureaus maken van 50 euro zomaar 500 euro. Dat je moet betalen voor je afgenomen diensten lijkt me duidelijk, maar door dit zaken kunnen naar mijn idee echt niet door de beugel.
Ik vind dat er eens paal en perk moet worden gesteld aan dit soort praktijken. Dit soort bureaus maken van 50 euro zomaar 500 euro. Dat je moet betalen voor je afgenomen diensten lijkt me duidelijk, maar door dit zaken kunnen naar mijn idee echt niet door de beugel.
Goedendag Christianmark,
Onlangs heeft u een bericht achtergelaten op dit forum betreffende een vordering van T-Mobile.
Graag zou ik uw klacht in behandeling willen nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht aan mij toe te zenden zodat ik contact met u kan opnemen en de klacht in behandeling kan nemen? Mijn e-mailadres is [email protected].
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
Onlangs heeft u een bericht achtergelaten op dit forum betreffende een vordering van T-Mobile.
Graag zou ik uw klacht in behandeling willen nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht aan mij toe te zenden zodat ik contact met u kan opnemen en de klacht in behandeling kan nemen? Mijn e-mailadres is [email protected].
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
Lindorff stuur mij ook steeds enveloppen maar als ik iets niet ontvangen heb word er niet betaald. Ze moeten maar aantonen dat ik een product heb ontvangen anders is het een valse beschuldiging.
-
Guardian72
- Contacteer:
Je zal ze wel op de hoogte moeten stellen.comeyer schreef:Lindorff stuur mij ook steeds enveloppen maar als ik iets niet ontvangen heb word er niet betaald. Ze moeten maar aantonen dat ik een product heb ontvangen anders is het een valse beschuldiging.
Mochten ze het wel op een zaak laten aankomen, kan de rechter ook oordelen dat jij, door niets te doen, mede schuldig bent aan een onzinnige rechtszaak.
Als je daarintegen in verweer komt, en ze laten het alsnog op een zaak aankomen, kan jij schadevergoeding vragen.
Klopt,maar bewaar wel alles.(brieven etc)Dan kan je bewijzen dat je kosten hebt gemaakt.Guardian72 schreef: Als je daarintegen in verweer komt, en ze laten het alsnog op een zaak aankomen, kan jij schadevergoeding vragen.
-
renegade66
zo mevrouw bosch werkt ook op zaterdag!!!Goedendag Christianmark,
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
waarschijnlijk is ze niet echt uitgeslapen want TS geeft toch duidelijk aan dat de rechtszaak door hem gewonnen is.
wat wil mevr.bosch nog doen dan? gewoon alles betalen en TS verder met rust laten lijkt me een goed idee.
Lindorff is weer eens op de bek gegaan en maken zich via dit forum nog belachelijker dan ze al zijn.
@renegade66: volgens mij is het een standaard reactie en is er geen moeite gedaan om te kijken waar het over ging. Dat het over Lindorff ging was kennelijk genoeg om op deze wijze aan demage control te doen.
Eeh, ik herinner me dat jij ergens in een topic schreef ,dat je best wel trots op Mevr Bosch was.renegade66 schreef: zo mevrouw bosch werkt ook op zaterdag!!!
waarschijnlijk is ze niet echt uitgeslapen want TS geeft toch duidelijk aan dat de rechtszaak door hem gewonnen is.
wat wil mevr.bosch nog doen dan? gewoon alles betalen en TS verder met rust laten lijkt me een goed idee.
Lindorff is weer eens op de bek gegaan en maken zich via dit forum nog belachelijker dan ze al zijn.![]()
Ze had jou toen uit de sh** geholpen of zoiets.
-
renegade66
klopt gedeeltelijk, ik heb gezegd dat ze ons wel goed had geholpen nadat er fouten waren gemaakt door lindorff. maar in dit geval vind ik het een beetje rare reactie. het probleem van TS wordt hier in aug. neergezet, en bijna 4 maanden later nadat TS de rechtszaak wint komt ze pas met een reactie om te helpen. wat voor nut heeft dat? ze zit bijna dagelijks op het forum, ze had naar mijn mening eerder moeten reageren.Eeh, ik herinner me dat jij ergens in een topic schreef ,dat je best wel trots op Mevr Bosch was.
Ze had jou toen uit de sh** geholpen of zoiets.
ik kan mij nog iets herinneren van zo'n soort case waarin ook de rechtszaak gewonnen was en er door lindorff daarna nog ff lekker doorgepusht werd.
Je hebt volkomen gelijk.
maar ik vond het vreemd dat je eerst hoog opgaf van Mevr Bosch en daarna ...je weet wat ik bedoel
En tijdens die rechtzaak die jij je herinnert,hoorde je ook niets van Mevr Bosch.
Toen de zaak gewonnen was kwam ze op het forum
maar ik vond het vreemd dat je eerst hoog opgaf van Mevr Bosch en daarna ...je weet wat ik bedoel
En tijdens die rechtzaak die jij je herinnert,hoorde je ook niets van Mevr Bosch.
Toen de zaak gewonnen was kwam ze op het forum
-
renegade66
klopt zeker,
waar ik me dan weer aan erger is dat er eerst een rechtszaak aan te pas moet komen "die ze dan vervolgens verliezen" en dan vervolgens pas gaan reageren op een forum om toch op 1 of andere manier toch nog wat geld los te peuteren.
laten ze van te voren eerst hun zaakjes goed op orde hebben alvorens zich op het forum te richten. ik vind dit gewoon niet kunnen. dan heb ik dus niet zo'n hoge pet meer op.
waar ik me dan weer aan erger is dat er eerst een rechtszaak aan te pas moet komen "die ze dan vervolgens verliezen" en dan vervolgens pas gaan reageren op een forum om toch op 1 of andere manier toch nog wat geld los te peuteren.
laten ze van te voren eerst hun zaakjes goed op orde hebben alvorens zich op het forum te richten. ik vind dit gewoon niet kunnen. dan heb ik dus niet zo'n hoge pet meer op.