LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kat gestolen door Dierenasiel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Meiss
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2010 15:28

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Meiss »

seagoing racer2 schreef:Wat een onzin, was het dan een tijger of cheetah?... :mrgreen:
Hoor wie hier de onzin verteld....
of geloof je in het sprookje dat katten oorspronkelijk ook alleen maar uit gezinnen binnenshuis kwamen?


@ts, Wat een pijnlijke situatie zeg,
vooral als een paar kleuters ook nog gaan zeggen dat je niet goed voor het dier zorgt, want dat is complete onzin.
U zou zich anders ook niet zo inzetten voor het beestje.

Bij een asiel worden wekelijks ontzettend veel nieuwe beesten binnen gebracht.
Ondanks dat de meeste asiels beweren dat ze binnengebrachte dieren controleren op het feit of ze al dan niet gezocht worden, blijkt dat dit helaas vaak niet het geval is.

Je zult dus zelf regelmatig de gemeente het asiel e.d. moeten bellen.

Indien het katje niet binnen een bepaalde periode terug word gevonden, gaat het "weer" de verkoop in.
Dit om weer plaats te maken voor andere katjes.

Kunt u bewijzen dat het hier daadwerkelijk om jou katje gaat.
Dan heb je er recht op dat je je katje terug krijgt.
U kunt echter wel kosten verwachten voor het met de ambulance ophalen van de kat, en evt. medicatie e.d.

Ik wens je veel succes met het terugkrijgen van uw kat.
Niet opgeven, zij hebben een fout gemaakt, niet u!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

vooral als een paar kleuters ook nog gaan zeggen dat je niet goed voor het dier zorgt, want dat is complete onzin.
Heb je het topic wel gelezen....? :mrgreen:

Nee want dan had je niet zo een stompzinnige opmerking gemaakt.

Meiss
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 apr 2010 15:28

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Meiss »

Ik ben geen kleuter, ga er dus ook niet verder op in.
Beantwoord slechts de vragen van de ts, zou jij ook moeten doen, ipv iemand de grond in boren!

b-delicious
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2010 13:21

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door b-delicious »

Wat een verschrikkelijke onnozele reacties hier! Niet elke kat is hetzelfde, al doe je nog zo je best hem goed op te voeden. Een kat die op straat wil lopen moet je niet binnen opsluiten, daar wordt het dier ongelukkig van! Ook al heb je 3 schone kattenbakken thuis dan kan de kat nog bij de buren in de tuin gaan. Een kat zal altijd eten, ook al krijgt hij thuis genoeg, als het een lekkerbek is en iemand anders houdt hem eten voor...

Als je alles wijziging wat betreft de chip goed hebt doorgegeven, je naam, je nieuwe adres en tel. nummer, dan had het asiel bij binnenkomst van de kat jou moeten bellen, vervolgens wordt de kat dan nog zo'n 3 weken in het asiel gehouden als het baasje met geen mogelijkheid te bereiken is (vakantie), dan pas wordt de kat opnieuw aangeboden.

Dus het asiel heeft hier een fout gemaakt ( maar ik heb het verhaal maar van 1 kant gehoord natuurlijk!) bel eens met amivedi.

Goede tip is om ondanks de chip de kat een bandje met koker om te doen

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Ook al heb je 3 schone kattenbakken thuis dan kan de kat nog bij de buren in de tuin gaan
En dat is daarmee dus normaal.... :mrgreen:

Frank. D
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2010 18:01

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Frank. D »

Goede tip is om ondanks de chip de kat een bandje met koker om te doen
Doe dan wel een papiertje in de koker waar naw gegevens opstaan.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Zante »

b-delicious schreef:Wat een verschrikkelijke onnozele reacties hier! Niet elke kat is hetzelfde, al doe je nog zo je best hem goed op te voeden. Een kat die op straat wil lopen moet je niet binnen opsluiten, daar wordt het dier ongelukkig van! Ook al heb je 3 schone kattenbakken thuis dan kan de kat nog bij de buren in de tuin gaan. Een kat zal altijd eten, ook al krijgt hij thuis genoeg, als het een lekkerbek is en iemand anders houdt hem eten voor...

Als je alles wijziging wat betreft de chip goed hebt doorgegeven, je naam, je nieuwe adres en tel. nummer, dan had het asiel bij binnenkomst van de kat jou moeten bellen, vervolgens wordt de kat dan nog zo'n 3 weken in het asiel gehouden als het baasje met geen mogelijkheid te bereiken is (vakantie), dan pas wordt de kat opnieuw aangeboden.

Dus het asiel heeft hier een fout gemaakt ( maar ik heb het verhaal maar van 1 kant gehoord natuurlijk!) bel eens met amivedi.

Goede tip is om ondanks de chip de kat een bandje met koker om te doen
Het kan inderdaad wel zo zijn dat het asiel hier een fout gemaakt heeft, maar krijgt de ts daarmee haar kat terug? Want dat lijkt me nogal lastig... Het asiel heeft hem/haar tenslotte alweer herplaatst, ik denk dat de kans klein is dat ze de kat gaan terughalen.
Het lijkt me wel echt erg zeg.. Het zal je maar gebeuren!

Maar wat ik niet begrijp, je geeft aan dat het asiel je wel een keer gebeld heeft, heb je hem toen niet opgehaald?

ilaka
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:48

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door ilaka »

het asiel heeft in deze geheel verkeerd gehandeld!
helaas is het in nederland nog steeds zo dat geen enkel dier een eigendom is.
zullen velen niet eens zijn met me, klopt ben ik zelf ook niet!! alleen via de wet is het helaas zo. tevens is er ook niet eens een wet die zich hierom bekommerd.... het is maar een dier!!!
op het moment hebben wij het zelfde probleem alleen dan met een buur die onze kat vasthoud en niet meer terug geeft.
alles geprobeerd, politie via de ndg want ze staat op onze naam. word gewoon gezegd dat dat geen wettelijke eigendomsverklaring is. waarom dan chippen???
tevens doet de politie hier dus ook niks mee , ze mogen het niet!! je mag met dieren dus zomaar alles doen waar je zin in hebt.
helaas gebeurd het vaker dat asiels zomaar je huisdier weg geven aan anderen. terwijl ze gechipt zijn.
het enige advies wat ik je zou kunnen geven is baken je tuin, balkon, terras af... want helaas kan je er verder niks tegen beginnen.

wens je in iedergeval heel veel sterkte, want hoe een ieder ook reageert, jouw gevoel is belangrijker dan kletspraat!

tuurlijk kan ik sommige begrijpen dat ze het als overlast zien als jouw kat bij hun in de tuin komt, maar honden geven net zoveel overlast, vogels die de boel onderpoepen...noem maar op. dan kan je beter alle dieren opsluiten en de mensen los laten lopen!! :lol:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door tiptoo »

ilaka schreef: dan kan je beter alle dieren opsluiten en de mensen los laten lopen!! :lol:
:mrgreen: of de mensen opsluiten en de dieren los laten lopen :lol:


maar hoezo hebben je buren dan jullie kat? komt die via het asiel dan bij je buren en waren jullie de verplichte weken dan voorbij?

ilaka
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:48

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door ilaka »

nee , onze kat is totaal niet met het asiel in aanraking geweest.

alleen willen de buren graag een kat en zagen in de onze wel een optie en hebben haar nu al weken binnen.
laten haar niet meer gaan en geven haar ook niet meer terug.

maar heb wel ervaringen met asiels die dit dus vaker doen. dat bedoelde ik meer.
zo is dat ook gegaan met een hond van een vriend van mij. had alle papieren en hond was gechipt. maar is gewoon doorgegeven aan een ander. dit was om even grofweg te zeggen binnen 2 dagen dat het diertje in het asiel aankwam. en daar ook bekend stond dat hij vermist werd.

tevens wilde ik hiermee ook laten weten wat je ook doet, in de wet gezien is het maar een dier en word er niks mee gedaan. zoals wij nu tegen alle muren aanlopen.
je kan niet eens aangifte doen. gewoon belachelijk voor woorden.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Jolen »

Als ik mijn kat kwijt zou zijn dan zou ik alle lantaarnpalen in de wijk beplakken met "vermist-posters", briefjes ophangen in de supermarkt en het asiel bellen met de boodschap dat ie kwijt is voor het geval hij daar terecht komt. Kortom, actie!! Daar lijkt me in dit geval geen sprake van. Tevens geloof ik niet dat een kat die thuis de beste verzorging krijgt elders gaat lopen bedelen. Ik heb het in ieder geval met mijn katten nog nooit meegemaakt en ik heb er al heel wat versleten.
Dat van het halsbandje met kokertje vind ik een heel slecht idee! Ze kunnen dan namelijk blijven hangen in struiken of bomen en net zo eindigen als Saddam Hoessein. Doe katten geen bandjes om! Ik heb eens een schat van een kat uit het asiel gehaald die enorm gehavend was door een halsbandje. Die had geprobeerd met het pootje uit het bandje te ontsnappen, bandje onder de oksel, dan een tijdje rondzwerven en je weet niet wat je ziet! De ene oksel is altijd 5cm hoger gebleven dan de andere en ook in de nek was het totaal ingegroeid. Moest operatief verwijderd worden. Echt gruwelijk. Niet doen dus!

@home
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:03

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door @home »

Volgens de wet vervalt na twee weken het recht op eigendom bij katten. Ze moeten ze wettelijk twee weken vast houden in een asiel. En daarna mogen ze een nieuw thuis zoeken als de eigenaar zich niet heeft gemeld.
Na hoeveel tijd zijn alle alarmbellen bij je gaan rinkelen en hoeveel actie heb je zelf ondernomen om je vermiste kat zo snel mogelijk weer te vinden? (ik heb niet alle berichten gelezen)
Wie weet is de chip gaan wandelen in het lichaam en hebben ze deze niet gevonden met de chipreader.
En ik vind ook dat mensen hun kat niet aan vrij buiten lopen moeten wennen. Een balkon of thuin kun je cat-proof maken. Onze katten komen ook alleen in een afgezette tuin. Niemand heeft zo last van onze katten, wij willen katten en een ander hoeft er zo dus geen last van te hebben. Het is maar net waar je ze aan laat wennen, zij weten niet wat er buiten onze tuin is.
Nog afgezien van het feit dat ze op straat heel veel risico's lopen: aangereden worden, vergiftigd worden, dodelijke ziektes oplopen.
Ik hoop dat het nog eens verboden wordt katten buiten te laten. Zo komt er ook een eind aan al die arme zwervers.

nicd
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2010 13:41

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door nicd »

miauuuuwwwww .......

Gesloten