LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort neem zomaar mijn lijn over

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

op 26 juli was ineens mijn internet en telefoon lijn weg ik was al 4 jaar zonder probleem klant bij tele 2 ben gelijk gaan bellen, en wat blijkt telfort heeft mijn lijn over genomen ,kreeg 2 weken daarvoor wel een modem van telfort aangeboden door tnt maar heb dat gelijk weer retour mee gegeven ook brieven van telfort met een andere naam erop heb ik retour gestuurd ik ben gelijk naar telfort gaan bellen 30 c pm plus kosten mobiel schandalig maar die mensen aan de telefoon snappen het zelf niet ben ook naar de telfort winkel op zuidplein geweest hebben notitie ervan gemaakt maar krijg gister tot mijn verbazing weer telfort post voor die andere naam ben hier doodziek van zit met een autistische zoon die afhankelijk is van internet en ook van mijn vaste telefoon alles mobiel kan ik niet betalen .heb nog geen excuses van telfort gehad niks na veel bellen ook met tele2. vrijdag 30 juli kreeg ik van tele 2 een mobiele internetstick. maar telfort is bij mij helfort ben echtn helemaal over de rooie wat een onbeschoft bedrijf is dat

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat het ingewikkelder is. Tele2 had nooit je lijn vrij mogen geven zonder je Tele2 contractnummer van Telfort te hebben ontvangen. Dit is het controlemiddel voor providers om te checken of de abonnementsaanvraag daadwerkelijk is gedaan door degene die op het adres in kwestie woont. Grappenmakers etc kunnen zo niet op iemand anders zijn/haar naam een abonnement afsluiten aangezien zij niet over dit contractnummer beschikken. Zie het als een soort pincode.

http://internet.telfort.nl/shop/overstappen.html

Omdat je nog steeds aan Tele2 betaalt en Tele2 momenteel niet levert is Tele2 hier in gebreke. Zij moeten dit dus gaan oplossen.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door SirPeter »

Klopt in het geval dat het via een overstap service gebeurd. Als je bij een ander provider aangeeft dat je internet wilt hebben en je doet het niet via de overstap service dan hoef je niet je huidige klantnummer etc door te geven. Na een paar bevestigingsbrieven heeft een ander provider de lijn overgenomen en het vroegere provider mag daar van de opta niets tegen doen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Het lijkt erop dat iemand onterecht een aanvraag heeft gedaan op uw adres, vervelend.
Dit gebeurt vrijwel altijd onbewust doordat iemand een onjuiste postcode of huisnummer gebruikt bij een aanvraag.
Let wel; alleen het signaal wordt hier overgenomen. Administratief heeft dit geen invloed op uw overeenkomst bij Tele2, uw abonnement loopt door en er wordt niets opgezegd.
Tele2 had dit ook niet voor u tegen kunnen houden, ze zijn net als elke andere provider verplicht ieder signaal overnameverzoek te accepteren. (OPTA) Het enige wat ze nu kunnen doen is zo snel mogelijk weer een nieuwe singaal leverorder plaatsen voor uw aansluiting.

Graag ontvang ik alsnog uw postcode en huisnummer in een privebericht.
Ik zal dan contact opnemen met diegene die onjuiste bestelling geplaatst heeft en e.e.a. rechtzetten. Dit ook om te voorkomen dat uw adres zo onterecht in een incassotraject terecht komt.

Hugo

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Tele2 had dit ook niet voor u tegen kunnen houden, ze zijn net als elke andere provider verplicht ieder signaal overnameverzoek te accepteren. (OPTA) Het enige wat ze nu kunnen doen is zo snel mogelijk weer een nieuwe singaal leverorder plaatsen voor uw aansluiting.
En dat is nou precies waarom dit hele systeem van geen kanten klopt :evil:

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Gegevens ontvangen.
Ik zie dat er vanmorgen een tijdelijk modem de deur uit is gegaan.
Deze ontvangt u doorgaans de volgende dag. Later vandaag en anders morgen kan ik u voorzien van een track&trace code.

De overname door Tele2 staat inderdaad op 24-08-10 gepland.

Hugo

jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

hallo hugo heb je de track en trace code al voor mij dan weet ik of ik thuis kan wachten
gr jazzy

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Helaas nog niets. Soms worden deze zelfs pas zichtbaar bij ons als het modem al is afgeleverd. Hij is wel gisterenmorgen verzonden dus de kans is heel groot dat hij vandaag komt. Ik blijf hem sowieso in de gaten houden. Zodra hij beschikbaar is geeft ik het aan u door.

Ik zie dat Tele2 uw heroplevering nog weer ietsje heeft kunnen versnellen. De overname staat nu gepland op 11-08-10.

Hugo

jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

ok in ieder geval bedankt voor de moeite

gr jazzy

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Goed nieuws: Ik heb de track&trace code in mijn bezit, deze vind u in uw PB inbox.

Minder nieuws: Volgens de track&trace zit uw modem momenteel nog in de voorsortering bij TNT. Dan wordt het vrijwel zeker morgen dat hij bezorgd wordt.

Hugo

jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

Fijn blij gemaakt met een dooie mus 4x beloven en niet sturen

Ja wel sturen maar naar 54 ivm 26 of te wel gewoon naar stougie.

Je wordt bedankt me zoon blij gemaakt voor niets.

en de oplevering van tele2 is gewoon 24-8

Dus Telfort bedankt voor het nu ook van slag maken van mijn zoon.

jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

Minder nieuws: Volgens de track&trace wordt hij niet op mijn adres geleverd

Maar bij de veroorzakers van het probleem gestuurd door het probleem

vraag hugo mijn postcode en huisnummer sturen ze de modem nog

naar iemand anders toeval of structuur binnen telfort weet 1 ding zeker

volgens hugo doen ze niets met opzet maar wordt nu toch opzettelijk

de grond in geboord.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

In alle adresvelden in ons klantsysteem staat nog nr. 26.

Via Track&trace kwam ik er net achter dat de modem toch naar nummer 54 in uw straat is verzonden. Mijn excuses daarvoor.

Er is nu alsnog een los modem besteld voor nr. 26. Daarvoor komt de track&trace morgen beschikbaar.

Deze ontvangt u dan maandag, uiterlijk dinsdag. Ook mijn excuses voor deze extra vertraging.

De portering die ik zag staan voor het signaal op 11-08-10 gaat over de verhuizing van het signaal naar nr. 54.

Misschien kunt u naar Tele2 bellen met de vraag of zij uw leverorder kunnen versnellen?

Ik weet niet hoe zij het hebben ingeregeld, maar iedere provider op het KPN netwerk (Tele2 zit op een eigen netwerk) kan zo'n nieuwe oplevering binnen 3 tot 5 werkdagen laten uitvoeren.

Het is vandaag 05-08-10. Er zijn dus nog 6 kalenderdagen (4 werkdagen) totdat het Tefort signaal opnieuw van uw aansluiting af is.

Ik begrijp dat deze situatie zeer vervelend is voor u en uw zoon en daarom doen we allemaal ons best dit zo snel en goed mogelijk op te lossen.

Achter de schermen doe ik enorm mijn best voor u. Daarom laat ik mij niet beïnvloeden door uw aantijgingen aan mijn adres.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Inmiddels begrijp ik van een collega dat u een modem heeft kunnen ophalen bij Telfort shop Zuidplein.
Normaal hebben Telfort winkels geen modems op voorraad, deze worden allemaal centraal verstuurd.
Fijn dat het alsnog op deze manier gelukt is.

Hugo

jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

Mijn dank gaat daarom ook uit na Farid medewerker van rotterdam zuidplein

Neemt niet weg dat het veel te lang heeft geduurd voordat er daadwerkelijk

iets gedaan werd aangezien er 27-7 al beloofd was dat er een modem aan zou

komen.

Ook hugo wil ik bij deze bedanken en hoop dat hij ook de verdere afwikkeling

van deze drama in goede banen zal leiden. Zodat het vertrouwen in Telfort

weer geleidelijk herstelt kan worden .

Mvg. Jazzy

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

jazzy1966 schreef:Mijn dank gaat daarom ook uit na Farid medewerker van rotterdam zuidplein

Neemt niet weg dat het veel te lang heeft geduurd voordat er daadwerkelijk

iets gedaan werd aangezien er 27-7 al beloofd was dat er een modem aan zou

komen.

Ook hugo wil ik bij deze bedanken en hoop dat hij ook de verdere afwikkeling

van deze drama in goede banen zal leiden. Zodat het vertrouwen in Telfort

weer geleidelijk herstelt kan worden .

Mvg. Jazzy
Ik denk dat uw probleem het communiceren met de medewerkers van de klantenservice was. De wijze waarop u hier uw beginpost heeft gedaan zegt genoeg over hoe u dit heeft aangepakt. De medewerkers van de klantenservice hebben u vast en zeker proberen uit te leggen wat er aan de hand was. Net als Hugo van de Webcare. Begrijp me absoluut niet verkeerd, maar dreigen met overstappen/opzeggen helpt niet.

Probeert u de situatie de baas te zijn.
Want als u uithaalt naar een medewerker zal deze natuurlijk NIET ''zijn hand in het vuur steken voor u'', bij wijze van spreken om u extra te ondersteunen met uw probleem.

Een tip voor die voor iedereen geld natuurlijk.
Blijf kalm probeer samen tot een oplossing te komen en vraag naar de mogelijkheden om dit te escalleren. Tot slot is hij/zij diegene deze situatie toch net iets soepelaar kan laten lopen.

jazzy1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2010 12:00

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door jazzy1966 »

ik dreig niet heb ook niets opgezegd ,maar een compensatie of excuus brief van telfort was toch wel op zijn plaats geweest ,alles is niet door mijn schuld gebeurd maar moest zelf wel alles gaan regelen zoals veel bellen en naar de telfort winkel gaan .alleen van hugo via deze site heb ik iets gehoord maar verder geen brief van telfort .heb 1 maand mobiel moeten bellen zit zoal u weet met een autistische zoon waar ik veel voor moet regelen .

mvg j greve

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door mmichel »

Misschien ben ik abuis maar ..---->>>>>>>>>>>Waar blijft TELE2 in dit verhaal?
Er wordt iets van Telfort afgeleverd?
Raar Indien mijn contract met TELE2 loopt dan heeft TELE2 dus een probleem zij behoren genoeg controle etc. in te bouwen. Dat is blijkbaar niet gebeurd.
Ik zou TELE TWEE aanspreken en zeggen dat zij uw contract subiet nakomen. U heeft geen aanvraag gedaan, en zelfs melding gemaakt van een illegale overstap.

De helpdesk 112 praat over het vertrouwen in TELFORT! HALLO? Meneer is klant bij TELE2. En dan heeft u het over dreigen met overstappen? Lekker brutaal ventje! Iemand ongewild klant maken en dan nog zo durven reageren? Ik neem aan dat de klant onmiddellijk weer terug kan naar TELE2??? en wel morgen? Met hetzelfde modem van TELE2.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort neem zomaar mijn lijn over

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Het signaal van een Telfort klant is op de aansluiting van Jazzy1966 terecht gekomen maar ze is geen klant geworden van Telfort en er is niets aan haar lopende contract bij Tele2 veranderd.
Lijkt een klein detail maar is een groot verschil.

Hugo

Gesloten