LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gesprekken afronden naar hele minuten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Willem_1984
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:02

Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door Willem_1984 »

Hallo,

Ik lees dat verschillende aanbieders binnenkort de gespreksduur van telefoontjes omhoog willen gaan afronden naar hele minuten.

bron:
http://www.nu.nl/internet/2327389/mobie ... conde.html

Blijkbaar kan dit leiden tot 60% extra kosten. Heeft iemand al uitgezocht of het mogelijk is om op grond van deze verandering een abonnement vroegtijdig te beeindigen?

Thanks,

Willem

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door mich24 »

Beste Willem,

Dit is al een tijdje aan de gang.
KPN/Hi/Telfort en T-Mobile Online deden dit al.
Vodafone is er vanaf vandaag mee gekomen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door mich24 »

De Vodafone wijziging:

Vanaf 6 september zal Vodafone 2 zaken wijzigen:

- Fair use op internet op je mobiel
- verrekening per minuut

Fair use op internet op je mobiel

Vanaf 6 september zal Vodafone werken met vaste datavolumes bij Internet op je mobiel.

Waarom?
- De Fair Use was voor veel klanten onduidelijk en wijzigde maandelijks
- Door deze wijziging blijft de kwaliteit van het Netwerk hoog
- Deze datavolumes liggen veel hoger dan de fair Use policy die gehanteerd werd, dus de meeste klanten hebben meer ruimte om te internetten

Impact voor de klant
- De datavolumes zullen voor ruim 95% van de klanten geen enkele impact hebben
- Klanten zullen,voordat de bundel op is, een waarschuwings SMS ontvangen, dus weten waar ze aan toe zijn
- Voor de grootgebruikers zal er een mogelijkheid zijn om bij overschrijding per GB 10,- te betalen
- De wijziging geldt alleen bij verlengingen en nieuwe abonnementen vanaf 6 september

Datavolumes per abonnement:

1 GB Data:
Alle consumenten abonnementen behalve onderstaande;

250 MB datavolume:
Bel + SMS + Web 100
Bel + SMS + Web SO 80 + 135
Bel + SMS icm Blackberry Basis

Overschrijding van de bundel kost 30 cent per 10 MB

Wat kun je met 1 GB op telefoon?
- 10.000 e‐mails versturen
- 6800 internet/mobiele pagina’s bezoeken
- 100.000 ping‐berichten
- 300 muziek downloads of Youtube filmpjes

Met 3,6 Mb/s heeft Vodafone nog steeds het snelste internet op je mobiel!

Verrekening per minuut

Vanaf 6 september, wordt ook bij Vodafone per minuut verrekent.

De competitie (alle abonnementen van alle KPN merken en T‐Mobile online) rekent al sinds 25 januari op basis van “60/60”, oftewel verrekening per hele minuut

De wijziging geldt alleen bij verlengingen en nieuwe abonnementen vanaf 6 september

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door dimba »

Bij T-Mobile word ook de voordeelsim al in 60/60 gerekend.

Ik heb 2 contracten waarvan een Flex uit 2006, hiermee betaal ik 0,06 cent starttarief en de rest van het gesprek betaal ik per seconden.
Deze vernieuw ik bewust al jaren niet omdat ik dan mijn goedkope minuut prijs niet meer terugkrijg.

Gr Dimba.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@ Dimba

Misschien krijg je wel een voordeeltje met je flex, maar dan stellen ze gewoon in de software van de telefooncentrales in dat je automatisch vaker onderweg ineens wordt verbroken. Zogenaamd door netwerkproblemen. Elke keer als je na verbreken weer opnieuw gaat bellen, betaal je startkosten en eerste minuut, ondanks je goedkope flex-abonnement.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik zeg T-Mobile op schreef:@ Dimba

Misschien krijg je wel een voordeeltje met je flex, maar dan stellen ze gewoon in de software van de telefooncentrales in dat je automatisch vaker onderweg ineens wordt verbroken. Zogenaamd door netwerkproblemen. Elke keer als je na verbreken weer opnieuw gaat bellen, betaal je startkosten en eerste minuut, ondanks je goedkope flex-abonnement.
Hoe weet je dat?

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door atesli »

@ ik zeg t-mobile op

T-mobile komt er na BEN ( ook t-mobile) nog steeds als gunstigste uit.
Enne gespreken die zomaar worden afgebroken zodat je opnieuw gaat bellen?
Wat een onzin en een valse beschuldiging, heb je daar bewijzen van?
Ik maak dat 1 op de 500 keer mee dat verbinding wordt verbroken wegens netwerk fout.

Bij T-mobile relax, flex, iphone, relax simonly en het oude relax wordt helemaal niet alles per minuut berekend.
Wel bij de standaard sim only.

Dat je een hekel hebt aan t-mobile weten we nu wel.
Maar zomaar onzin kramen slaat ook nergens op.

Hoop dat je inmiddels opgezegd hebt, ga lekker naar die blauwe...dan kan je pas lachen.

ATESLI

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door dimba »

Hoi ik zeg T-Mobile op.

Aan jou info hebben ik en de TS helemaal niets in tegenstelling tot Mich24 die ten minste wel altijd informatie geeft waar de mensen en ik iets aan hebben. Ik geef daarop gewoon een toevoeging met informatie die ik ook terugvind op de website van een van de providers die de 60/60 regeling al ingevoerd hebben en dat word (geloof ik) gewoon gewaardeerd.

Graag geef ik je wel een antwoord : Mijn startarief is 0,06 cent dan heb ik een flex bundel waarmee ik 0,07 cent per minuut betaal. ( per seconde mag jij zelf uitrekenen )
Dus al valt die verbinding elke minuut een keer weg ben ik nog goedkoper per minuut uit dan wat de mensen nu betalen als zij kiezen voor een bundel die per minuut met 0,25 cent word afgerekend en 0,30 cent uit de bundel met een 60/60 regeling.
Ik betaalt altijd 0,07 cent binnen en buiten de bundel dus jou info klopt niet.

Toevoeging : ik word met Flex afgerekend per seconde dus niet de 1e minuut standaard en dan per seconden of de 60/60 regeling

Terugkomend op het 1e bericht van TS.
Ik zou dan ook iedereen adviseren als zij een goedkope bundel hebben deze niet te vernieuwen en de goedkope minuut prijs die ze nu hebben aan te houden en zelf een los prepaid toestel aan te kopen. Want wat zullen we over 10 jaar hebben aan bundels ??

Wat ik eruit trek is dat jij een ontzettend ontevreden klant van T-Mobile bent te zien in je naam en je eerder neergezette berichten. Ik hoop dat je snel over kunt stappen naar een andere provider en dan maar is kijken hoe het daar weer afloopt voor jou.

Vriendelijke groeten Dimba

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@ dimba en mich24

wacht ff vrienden. mag ik ook ff slapen? ik zit niet dag en nacht achter dit forum.

Ik heb zelf ontdekt dat ik vaker dan vroeger verbroken wordt, en niet alleen als ik in de trein van Groningen naar Hilversum zit. Toen ik Orange had, had ik een verbreek-garantie, want als tijdens gesprek de verbinding verbroken werd, hoefde je bij Orange geen nieuwe startkosten te betalen. Ik ben niet verhuisd, heb geen ander mobiel gedrag, alleen is Orange overgenomen door t-mobile, en sinds dien is het duurder. Nu had ik al een paar maanden lang op mijn t-mobile overzicht allemaal op-eenvolgende losse gesprekken naar hetzelfde nummer (van mijn vrienden of vriendin), terwijl ik toch eigenlijk lang met ze aan het kletsen was, had willen zijn.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door mich24 »

Beste, Ik zeg T-Mobile op ( wat een nickname :roll: ),

Ik heb jou niet aangesproken op iets negatiefs hoor, ik vroeg alleen waar je die info vandaan haalde :wink:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door mich24 »

Maar het zal denk ik niet een bewuste actie zijn, dit zal te maken hebben met het schakelen naar de andere mast,kan bijvoorbeeld ook aan je simkaart liggen, als je bijvoorbeeld een oude sim hebt.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@mich24

...niet bewust? denk je? vraag ik me af, omdat het oude-Orange-klanten zijn, die de niet-verbreek-garantie hadden, en dus gewoontegetrouw na verbreken weer opnieuw elkaar gaan bellen. In ieder geval zullen ze er bij t-mobile zeker niets aan doen, omdat het verbreken en opnieuw-bellen best wel veel geld oplevert.

Net als ergens anders op dit forum die zaak van vodafone die ineens de gebruikersinstellingen "internet-UIT" na een update in de centrale bij iedereen "internet-AAN" zette.... komt ze goed uit, zolang de klanten (what's in a name?0 niet klagen!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door mich24 »

Niets alles wat T-Mobile doet is slecht hoor :roll:

wessel1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2011 15:16

Re: Gesprekken afronden naar hele minuten

Ongelezen bericht door wessel1961 »

ik ben al jaren een tevreden klant bij t-mobile.
helaas is t-mobile overgegaan op afrekenen per minuut en ze hebben dat niet aan ons kenbaar gemaakt.
ik ben in het ziekenhuis terecht gekomen en na thuis komst ben ik erg van de rekening geschrokken. ik moest meer dan 5x zoveel betalen dan normaal door die aanpasing in betaling in hele minuten.
ik zette mijn timers altijd op 0 en hield altijd veel minuten en smsjes over.
helaas zit ik nu nog 1,5 jaar vast aan mijn abbo.

Gesloten