LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorschot Essent: acceptgiro is een service?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sandra K

Voorschot Essent: acceptgiro is een service?

Ongelezen bericht door Sandra K »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het voorschot wat je betaalt aan de energieleverancier, in ons geval Essent.
Afgelopen maand zijn wij verhuisd. We hebben alles op tijd doorgegeven, de meterstanden van de nieuwe woning bij sleuteloverdracht en de meterstanden van de oude woning bij vertrek daar. Tijdens het regelen van de verhuizing hebben we meteen ons voorschot aangepast naar een hoger bedrag, aangezien we groter zijn gaan wonen.
Normaal krijgen we iedere maand een acceptgiro om het voorschot te betalen. Deze maand hebben we niets ontvangen. Wij dachten: ze zullen wel wat laat zijn omdat we verhuisd zijn, of ze zullen het sturen samen met de eindafrekening.
Afgelopen zaterdag viel er een brief in de bus, dat we een betalingachterstand hebben, en dat de betalingstermijn is verstreken. Inclusief 25 euro administratiekosten.
Na een belletje met de Essent, zeiden ze daar vrolijk dat de acceptgiro een service is van de Essent, en we maar hadden moeten weten dat we geld moesten overmaken. Maar we wisten niet eens hoe veel geld, met welk betalingskenmerk en voor wanneer het overgemaakt diende te worden. Volgens de telefonist hadden we het maar over moeten maken met ons klantnummer erbij.
Kunnen ze dat zomaar maken? Ik was eigenlijk niet van plan om die 25 euro te betalen. Ik vind het een beetje laks en nalatig, of ligt dat aan mij?

Alvast bedankt voor uw reactie!

troubleshooter

Re: Voorschot Essent: acceptgiro is een service?

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Per telefoon krijgt u altijd het callcenter. U moet schriftelijk bezwaar aantekenen tegen de administratiekosten en uitleggen waarom.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Dit zijn de voorwaarden van Essent:
Wanneer u uw rekening niet betaalt, ontvangt u eerst een herinnering en vervolgens twee maal een aanmaning. Bij de eerste aanmaning wordt 25 euro administratiekosten in rekening gebracht. Bij de tweede aanmaning wordt 40 euro in rekening gebracht.

Wat gebeurd er , als ik mijn rekening niet betaal?

Wanneer u de laatste aanmaning niet binnen vijf werkdagen betaalt, schakelt Essent een deurwaarder in en wordt uw leveringscontract ontbonden. Uw netwerkbeheerder wordt hiervan op de hoogte gebracht.

Ga naar "Mijn Essent", daar kan je alles over jou betaalwijze zien.

Dit kunt u regelen door online uw betaalwijze te wijzigen via Mijn Essent. Hier heeft u inzicht in uw huidige gegevens en ziet u wijzigingen direct terug op uw pc.

Heeft u nog geen toegang tot Mijn Essent? Meld u hier direct aan. Bij deze eenmalige procedure krijgt u eerst per e-mail een bevestigingslink en daarna per post een brief met activeringscode. Nadat u de code heeft ingevoerd binnen Mijn Essent kunt u uw betaalgegevens inzien en wijzigen. U kunt dan ook gebruik maken van andere persoonlijke diensten, zoals Rekening Online.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Normaal krijgen we iedere maand een acceptgiro om het voorschot te betalen. Deze maand hebben we niets ontvangen. Wij dachten: ze zullen wel wat laat zijn omdat we verhuisd zijn, of ze zullen het sturen samen met de eindafrekening.
Afgelopen zaterdag viel er een brief in de bus, dat we een betalingachterstand hebben, en dat de betalingstermijn is verstreken. Inclusief 25 euro administratiekosten.
Na een belletje met de Essent, zeiden ze daar vrolijk dat de acceptgiro een service is van de Essent, en we maar hadden moeten weten dat we geld moesten overmaken. Maar we wisten niet eens hoe veel geld, met welk betalingskenmerk en voor wanneer het overgemaakt diende te worden. Volgens de telefonist hadden we het maar over moeten maken met ons klantnummer erbij.
Kunnen ze dat zomaar maken? Ik was eigenlijk niet van plan om die 25 euro te betalen. Ik vind het een beetje laks en nalatig, of ligt dat aan mij?
Mits uw nieuwe adres tijdig ingesteld stond als factuur en correspondentieadres.......
Dat al gecontroleerd?
M.a.w. met ingang van wanneer moest de Essent post (incl. facturen) naar uw nieuwe adres gestuurd worden?
Tijdens het regelen van de verhuizing hebben we meteen ons voorschot aangepast naar een hoger bedrag, aangezien we groter zijn gaan wonen.
Hieruit maak ik op dat u uw nieuwe termijnbedrag wel wist. Immers, u hebt het zelf verhoogd naar een bedrag. Het betreffende termijnbedrag staat ook in de bevestigingsbrief van uw verhuizing (aanmelding) vermeld.
Verder blijkt dat gezien het feit dat u reeds een aanmaning hebt ontvangen, u al de nodige betaal stations bent gepasseerd inzake het voldoen van het betreffende termijnbedrag.
Immers:
Wanneer u uw rekening niet betaalt, ontvangt u eerst een herinnering en vervolgens twee maal een aanmaning. Bij de eerste aanmaning wordt 25 euro administratiekosten in rekening gebracht.
Bij de tweede aanmaning wordt 40,- in rekening gebracht

De eerlijkheid gebied me daarom ook te zeggen dat ik de waarheid van uw verhaal wat in het midden ga zoeken. Ik lees een conflict in uw schrijven.
Wellicht dat u door de verhuizing de verschillende Essent poststukken over het hoofd hebt gezien.
Want al met al moet u hebben ontvangen:
1 De acceptgiro voor de termijnbetaling (niet betaald, geen gehoor aangegeven)
2 Een herinnering tbv betreffende termijnbetaling (niet betaald, geen gehoor aan gegeven)
3 Aanmaning (extra kosten 25,-) tbv betreffende termijnbetaling. (nu trekt u aan de bel)

Sandra K

Ongelezen bericht door Sandra K »

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb een bezwaarbrief gemaakt die ik morgen opstuur naar de Essent, en het verschuldigde bedrag min de 25 euro overgemaakt.

Ik heb gedurende de hele maand augustus van beide woningen de post kunnen controleren, en de post van onze oude woning wordt nog 2 maanden doorgestuurd naar de nieuwe met de verhuisservice van de TNT. Ik heb echt waar op beide adressen in heel augustus geen acceptgiro danwel betalingsherinnering ontvangen. Daar ben ik zeker van, al is het natuurlijk niet te bewijzen.

Ook het adres op mijn essent klopt gewoon, daar staat ons nieuwe adres. Of het daar in augustus stond, kan ik natuurlijk achteraf niet controleren. De verhuizing hebben we telefonisch doorgegeven.

Natuurlijk is het waar dat ik had kunnen weten welk bedrag ik moest overmaken, maar met de verhuizing heb ik daar gewoon totaal niet aan gedacht, zeker niet omdat ik gewend ben een acceptgiro te ontvangen.

lazy-lois

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Voor 25 euro een topic openen het moet niet maffer worden :roll:

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Sandra K,

In uw bericht van 6 september op dit forum geeft u aan dat wij bij u (onterecht)aanmaankosten in rekening hebben gebracht. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik een en ander voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

Gesloten