LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jan Dedomsteniet
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:16
Locatie: Rijsel (F)

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door Jan Dedomsteniet »

Voorzichtig met off topic reacties tineke. Voor je het weet heb je een ban.

Maar ben idd weer terug. Touroperators, wees dus op uw hoede.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

weer de zoveelste topic over de reisdagen!
je wilt er dus gewoon van alles uitslepen,en 25%??waar haal je dat vandaan?dat je je eten mist is heel normaal ..dat hoort erbij bij reizen,twee reisdagen...lees eens de andere topics dan wordt je misschien iets wijzer....

dit is al jaren zo...alleen nu is men gewoon niet snel meer tevreden...ga dan massaal met de auto naar spanje of frankrijk,dan heb je het in je eigen hand,klaar ....
d reizen heb je een vergoeding geboden en dat vond je te weinig...dat is het dus gewoon ...

en wat violet ook zegt op de reisdagen heb je wel je verzekering nodig....
de reis begint al vanaf dat je de straat uitgaat...als er wat gebeurd ben je verzekerd!
sommige mensen schreeuwen ook echt maar wat...

en dan d reizen zwart maken terwijl die juist een vergoeding aanbied?schiet mij maar lek

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door tennis »

stormpje schreef:Nou Rozemarijntje, jij werkt zeker bij D reizen. Wat een mafkees ben jij. Het gaat ons helemaal niet om het geld maar om al die mensen die nu nog gaan boeken bij D reizen!!! Jou IQ is waarschijnlijk niet zo hoog om dat te begrijpen. Als we het geld nodig hadden gehad hadden we dat wel aangepakt. Ga jij maar lekker in je tentje in Zeeland zitten. Misschien kan je in het woordenboek RECHTVAARDIGHEID opzoeken.
Deze hebben wij ook hier op het forum.
Maar wij gaan hier niet schelden, dat is op de eerste plaats niet sociaal, en ten tweede tegen de gedragsregels.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Ja Tennis, dat zal wel zo zijn maar als je dat verhaal leest van dat Rozemarijn kruidentuintje begrijp je toch wel dat ik daar kwaad om word. Ik probeer er niks uit te slepen maar het feit al dat die mensen van D reizen je al niet terug bellen daar maak ik me al boos over. Zij weet niet waar ze het over heeft. En dan schrijft ze zomaar dat ik er vanalles uit wil slepen, misschien moet ze het verhaal iets beter lezen.Het ligt nu bij de rechtsbijstandsverzekering en de geschillencommissie. En maak mensen op het winkelcentrum bij ons erop attent om maar bij Arke zelf te boeken. nog even voor de duidelijkheid Holland Internaional weet zelf helemaal niks van 35 euro per persoon bijbetalen voor een gunstigere vlucht. Dus waar blijft dat geld??? Inderdaad bij D reizen zelf!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou Stormpje, had je beter bij een ander kunnen boeken niet dan? Had je even zelf je huiswerk kunnen doen, toch?

Ik vind dat D reizen je een keurige tegemoetkoming heeft gedaan, die € 105.00 en daarnaast nog die € 75.00 heeft aangeboden. Naar u eigen zeggen was dit 25% van de kosten van de vakantie !

Ik vraag me af wat je nou wil, je hele vakantie vergoed zien of wat? Ik heb een sterk vermoeden dat je nog jong bent, gezien je verwijten en berichten en dat je vakantie je tegen viel.

D reizen bestaat al jaren en ik heb er nooit een nare ervaring mee gehad, ze zijn juist zeer coulant als er iets niet naar wens gaat of verloopt en nee, ik werk er niet bij.
Je gedraagt je als een relschoppende puber, ik heb recht op veel meer, denk daar maar eens over na.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

stormpje schreef:Jou IQ is waarschijnlijk niet zo hoog om dat te begrijpen.
Iemand een verwijt maken over zijn IQ en in dezelfde zin een spelfout maken...iets met een pot en een ketel.

Daarnaast on-topic:

Dat de 105 euro die betaald is voor betere vluchttijden teruggestort wordt vind ik niet meer dan normaal. Er wordt immers extra betaald, en dus een overeenkomst afgesloten voor iets wat niet nagekomen wordt.

De vergoeding van 25% vind ik de grootste onzin die er is, en dat D-reizen nog zo gek is om 75 euro retour te willen geven is alleen maar erg aardig van ze, maar hoeven ze absoluut niet te doen. De keuze om dat niet aan te nemen en naar de geschillen commissie te stappen vind ik helemaal belachelijk.

Om dan nogmaals uit te leggen wat op dit forum al veel te vaak uitgelegd is:

Bij pakketreizen boek je vaak een chartervlucht, het voordeel hiervan is dat dit goedkoper is dan zelf een lijndienst boeken en een hotel of appartement.
Het grote nadeel is dat de tijden van chartervluchten vaak ongunstig zijn (al is deze opvatting voor iedereen anders) en dat de vluchttijden elk moment nog gewijzigd kunnen worden.

Als je de moeite neemt om de reisvoorwaarden of de anvr voorwaarden door te nemen, dan weet je dit voordat je boekt en kom je niet voor vervelende verrassingen te staan. Zolang de vluchten vertrekken op de start en de einddag die geboekt is staat het reisbureau/de touroperator volledig in haar recht. Pas als de vluchten niet plaatsvinden op de aankomst- en vertrekdag volgens de boeking, kun je als consument vragen om een ander vluchtschema / kosteloze annulering / een tegemoetkoming.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@stormpje

ik weet heeeeeeeeeeel goed waar ik het over heb!
maar jij niet,ik snap niet waar je de boosheid vandaan haalt?
je kan dus niet tegen kritiek,en je idd je hebt niet veel reiservaring en voor je me nu van alles beschuldigd,lees eerst eens alles,dan weet je waarom ik dit soort dingen weet...
wens je veel plezier op je volgende vakantie...en mensen die in een tent gaan zitten...ook goed,ik niet,maar voor jou dus te min!lees eerst eens alle topics over reizen en zeg dan nog eens of ik bij d reizen werk?
en nu weer 35 euro?het was toch 105 en 75????weet je zelf nog waar het over gaat?mijn IQ gaat van kruid tot kruid...zo hoog........ :D :D

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Nou Rozemarijn, je moet even goed kijken en rekenen. We zijn met 3 personen op vakantie gegaan en 3x 35 is ...jawel 105!!!!! En nee ik ben niet heel erg jong hoor tenminste 40 dus ook al wel wat vakantie ervaring. Maar ik ga hiermee stoppen want ik heb al door dat dit een hoop verspilde tijd is. Ik ben op dit moment bezig met de geschillencommissie en de rechtsbijstandsverzekering en nogmaals als ik het geld nodig had dan had ik die 75 euro aangenomen maar dat geld hebben wij absoluut niet nodig maar ik wilde hiermee bereiken dat er niet meer mensen onder valse voorwenselen een vakantie boeken terwijl het reisburo allang de reistijden weet. Je kunt uiteindelijk beter een reis boeken met ongunstige tijden want dan kunnen die altijd nog veranderen in gunstigere! En over die spel fouten...Achja laat ik me daar maar niet druk over maken :lol:
Oja nog wel even voor de mensen die nog gaan boeken, betaal nooit 35 euro extra voor een gunstigere vlucht want de reisleidster van Holland International heeft ons gezegd dat hun dat nooit vragen!!!!!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Stormpje, hulde voor uw bericht. Er zijn er hier helaas een aantal die het niet willen snappen, trek je daar vooral niets van aan.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Er zijn hier juist een aantal mensen die het heel goed snappen. En maar 1 of 2 die het blijkbaar niet willen snappen. Je kunt als consument geen vergoeding eisen omdat de vluchttijden niet bevallen en je daardoor korter op de vakantie bestemming bent!

Dat doet de TS wel, en dat is het punt waar iedereen commentaar op heeft. Dat het een rare gang van zaken is dat er zogenaamd extra wordt betaald voor "betere" vluchttijden, terwijl die uiteindelijk hetzelfde zijn als de ongunstige vluchttijden wordt door meerdere mensen hier ook gevonden.

Daarnaast zorgt vooral de houding van de TS voor veel reacties!

En nogmaals: Iemand een verwijt maken op het IQ is al erg laag, zelf een spelfout ervoor zetten maakt de post alleen maar nog zieliger.

Roosje1957
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Ik kan me niet voorstellen dat de Geschillencommissie uw 'klachten' serieus zal nemen en er een zaak van zal maken.
Die hebben echt wel iets beters te doen.
Als ik u was zou ik uitkijken dat het u geen geld gaat kosten!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ stormpje....

als je dan zoveel weet moet je ook niet ingaan op een andere topic waarin ik schrijf dat ik 3,5 lang heb gezocht met haar naar een tijd...je hebt nl twee vluchten....LIJNVLUCHTEN EN CHARTERVLUCHTEN EN DE LAATSTE HEB JIJ MEE GEVLOGEN ik betaal niks extra;s.....je weet toch zoveel???niet dus.

lees eerst eens alles goed en kom dan met een hoop bombarie .

wat de laatste zegt roosje...idd kijk maar uit dat je straks helemaal niks meer krijgt.
jij kan in je eentje niet even heel de reisbranche veranderen.
als mensen die schade hebben van de aswolk als haast niks terug krijgen? wie denk je dan dat je bent?gewoon een nr?bij sgr....niet meer en minder.

koekedoos bedankt

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Ja Kooskoekedoos, het gaat hier niet alleen om het bedrag maar het feit al dat je niet wordt terug gebeld terwijl dat is afgesproken Nog geen sorry, nee niks. Ik weet niet of jij werkt maar ik hoef dat op mijn werk niet te flikken om afspraken niet na te komen. Maar ik denk dat je leraar nederlands bent omdat je het alsmaar over een schrijffout hebt.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Wat het me gaat kosten maak ik me niet druk om, het gaat om gerechtigheid. En of ik iets kan veranderen dat zal niet maar zoals de meeste vanjullie allemaal niet begrijpen is dat ik mensen wil waarschuwen. Als ik het geld niet had gehad dan had ik ook deze redelijk dure vakantie niet geboekt!

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Oja, ik zie ook dat iedereen het erovr heeft dat ik 25% van de vakantie terug wil maar ik weet niet waar dat vandaan komt. Ik heb alleen geschreven dat het wel 25% van je vakantie is (van 8 dagen). Dus ik wil helemaal geen 25% terug zo slim ben ik ook wel dat ik snap dat dat niet de bedoeling is!!! Mensen moeten toch even iets beter lezen. :roll:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Heb hier alles goed gelezen en moet zeggen dat stormpje
een punt heeft wat betrefd het extra betalen voor gunstige vliegtijden,dat wordt gewoon niet gedaan.Ofwel heb je geluk met je vliegtijden of niet.

Iedereen weet dat ik absoluut geen fan ben van D reizen maar vind die 75 euro echt wel heel netjes.Wees hier tevreden mee.
Heb het gevoel dat sommige mensen overal geld uit proberen te slaan en liefst genoeg.
Ben het met vele hier eens en denk dat je uiteindelijk niets gaat krijgen want de vliegdagen worden eveneens meegerekend als vakantiedagen.

Nou ik heb pas ook een vakantie geboekt naar Egypte en heb ook 40 euro pp extra betaald voor een betere vlucht,namelijk in confort class.Vluchttijden nog onbekend en ik ga niet janken als we pas in de namiddag vertrekken en vroeg terugkomen.
Want zoals koekedoos al zei,Zolang de vluchten vertrekken op de start en de einddag die geboekt is staat het reisbureau/de touroperator volledig in haar recht!!! :roll: :roll:

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ stormpje: Ja hoor ik werk, en ben zeker geen leraar Nederlands.
En dan zal ik mijn mening nog 1 keer uitzetten:

Allereerst post je op een forum een waarschuwing over D-reizen. Je beschuldigd ze zelf van mafia praktijken en niemand moet er ooit meer een reis boeken. Daarnaast stel je ook een vraag namelijk: ik wil dit tot op de bodem uitzoeken, bij wie moet ik dan zijn?

Bezoekers op dit forum, en dan bedoel ik vooral de meer ervaren bezoekers (en nee daar reken ik mezelf niet onder), willen wel graag dit forum schoon houden. Dat wil zeggen: onjuistheden uit posts rechtzetten, hun mening geven wat juist en onjuist is in een bepaalde situatie en voorkomen dat iemand die 1x een slechte ervaring heeft (vanuit zijn ogen gezien) gelijk het hele bedrijf met de grond gelijk maakt.

In jouw geval gebeud hier precies hetzelfde. Je wordt er door meerdere gebruikers op gewezen dat de gang van zaken met betrekking tot het extra betalen voor een bepaalde vluchttijd (of deze gunstiger is verschilt per peroon), heel vreemd is en dat je daar ook zeker in je recht staat om het geld hiervoor terug te krijgen.

Wat daarnaast ook aangegeven wordt is dat je niet in je recht staat om een extra vergoeding te vragen omdat je nu tijd op de bestemming mist (je geeft wel degelijk aan dat je hiervoor een extra vergoeding wilt, dus ergens doe je het ook voor het geld). Dit antwoord ben je het echter niet mee eens, en daarom vind je het nodig om mensen aan te vallen.

Ik blijf dus niet doorgaan over een spelfout (in elke post staat namelijk mijn mening over de situatie en heb ik het niet alleen maar over jouw opmerking), dit dient alleen als een voorbeeld dat je met dit soort gedrag hier beter niet kunt posten. Want als je op een forum niet kunt hebben dat andere gebruikers een andere mening hebben die ook nog eens ergens op gebaseerd is en daarnaast ook nog eens mensen om hulp vraagt maar wel alleen antwoorden wil die je bevallen kun je net zo goed niet posten en gewoon al je vrienden en familie vertellen dat D-reizen zo'n slechte organisatie is en ze er nooit moeten boeken.

Over het terugbellen: Idd erg slordig, ik zou ook als ik zelf een klachtenservice zou hebben mijn medewerkers hier op aanspreken. Als onderneming moet je blij zijn dat de klant de moeite neemt zijn ongenoegen uit te spreken en dat je een kans krijgt om dit op te lossen.

Ik vind wel dat D-reizen je een ruime vergoeding wilde betalen voor het feit dat je nu zelf 1 a 2 keer extra moest bellen in de vorm van de 75 euro voor het ongemak. En ik kan dus niet begrijpen waarom je de oplossing niet aanpakt. De extra kosten voor een "betere" vlucht worden geschrapt, en je krijgt een ruime tegemoetkoming (ik zou willen dat ik 75 euro verdien voor 1 a 2 belletjes).

De opmerking dat je nooit extra moet betalen voor betere vluchten ben ik trouwens ook niet met je eens. Zoals rozemarijntje al aangaf zit er een verschil tussen lijndiensten en charters. Als je een reis boekt met een lijndienst kan het zijn dat er verschillende vluchten mogelijk zijn en afhankelijk van het aantal verkochte stoelen kunnen de prijzen verschillen, je kunt dan dus in feite meer betalen voor een vlucht die voor jou gunstiger is.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@sprookje:

volledig met je eens! Heb precies hetzelfde gevoel :D

Alleen over verschillende vluchttijden en hiervoor betalen bestaan er wel degelijk uitzonderingen. Zie het voorbeeld in mijn post hierboven

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Inderdaad koekedoos,wat lijnvluchten betreft is het inderdaad mogelijk,ik had het over chartervluchten die meestal bij een pakketreis geboekt wordt.
:wink:

Gesloten