| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] upc digitale tv
-
paulina smit
upc digitale tv
Onlangs zijn we zakelijke klant geworden bij UPC. Daarvoor waren wij al particulier klant, onder andere met een digitaal abonnement. In het zakelijke pakket zit al een basis tv-pakket. Bij het afsluiten van het zakelijke pakket hebben wij nadrukkelijk gevraagd of dit allemaal goed zou gaan: zouden wij niet dubbel gaan betalen voor het basis tv-pakket. En zouden wij wel het digitale abonnement als particuliere klant behouden (dat wilden wij namelijk). 'Geen enkel probleem meneer', was het antwoord. Maar zoals wij gewend zijn, ging het mis. Sowieso al bij de internetaansluitingen (na een week lag onze zakelijke abonnement er al uit, iets wat met ons bedrijf echt niet kan én geld kost!), maar vervolgens ook met de rekening (toch veel teveel in rekening gebracht). En als laatste ook met ons digitale tv-abonnement. Deze week konden wij niet meer gebruik maken van dit abonnement. Sinds aug. zijn wij al met UPC bezig om alles wat fout gaat recht te zetten. Deze week dus het derde issue: het digitale abonnement. Ik heb het 0900 nummer meerdere keren gebeld: 'sorry te lange wachttijd, andere keer terugbellen'. Vanavond was ik het zat en dacht ik: 'ik probeer de afdeling verkoop'. En warempel, daar was geen wachttijd! Toen ik mijn verbazing schetste, zei de telefonist doodleuk: 'Ja dat is logisch daar zitten meer mensen dan bij de serviceafdeling'. Nou mooi is dat! UPC investeert wél in de verkoop van producten, maar NIET in het oplossen van problemen van huidige klanten! Uiteindelijk werd ik toch te woord gestaan, maar opgelost werd het probleem niet. Ik werd doorverbonden met de afdeling Mutatie. Maar, helaas, zoals al veel vaker is gebeurd, kreeg ik na het doorverbonden een kiestoon. Tsja dan nog maar een keer de verkoopafdeling bellen, daar is immers geen wachttijd. En jawel opnieuw kreeg ik direct iemand aan de lijn. Jammer, dat het UPC niet lukt, zo'n klantvriendelijkheid te realiseren bij de serviceafdeling. Opnieuw kon ik niet geholpen worden. Ik kon ook geen namen krijgen van andere afdelingen, evenmin kon ik worden doorverbonden. Immers: de afdeling mutatie (die me zou kunnen helpen) was gesloten. Ook weer een mooi staaltje van de visie van UPC op zakendoen: de verkoopafdeling is tot na 9 uur open, maar de afdelingen die klanten kunnen helpen zijn dicht of onbereikbaar. Ik ben benieuwd of het webcareteam van UPC wél in staat is mij te helpen.
Re: upc digitale tv
Dubbele posting 
Zijn er nog mensen die problemen hebben met digitale tv van UPC?
Ik heb continue problemen met UPC ondemand en via de telefoon proberen ze een structurele probleem op te lossen met het resetten van de box alsof dat helpt. Schandalig dus. Ik weet zeker dat het probleem niet aan mij ligt. Hopelijk komt er een keer een radar uitzending over de slechte kwaliteit van deze instantie. Zo willen ze de beste van Nederland worden. Het is al 10 jaar voorbij en de problemen zijn er nog steeds. Wat gebeurt er in dit land vraag ik mij soms af.
Ik heb continue problemen met UPC ondemand en via de telefoon proberen ze een structurele probleem op te lossen met het resetten van de box alsof dat helpt. Schandalig dus. Ik weet zeker dat het probleem niet aan mij ligt. Hopelijk komt er een keer een radar uitzending over de slechte kwaliteit van deze instantie. Zo willen ze de beste van Nederland worden. Het is al 10 jaar voorbij en de problemen zijn er nog steeds. Wat gebeurt er in dit land vraag ik mij soms af.
-
Relinquish85
Ik heb alleen te maken gehad met een kapotte mediabox bij levering, daarna was bij mij qua levering alles in orde incl. ondemand. Ik heb overigens wel een bellen + internet + digitale televisie abonnement, heel af en toe moet ik de router resetten (waar de mediabox aanhangt) maar dat is 20 seconden de stekker er uithalen en dan er weer in doen. Vanaf de centrale kunnen ze je mediabox uitlezen, mochten er storingen zijn aan jouw zijde kunnen ze dat zien.
Verder qua levering ben ik super tevreden over UPC...Internet is prima, telefoon zal het ongetwijfeld doen (gebruik mn mobiel nog steeds), en digitale televisie komt zonder storingen terwijl ik vlak bij hoogspanningsmasten zit en KPN had daar wel problemen mee. Ik heb overigens wel inmiddels mijn contract opgezegd bij UPC maar dat komt puur door de facturatie afdeling na 8 maanden bezig te zijn geweest met monteurskosten terug te krijgen, is dat eindelijk gelukt maar zijn ze de thuisblijfkosten weer vergeten (als de monteur kort van tevoren de afspraak afbelt omdat hij niet kan komen heb je recht op een thuisblijf vergoeding van € 25,- (in mijn geval had hij geen goede box ontvangen)) ...Na 8 maanden gesteggel was dat de druppel.
Goed nieuws overigens: als je je abonnement opzegt krijg je wel weer een leuk aanbod om alsnog te blijven. Dus mocht de levering wel goed zijn maar je van de facturatie hoofdpijn krijgen...Is het wellicht de overweging alsnog waard.
Verder qua levering ben ik super tevreden over UPC...Internet is prima, telefoon zal het ongetwijfeld doen (gebruik mn mobiel nog steeds), en digitale televisie komt zonder storingen terwijl ik vlak bij hoogspanningsmasten zit en KPN had daar wel problemen mee. Ik heb overigens wel inmiddels mijn contract opgezegd bij UPC maar dat komt puur door de facturatie afdeling na 8 maanden bezig te zijn geweest met monteurskosten terug te krijgen, is dat eindelijk gelukt maar zijn ze de thuisblijfkosten weer vergeten (als de monteur kort van tevoren de afspraak afbelt omdat hij niet kan komen heb je recht op een thuisblijf vergoeding van € 25,- (in mijn geval had hij geen goede box ontvangen)) ...Na 8 maanden gesteggel was dat de druppel.
Goed nieuws overigens: als je je abonnement opzegt krijg je wel weer een leuk aanbod om alsnog te blijven. Dus mocht de levering wel goed zijn maar je van de facturatie hoofdpijn krijgen...Is het wellicht de overweging alsnog waard.
-
Toolboy
Achhh lekker blijven hangen bij de monopolist upc die op hun wijze mogen doorgaan dankzij onze vrienden in den haag.
t
t
-
Smitsmannetje
Idd, kan je beter overstappen op KPN Glasvezel, want daar is alles beter.Toolboy schreef:Achhh lekker blijven hangen bij de monopolist upc die op hun wijze mogen doorgaan dankzij onze vrienden in den haag.
t
Ik heb ook digitale TV van UPC. Mijn mediabox deed het ook niet goed. De mediabox was steeds aan het updaten. Dat gebeurde uiteindelijk zeker wel zeker om het half uur. Als je dan naar "uitzending gemist" aan het kijken was, dan kon je weer helemaal opnieuw beginnen omdat het apparaat alle geheugen kwijt was. Als je gewoon naar een zender aan het kijken was, dan ging het beeld eerst stilstaan, waarna het beeld daarna op zwart ging. De lol was er dus snel af.
Uiteindelijk kreeg ik dus een andere mediabox. Probleem opgelost, zou je denken. Het duurde niet lang of "uitzending gemist" deed het niet meer. Ik kreeg (Krijg nog steeds) een foutcode. Ik heb verschillende keren UPC hierover gebeld. Na verschillende tests en resets werd mij verteld dat het een collectief probleem was. Ik zou zelf maar moeten kijken wanneer "uitzending gemist" het weer zou doen. Ik wou toch graag een tijdsindicatie hebben, wanneer dit "collectieve" probleem zou zijn opgelost! De klant even bellen of e-mailen kunnen ze niet of beter gezegd willen ze niet. Ze laten je als klant gewoon in de kou staan.
Tegen de klantenservice heb ik gezegd, dat ik eigelijk wel wat prijsreductie zou moeten krijgen. Als antwoord kreeg ik doodleuk te horen dat "uitzending gemist" (On demand) gratis aan de klant werd aangeboden. Ik betaalde uiteindelijk alleen maar voor digitale televisie. (Ik heb het basis pakket) Ik heb als antwoord gegeven dat ik het wel vreemd vond dat UPC er erg groot reclame mee maakt en dat je 2 dagen terug kon kijken bij aanschaf van digitale televisie. "Ik kon het nog altijd opzeggen", aldus UPC. Hoezo klantvriendelijk. Ik wil een oplossing die ik gewoon niet krijg! Wat positief is, is toch wel het beeld. Dan houd het bij UPC echt wel op.
Ik zit helaas nog gewoon aan de kabel vast, omdat ik boven ook nog 3 TV's heb staan. Digitenne kan, omdat ik in de achterhoek woon niet ontvangen. De schotel vind ik geen goede optie omdat ik dan eerst weer behoorlijk moet investerenen en ik hoor daar ook nog bepaalde op en aanmerkingen over. Ik mis dan ook bepaalde zenders waar de kinderen weer graag naar kijken......Dus mijn hoop heb ik op glasvezel gezet. Maar daar kan ik na vanavond, i.v.m. de vele problemen, wel een streep doorzetten. (Uitzending van Radar) Waarom zetten we niet allemaal weer zo'n lelijke antenne op het dak? Waar is die goede oude tijd.
Een zeer ontevreden klant van UPC!
Uiteindelijk kreeg ik dus een andere mediabox. Probleem opgelost, zou je denken. Het duurde niet lang of "uitzending gemist" deed het niet meer. Ik kreeg (Krijg nog steeds) een foutcode. Ik heb verschillende keren UPC hierover gebeld. Na verschillende tests en resets werd mij verteld dat het een collectief probleem was. Ik zou zelf maar moeten kijken wanneer "uitzending gemist" het weer zou doen. Ik wou toch graag een tijdsindicatie hebben, wanneer dit "collectieve" probleem zou zijn opgelost! De klant even bellen of e-mailen kunnen ze niet of beter gezegd willen ze niet. Ze laten je als klant gewoon in de kou staan.
Tegen de klantenservice heb ik gezegd, dat ik eigelijk wel wat prijsreductie zou moeten krijgen. Als antwoord kreeg ik doodleuk te horen dat "uitzending gemist" (On demand) gratis aan de klant werd aangeboden. Ik betaalde uiteindelijk alleen maar voor digitale televisie. (Ik heb het basis pakket) Ik heb als antwoord gegeven dat ik het wel vreemd vond dat UPC er erg groot reclame mee maakt en dat je 2 dagen terug kon kijken bij aanschaf van digitale televisie. "Ik kon het nog altijd opzeggen", aldus UPC. Hoezo klantvriendelijk. Ik wil een oplossing die ik gewoon niet krijg! Wat positief is, is toch wel het beeld. Dan houd het bij UPC echt wel op.
Ik zit helaas nog gewoon aan de kabel vast, omdat ik boven ook nog 3 TV's heb staan. Digitenne kan, omdat ik in de achterhoek woon niet ontvangen. De schotel vind ik geen goede optie omdat ik dan eerst weer behoorlijk moet investerenen en ik hoor daar ook nog bepaalde op en aanmerkingen over. Ik mis dan ook bepaalde zenders waar de kinderen weer graag naar kijken......Dus mijn hoop heb ik op glasvezel gezet. Maar daar kan ik na vanavond, i.v.m. de vele problemen, wel een streep doorzetten. (Uitzending van Radar) Waarom zetten we niet allemaal weer zo'n lelijke antenne op het dak? Waar is die goede oude tijd.
Een zeer ontevreden klant van UPC!