LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bol.com
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 sep 2009 11:46
bol.com
In mei een boek besteld via bol.com
Voor vroege bestellers geen verzendkosten!
Dat heb ik gedaan, maar kreeg toch een factuur waarop verzendkosten stonden.
Bol.com gemaild.
"U heeft gelijk meneer, we sturen u een tegoedbon voor 1,95, want deze order kan niet meer veranderd worden".
Ja maar wat moet ik met een tegoed van 1,95? Dat verplicht mij weer te kopen bij bol.com Toch?
Geen reactie daarop teruggekregen.
Na een tijdje krijg ik een factuur met boete van een incassoburo toegestuurd.
Ik gebeld en gemaild met hen.
"Ja meneer, wij voeren alleen maar een opdracht uit.
het beste is het te betalen want anders hangt u van alles boven het hoofd".
Ik bol.com weer gemaild.
"Ja meneer u heeft gelijk, maar het is niet meer in onze handen".
Wij kunnen hier niets meer aan veranderen.
Uiteindelijk heb ik het incassoburo betaald + de boiete, om mezelf verdere ellende te besparen.
Bol.com mailt me nadat ik een klacht heb ingediend dat ik een tegoedbon van hen krijg!
Dat vond ik nogal gedurfd en die heb ik dan ook geweigerd met reden.
Nooit meer iets op teruggehoord.
later zag ik dat het boek dat ik heb gekocht bij mij om de hoek in de boekwinkel precies evenveel kostte als bij bol.com.
Daarom adviseer ik iedereen niet te kopen via bol.com, maar eerst goed rond te kijken om je heen of hetzelfde product niet ergens net zo goedkoop te verkrijgen valt.
Het onpersoonlijke internet-winkelen heeft zo zijn nadelen.......
Voor vroege bestellers geen verzendkosten!
Dat heb ik gedaan, maar kreeg toch een factuur waarop verzendkosten stonden.
Bol.com gemaild.
"U heeft gelijk meneer, we sturen u een tegoedbon voor 1,95, want deze order kan niet meer veranderd worden".
Ja maar wat moet ik met een tegoed van 1,95? Dat verplicht mij weer te kopen bij bol.com Toch?
Geen reactie daarop teruggekregen.
Na een tijdje krijg ik een factuur met boete van een incassoburo toegestuurd.
Ik gebeld en gemaild met hen.
"Ja meneer, wij voeren alleen maar een opdracht uit.
het beste is het te betalen want anders hangt u van alles boven het hoofd".
Ik bol.com weer gemaild.
"Ja meneer u heeft gelijk, maar het is niet meer in onze handen".
Wij kunnen hier niets meer aan veranderen.
Uiteindelijk heb ik het incassoburo betaald + de boiete, om mezelf verdere ellende te besparen.
Bol.com mailt me nadat ik een klacht heb ingediend dat ik een tegoedbon van hen krijg!
Dat vond ik nogal gedurfd en die heb ik dan ook geweigerd met reden.
Nooit meer iets op teruggehoord.
later zag ik dat het boek dat ik heb gekocht bij mij om de hoek in de boekwinkel precies evenveel kostte als bij bol.com.
Daarom adviseer ik iedereen niet te kopen via bol.com, maar eerst goed rond te kijken om je heen of hetzelfde product niet ergens net zo goedkoop te verkrijgen valt.
Het onpersoonlijke internet-winkelen heeft zo zijn nadelen.......
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53
Re: bol.com
Dit is klinkklare onzin, ik koop ook regelmatig bij bol.com en heb nooit geen problemen met ze gehad!!leon van mook schreef:In mei een boek besteld via bol.com
Voor vroege bestellers geen verzendkosten!
Dat heb ik gedaan, maar kreeg toch een factuur waarop verzendkosten stonden.
Bol.com gemaild.
"U heeft gelijk meneer, we sturen u een tegoedbon voor 1,95, want deze order kan niet meer veranderd worden".
Ja maar wat moet ik met een tegoed van 1,95? Dat verplicht mij weer te kopen bij bol.com Toch?
Geen reactie daarop teruggekregen.
Na een tijdje krijg ik een factuur met boete van een incassoburo toegestuurd.
Ik gebeld en gemaild met hen.
"Ja meneer, wij voeren alleen maar een opdracht uit.
het beste is het te betalen want anders hangt u van alles boven het hoofd".
Ik bol.com weer gemaild.
"Ja meneer u heeft gelijk, maar het is niet meer in onze handen".
Wij kunnen hier niets meer aan veranderen.
Uiteindelijk heb ik het incassoburo betaald + de boiete, om mezelf verdere ellende te besparen.
Bol.com mailt me nadat ik een klacht heb ingediend dat ik een tegoedbon van hen krijg!
Dat vond ik nogal gedurfd en die heb ik dan ook geweigerd met reden.
Nooit meer iets op teruggehoord.
later zag ik dat het boek dat ik heb gekocht bij mij om de hoek in de boekwinkel precies evenveel kostte als bij bol.com.
Daarom adviseer ik iedereen niet te kopen via bol.com, maar eerst goed rond te kijken om je heen of hetzelfde product niet ergens net zo goedkoop te verkrijgen valt.
Het onpersoonlijke internet-winkelen heeft zo zijn nadelen.......
Re: bol.com
Ik koop vrijwel al mijn boeken bij bol.com. En ik ben een echte boekenwurm dus dat houdt wat in. Ik ook nog nooit problemen gehad. Integendeel! Ook wel eens een dvd met beschadigd hoesje binnengekregen, even gemaild en binnen no time een nieuw hoesje bij de post. Ik vind bol.com ideaal! Ik heb ook helemaal geen zin om boekenwinkels af te struinen en ook al zou ik daar misschien een paar euro voordeliger mee uit zijn, ik ga liever lekker op mijn gemak met een kop koffie achter de laptop zitten. Lang leve bol.com!
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59
Re: bol.com
Je ziet toch het factuurbedrag voor je definitief bestelt?maar kreeg toch een factuur waarop verzendkosten stonden.
Voor de hele factuur, of had je de 1,95 er af getrokken?Na een tijdje krijg ik een factuur met boete van een incassoburo toegestuurd.
Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar via internet bestellen is toch wel makkelijk, als ik hier naar een boekwinkel moet is in het centrum ben ik 2 euro benzine, 1,5 euro parkeerkosten en een uur tijd kwijt.later zag ik dat het boek dat ik heb gekocht bij mij om de hoek in de boekwinkel precies evenveel kostte als bij bol.com.
Daarom adviseer ik iedereen niet te kopen via bol.com, maar eerst goed rond te kijken om je heen of hetzelfde product niet ergens net zo goedkoop te verkrijgen valt.
Laat staan dat ik zoals jij zegt goed rond ga kijken en meerdere boekhandels bezoek om iets voor dezelfde prijs als bij Bol te vinden, dan heb ik het honderd keer sneller besteld via internet.
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 04 sep 2010 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59
Re: bol.com
Hoezo onzin? Omdat jij toevallig geen problemen hebt?Dit is klinkklare onzin, ik koop ook regelmatig bij bol.com en heb nooit geen problemen met ze gehad!!
Ik heb ook goede ervaringen met Bol.com, maar dat betekent niet dat het altijd en bij iedereen goed gaat. Elk bedrijf laat wel eens een steekje vallen, en als je op dit forum rondneust zie je dat Bol.com dat ook heus wel eens doet, en niet altijd even makkelijk is met oplossen.
Overigens; "nooit geen" is dus altijd
Re: bol.com
Bij bol.com nooit problemen, altijd conform aanbieding oid geleverd.
Buiten dat, Seriously? OMG! WTF? , je neemt de moeite om een email te sturen naar bol wegens een bedrag van maarliefst 1,95? haha.. what a shame..
Lekker door blijven janken en klagen om niets, heb je straks een hoop bonen haha..
Buiten dat, Seriously? OMG! WTF? , je neemt de moeite om een email te sturen naar bol wegens een bedrag van maarliefst 1,95? haha.. what a shame..
Lekker door blijven janken en klagen om niets, heb je straks een hoop bonen haha..
Laatst gewijzigd door B@IIad op 10 sep 2010 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: bol.com
Het gaat ook om het principe dan he
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53
Re: bol.com
Nooit geen is zoals het er staat, ik heb nooit problemen met ze gehad...CaptainSlow schreef:Hoezo onzin? Omdat jij toevallig geen problemen hebt?Dit is klinkklare onzin, ik koop ook regelmatig bij bol.com en heb nooit geen problemen met ze gehad!!
Ik heb ook goede ervaringen met Bol.com, maar dat betekent niet dat het altijd en bij iedereen goed gaat. Elk bedrijf laat wel eens een steekje vallen, en als je op dit forum rondneust zie je dat Bol.com dat ook heus wel eens doet, en niet altijd even makkelijk is met oplossen.
Overigens; "nooit geen" is dus altijd
Weleens iets besteld wat achteraf niet meer leverbaar bleek, maar gewoon alle kosten vergoed gekregen...
Zit nu al 3 jaar bij bol.com, nooit gelazer met hun gehad...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 okt 2010 17:25
Re: bol.com
Ik bestel ook al enkele jaren bij bol.com en heb nog nooit problemen met ze gehad.
Mijn broer had wel een keer dat hij toen hij oortjes bestelde voor zijn mp3 speler en er stond aangegeven dat de levertijd 2 werkdagen was. Na een week waren de oortjes echter nog niet binnen en bleken ze pas over 3 weken beschikbaar te kunnen zijn. Dat vindt ik zelf niet kunnen, maar daarna kan je wel makkelijk de bestelling annuleren en het ergens anders kopen.
Maar zoals ik in de eerste zin zei heb ik zelf nog nooit problemen gehad met bol.com en leveren ze altijd binnen de gestelde levertijd.
En om nou zo veel problemen te hebben over een nietige 1,95 vind ik persoonlijk wel erg ver gaan.
Mijn broer had wel een keer dat hij toen hij oortjes bestelde voor zijn mp3 speler en er stond aangegeven dat de levertijd 2 werkdagen was. Na een week waren de oortjes echter nog niet binnen en bleken ze pas over 3 weken beschikbaar te kunnen zijn. Dat vindt ik zelf niet kunnen, maar daarna kan je wel makkelijk de bestelling annuleren en het ergens anders kopen.
Maar zoals ik in de eerste zin zei heb ik zelf nog nooit problemen gehad met bol.com en leveren ze altijd binnen de gestelde levertijd.
En om nou zo veel problemen te hebben over een nietige 1,95 vind ik persoonlijk wel erg ver gaan.
Re: bol.com
Ik bestel er al 8 jaar en bij mij gaat het vrijwel altijd goed.
De klantenservice is wat minder, men heeft nogal eens de neiging een bericht slecht te lezen en nogal eens te anwoorden met standaardberichten die niet van toepassing zijn. Soms kan het nodig zijn een email te sturen aan de directeur Daniël Ropers, waarna problemen alsnog snel worden opgelost.
Over het algemeen worden levertijden nagekomen. Mijn ervaring is wel dat als een artikel eenmaal vertraagd is dat het waarschijnlijk daarna nog een keer vertraagd is en uiteindelijk niet leverbaar.
Eventueel geld dat (onterecht) vooruit is betaald wordt binnen een aantal dagen teruggeboekt. Annuleren is gemakkelijk.
Ik wil geen afbreuk doen aan de klachten, ik wil geloven dat er af en toe (serieuze) klachten zijn, maar als je weet hoe groot bol.com inmiddels is dan valt het aantal klachten reuze mee.
Overigens vind ik de klacht over die 1,95 een beetje vreemd, want zoals CaptainSlow al terecht op merkt zie je de factuur voor het definitief maken van de bestelling.
De klantenservice is wat minder, men heeft nogal eens de neiging een bericht slecht te lezen en nogal eens te anwoorden met standaardberichten die niet van toepassing zijn. Soms kan het nodig zijn een email te sturen aan de directeur Daniël Ropers, waarna problemen alsnog snel worden opgelost.
Over het algemeen worden levertijden nagekomen. Mijn ervaring is wel dat als een artikel eenmaal vertraagd is dat het waarschijnlijk daarna nog een keer vertraagd is en uiteindelijk niet leverbaar.
Eventueel geld dat (onterecht) vooruit is betaald wordt binnen een aantal dagen teruggeboekt. Annuleren is gemakkelijk.
Ik wil geen afbreuk doen aan de klachten, ik wil geloven dat er af en toe (serieuze) klachten zijn, maar als je weet hoe groot bol.com inmiddels is dan valt het aantal klachten reuze mee.
Overigens vind ik de klacht over die 1,95 een beetje vreemd, want zoals CaptainSlow al terecht op merkt zie je de factuur voor het definitief maken van de bestelling.