| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afkoop abonnement door KPN aangetekend ?
afkoop abonnement door KPN aangetekend ?
Heb 2 jaar geleden een abonnement voor mijn vriend afgesloten, op mijn naam.
Ik liet ook alle post via hem gaan omdat hij dan de rekeningen thuis kreeg en zodoende op tijd kon betalen.
Onze relatie liep stuk, er was geen enkel contact meer en afkoop door mij in die tijd kostte 1600 euro.
Dus dat was geen optie.
Ik hield alles bij via "Mijn Hi " alles was betaald stond er.
Tot het incasso buro 3 weken geleden een rekening van 2070 euro stuurde.
schrik......
Mijn toenmalige vriend was een wanbetaler en is daarom door KPN afgesloten met een rekening van 1200 euro wegens het voortijdige beëindigen van het abonnment. Terecht.
Hij is inmiddels verhuist en heeft de post niet naar mij doorgestuurd, zodoende wist ik niet dat er een rekening openstond.
Mijn vraag?
Is KPN niet verplicht de rekening aangetekend te versturen? Het betreft toch een groot bedrag?
Het abonnement staat op mijn naam dus betalen zal ik toch moeten,
Hoop dat iemand er meer vanaf weet, misschien kan ik zo nog onder de incasso kosten uitkomen.....
alvast bedankt voor je reactie!!
Ik liet ook alle post via hem gaan omdat hij dan de rekeningen thuis kreeg en zodoende op tijd kon betalen.
Onze relatie liep stuk, er was geen enkel contact meer en afkoop door mij in die tijd kostte 1600 euro.
Dus dat was geen optie.
Ik hield alles bij via "Mijn Hi " alles was betaald stond er.
Tot het incasso buro 3 weken geleden een rekening van 2070 euro stuurde.
schrik......
Mijn toenmalige vriend was een wanbetaler en is daarom door KPN afgesloten met een rekening van 1200 euro wegens het voortijdige beëindigen van het abonnment. Terecht.
Hij is inmiddels verhuist en heeft de post niet naar mij doorgestuurd, zodoende wist ik niet dat er een rekening openstond.
Mijn vraag?
Is KPN niet verplicht de rekening aangetekend te versturen? Het betreft toch een groot bedrag?
Het abonnement staat op mijn naam dus betalen zal ik toch moeten,
Hoop dat iemand er meer vanaf weet, misschien kan ik zo nog onder de incasso kosten uitkomen.....
alvast bedankt voor je reactie!!
-
Roytheslayer
Re: afkoop abonnement door KPN aangetekend ?
Ben bang dat er weinig aan te doen is.
Het staat zoals jezelf al zegt op jou naam en dus ben jij er verantwoordelijk voor.
Je kunt proberen ze het verhaal uit te leggen en hopen op wat coulance.
Wil je nog wel een tip geven voor in de toekomst.
Als je niet meer wil dat er gebeld word met een toestel en het staat op jou naam dan kun je ten alle tijden een simwissel laten uitvoeren.
Oude kaartje is dan waardeloos en je ex kan er niks meer mee
Het staat zoals jezelf al zegt op jou naam en dus ben jij er verantwoordelijk voor.
Als je niet meer wil dat er gebeld word met een toestel en het staat op jou naam dan kun je ten alle tijden een simwissel laten uitvoeren.
-
Bob Schurkjens
Ik vind wel dat je er van uit mag gaan dat alles in "Mijn Hi"gewoon klopt; een incidentele fout daargelaten. KPN heeft kennelijk de eigen admistratie (expres) niet op orde. Daarnaast: een afkoopsom van 1600 euro bij vroegtijdige beëindiging??? Wellicht ben je destijds expres vals voorgelicht op dit punt.
Je kan proberen te schikken met KPN voor bijvoorbeeld de helft. Dat zullen ze niet doen denk ik. Vervolgens kun je naar de Geschillencommissie Telecommunicatie en de zaak daar voorleggen. Kost je slechts 25 euro. Goedkoper dan de kantonrechter. Ik zou me kunnen voorstellen dat je via die weg wel een lagere rekening kan krijgen. Vaak komt het niet eens tot behandeling en komt KPN zelf met een voorstel nadat je het geschil hebt ingediend
http://www.sgc.nl
Je kan proberen te schikken met KPN voor bijvoorbeeld de helft. Dat zullen ze niet doen denk ik. Vervolgens kun je naar de Geschillencommissie Telecommunicatie en de zaak daar voorleggen. Kost je slechts 25 euro. Goedkoper dan de kantonrechter. Ik zou me kunnen voorstellen dat je via die weg wel een lagere rekening kan krijgen. Vaak komt het niet eens tot behandeling en komt KPN zelf met een voorstel nadat je het geschil hebt ingediend
-
skilltone
Dit is valse hoop! Mevrouw heeft in dit soort zaken, juridisch gezien geen poot om op te staan. ze heeft getekend dat de facturen ergens anders heen gaan, en op de algemene voorwaarde site, waar ze vinkje heb aangevinkt om gebruikt te kunnen van mijn HI dat ze op de hoogte is dat mijn HI niet rechtsgeldig gezien mag worden.Bob Schurkjens schreef:
Ik kan trouwens via HI me factuur adres wijzigen. Ik zal als ik jou was simswissel doen, adres wijziging en kijken of KPN iets kan doen in coulance. succes!Roytheslayer schreef:Ben bang dat er weinig aan te doen is.
Wel raar dat als je zelf je abonnement afkoopt je het aangetekend moet doen, en andersom als hun het abonnement afkopen dat dat niet hoeft.
Voor hetzelfde geld raakt je post kwijt bij de ptt.
Voor hetzelfde geld raakt je post kwijt bij de ptt.
-
Ik zeg T-Mobile op
Ik zou toch even de rechtswinkel of je rechtsbijstandsverzekering vragen: de rechtbank heeft t-mobile in hemd gezet met zogenaamde afkoop abonnement bij wanbetaling. T-mobile probeerde - als een rekening na 2 maanden niet werd betaald - dan het contract eenzijdig op te zeggen, en gelijk de resterende maanden abonnement te incasseren. Dat is door de rechtbank afgewezen. Dus kijk even naar die zaken. http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BB2184 http://jure.nl/bh9136 http://jure.nl/bj9703 en nog een paar soortgelijk. Ze mogen geen maanden abonnement in rekening brengen als je geen dienst verleend.
Je maakt nog een andere kans om (deels) je gelijk te halen: het gaat niet om post op een ander adres, maar als jij de abonnementhouder bent, moeten ze jou aanschrijven, en als jij niet reageert (ook TNT maakt steeds meer fouten), moeten ze jou in gebreke stellen. De rechtbank vindt dat ze dat ook aangetekend met ontvangstbevestiging moeten doen, en die brief - die KPN wel nooit aangetekend gestuurd zal hebben - zou je dan mogelijk via een omweg wel bereikt hebben.
Je maakt nog een andere kans om (deels) je gelijk te halen: het gaat niet om post op een ander adres, maar als jij de abonnementhouder bent, moeten ze jou aanschrijven, en als jij niet reageert (ook TNT maakt steeds meer fouten), moeten ze jou in gebreke stellen. De rechtbank vindt dat ze dat ook aangetekend met ontvangstbevestiging moeten doen, en die brief - die KPN wel nooit aangetekend gestuurd zal hebben - zou je dan mogelijk via een omweg wel bereikt hebben.
-
Bob Schurkjens
Precies. En ik blijf erbij dat de informatie in "Mijn Hi" moet kloppen. Wat is anders het nut van "Mijn Hi" anders dan klanten op het verkeerde been zetten? Verder wordt in de Algemene Voorwaarden van Hi niets over "Mijn Hi" vermeld. Dat "vinkje" verhaal van hierboven lijkt me dan ook niet van toepassing.
Dus: naar de Geschillencommissie met je verhaal of gewoon betalen aan KPN. Meer smaken zijn er niet.
Dus: naar de Geschillencommissie met je verhaal of gewoon betalen aan KPN. Meer smaken zijn er niet.