LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent en de Verbruiksmanager

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jelleruben
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2010 11:31

Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door jelleruben »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag gebruik gemaakt van de Verbruiksmanager van Essent, alleen ben ik niet zeker van mijn eigen conclusie

Bovenin staat een smily met €..... terug te ontvangen op uw jaarrekening.

Is dit wat ik terug krijg, of wat Essent nog krijgt? Ik dacht het eerste maar ben niet zeker van mijn zaak.
Bijlagen
essent.jpg
(33.35 KiB) 2036 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door xnez »

Wanneer u uw voorschot aanpast en het verbruik zo blijft...dan krigjt u dit terug.
Te ontvangen staat er;)

jelleruben
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2010 11:31

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door jelleruben »

Bedankt voor uw reactie, ik was niet van plan om mijn voorschot aan te passen. Ik weet dat ik wel veilig zit, zodat ik straks niet te v.eel bij moet betalen

honden2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 15:36

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door honden2 »

Wij kregen tot een week geleden hetzelfde in het scherm (de lachende smiley) We hebben het hele jaar door de standen bijgehouden zodat we niet voor verrassingen zouden komen te staan. Nu een week later bij het doorgeven van de eindstanden voor de jaarafrekening staat er de omgekeerde smiley. Dus bijbetalen. Eerst 340 terug en een week later 80 bijbetalen. We hebben het voorschot door het jaar ook nooit aangepast. Gelukkig maar anders hadden we nu met een groot probleem gezeten.

jelleruben
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2010 11:31

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door jelleruben »

Blijkbaar gaat het de goede kant op, ik heb vandaag ook voor de zekerheid met Essent gebeld. En de telefoniste kon mij vertellen dat alles wel goed zat, en dat ik geen zorgen hoefde te maken.

honden2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 15:36

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door honden2 »

We hebben zelf ook regelmatig gebeld en volgens hun klopte het toen ook.
Alleen bij het laatste telefoontje klopte het jammer genoeg niet meer. We hebben de standen enkele malen gecontroleerd dus daar kon het niet aan liggen.
We hopen voor jou dat het op het einde van de rit wel klopt, maar je kunt er het beste maar niet van uitgaan. Dan is het des te fijner als het wel zo is.

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door xnez »

Wel raar dat jullie eerst goed zitten met de voorschotten en vervolgens de laatste niet goed zitten.
Dat klopt dan niet helemaal toch?

Ik houdt zelf elke week(zondags)bij hoeveel ik verbruik en wat de verbruiksmanager aangeeft als voorschotbedrag.
Tot nu toe zit ik elke week onder mijn daadwerkelijke voorschot,dus dat zal uiteindelijk positief voor mij moeten uitvallen.

honden2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 15:36

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door honden2 »

We hebben het niet elke week bijgehouden,maar een keer in de 6 weken heb ik de standen in de agenda gezet en gecontroleerd bij de verbruiksmanager. Advies was tot 3 weken geleden echt iedere keer de lachende smiley. Onze jaarafrekening komt in oktober dus de eindstanden zijn doorgegeven. De telefoniste snapte ook niet hoe het kon maar kon ons ook helaas niet verder helpen want als zij de standen invoerde gaf hij ook aan bijbetalen. Ze had er geen verklaring voor. Ik moest maar afwachten tot de jaarafrekening komt. Helaas zit er niks anders voor ons op.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door krieno »

Gebruik de verbruiksmanager van Essent al zolang als hij bestaat, en ben zeer tevreden, en kan mijn voorschot zowel naar boven als beneden aanpassen, en de eind afrekening, hoef ik zelden bij te betalen of krijg haast niks terug, dus bij klopt de manager altijd wat dat betreft.

Jootje1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:13

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door Jootje1970 »

Ook ik heb gebruik gemaakt van de verbruiksmanger. Ik zou €2679 moeten bijbetalen. Ik dacht, laat ik het nogmaals proberen. Ongeacht wat voor meterstand ik intypte, ook al was hij exact gelijk, het bij te betalen bedrag bleef hetzelfde. Niet erg betrouwbaar dus, die verbruiksmanager.
Nu vandaag, een jaarafrekening ontvangen en ik moet €567.54 bijbetalen, maar de meterstanden (geschat door Essent op 17/07) zijn hoger dan dat ze vandaag (16/09) zijn. Wanneer ik nu de huidige meterstanden invul op de verbruiksmanager, krijg ik de mededeling dat ik geen gebruik kan maken van deze service. Ja natuurlijk, nu gaat het ze geld kosten, want de meterstanden zijn nu nog lager dan op de jaarafrekening. Ik begrijp het allemaal niet meer.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Jootje1970 schreef:...
Nu vandaag, een jaarafrekening ontvangen en ik moet €567.54 bijbetalen, maar de meterstanden (geschat door Essent op 17/07) zijn hoger dan dat ze vandaag (16/09) zijn. ...
Voordat je de jaarrekening krijgt, krijg je toch eerst altijd een verzoek om je meterstanden door te geven? Indien je dit niet doet, dan schat Essent het voor je op basis van het aantal m2 en het gemiddelde gebruik.
Heb je überhaupt je standen wel doorgegeven?

Jootje1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:13

Re: Essent en de Verbruiksmanager

Ongelezen bericht door Jootje1970 »

mpr1980 schreef:
Voordat je de jaarrekening krijgt, krijg je toch eerst altijd een verzoek om je meterstanden door te geven? Indien je dit niet doet, dan schat Essent het voor je op basis van het aantal m2 en het gemiddelde gebruik.
Heb je überhaupt je standen wel doorgegeven?[/quote]


We hebben helemaal geen verzoek gekregen om de meterstanden door te geven.

Gesloten