LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij actie van Jeans Centre

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
antoond

Garantie bij actie van Jeans Centre

Ongelezen bericht door antoond »

Ik heb onlangs twee broeken gekocht bij Jeans Centre. Los zouden deze broeken 25 euro gekost hebben, maar ik heb ze gekocht met de aanbieding van twee broeken voor 35 euro. Op de eerste dag dat ik een dezer broeken droeg is deze bij de knie gescheurd, dus ik ben terug gegaan naar de winkel met bon en broek. Ik heb daar m.i. drie redelijke voorstellen gedaan dit op te lossen nl.:
1. Ik krijg de helft van het aankoopbedrag terug (17,50 euro).
2. Ik mag een gelijkwaardige broek uitzoeken bij Jeans Centre, d.w.z. voor 25 euro.
3. Ik breng beide broeken terug en krijg het hele aankoopbedrag van 35 euro terug.
De dame aan de balie vertelde mij dat er maar twee mogelijkheden waren en dat dit de enige klachtenprocedure van Jeans Centre is.
Namelijk, ik neem de broek mee naar huis was hem uit en ik krijg 10 euro terug, of ik krijg een broek ter waarde van 10 euro (en zou het eventuele verschil moeten bijbetalen). Aangezien volgens haar de actie niet was twee broeken voor 35 euro, maar tweede broek voor 10 euro zou ik dus maar 10 euro vergoed kunnen krijgen.
Mijn vraag is of iemand weet of Jeans Centre hierin gelijk heeft, of dat zij één van mijn voorstellen zouden moeten accepteren?
Alvast heel erg bedankt.

Antoon

tennis

Re: Garantie bij actie van Jeans Centre

Ongelezen bericht door tennis »

antoond schreef:Namelijk, ik neem de broek mee naar huis was hem uit en ik krijg 10 euro terug, of ik krijg een broek ter waarde van 10 euro (en zou het eventuele verschil moeten bijbetalen). Aangezien volgens haar de actie niet was twee broeken voor 35 euro, maar tweede broek voor 10 euro zou ik dus maar 10 euro vergoed kunnen krijgen.
Antoon

Ik kan natuurlijk van hieruit niet zien, of de broek is gescheurd, omdat je het zelf veroorzaakt hebt, of dat het een fabrieksfout is.
Je kan natuurlijk ook zeggen, dat dit de eerste broek is, welke je gekocht hebt, en dan heeft deze een waarde van 25 euro.
Hoe willen zij bepalen, welke de tweede broek is?

Een vergelijkbare broek uitzoeken is het minst, wat zij jou kunnen aanbieden.

antoond

Ongelezen bericht door antoond »

De scheur in de broek was een fabrieksfout, dat constateerde de verkoopster ook toen ik hem liet zien..

Van Haaren

Ongelezen bericht door Van Haaren »

Beste Antoon, ik zou gewoon terug gaan de betreffende (of andere) Jeans Centre winkel en daar vragen of de gescheurde broek in jouw maat opnieuw kan worden besteld. Dan kun je optimaal profiteren van de actie: 2 jeans voor 35 euro.

Indien jouw maat niet meer te bestellen is zou je ook een andere broek van deze actie kunnen uitzoeken.

Als de klacht inderdaad te maken heeft met een fabriekfout hoeft deze broek uiteraard ook niet gewassen te worden.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinfomeerd.
Met vriendelijke groet,

Bjorn van Haaren
Retailmanager Jeans Centre

073 5310155

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gebrek heeft zich voort gedaan binnen zes maanden na aflevering, dus er is een vermoeden dat de broek ondeugdelijk is. De verkoper heeft dit zelf geconstateerd dat dit zo was. Jouw rechten zijn dan mag je in beginsel kiezen tussen kosteloos herstel of vervanging, d.w.z. nieuwe broek conform de actie. En anders ontbinding, dan ook een gedeeltelijke ontbinding zijn. Opties 1 en 2 kun je afdwingen, maar 3 niet. En de winkel kan optie 2 niet afdwingen. Vervanging betekent het dezelfde model, niet een ander exemplaar.

Gesloten