LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Joritvan3
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2010 13:24

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door Joritvan3 »

CaptainSlow schreef:
Hoe moet een leek hieruit halen dat als je een huisje regelt voor een familiebezoek je alle reisgenoten moet registeren omdat anders bij annulering een deel van de reissom niet vergoed wordt?
Als TS zich niet had laten ontvallen dat er reisgenoten zouden zijn, was er misschien niets aan de hand geweest??

Het blijft sowieso vreemd, als je een aantal mensen uitnodigt in jouw huisje, en jij betaalt de hele huursom, vervolgens overlijdt er een nabij familielid, (die ook nog familie is van andere reisgenoten) dan gaat de hele reis niet door, er gaan niet 2 door jou uitgenodigde niet-familieleden op eigen houtje op jouw kosten wel in dat huis zitten. Dus de hele som terug lijkt mij niet meer dan logisch en rechtvaardig.
Het zou iets anders zijn als je een vakantie boekt waarbij de kosten per persoon berekend worden, zoals een vliegvakantie, dan kan 1 persoon voor de anderen boeken en de totale som betalen, maar het blijven aparte boekingen. Alleen de reisgenoten die binnen de bepalingen van naaste familie vallen hebben recht op annuleren, de anderen zouden theoretisch nog gewoon kunnen gaan. (of ze hier nog zin in hebben is vraag 2 natuurlijk)

Met zijn tweeën een zes persoons huisje boeken en vervolgens als 2/6 gezien worden is eigenlijk belachelijk.
Wij huren zo vaak iets (stacaravan, bungalow) wat voor meer geschikt is dan ons tweetjes. Of er is geen keuze voor 2 personen, of we vinden het gewoon lekker om iets meer ruimte te hebben en betalen daar iets meer voor, moeten we zelf weten. Geen haar op mijn hoofd die er ooit aan gedacht heeft dat we dan slechts gedeeltelijk verzekerd zouden zijn, ook nooit van gehoord bij afsluiten van een polis of in voorwaarden gelezen.

In theorie zou dat ook kunnen gebeuren als je in je eentje een 2 persoons hotelkamer boekt, of met zijn tweeën een drie-of vier persoons.

Dit roept de volgende vraag op: als je met drie stellen in zo'n huisje gaat en elk stel zou zich zelf moeten verzekeren hiertegen, betaalt dan ook elk stel een premie gebaseerd op de volledige reissom?? dat is lekker verdienen.

Interpolis glashelder? nee, Interpolis glashard :lol:
Ik lees jouw verhaal nu pas. Dit is precies zoals ik erin sta!

Afgelopen vrijdag de documenten doorgestuurd naar de klachtenservice van Interpolis. Nu afwachten wat de uitkomst wordt van deze annulering. Ik hoop echt dat ze zelf ook inzien dat dit geen manier is om met klanten om te gaan.

In ieder geval heeft Interpolis haar goede wil getoond door via dit forum een bericht achter te laten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de uitkomst.

Wordt vervolgd.......

Interpolis
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2010 10:21

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door Interpolis »

Beste lezers van dit forum,

Samen met het klachtenteam van Schadeservice heb ik deze klacht bestudeerd. De annulering gaat om een situatie die natuurlijk gewoon gedekt is. Daarnaast staat onze verzekerde alleen op het boekingsbewijs; de andere personen zijn daarop niet vermeld. Daarom keren wij het schadebedrag van € 2.199,- alsnog in zijn geheel uit. Vandaag liet ik onze verzekerde dit per e-mail al weten.

Het spijt me oprecht dat dit zo veel voeten in de aarde heeft moeten hebben. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan contact met mij op. Dat kan via dit forum, maar ook via het klachtenadres van Interpolis: [email protected].

Met vriendelijke groet,

Jacqueline van Wijk
klachtenmanagement Interpolis

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Prima opgepakt. Zal TS blij mee zijn. Jammer dat het forum nodig was maar zo voelen wij ons ook nuttig 8) :lol: :mrgreen:

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door Byob »

Inderdaad mooi geregeld!!

Vraag mij wel af hoe het nu mbt de voorwaarden een dergelijke situatie gezien moet worden, krijg nu namelijk het idee dat er omdat er geklaagd is maar betaald wordt...

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Byob schreef:Inderdaad mooi geregeld!!

Vraag mij wel af hoe het nu mbt de voorwaarden een dergelijke situatie gezien moet worden, krijg nu namelijk het idee dat er omdat er geklaagd is maar betaald wordt...
Interpolis biedt aan om vragen te beantwoorden in hun post dus wat let je......

Interpolis
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2010 10:21

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door Interpolis »

Byob schreef:Vraag mij wel af hoe het nu mbt de voorwaarden een dergelijke situatie gezien moet worden, krijg nu namelijk het idee dat er omdat er geklaagd is maar betaald wordt...
Beste,

Natuurlijk keert Interpolis niet zomaar bedragen uit omdat er een klacht wordt ingediend of "om er maar van af te zijn". Elke klacht die we ontvangen wordt objectief herbeoordeeld. Op basis van de uitkomst daarvan beslissen we of een eventuele vergoeding wordt toegekend of niet.

In dit geval bleek dat onze verzekerde alleen op het boekingsbewijs stond, en de andere personen die ook mee zouden gaan niet. Overeenkomstig de voorwaarden keren we daarom het hele schadebedrag uit.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline van Wijk
klachtenmanagement Interpolis

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

In dit geval bleek dat onze verzekerde alleen op het boekingsbewijs stond, en de andere personen die ook mee zouden gaan niet. Overeenkomstig de voorwaarden keren we daarom het hele schadebedrag uit.
Allemaal leuk en aardig, maar als je b.v. bij Center Parcs boekt dien je het aantal personen al aan te geven.

Stel, je boekt een 6 persoons huisje voor 1000 euro met zijn tweeën, dan krijg je bij annulering dus alles uitgekeerd.
Je boekt hetzelfde huisje, nodigt op jouw kosten nog 4 anderen uit die zoals het bij CP hoort op het boekingsbewijs staan , dan krijg je dus maar 2/6 uitgekeerd, ondanks dat de anderen ook niet meer gaan als jij niet gaat.

Dus zet je gasten nooit op de boeking.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Interpolis annuleringsverzekering. Schandalig?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja hier ben ik nou oook wel heel erg nieuwschierig naar.....

maar ts ook gecondoleerd met het verlies dat is al erg genoeg!

hopelijk komt interpolis met een oplossing en zien ze dit als een fout.
toen ik mijn verzekeringspapieren heb gehaald(reis en annuleer)......was gewoon annuleer klaar uit terug betalen die handel eerste tweede graats en de reissom van de verzekering er wel af....
mits een goede rede nou die is er wel.(helaas)

laten we interpolis even afwachten.

sterkte

Gesloten