LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleiding levertijd Veiligkopen.nu
misleiding levertijd Veiligkopen.nu
12-8 vaatwasser besteld bij Veiligkopen.nu. Levertijd volgens site 5 dagen. Direct mail retour: “De artikelen zijn per direct voor u besteld en verwachten wij binnen enkele dagen in voorraad.” Twee dagen later nieuwe mail: “Bij bestelling van het apparaat bij de leverancier is gebleken dat deze niet op voorraad is en de verwachte levertijd is ongeveer 3 weken”. Voel me belazerd en stuur een mail hoe dat kan. Antwoord: “Wij proberen de voorraad status zo goed mogelijk bij te houden op onze website, echter dit moet handmatig gebeuren en hier zit altijd een vertraging in. Het is dus zeker niet onze bedoeling u te misleiden met foutieve informatie.” Tja, kan gebeuren. Maar als de door mij bestelde vaatwasser drie weken later nog steeds op levertijd 5 dagen staat, is er echt wel sprake van misleiding. Na drie weken geïnformeerd of de vaatwasser er al is. Antwoord: “We verwachten uw bestelling morgen binnen.” Echter, niet het door mij bestelde model maar een ander, nieuwer model. Blijkt overigens niet één maar twee dagen later binnen te zijn. Vervolgens duurt het nog vijf werkdagen voordat de vervoerder waarmee Veiligkopen.nu samenwerkt (Inventra), de vaatwasser aflevert. Al met al, 12-8 besteld, 11-9 ontvangen. Wat nou levertijd 5 dagen? Of een artikel snel leverbaar is, is voor consumenten een belangrijk argument om te bestellen. Mijn advies: bel altijd of een artikel werkelijk op tijd leverbaar is bij een webshop.
Re: misleiding levertijd Veiligkopen.nu
1 Website word wel eens te laat aangepast.
2 Bij langere tijd is even vragen of er gelijkwaardige wel snel leverbaar zijn mogelijk en mag U ontbinden.
3 Opgave van voorraad importeur is vaak fout en daar kan geen enkele winkel die zonder eigen voorraad werkt om goedkoper te zijn iets aan doen.
4 Als U daar 3 weken moet wachten is dan bij mijn winkel ook meestal zo dus een andere online zoeken heeft meestal geen nut.
Een andere webwinkel die geen reclame voor zichzelf wil maken.
2 Bij langere tijd is even vragen of er gelijkwaardige wel snel leverbaar zijn mogelijk en mag U ontbinden.
3 Opgave van voorraad importeur is vaak fout en daar kan geen enkele winkel die zonder eigen voorraad werkt om goedkoper te zijn iets aan doen.
4 Als U daar 3 weken moet wachten is dan bij mijn winkel ook meestal zo dus een andere online zoeken heeft meestal geen nut.
Een andere webwinkel die geen reclame voor zichzelf wil maken.
Sorry hoor, drie weken nodig hebben om uit te vinden of en wanneer een artikel leverbaar is... Verloopt de communicatie tussen webwinkel en leverancier soms met de tamtam? We leven anno 2009! Er valt blijkbaar nog heel wat te verbeteren aan de computersystemen bij webwinkels. Ze zouden hun licht eens moeten opsteken bij de hotelbranche; die heeft het beter begrepen. In de leveringsvoorwaarden van Veiligkopen.nu staat inderdaad dat je een levertijd van 5 dagen met een korreltje zout moet nemen, maar als zeker is dat een artikel niet leverbaar is dan zou een bedrijf dat niet alleen per mail aan de koper moeten melden maar ook op de site moeten zetten. Veiligkopen.nu doet dat niet en zet zo consumenten op het verkeerde been.
Als de webwinkels en de groothandels met de dezelfde software werken, dan is dat wel mogelijk, maar als ze met veschillende software werken en de gegevens van die software zijn onderling niet uitwisselbaar, dan moet alles handmatig aangepast worden, en als het assortiment groot is, dan kan er inderdaad een vertraging in zitten.Er valt blijkbaar nog heel wat te verbeteren aan de computersystemen bij webwinkels. Ze zouden hun licht eens moeten opsteken bij de hotelbranche; die heeft het beter begrepen.
Daarbij zijn de levertijden van de groothandel bij benadering, en geen absolute tijden.
Als een product bij de groothandel niet leverbaar is, kan het inderdaad gebeuren dat die levertijden steeds naar achteren schuiven. Daar heeft de winkel totaal geen invloed op.
Dan heb je als koper de keuze:
- wachten totdat het product binnen is
- niet wachten en het eventuele betaald bedrag terugontvangen en de koop/bestelling ongedaan maken.
-
Vandaag mijn combimagnetron die ik gisteren via Veiligkopen had besteld
op de afgesproken tijd ontvangen.
Als dat geen snelle afhandeling is weet ik het ook niet meer.
Mijn ervaring is dus positief.
op de afgesproken tijd ontvangen.
Als dat geen snelle afhandeling is weet ik het ook niet meer.
Mijn ervaring is dus positief.
-
Nu nog even testen of het apparaat werkt