LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betrouwbaarheid Radar

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
skilltone

betrouwbaarheid Radar

Ongelezen bericht door skilltone »

Goede dag,

Ik als consument, en werkzaam in de detailhandel vraagt zich als aantal weken en na een tweetal dagen geregistreerd te zijn, zich serieus af of deze populaire klachtenforum wel goed zijn werk doet. Met de uitzendingen waren al mijn twijfels. Vooral de testen sloegen soms nergens op. maar....

Ik kwam ergens een topic tegen waar pc4everyone.nl reacties gaf naar klanten toe. Ik wil niet op het topic inhaken, er is altijd oorlog tussen twee mensen, en er zal aan beide kanten wel gelijk kunnen hebben, maar meer wat hij na een tijdje aangaf, waarin ik mij wel kan vinden. Ik heb hem quoteje en daarin wat delen weggehaald. Puur om die dingen aan te geven waar ik net als hij zijn vraagtekens voor heeft. Ik zou het op prijs stellen, hoe men van dit forum, als de beheerders van dit forum hierover denkt.
PC4Everyone.nl schreef:
Een heel ander veel minder besproken nadeel van Internet is de manier waarop mensen hun ongezouten mening kunnen uiten en daar individuen of bedrijven behoorlijk mee kunnen schaden.

Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voor vervolging door de staat te hoeven vrezen.
Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën......

.... Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens (laster en smaad), maar minder of niet tegen obsceniteit of schendingen van goede smaak.

Programma’s als TROS Radar en soortgelijke zouden veel beter onderzoek moeten doen naar de waarheid van een artikel dat op hun website verschijnt. De initiële gedachten om op het Internet (en in het geval van TROS radar eveneens via televisie) mensen te waarschuwen voor fraude en/of bedrog is een goede. Echter, het breeduit publiceren van een persoonlijk ongenoegen van een individu tegenover een organisatie waarbij er altijd sprake zal zijn van twee kanten van het verhaal is in strijd met de eerder genoemde wet.
Ik heb ook het idee dat er vooral over de rechten word gesproken, maar nergens word vermeld over de plichten van de consument. Lijkt net of deze niet bestaan.
Het is hierbij opmerkelijk om te constateren dat we inmiddels in een stadium zijn beland waarbij websites als TROS Radar gebruikt worden om mee te chanteren.
Ik heb deze even apart quoteje, reden is die belachelijke tas van jullie. Of wij de regels gaan aanpassen als jullie met zo tas komen. Dat is iets voorschotelen aan consumenten, die jullie dus in belang hebben, wat in praktijk niet voorkomt. En als dat idee niet serieus word bedoeld, is dat niet echt overgekomen. Dat filmpje heb ik gezien, klanten in mijn winkel proberen dat ook, maar daar trappen we niet in. Ik vind dit, in dit geval misleiding naar je eigen "klanten" toe, want ook hierin is geen recht aanwezig.

Maar ben benieuwd naar de reacties.

Skilltone

witte angora

Re: betrouwbaarheid Radar

Ongelezen bericht door witte angora »

Je wilt niet weten hoeveel topics hier worden geopend door mensen die niet zozeer een probleem met een bedrijf hebben, maar met zichzelf, om dat vervolgens bij het bedrijf neer te leggen. De vaste posters hebben dat over het algemeen wel snel door, en weten dat wel aan te pakken.

Verder lopen hier nog een aantal trollen in de rondte, die vooral op vrijdagavond onder hun steen vandaan kruipen, telkens weer met een nieuwe nick.

Veel van de vaste posters haken dan ook af. Ofwel dat soort topicstarters begint te gillen, ofwel de trollen beginnen te zieken. En de moderatie laat lekker op zich wachten.

Ik denk dat je de oorspronkelijke doelstelling van dit forum niet uit het oog moet verliezen. De oorspronkelijke doelstelling is: lezers en posters informeren over komende uitzendingen, en ideeën opdoen voor nieuwe uitzendingen. A.s. maandag bijvoorbeeld gaat het onder andere over Toptijdschriften, je wilt niet weten hoeveel klachten daarover op dit forum zijn neergepend.

Dat mensen elkaar hier kunnen helpen en bijstaan, is een leuke bijvangst, maar is m.i. niet de oorspronkelijke doelstelling. Als het de bedoeling was dat mensen serieus geholpen zouden worden met hun klacht, dan zouden er -op verzoek- wel een aantal proffesionals in de rondte lopen, maar dat is dus niet zo.

Dat posters elkaar regelmatig de pan in hakken, en dat er over bedrijven verkeerde informatie wordt verstrekt, zal de Tros worst wezen. Er is een beperkt budget, en met dat budget moet een programma worden gevuld dat zoveel mogelijk kijkers trekt. Vandaar dit forum, om op een eenvoudige en goedkope manier aan ideeën te komen, en vandaar het gebrek aan moderatie op het forum.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef: Verder lopen hier nog een aantal trollen in de rondte, die vooral op vrijdagavond onder hun steen vandaan kruipen, telkens weer met een nieuwe nick.

Veel van de vaste posters haken dan ook af. Ofwel dat soort topicstarters begint te gillen, ofwel de trollen beginnen te zieken. En de moderatie laat lekker op zich wachten.
Ja, dit is wat van het forum is overgebleven!
Zolang er niet eens wordt gecontroleerd op IP, blijft dit soort zaken zich steeds herhalen, ieder weekend.
Als de moderatie eens op IP gaat kijken, zullen wij vanzelf zien, wie er met meerdere nick`s werkt, dan wordt het forum misschien weer beter bespreek/beschrijfbaar.

tonnie van de wetering

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

Als je kijkt naar het aantal lezers wat je met een normaal topik binnen een redelijke tijd krijgt, dan is dit hele forum een flop.
Daarnaast zijn er een aantal vaste posters die niet eens meer normaal funtioneren in de maatschappij en zodoende hele dagen de tijd hebben om een forum te verzieken met eigen ideën waarden en normen.
Echter ik ken de problematiek die een publikatie op een forum als dit kan veroorzaken, en daarmee ernstig schade aanricht aan personen en bedrijven.
Je kan in sommige gevallen best wel spreken over crimineel gedrag waaraan posters met (denken en ideën) medeplichtig zijn.
De waarde van een dergelijk programma wat dan rechtstreeks gekoppeld word aan dit soort forums is dan ook erg laag, en kan enkel verder zakken door de vele onrechtmatigheden die hier dan nog leesbaar zijn.
Hoewel het media gebeuren meer op cijfers is gebaseert dan op waarheid ofwel de vrijheid van meningsuiting van de journalistiek,
kan je er ook redelijkerwijs van uitgaan dat deze vrijheid ter bescherming van de burger steeds meer beperkt zal moeten worden.
De maatschappij maakt gebruik van de persoonlijke eigenschappen van de mens om ook de journalistiek zover te brengen dat het concurerend wordt en enkel op snel rijk worden bedreven gaat worden.
zelfinzicht van omroepen in plaats van universitaire kennis inkopen als expansi mogelijkheid

hop

Ongelezen bericht door hop »

@ tonnie van de wetering
Daarnaast zijn er een aantal vaste posters die niet eens meer normaal funtioneren in de maatschappij en zodoende hele dagen de tijd hebben om een forum te verzieken met eigen ideën waarden en normen.
Echter ik ken de problematiek die een publikatie op een forum als dit kan veroorzaken, en daarmee ernstig schade aanricht aan personen en bedrijven.
Je kan in sommige gevallen best wel spreken over crimineel gedrag waaraan posters met (denken en ideën) medeplichtig zijn
Scherpe analyse ik zie dat dit topic reeds gemeld is. Als je zo veel kritiek levert op de Tros waarom schrijf je hier dan, alleen om het forum te vervuilen :?:

tonnie van de wetering

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

Ja dat melden geeft al aan dat men alles wat men niet kan beheersen probeert te vernietigen.
Alsof ik met mijn mening of voor mezelf kennis geen recht van meningsuiting zou mogen hebben.
Echter ik maak me niet meer zo druk om wat men van mij denkt of niet, door de ervaringen die ik met alles opdoe en de uitkomsten op langere termijn.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Skilltone, over dat (belachelijk) tasje, men hoeft zich niet aan te melden bij het 'team' van Tros Radar, dat staat los van dit forum.
Dus je hoeft geen vragen te ontvangen van Tros Radar, daar heb jij je dan zelf voor opgegeven.

Velen zaken worden toch opgelost voor mensen doormiddel van dit forum, zie je vaak genoeg gebeuren.

Mensen krijgen vaak ook hele goede tips van andere leden over hoe en wat ze kunnen doen, niets mis mee.

quote's witte angora
Dat mensen elkaar hier kunnen helpen en bijstaan, is een leuke bijvangst, maar is m.i. niet de oorspronkelijke doelstelling. Als het de bedoeling was dat mensen serieus geholpen zouden worden met hun klacht, dan zouden er -op verzoek- wel een aantal proffesionals in de rondte lopen, maar dat is dus niet zo.
Staat nergens beschreven dat hier de proffesionals hulp aanbieden op dit forum.
Je wilt niet weten hoeveel topics hier worden geopend door mensen die niet zozeer een probleem met een bedrijf hebben, maar met zichzelf, om dat vervolgens bij het bedrijf neer te leggen. De vaste posters hebben dat over het algemeen wel snel door, en weten dat wel aan te pakken.
Dat is absoluut NIET de bedoeling dat vaste posters dat menen en mogen aan te pakken.

witte angora

Dat is absoluut NIET de bedoeling dat vaste posters dat menen en mogen aan te pakken.
Deze regel staat NIET in de gedragsregels.

Wat er wel in de gedragsregels staat is dat posters belastende beweringen moeten kunnen onderbouwen. Als zij dat niet kunnen is het heus niet verkeerd de betreffende poster daar op aan te spreken.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:

Wat er wel in de gedragsregels staat is dat posters belastende beweringen moeten kunnen onderbouwen. Als zij dat niet kunnen is het heus niet verkeerd de betreffende poster daar op aan te spreken.
Dat aanpakken door de 'vaste' posters doet men niet, is een kwestie van fatsoen.
Dat is nu juist de taak van de moderaters en NIET van
de leden zelf.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Betrouwbaarheid van radar heeft niets met het plaatsen van topics van doen. Vraagstellers willen vaak een oplossing van een probleem maar vertellen vaak de helft, met door vragen kom je daar wel achter. Voorbeelden te over, afgesloten van energie of huis uitzetting, blijkt gewoon dat er niet betaald is, een auto kopen zonder garantie en die gaat kapot en dan toch het onderste uit de kan willen.
Dit zijn starters die hun hoop op dit forum gevestigd hebben. Willen gewoon hun gelijk halen, als je meedeelt dat ze zelf fout zitten springen daar anderen op in met valse hoop, wordt een discussie zonder eind.
Radar geeft een podium en vraagstellers vullen dat in.

witte angora

Willen gewoon hun gelijk halen, als je meedeelt dat ze zelf fout zitten springen daar anderen op in met valse hoop, wordt een discussie zonder eind.
Juist, en een bepaald persoon hier boven doet niks anders dan valse hoop geven, ik mag van die persoon de betreffende posters dus niet meer vertellen dat ze zelf fout zitten.

Doodvermoeiend allemaal.

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Trosradar biedt hier enkel de mogelijkheid consumentenproblemen aan te kaarten, te bespreken en tips uit te wisselen en is geenszins hier een probleemoplosser, slechts een forumaanbieder op eerder genoemd vlak.
Indien er problemen zijn welke u door het programma wilt laten aankaarten dient u zich te wenden tot hen.
Wat de, even vrijvertaald, "verlinkers" betreft, denk dat sommigen met beste eer een geweten zaken melden als ongepast om het forum schoon te houden, anderen willen gewoon pesten en hun stempel drukken als etterbakkie.

En idd, men hoort het verhaal vaak maar van één kant en dan is de consument naar zijn eigen mening altijd de gelijkhebbende en de producent/leverancier de boosdoener. Zit vaak met kromme tenen dingen hier te lezen waarbij ik dan denk: Ben je nou echt zo stom of kom je net uit een hol gekropen ( en dan heb ik het niet enkel over de handtekeningkrabbelaars die na een half uur een keuken leuk denken te kopen.)of wil je weer ergens een slaatje uit slaan?

Feit blijft dat ook mensen goed geholpen kunnen worden, op welk vlak dan ook en daar gaat het uiteindelijk om.

Dat de redactie bepaalde IPnummers eens vaker aandacht moet geven is duidelijk maar Trosradar is toch de RVD niet.

Elk verhaal heeft 2 kanten maar die andere helft hoor je hier niet.

Wel zijn er hier veel mensen met hun gedegen kennis en heel veel goede wil die iedereen op hun eigen vakgebied zullen en willen helpen en dat is de basis. Dat er ****** bijzitten die alles bagatelliseren is fora eigen en niet te voorkomen.

Op fora begeef je je vrijwillig en je kent de risico's.
Hulde aan de welwillenden en de goede raadgevers, hou die in ere.
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 04 sep 2010 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

...en die ****** betreffen van die dingen welke ook in een eikenboom hangen :wink:
Gelukkig hangt niet elke eikenboom met deze zaadrijke doch, als ze langer onder die boom liggen, onbruikbare vruchten zo vol dus heb vertrouwen.
:mrgreen:

tennis

witte angora schreef:
Willen gewoon hun gelijk halen, als je meedeelt dat ze zelf fout zitten springen daar anderen op in met valse hoop, wordt een discussie zonder eind.
Juist, en een bepaald persoon hier boven doet niks anders dan valse hoop geven, ik mag van die persoon de betreffende posters dus niet meer vertellen dat ze zelf fout zitten.

Doodvermoeiend allemaal.

WA,
doe rustig aan, want het heeft toch geen zin, om over zoiets ook nog ziek te worden.
Er zijn mensen, welke in de 5 minuten takt het forum afwerken, niet omdat zij zoveel weten, maar dat zij iets te doen hebben.
Noem hun maar beterweters!
Schrijven ook nog PB `s, om andere op off topic berichten te wijzen, en zelf
niets anders doen.
Helaas is zoals vaker gezegd en geschreven, de moderatie gevorderd, om hier iets aan te doen.

Dit is het doel van de Tros en niets anders:
Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties of dienstverleningen.

skilltone

Ongelezen bericht door skilltone »

Chocomelk schreef:@ Skilltone, over dat (belachelijk) tasje, men hoeft zich niet aan te melden bij het 'team' van Tros Radar, dat staat los van dit forum. Dus je hoeft geen vragen te ontvangen van Tros Radar, daar heb jij je dan zelf voor opgegeven.
Ik bedoelde, misschien is niet goed overgekomen dat ik het raar vind, dat de Tros Radar de mensen voorspiegelen (mbv filmpje)dat ze met die tas altijd hun gelijk zullen halen, al is het niet hun recht. Hoe je aan die tas komt, is van andere orde. Tros Radar geeft hiermee aan, dat ze zelf ook werkelijk aan
misleiding doen, en dat voor een programma/concept onderwerp die voor de consument gaat.

Daarnaast is Tros Radar verbonden met dit forum. door dit programma is dit forum er gekomen. En wat ik uit de onderstaande reacties begrijp, dat het gebruikt kan worden voor het programma. Dus "los" zien kan in dit geval niet.
Chocomelk schreef:
witte angora schreef:

Dat aanpakken door de 'vaste' posters doet men niet, is een kwestie van fatsoen. Dat is nu juist de taak van de moderaters en NIET van
de leden zelf
.
Hier geef je aan, dat de MODS in deze fase verantwoordelijk zijn. Hierin is dus aan te geven, dat de MODS in opdracht van Tros Radar, die verbonden is met dit forum, dit in de gaten houd.
helpendehand schreef:Dat de redactie bepaalde IPnummers eens vaker aandacht moet geven is duidelijk maar Trosradar is toch de RVD niet.
Tros Radar is verantwoordelijk voor de inhoud en de waarde van het forum, omdat hier een groter maatschappelijk belang is. Hierin mag dit soort zaken
gedaan worden. Dit heeft geen betrekking op RVD praktijken, die gezien dieper gaan. Dit heeft alles te maken, met de eerlijkheid en de waarde van het forum
hoog te houden. Het bijhouden van dit, is een fluitje van een cent.

Omdat Tros Radar hierin dus niet voldoet, komen er een aantal zaken waarin ik mij erger. Want nu heeft de Tros een programma, met daarin een activiteit
waar mijn geld in gaat, en waar niet voldoende word uitgehaald om de rechten en plichten van de consument, met daarbij behoren feiten te kunnen weerleggen.
Omdat Tros een maatschappelijke verantwoording heeft, heeft die maatschappelijke verantwoording ook over overige taken buiten het televisie, gezien zij
wel hun naam hieraan verbinden.
Daarnaast blijkt dat de MODS niet de juiste controle doen met topics in dit forum, en dat kan leiden tot schade in directe als indirecte vorm aan de economie.

Hieruit kan dus blijken dat Tros Radar, waar dit onder valt, de verantwoording moeten nemen of voor goed beleid te voeren in dit soort forums,
of dit forum te sluiten.

Of wat eerder aangegeven is als enige doel te zijn gesteld om de uitzending te bespreken. Al het overige weg te laten, en een "klachtenlijn te openen" en op basis van gegronde redenen naar een item te maken, na grondig onderzoek wwn "item' te maken.

Als laatste niet voor te komen met hun producten dat deze je altijd gelijk krijg, ondanks je geen rechten heb. Niet alleen is dit een vorm van misleiding,
maar ook een tegenstrijd wat het programma beweerd.

tennis

vogels schreef:
De Tros is en blijft verantwoordelijk voor de inhoud van dit forum; als bedrijven te pas en te onpas worden beticht van oplichterij, kunnen zij de Tros voor de rechter slepen. Misschien moeten bedrijven dat eens vaker gaan doen, allicht dat er dan een goede 24/7 moderator op wordt gezet.

Te pas en (vaker) te onpas worden n.m.m. bedrijven ten onrechte als oplichters uitgemaakt. Nog steeds zijn veel mensen blijkbaar te belabberd om algemene voorwaarden door te lezen voordat zij een overeenkomst aan gaan. En dan hier moord en brand gaan gillen als blijkt dat ze er niet zomaar (zonder kosten) vanaf kunnen.

Of een betalingsregeling treffen voor energie/huur en zich niet aan de gemaakte afspraken houden en dan hier lopen klagen dat ze afgesloten c.q. er uit gezet worden als ze het bedrag niet meteen betalen.

En als zij dan nog gesteund worden door posters die denken kennis van zaken te hebben, worden zij alleen maar van de wal in de sloot geholpen.

Eigen verantwoordelijkheid is bij veel mensen helaas ver te zoeken. Het is de schuld van de ander (i.c. overheid, bedrijven, exen) dat zij problemen hebben en vooral niet van hun zelf.

Helemaal mee eens.
allicht dat er dan een goede 24/7 moderator op wordt gezet.

Alleen hier zit je naast:
De Tros is en blijft verantwoordelijk voor de inhoud van dit forum

Gedragsregel:

De forumgebruiker is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de berichten die hij of zij op het forum plaatst of heeft geplaatst.
TROS Radar behoudt zich het recht voor om naar eigen interpretatie en goeddunken gebruikers te waarschuwen en tijdelijk of definitief de toegang tot het TROS Radar forum te ontzeggen door middel van een IP-ban, hun bijdragen in te korten, te censureren, te anonimiseren en te verwijderen.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Vaak is het ook nog reageren op topics die al lang gesloten hadden moeten zijn, je ziet topics van 5 jaar geleden terug vooral nu de r weer in de maand is. Bedrijven bestaan niet eens meer en rechtzaken zijn in het nadeel van ts beslecht. Dan komt er toch nog een reageerder die ts gelijk geeft. Gevolg de discussie laait weer op en als je er iets van zegt krijg je nare pb's terug. Oude niet actuele topics moeten gewoon gesloten worden.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Iedereen heeft nu kunnen reageren en de meningen zijn duidelijk. Als er klachten of suggesties zijn over onze manier van modereren, laat dat dan weten via een PB of via [email protected]

Hierbij sluiten wij dit topic. Het is gebruikers niet toegestaan bijdragen of topics op het forum te plaatsen die niet met een consumentenkwestie of -dienstverlening te maken hebben.

Gesloten