LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gazelle orange innergy fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
c.hoes

gazelle orange innergy fietsen

Ongelezen bericht door c.hoes »

Wij hebben een dames- en herenfiets van dit merk. De actieradius is waardeloos 30-35 kilometer op de eco stand met volle accu. Nu zegt gazelle :evil: dat het aan ons zelf ligt. Maar ik heb al meer mensen gehoord met dezelfde klacht. Is er iemand die dit ook had en het opgelost heeft gekregen.

Mr.Maggoo

Re: gazelle orange innergy fietsen

Ongelezen bericht door Mr.Maggoo »

Al de laatste software update voor de accu bij de dealer opgehaald?
En die 30/35 km is dit in heuvelig terrein of op de vlakke weg?

gr.Mr.Maggoo

c.hoes

Wij fietsen altijd op vlak terrein (met zo hier en daar een brugje o.i.d). Ook is er al diverse keren nieuw software ingezet, momenteel weer het nieuwste. Ook zijn de fietsen bij Gazelle geweest maar die hebben er volgens mij amper naar gekeken. We hebben er andere accu's bij gehad dit gaf ons de mogelijkheid om zo ongeveer 38 kilometer te fietsen.

opa60

Ongelezen bericht door opa60 »

Wat dacht je van een Spartametje voor een paar honderd euro koop je een goed metje en je kan net zoveel rijden als je wil. Niks opladen alleen maar rijden.Heb het ook geprobeerd met een scooter nou waardeloos je bereik is 30 km, en dan moet je nog terug, anders moet je er mee lopen.en die krengen kosten 2300 euro. ben erg blij met mn sym cello 4 takt. mvg opa

c.hoes

Goed bedoeld Opa maar wij hebben die fietsen nu eenmaal en ik wil mijn geld eerst van Gazelle terug voordat ik nog meer ga uitgeven. Of onze fietsen zo goed afgesteld dat we daar ook hele ritten mee maken kunnen.

Mr.Maggoo

Wij hebben de zelfde fietsen als jullie maar komen veel verder op een accu,ongeveer 80 km in de eco stand.
Je kunt echter wel merken naarmate de accu leger wordt de ondersteuning ook flink minder wordt.Die 80 km is wel in de zomer,ik heb afgelopen winter ook een paar keer gefietst maar dan mag ik blij zijn als ik 35 km haal.
Maar wat jullie probleem betreft kan ik jullie helaas niet verder helpen.

tomosje

Ongelezen bericht door tomosje »

hoi heb toevallig met de spatra gefietst en daarbij viel mij ook al op dat ik na 16 kilometer nog maar 54 % over had
nu ben ik een goede fietser dus heb die ondersteuning helemaal niet nodig maar als je dan zo een fiets te leen krijgt ivm een beurt van mijn scooter probeer je hem uit
op de eco stand kan ik denk ik een 50 kilometer maximaal en ik fiets flink mee dan op de power stand hooguit 35 km
dus een kleine acciradius vind ik
o,ja voor de weet hij was volgeladen toen ik hem kreeg windkracht 2à3 voor de wind de eerste rit zijwind terug

roelf

c.hoes

vraagje mr.Maggoo, Heb jij je fiets pas of ook al een jaar? Wij fietsen ook altijd in de eco. En het meest nu (mooi weer fietsers dus). Laatst spraken wij ook iemand die de fiets pas had en die kon ook veel meer kilometers vandaar mijn vraag. Zodat ik informatie heb om weer met Gazelle contact op te nemen.

Mr.Maggoo

Allebij de fietsen zijn nu één jaar oud maar er is toch een klein verschil tussen de 2 accu's maar dat is hooguit 5 km.
Wij zijn dus wel tevreden.Ik zal volgende week toch eens jullie probleem bij onze fietsenmaker aankaarten kijken of hij hier ook wel eens mee te maken heeft gehad,zoja dan horen jullie dit van mij.

Hanzs

Ongelezen bericht door Hanzs »

Actieradius is zeer afhankelijk van het gebruik en omstandigheden.
Gewicht van de berijders speelt een behoorlijke rol, alsmede rijomstandigheden zoals heuvels e.d. , temperatuur (lage temperaturen = klein bereik) en ook in welke versnelling en hoe je wegfietst na stilstand. Je kan met een E-Bike gemakkelijk in een hoge versnelling wegfietsen maar dit kost een hoop energie. Een Gazelle zou gemiddeld tussen de 40 en 50 km kunnen halen als men hem gebruikt zoals een normale fiets.

Mr.Maggoo

Zoals gezegd bij mijn fietsdealer langsgeweest en jullie probleem uitgelegd.
Er zijn problemen geweest met software updates volgens hem en dat hield in:uitvallen van de motor,licht ging aan en uit en ook dat de accu snel op was,ook haalde hij aan dat de bandenspanning heel belangrijk is.
Verder merkte hij op dat als je blijft zeuren bij Gazelle ze op een gegeven moment alles vervangen dus wiel+motor,accu,bedrading en ook het display.

c.hoes

Bedankt Mr.Maggoo dat je met ons mee denkt. We hebben nu al wel van gazelle doorgekregen dat we er andere accu's bij krijgen, dus dan kunnen we per fiets met 2 accu's op pad. Maar ik weet nu ook dat er dus wel meer problemen zijn met deze soort fietsen en dat wij niet gek zijn :wink: . Nogmaals bedankt!

Ronk

Ongelezen bericht door Ronk »

Ik heb sinds februari ook een Medeo Innergy van Gazelle, de actie radius is bij mij heel groot ca 80km, maar de trap ondersteuning is heel weinig en onregelmatig ook in de Boost stand.
Als de accu half aan geeft doet ie nog minder.
Alleen als ik veel kracht op de pedalen zet gaat die meewerken, en als ik die kracht moet blijven leveren ga ik dus steeds harder anders werkt de ondersteunig niet.
Soms lijkt het wel of die ineens juist gaat tegen werken, dus dan moet ik even zwaarder trappen en dan ineens gaat die weer en dat gaat zo maar door.
Gisteren weer een stuk gefietst hij doet nu bijna niets meer, en ben op internet gaan zoeken.
Ik vond op een electronica site dat wanneer je de Eco/Boost knop gelijk tijdig met het lamp knopje indrukt en enige tijd vast houd en daarna door de mode knop diverse keren in te drukken weer een normaal scherm krijgt je de computer kalibreerd.
Ik heb dit vandaag gedaan ,en de fiets rijd nu als nooit te voren, gelijkmatige ondersteuning en ik hoef minder kracht op de trappers uit te oefenen.

Deze kalibratie procedure staat niet in de gebruiksaanwijzing, maar ik dacht er zijn vast meer Innergy rijders die hier baat bij kunnen hebben.

Liteone

Ongelezen bericht door Liteone »

hallo op welke mooie site staat dit beschreven dan?

lijkt me interessant

groet

R.Fanik

Ongelezen bericht door R.Fanik »

Het blijkt dat de E-bikes zeer veel problemen geven.
Zou het niet eens tijd worden om dit fenomeen nader te onder zoeken?
Zelfs een gerenomeerde fietshandelaar in Groessen is gestopt met het verkopen van de Gazelle E-bikes en gaf 400 euro terug voor een 2 jaar en 2mnd oude Gazelle innergy met 1000 km op de teller dat is bijna 2 euro per km afschrijving als ik een de nieuwste Sparta zou kopen. Wat een waanzin.
Onze beide gazelle innergy's zijn nu uiteindelijk via onze originele leverancier voor de zoveelste keer naar de fabriek in de hoop dat ze als alle electronica vernieuwt wordt naar de laatste stand der techniek dat ze dan misschien gaan voldoen.
Nogmaals TrosRadar reageer en onderzoek. Ik heb dit vorig jaar ook aanhangig proberen te maken.

c.hoes

Wij hebben nu van Gazelle 2 andere accu's erbij gekregen zodat we nu dus op pad kunnen gaan met allebei een accu in de fietstas. Zo komen we aan de 75 kilometer. Maar een echt goede oplossing is dit ook niet. Ik wil wel meewerken als radar er eens verder naar gaat onderzoeken.

Mr.Maggoo

Afgelopen zaterdag 50km gefietst rond Nunspeet,dus af en toe ook wel een lange helling in de boost stand gereden.
Nog één streepje accu op de display over en thuis de accu's leeggereden dit duurde bij de ene accu nog 23km en de andere nog 29km.
Maar wat ik tot op heden niet begrijp is dat als ik de ondersteuning uit zet ik bijna op de trappers moet gaan staan om de fiets in beweging te houden en dit duurt ongeveer 500 mtr en daarna is dat hele zware trappen over.
Het is net of de motor op dat moment tegenstroom geeft of ie achteruit wil,en als je dan met dit verhaal bij je fietsdealer komt dan kan hij daar dus niets mee en dat is voor mij dus wel een beetje frusterend.
Laatst de fiets met de display erop neergezet en gewacht tot display uitging daarna weer op de fiets gesprongen en ging toen als de brandweer,TOT ik één van de knopjes indrukte toen ging hij metteen weer heel zwaar trappen dus er klopt van de software of de elektronica ook niets.
Heb wel van allebij de fietsen de ondersteuning van zowel de eco en boost stand software matig laten opschroeven.

R.Fanik

Ongelezen bericht door R.Fanik »

Mijn vraag is en blijft.

Hoe komt het dat ondanks al deze klachten ook van andere gerenommeerde merken geen consumenten rubrieken of kranten redacties dit eens aankaarten net als de woekerpolissen destijds, of moet het nog meerdere duizende fietsen meer worden voordat men wakker wordt en het hele electrische ondersteunen meer problemen dan voordelen oplevert.

c.hoes

Ik vind toch Mr Maggoo dat je dan nog wel heel wat kilometers kunt gaan vergeleken met onze 43 of andere accu 35. Samen is het een leuk stuk maar je moet ze wel altijd allebei meenemen. Ook onze fietsemaker wou ze wel inruilen tegen een sparta of batavus maar er moest dan wel heel veel geld bij. Ik kan echt niemand de gazelle aanraden.

Gerard Poldervaart

Ongelezen bericht door Gerard Poldervaart »

Ook bij onze Gazelle Medeo Innergy fietsen met ca 1000km op de tellers kunnen wij de accu niet meer dan 30/35 km gebruiken.
Om deze reden zijn zij danool op dit moment naar de fabriek gestuurd en zou ik c. hoes willen vragen waarom en hoe hij van gazelle twee 2de accu's gratis heeft gekregen, aangezien zij op mijn voorstel dit te doen nog niet zijn ingegaan.

Gesloten