Ik als consument, en werkzaam in de detailhandel vraagt zich als aantal weken en na een tweetal dagen geregistreerd te zijn, zich serieus af of deze populaire klachtenforum wel goed zijn werk doet. Met de uitzendingen waren al mijn twijfels. Vooral de testen sloegen soms nergens op. maar....
Ik kwam ergens een topic tegen waar pc4everyone.nl reacties gaf naar klanten toe. Ik wil niet op het topic inhaken, er is altijd oorlog tussen twee mensen, en er zal aan beide kanten wel gelijk kunnen hebben, maar meer wat hij na een tijdje aangaf, waarin ik mij wel kan vinden. Ik heb hem quoteje en daarin wat delen weggehaald. Puur om die dingen aan te geven waar ik net als hij zijn vraagtekens voor heeft. Ik zou het op prijs stellen, hoe men van dit forum, als de beheerders van dit forum hierover denkt.
Ik heb ook het idee dat er vooral over de rechten word gesproken, maar nergens word vermeld over de plichten van de consument. Lijkt net of deze niet bestaan.PC4Everyone.nl schreef:
Een heel ander veel minder besproken nadeel van Internet is de manier waarop mensen hun ongezouten mening kunnen uiten en daar individuen of bedrijven behoorlijk mee kunnen schaden.
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voor vervolging door de staat te hoeven vrezen.
Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën......
.... Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens (laster en smaad), maar minder of niet tegen obsceniteit of schendingen van goede smaak.
Programma’s als TROS Radar en soortgelijke zouden veel beter onderzoek moeten doen naar de waarheid van een artikel dat op hun website verschijnt. De initiële gedachten om op het Internet (en in het geval van TROS radar eveneens via televisie) mensen te waarschuwen voor fraude en/of bedrog is een goede. Echter, het breeduit publiceren van een persoonlijk ongenoegen van een individu tegenover een organisatie waarbij er altijd sprake zal zijn van twee kanten van het verhaal is in strijd met de eerder genoemde wet.
Ik heb deze even apart quoteje, reden is die belachelijke tas van jullie. Of wij de regels gaan aanpassen als jullie met zo tas komen. Dat is iets voorschotelen aan consumenten, die jullie dus in belang hebben, wat in praktijk niet voorkomt. En als dat idee niet serieus word bedoeld, is dat niet echt overgekomen. Dat filmpje heb ik gezien, klanten in mijn winkel proberen dat ook, maar daar trappen we niet in. Ik vind dit, in dit geval misleiding naar je eigen "klanten" toe, want ook hierin is geen recht aanwezig.Het is hierbij opmerkelijk om te constateren dat we inmiddels in een stadium zijn beland waarbij websites als TROS Radar gebruikt worden om mee te chanteren.
Maar ben benieuwd naar de reacties.
Skilltone