Ik blijf zeggen, strond is compost, het dood je planten niet het helpt je planten.
Strond aan schoenen heeft in die zin niet echt veel nut, daarin vind ik dat je poep van het trottoir moet opruimen en op het gras gewoon lekker kunt laten liggen. Kinderen die er op spelen mij een zorg, die spelen maar in de speeltuin of in eigen tuin.
Het enige wat jij als baas van een hond kunt doen is je hond daarin heropvoeden of je tuin sluiten voor katten.
Ook is koffieprut een goede oplossing tegen katten. Water leert ze ook snel af om in je tuin rond te lopen, of wat sleutels in de juiste richting.
Soms kan het ook helpen door de baasjes aan te spreken op een redelijke manier. Je kunt natuurlijk ook begrijpen dat ze niet even een hartig woordje met de kat kunnen voeren. Maar soms is het wel goed om te weten dat iemand er toch last van heeft, hierin kunnen ze eerder beslissen de kat in eigen tuin te houden.
Het aller beste zou zijn om de katten baasjes voor te lichten en ze erbij te helpen. Samenwerken.
Ga niet schelden, dreigen en schreeuwen, dit heeft voor niemand zin en maak je ook geen vrienden mee.
De meeste katten zijn tegenwoordig gechipt, dierenasiels geven altijd katten mee met een chip ook fokkers doen dit. Het is eigenlijk het eerste ook wat er besproken word als je voor het eerst met je kat bij een dierenarts komt.
Even quote van Wikipedia;
Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing). Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen.