LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CMIB - the machine rules! (the soap goes on and on and on...

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
eva2009
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:44

CMIB - the machine rules! (the soap goes on and on and on...

Ongelezen bericht door eva2009 »

Ondanks dat wij hebben de betaling op 28 juli voldaan, het verhaal gaat verder. Vandaag heeft de familie weer een brief ontvangen. Deze keer van de deurwaarder.
Ik heb direct contact met de deurwaarder opgenomen. Uit het gesprek bleek dat CMIB heeft de zaak aan deurwaarder overgedragen, niet omdat de betaling niet op tijd was voldaan, maar ze hebben kosten gemaakt en ze willen hun kosten aan de klant verhalen. Nu komen weer kosten erbij, namelijk van de deurwaarder. Het komt op totaal : € 99,76.
Ik heb toch mijn bezwaren geuit over de gang van zaken, maar de deurwaarder was standvastig, want volgens hem de facturen zijn pas 3 en 16 augustus betaald. Ik heb aangegeven dat het datum niet juist is, maar volgens de deurwaarder de bewijslast ligt bij de klant en de klant moet hun kosten betalen.
Ik heb vervolgend NMTFECS BV gebeld, want hij heeft de zaak aan CMIB overgedragen. NMTFECS heeft volgens zijn klantenservice op 28 juli de betaling binnengekregen en ze zijn tevreden.
De originele opdrachtgever, de tandarts, is op vakantie. Ondanks de betaling heeft hij de zaak niet teruggetrokken, CMIB wilt dus ook zijn geld zien. Hij heeft de zaak overgedragen ergens in augustus naar de deurwaarder en de deurwaarder heeft nu ook kosten gemaakt, waardoor de klant moet € 99,76 betalen.
Er staat niets anders te wachten, dan weer alle betalingen, brieven, afspraken te verzamelen, kopiëren, inscannen en met een begeleidende brief naar de deurwaarder sturen.
Zo loopt de frustratie telkens op, wij doen allemaal zinloze en hersendodend werk om elkaar bezig te houden. De deurwaarder kan het verhaal met een telefoontje verifiëren bij NMTFECS, maar dat doen ze niet. o blijven dus de papierentijger voeren.
Tandarts naar NMTFECS, NMTFECS naar CIMB, CIMB nar de deurwaarder, deurwaarder naar de klant! Lijkt op een stoelendans, waarbij de klant altijd de verliezer.

stofzuigertje

Re: CMIB - the machine rules! (the soap goes on and on and on...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat was uiterste betaal datum en was dit betaal of binnenkomst bij hun?
Als dit voor 1 augustus was zullen ze verliezen.
Daarom maak ik altijd 4 en bij weekend 5 dagen eerder de betaling over.

ronmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2010 11:58

Re: CMIB - the machine rules! (the soap goes on and on and on...

Ongelezen bericht door ronmeijer »

Mijn soap is onlangs gestart. Dit incassobureau, CMIB, maak het echt te bond. Buiten dreigementen, met brieven, hebben ze nu ook de telefoontjes geautomatiseerd. Je wordt per telefoon middels een ingesproken "bandje" geintimideerd. Geen betaling binnen 48 uur is een deurwaarder op de stoep voor 170 euro. Als wij deze praktijken goedkeuren dan komt de volgende keer misschien een knokploeg langs om de zaak kracht bij te zetten. Waarom niet? U bent stout want u heeft niet betaald, toch? Geen recht van spreken om die reden? Ik zeg STOP tegen dit soort praktijken en niet verder!

Gesloten