LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Succes bij ons is het de vorige keer na veel bellen wel gelukt. Ik zou er denk ik niet zo snel weer wat bestellen en als hun site nu ook uit de lucht is dan is er wel wat aan de hand.Wel krijg ik nog steeds email met reclame van hun pas nog een mail gehad.
Bellen en wel inspreken dan belt hij is mijn ervaring altijd terug.
Gr

iignatius
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:09

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door iignatius »

24 september plaatste ik een bestelling op de website van Occidentbooks. Ik was op zoek naar een PS2 spel voor mijn zoontje, en vond die hier (via Beslist).
5 oktober stuurde ik een mailtje met de vraag waar mijn bestelling bleef. Ik kreeg als antwoord dat deze niet meer op voorraad was, en dat Occidentbooks het geld zou terugboeken. 13 oktober deelde ze mee dat ik het bedrag zsm zou terugontvangen. 4 november heb ik nog een keertje gemaild, en vandaag (de 23e) nog een keer. Het is nu bijna 2 maanden geleden dat ik de bestelling plaatste, en er is nog niks gebeurd.
Ik bestel regelmatig via het Internet, en deze keer was ik onvoorzichtig, en heb ik niet gekeken hoe betrouwbaar dit bedrijf nu is.
Ik bestel nooit meer bij dit bedrijf, en dit zal ik ook aan anderen afraden.
Het wordt tijd dat Tros Radar of programma's zoals Opgelicht dit bedrijf eens aan de tand voelt!

iignatius
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:09

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door iignatius »

Google ook eens op 'opgelicht op internet'. Je vindt dan een website http://www.opgelichtopinternet.nl, waar je ook terecht kan met je gedachten en gevoelens over Occidentbooks.com. Er daar ook een stappenplan http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... andleiding en een brief die je kan gebruiken voor de bank van de verkoper.

iignatius
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:09

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door iignatius »

Ik wilde laten weten dat ik drie maanden na het plaatsen van mijn bestelling en meerdere malen mailen eindelijk mijn geld heb teruggekregen.
Waarom het zolang heeft moeten duren weet ik niet. Ik zal iig voorzichtiger zijn met online bestellen.

MAXIEM

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
Ik heb zelden zo'n onnozele en onnodig ingewikkelde site gezien.

Maxiem.

Leliekevertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2011 12:02

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Leliekevertje »

Ook ik heb problemen met Occidentbooks.
26-1 bestelling geplaatst, met iDeal geld overgemaakt
26-1 mail gekregen met een link naar het online klantenservice-systeem, na doorklikken bleek de boodschap te zijn dat artikel niet op voorraad is + verzoek om gironummer door te geven voor terugstorten geld
29-1 gironummer doorgegeven
2-2 melding dat geld zsm wordt overgemaakt
17-2 heb ik reminder gestuurd dat er ruim 2 weken om zijn en ik mijn geld nog niet terug heb
23-2 melding dat geld zsm wordt overgemaakt
23-2 meteen teruggemaild :"Teleurstellend dat u na mijn klacht exact hetzelfde meldt als op 2 februari, nl. dat het bedrag z.s.m. wordt teruggeboekt.
Over 4 dagen is zelfs de wettelijke termijn van 30 dagen verlopen, ik vind het schandalig dat u zo lang nodig heeft.
Op internet zie ik dat het niet de eerste keer is dat het zo loopt:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60590"

Het zal mij benieuwen, in ieder geval zijn ze een potientele klant kwijt, ik kom nooit meer op hun site!

hairoscope14a
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2013 20:55

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door hairoscope14a »

heb vandaag een levering gekregen met een bestelling van een boeken-box t.w.v. ca € 88.00, ingelogd op Nederlandstalige site. Boeken besteld van Roald Dahl. Ga dan ook ervan uit dat ik Nederlandstalige boeken krijg, als ik Nederlands- talige bestel.
Mooi niet dus. Heb direct een mail gestuurd naar Occident met de vraag om deze om te ruilen.
Ben zeer benieuwd hoe het afloopt.

Gesloten