LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bouwkundig rapport / kosten berekening,

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Bouwkundig rapport / kosten berekening,

Ongelezen bericht door arieene »

na het in gebreke blijven van een project ontwikkelaar om zijn verplichtingen naar mij toe te voldoen ben ik ernstig in de problemen geraakt,
deze project ontwikkelaar moet de naast / tegen mijn woning gebouwde opstallen slopen, en dan terplaatse een nieuwe garage bouwen voor mij,
dit alles is Notarieel beschreven, maar daar heeft deze project ontwikkelaar geen boodschap aan, hij doet niets,
om nu de kosten te verhalen welke deze verplichtingen aan mij vertegenwoordigen is aan mij Rechtshulp verleend door de Vereniging eigenhuis
een Bouwkundig bureau in geschakeld om deze kosten te berekenen en rapporteren,

dit bureau is het Bureau voor Bouwpathologie,
ik heb inmiddels twee concept rapporten ontvangen, met daar in fouten.
soms zelfs domme fouten,
ook de prijzen waarvoor de werkzaamheden verricht moeten worden zijn minimaal 100% te laag,
ik zelf heb aannemers gevraagt wat moet dit gaan kosten,?
deze wilden geen bindende offerte geven omdat er veel onduidelijke risico's
te verwachten zijn,
maar men schatte het in op een bedrag wat minimaal 100% hoger lag als het rapport van Bouwpathologie vermelde,
de vereniging eigenhuis doet weinig, ondanks mijn verwijzing naar de fouten in de concept raporten, welke door een deskundig Bouwkundige niet gemaakt mogen worden dat mag zeker zijn.
ik heb het idee dat er buiten mij om onderling afspraken zijn gemaakt, welke economische / commerciele doelen dienen,!!
er zijn namelijk ook verzekeraars bij betrokken,!!!
is er iemand die hier ervaringen mede heeft, of mij kan adviseren hoe ik dit kan aanvechten / oplossen,?????

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Bouwkundig rapport / kosten berekening,

Ongelezen bericht door Byob »

Ik snap de ondernomen stappen niet helemaal...

U heeft een projectontwikkelaar die via notariele akte met u een verplichting aangegaan, waarom houdt u die via een gerechtelijke procedure dan niet aan hun afspraken?

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Bouwkundig rapport / kosten berekening,

Ongelezen bericht door arieene »

was dit maar zo eenvoudig,
een gerechterlijke procedure is niet zo eenvoudig als je denkt, daar heb je een gedegen deskundige advocaat voor nodig,
en gezien ik deze niet kan betalen ben ik genoodzaakt om het te doen met de rechtshulp op basis van een rechtsbijstandsverzekering,
en deze hun inzet is zeer minimaal, en van een laag kwaliteitsniveau.
mijn vermoeden na +/- 4 jr. is dat deze meerdere belangen dienen, behalve die van een gemiddelde burger welke rechtshulp nodig heeft,
maar dit is ook een publiek geheim en wetenschap,!
ik ben echt niet de enige, dit komt veel voor.

maria99
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 22:43

Re: Bouwkundig rapport / kosten berekening,

Ongelezen bericht door maria99 »

Ik herken de problemen. Mijn aannemer lost de bouwkundige problemen niet op. Mijn rechtsbijstandverzekering heeft (standaard) een juridisch bureau ingeschakeld. Deze heeft in februari 2010 een bouwkundig onderzoek laten uitvoeren door het Bureau voor Bouwpathologie.
Ook ik heb inmiddels (nou ja een half jaar later!) het tweede concept, kwalitatief sterk onder de maat. Meetresultaten worden nauwelijks opgenomen, de bijbehorende normen niet gegeven. Aannames zonder onderbouwing. Dus ook ‘oplossingen’ zonder de juiste analyse. Maar wel een indicatie van kosten van herstel die op aannames zijn gebaseerd. Het jurisch bureau kan met het dit kwalitatief slechte rapport niet naar de Raad van Arbitrage voor de Bouw. Maar hoe ooit een goed rapport opgeleverd wordt? Het Bureau oor Bouwpathologie laat niets meer van zich horen. Ik kan wachten tot Sint Juttemis op een nieuw concept. En ik ben wanhopig aangezien ik geen vloerbedekking kan aanbrengen op de begane grond.
Het enige wat ik kan verzinnen is een klacht bij mijn verzekeraar in te dienen. En misschien een nieuw topic aan te maken.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Bouwkundig rapport / kosten berekening,

Ongelezen bericht door arieene »

Hallo Maria99, naar aanleiding van Uw reactie van 3-Sept., heeft U al een
definitief rapport van Bouwpathologie ontvangen na de foute concepten,?
heeft Bouwpathologie nog iets van zich laten horen,?
ik heb onlangs een definitief rapport ontvangen, wat ook weer vol met fouten zit
en andere onnozele gebreken,
ik heb hier over een klacht ingediend bij de Directie van Bouwpathologie, en ben
daarna telefonisch benaderd door de Directie,
welke enkel trachte alles goed te praten en voor de zoveelste keer wilde praten
over de nog steeds aanwezige fouten en gebreken om deze op te lossen.
ik heb dit geweigerd, omdat er inmiddels een zéér ernstige vertouwensbreuk is
ontstaan tussen Bouwpathologie en mij, er is te véél gebeurd wat niet geloofwaardig en Professioneel is en kan zijn.
men mag niet verwachten dat er tot in het oneindige steeds weer onnozele fouten kunnen worden hersteld, daar betaal je géén vette rekening van Bouwpathologie voor, zichzelf doen ze namelijk niet tekort,!
het definitieve rapport is voor mij volledig onbruikbaar,!
ik heb gevraagt de betaalde rekening terug te storten, maar hierop nog geen
reactie gehad.
op de web-site van Bouwpathologie wordt met veel trots vermeld dat men
ook voor Rechtbanken werkt en adviezen uitbrengt,
het is wel te hopen dat deze Wel foutloos zijn, anders heeft de gerechterlijkemacht een Probleem,
nog een vraag,? zijn er meer mensen welke deze problemen hebben met
Bouwpathologie, of andere Bouwkundige bureaus,?
door deze handelswijze wordt men namelijk zéér ernstig benadeeld,en het
risico op grote problemen hier na,!

Gesloten