LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie samsung lcd-tv

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
decoen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2010 22:39

garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door decoen »

beste mensen mijn vraag is ,heb 4-01-2008 een lcd- televisie gekocht type le40m87 nu zijn we 2 en een half jaar verder ,hij vertoond nu lange vlekken verticaal vooral bij het voetbal omdat het groen is ,hij is nooit vochtig afgedaan,winkel bij mij aan huis geweest dacht dat het vlekken op de voorkant waren hij zag ze gelukkig ook,dit is niet goed zegt hij het zit aan de binnenkant naar de winkel zelf geweest met de bon, nu komt er binnenkort van samsung iemand van de technische dienst mijn vraag is heeft iemand hier ook last van gehad,wat is de garantie en wat kan ik ondernemen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door dhc »

wat is de garantie
Geen, denk dat ze je TV meenemen en dat je mag betalen voor de reparatie.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als jij je wilt beroepen op de wettelijke garantie, dan zou ik eerst een derde partij uitzoeken die je opdracht geeft om te onderzoekt of hier sprake is van een gebrek die het gevolg is van een ondeugdelijke TV. Als daarop niet een duidelijk positief antwoord komt, heb je een kans bij de verkoper.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 29 aug 2010 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

manus-1

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door manus-1 »

die je opdracht geeft om te onderzoekt of hier sprake dit gebrek het gevolg is van een ondeugdelijke TV. Als daarop niet een duidelijk positief antwoord komt, heb je een kans bij de verkoper.
Dit is toch geen Afrikaans ?

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door Sann »

Beste decoen,

De garantie op een LCD-tv van Samsung is twee jaar (http://www.samsung.com/nl/support/warra ... Y.WARRANTY ).
Helaas valt jouw tv net buiten die twee jaar.
Ik adviseer om 0900-SAMSUNG te bellen en daar te informeren wat ze voor je kunnen betekenen.
Mochten ze de tv niet kosteloos willen/kunnen maken, kunnen zij eventueel wel een indicatie van de reparatiekosten geven.
Zelf heb ik wel goede ervaringen met het 0900-nummer en de afwikkeling van de klacht door Samsung. Al was mijn tv nog geen twee jaar oud en viel die wel binnen de garantietermijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veel mensen weten niet dat er 2 soorten garantie zijn:

-fabrieksgarantie (in dit geval kennelijk 2 jaar)
-wettelijke garantie: recht op een deugdelijk product, zie: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jk_product

Stel dat de normale levensduur voor een Samsung LCD tv 7,5 jaar is (3 x 2,5). Je teevee is al na 2,5 jaar stuk. Dan betekent dit dat Samsung 2/3 deel van de reparatie moet betalen en jij 1/3 deel.

Het probleem is dat de meeste fabrikanten er alles aan doen om hier onderuit te komen. Het wordt dan touwtrekken wat de levensduur van het betreffende product is. Je zou kunnen vragen aan de klantenservice van Samsung wat de levensduur van je tv is zonder daarbij te vermelden dat deze stuk is. Dit om te voorkomen dat je een oneerlijk antwoord krijgt.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bob Schurkjens schreef:Stel dat de normale levensduur voor een Samsung LCD tv 7,5 jaar is (3 x 2,5). Je teevee is al na 2,5 jaar stuk. Dan betekent dit dat Samsung 2/3 deel van de reparatie moet betalen en jij 1/3 deel.
Nee, want:
1. de wettelijke garantie geld alleen tussen niet-consument-verkoper en consument-koper;
2. de wettelijke garantie geld alleen als er bewijs is dat het product non-conform is. Jij moet dus bewijzen dat...;
3. in dat geval mag de koper kiezen tussen kosteloos herstel of vervanging. (art. 7:21 lid 2 BW) De verkoper mag dus geen 1/3 deel van de herstel kosten in rekening brengen bij de consument. In sommige gevallen kan hij wel de koop ontbinden en dan mag hij een gebruiksvergoeding in rekening brengen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een gebruiksvergoeding zal op hetzelde neerkomen als het gedeeltelijk in rekening brengen van de reparatie lijkt mij?

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Je kan vrijwel alles terug incasseren als het niet jouw schuld is dat het product defect is.

Bron:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... lf_betalen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door BBCS »

Disclaimer

We doen ons best om de website van ConsuWijzer zo goed mogelijk te maken. We proberen de teksten ook zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Vaak hebben we juridische teksten makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld delen van teksten uit de wet. Het is daarom verstandig om ook de originele teksten te lezen van het publieke en private recht. Deze teksten kunt u vinden op http://www.wetten.nl/.
De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten.

Bron: http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

BBCS schreef:Disclaimer

We doen ons best om de website van ConsuWijzer zo goed mogelijk te maken. We proberen de teksten ook zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Vaak hebben we juridische teksten makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld delen van teksten uit de wet. Het is daarom verstandig om ook de originele teksten te lezen van het publieke en private recht. Deze teksten kunt u vinden op http://www.wetten.nl/.
De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten.

Bron: http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer
En wat wil je hier in vredesnaam mee zeggen?

bouwspoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 21:17

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door bouwspoor »

Komt ook bij JVC voor; horizontale onregelmatige donkere vlekken.
Klacht schriftelijk bij JVC neergelegd, nooit een antwoord gekregen dus nooit meer een JVC kopen en aspirant kopers waarschuwen voor zo'n merk.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door BBCS »

yerkyerk82 schreef:
BBCS schreef:Disclaimer

We doen ons best om de website van ConsuWijzer zo goed mogelijk te maken. We proberen de teksten ook zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Vaak hebben we juridische teksten makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld delen van teksten uit de wet. Het is daarom verstandig om ook de originele teksten te lezen van het publieke en private recht. Deze teksten kunt u vinden op http://www.wetten.nl/.
De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten.

Bron: http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer
En wat wil je hier in vredesnaam mee zeggen?
Dat je van de teksten op consuwijzer geen rechten kunt claimen.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

BBCS schreef: Dat je van de teksten op consuwijzer geen rechten kunt claimen.
Is het dan onwaar wat er op die pagina staat geschreven? Kijk, als je nu komt met een wet waaruit blijkt dat wat ik beweer, niet zo is, dan heb je een punt. Anders slaat het nergens op.

Even voor de topic starter: ik weet 100% zeker dat jij vrijwel alles vergoed hoort te krijgen, indien het niet jouw eigen schuld is dat de tv kapot is gegaan. Mocht je het niet tot een rechtszaak willen laten komen als de winkel weigert, dan zou ik een beroep doen op coulance.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nu volgt vast relaas over dat je het allemaal verkeert leest en dat hij zich op het wetboek en uitspraken van rechters baseert, maar ik wacht nog steeds op dat ene gerechtelijke uitspraak dat zijn verhaal bevestigd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1033278
Bob Schurkjens schreef:Een gebruiksvergoeding zal op hetzelde neerkomen als het gedeeltelijk in rekening brengen van de reparatie lijkt mij?
Nee, bij ontbinding krijgen zij het product terug en jij je geld. Een gebruiksvergoeding is letterlijk een vergoeding voor het gebruik.

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

Achja, een winkel kan je zowiezo naaien, door bijvoorbeeld te zeggen dat het jou schuld is dat de tv kapot is. Een onafhankelijke derde partij is ook niet gratis natuurlijk.. :roll:

Maar de wet zegt inderdaad dat geacht wordt dat het product een bepaalde termijn mee moet gaan. En dat is in dit geval wel iets meer dan 2 jaar. Daar kan niemand omheenlullen, ook BBCS niet. :mrgreen:

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door Rickyman »

bouwspoor schreef:Komt ook bij JVC voor; horizontale onregelmatige donkere vlekken.
Klacht schriftelijk bij JVC neergelegd, nooit een antwoord gekregen dus nooit meer een JVC kopen en aspirant kopers waarschuwen voor zo'n merk.
Beste Bouwspoor, een zeer onnodig advies want JVC produceert voor de Nederlandse markt geen tv's meer.
Alles wat je nu nog kan kopen van JVC moet voor een ramprijs zijn want er zijn geen nieuwe modellen meer, kortom wat er nog staat is ouwe meuk.

Rick

echtefries
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2010 07:35

Re: garantie samsung lcd-tv

Ongelezen bericht door echtefries »

Mijn Samsung tv heeft het zelfde probleem. Is ook van 2008. Maar ik was er nog niet op gekomen om dit via de garantie te verhalen.

Gesloten