LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte klantenservice BelCompany

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
boris10
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:04

slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door boris10 »

Ik zie op dit forum ook veel onderwerpen van anderen, die betrekking hebben op de slechte klantenservice van BelCompany. Ik heb ook met de slechte service van BelCompany te maken.
Ik heb een telefoon met KPN abonnement met internet via BelCompany aangeschaft, maar e-mail werkt niet. Ik heb de handleiding van Nokia en de website van KPN geraadpleegd, en klantenservice van KPN gebeld, maar het heeft allemaal niet geholpen. KPN heeft mij vervolgens naar de verkooppunt of servicepunt doorgestuurd. Aangezien ik de telefoon bij BelCompany heb gekocht, ben ik bij BelCompany langs geweest. Ik moet van BelCompany mijn telefoon en SIM card en alle wachtwoorden achterlaten, zodat ze met mijn telefoon en SIM card op mijn kosten kunnen testen, dan pas kunnen ze me helpen.
Dat doe ik dus niet, ik ben niet gek. Ze zeggen dat ik hun moet vertrouwen. Dat is niet een kwestie van vertrouwen, maar je kunt zoiets niet aan een klant vragen. Ik geef ook niet aan iedereen mijn PIN code. Vervolgens zegt BelCompany, dat ze me niet kunnen helpen als ik niet mijn telefoon en SIM card en alle wachtwoorden bij hun wil achterlaten. Anders moet ik zelf contact opnemen met de telefoonfabrikant en vragen om uit te zoeken of het aan het toestel ligt, maar dan ben ik ook voor weken mijn telefoon kwijt. Ik heb de servicepunt van de telefoonfabrikant, die ik van BelCompany heb doorgekregen, gebeld, maar die kan mij ook niet helpen. Het enige is dat ik mijn toestel naar hun moet opsturen.
Ik heb de consumentenbond gebeld, en die heeft mij geadviseerd dat ik BelCompany in gebreke kan laten verklaren, aangezien ik de oplossing die BelCompany biedt niet acceptabel vind,maar dat is een ellenlange procedure.
Wat bleek het nou, ik ben per toeval in een andere telefoonwinkel gestapt T for Telecom. Die heeft me gezegd, dat ik het toestel moet resetten, en hoe ik dat moet doen, vervolgens kan ik gaan e-mailen. Het lukt, en dit is iets wat BelCompany niet eens weet.
Ik zou zeggen een warme douche voor T for Telecom en een koude douche for BelCompany.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Dit klinkt niet echt service gericht terwijl de Belcompany toch wel bekend staat als een winkel die service leverd. Als ik zo vrij ben om te vragen in welke winkel van Belcompany ben je geweest? Jammer dat je alleen niet je vervolg aankoop in een winkel van T for Telecom kan doen.

boris10
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:04

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door boris10 »

Inderdaad, ik heb ook gezegd, dat ik voortaan bij T for Telecom mijn telefoon ga aanschaffen. Het is BelCompany in Rijswijk.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Echter gaat de T-for Telecom dicht en ik denk dat je een 2 jarig abonnement daarbij hebt genomen? Tegen die tijd zijn er geen winkels meer van.

boris10
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:04

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door boris10 »

Bedankt voor je informatie. Weet jij wie T for Telecom gaat overnemen? Ik ga in ieder geval geen telefoons meer aanschaffen bij BelCompany.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Niemand ;-)
Stopt er gewoon mee, echter worden van de ruim 100 winkels 52 overgenomen door KPN http://www.allaboutphones.nl/nieuws/510 ... euren.html

Lees maar, echter zou ik je aanraden om naar een andere onafhankelijke keten te gaan zoals bijv: The Phone House, Telefoonkopen.nl of One Mobility.
Provider winkels zoals bijv. de Primafoon, Vodafone winkel, Telfort, Hi en T-Mobile hebben maar 1 keuze en dat is die van hun.

Met vriendelijke groet,

Henk

bc_klantenservice
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:17
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door bc_klantenservice »

Beste Boris,

Wij vinden het jammer dat je niet tevreden bent over de service die onze vestiging in Rijswijk heeft geboden. Het instellen van een email account zoals bijvoorbeeld Hotmail is niet zo eenvoudig als je denkt. Bij een Hotmail account moet je vaak diverse instellingen proberen om het werkend te krijgen op je mobiele telefoon en ben je vaak een tijd bezig voordat het werkt. Om die reden vragen onze medewerkers in de winkel vaak om je mobiel achter te laten, zodat ze dit op een rustig moment kunnen instellen.

Het resetten van je toestel is normaal gesproken niet de oplossing om je e-mail werkend te krijgen. Wij zijn blij om te horen dat dit bij jou wel de oplossing geweest is. Dat betekent dat de instellingen waarschijnlijk al wel goed stonden, maar iets anders in het toestel email blokkeerde. Waarschijnlijk is de winkel er van uit gegaan dat je het toestel al een keer gereset had, omdat dit vaak een van de dingen is die mensen als eerste proberen.

Onze winkel heeft je wel aangeboden om te helpen, maar bij ons is het gebruikelijk dat het toestel dan even achtergelaten wordt, zodat de winkel alles in alle rust kan installeren. En omdat het om jouw e-mail gaat, hebben ze daar helaas ook jouw gegevens voor nodig, inclusief pincode en wachtwoord.

Mocht je nog verdere vragen over je telefoon hebben, dan zijn onze medewerkers uiteraard van harte bereid om je hier verder mee te helpen. Je kunt de winkel altijd benaderen, of anders contact met onze klantenservice opnemen via 0318-569 852.

We hopen dat je toch nog veel plezier van je telefoon zult hebben.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

JeffreyVtn
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2010 14:33

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door JeffreyVtn »

Voor de mensen die het nog niet wisten.

Als je een telefoon hebt genomen bij T-For-Telecom kan je voor je garantie altijd nog terecht bij een dixons of dynabyte.

Deze vallen namelijk onder hetzelfde moederbedrijf DexCom.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Belcompany is een slechte zaak. Ik heb er ooit eens een telefoon gekocht in Zwolle. Ik vroeg aan ze: kunnen er mp3tjes op afgespeeld worden, antwoord verkoper was: ja. Vervolgens vroeg ik: zit er wel genoeg MB op? Ja hoor, 36 mb zou er standaard op zitten. Dit bleek vervolgens 8 MB te zijn en mp3 kan ik er niet op afspelen.

Tegenwoordig kan je overal makkelijk informatie vandaanhalen, dus voordat ik een mobiel koop check ik eerst ff internet. Wat ik zeker nooit meer doe, is een telefoon bij belcompany halen.

Mastaline
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2010 22:16

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door Mastaline »

Hey yerkyerk82,

Ik heb een vraagje, ben je terug gegaan met het toestel en heb je de verkoper hiermee geconfronteerd? als hij jou namelijk iets heb toegezegd omdat hij dit gewoonweg niet wist(hij kan nieuw in dienst zijn) kan hij of zij het probleem ook niet oplossen. Hij heeft namelijk door zijn toezegging jou koopmotief beïnvloed waardoor de koopovereenkomst ongeldig kan worden verklaard en hij deze moet terug nemen als dit door de voorwaarden van Belcompany word tegengehouden moet een klantvriendelijke oplossing wel te doen zijn voor ze denk ik. echter om heel Belcompany een slechte zaak te noemen is een beetje kort door de bocht aangezien ik en mij naaste mensen altijd perfect in de winkels van Belcompany worden geholpen echter is dat wel in de Regio Amsterdam en niet in Zwolle.

Gr's
Rick
Laatst gewijzigd door Mastaline op 02 sep 2010 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door mich24 »

hmmz, raar dat de BC om wachtwoorden enz vraagt,is privacy van de klant,staat ze netjes :roll:

Maak dan een afspraak met de klant om op een later tijdstip even terug te komen,maar belco heeft blijkbaar een aftersales waar je niet op kunt vertrouwen,aangezien sales voor gaat.. En wat krijg je, juist... Topics hier op Radar.. netjes!!

Wel jammer dat de BC nu even 1 kam geschoren wordt aangezien het 1 winkel is geweest.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door mich24 »

yerkyerk82 schreef:Belcompany is een slechte zaak. Ik heb er ooit eens een telefoon gekocht in Zwolle. Ik vroeg aan ze: kunnen er mp3tjes op afgespeeld worden, antwoord verkoper was: ja. Vervolgens vroeg ik: zit er wel genoeg MB op? Ja hoor, 36 mb zou er standaard op zitten. Dit bleek vervolgens 8 MB te zijn en mp3 kan ik er niet op afspelen.

Tegenwoordig kan je overal makkelijk informatie vandaanhalen, dus voordat ik een mobiel koop check ik eerst ff internet. Wat ik zeker nooit meer doe, is een telefoon bij belcompany halen.

gelul weer, wederom weer een door de bocht antwoord van je.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

En waarom?

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door mich24 »

omdat ook jij de bc nu even over 1 kam scheert. Snap je, je geeft aan dat een verkoper een fout heeft gemaakt, die fout heb ik ook wel eens gemaakt,maar je kan een verkoper daar op aan spreken en tot een oplossing komen, maar je gaat gelijk roepen,koop nooit iets meer bij de BC.. Snap je??

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Ja, maar Belcompany zet die mensen er neer. En ik koppel wel degelijk de verkoop aan de winkelnaam. Ik koop er ook gewoon nooit meer wat. Dat is dan het nadeel van de naam die ze hebben. Als ik bijv. iets koop bij een winkel die mij geen garantie geeft, terwijl ik er recht op heb, dan zal ik er ook nooit meer heen gaan en ook niet in een andere stad.

Overigens heb ik voor andere mensen er neergezet dat het Belcompany in Zwolle betreft. Ervaring is dus: oplichting.

Mastaline
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2010 22:16

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door Mastaline »

yerkyerk82 schreef:Ja, maar Belcompany zet die mensen er neer. En ik koppel wel degelijk de verkoop aan de winkelnaam. Ik koop er ook gewoon nooit meer wat. Dat is dan het nadeel van de naam die ze hebben. Als ik bijv. iets koop bij een winkel die mij geen garantie geeft, terwijl ik er recht op heb, dan zal ik er ook nooit meer heen gaan en ook niet in een andere stad.

Overigens heb ik voor andere mensen er neergezet dat het Belcompany in Zwolle betreft. Ervaring is dus: oplichting.
Ben je terug naar de winkel geweest zoja wat zei de verkoper? zonee is er een beetje laxheid in het spel denk ik....

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Mastaline schreef:
yerkyerk82 schreef:Ja, maar Belcompany zet die mensen er neer. En ik koppel wel degelijk de verkoop aan de winkelnaam. Ik koop er ook gewoon nooit meer wat. Dat is dan het nadeel van de naam die ze hebben. Als ik bijv. iets koop bij een winkel die mij geen garantie geeft, terwijl ik er recht op heb, dan zal ik er ook nooit meer heen gaan en ook niet in een andere stad.

Overigens heb ik voor andere mensen er neergezet dat het Belcompany in Zwolle betreft. Ervaring is dus: oplichting.
Ben je terug naar de winkel geweest zoja wat zei de verkoper? zonee is er een beetje laxheid in het spel denk ik....
Ik ben niet teruggeweest naar de winkel aangezien ik er pas na verloop van tijd achter kwam. En toen stonden er opeens andere verkopers. Dus heeft geen zin dan. Ik kom er gewoon nooit weer. Als ik een verkoper wat vraag en deze geeft een dermate fout antwoord, dat het totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid en dus mijn verwachtingspatroon, dan zie je mij gewoon nooit meer in die winkel. Zo simpel is het. Daar hoef ik geen hele discussie voor te voeren. Ik vraag duidelijk: kan er mp3 op. Verkoper ja. Vervolgens vraag ik of er wel iets of wat mb er op zit, zodat ik er ook muziek op kan zetten en dan zegt hij 36 mb. Volgens mij zei hij zelfs dat het uitbreidbaar was (dat kan dus niet), maar dat durf ik niet 100% zekerheid te zeggen.

Gewoon oplichting. Jammer voor belcompany, maar niet mijn probleem dat ze daar leugenaars achter de balie hebben gezet.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door mich24 »

Je snapt het niet he. Dat is geen oplichting, dat is verkeerde voorlichting. maar zoals jij al aangeeft ben je niet tot rede vatbaar aangezien je niet eerst terug ben gegaan..

Dit is dus wat ik bedoel, iets roepen hier op het forum en het dus niet onderbouwen!

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

mich24 schreef:Je snapt het niet he. Dat is geen oplichting, dat is verkeerde voorlichting. maar zoals jij al aangeeft ben je niet tot rede vatbaar aangezien je niet eerst terug ben gegaan..

Dit is dus wat ik bedoel, iets roepen hier op het forum en het dus niet onderbouwen!
Nee, nu niet blaten dat een ander het niet snapt, omdat jij graag je gelijk wil krijgen en mensen wilt af kafferen om jezelf beter te voelen. Haal eerst die enorme plaat voor je hoofd weg, lees wat er geschreven staat en begrijp dan dat dit oplichting is.

En het is zeker wel onderbouwd, dus scheer je weg, nozem.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: slechte klantenservice BelCompany

Ongelezen bericht door mich24 »

domme vragen krijgen domme antwoorden. Dat vind je waarschijnlijk erg vervelend. En ja,ik heb het goed gelezen hoor! Oplichting en verkeerde informatie verschaffen is iets anders. Als ze jou bewust niet vertellen dat je die mb's niet heb,dan is het misleiding cq oplichting. En ik haal er mijn pleziertje niet uit om mensen af te kafferen hoor,maar types zoals jij, daar kan ik compleet niet tegen. Klagen terwijl je er zelfs niks gedaan aan hebt.. Zo vervelend.
Idem dat je in een ander topic KPN de schuld geeft dat jij een probleem hebt met je kruidvat mobiel :roll:

Gesloten