LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huur opzeggen en grind verwijderen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
troubleshooter

Re: huur opzeggen en grind verwijderen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@tiptoo, dat klopt, je moet kunnen aantonen an de hand van een acceptatieformulier wat u bij het betrekken der woning is verstrekt dat het grint er reeds lag. Dan hoeft u het niet te verwijderen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Tenzij de regels veranderen. Dat gebeurt ook nogal eens.

troubleshooter

Nee, de oorspronkelijke huurovereenkomst is bindend. Naderhand aangebrachtte wijzigingen zijn niet toepasselijk, daar hebt u niet voor getekend. Wel voor het feit dat de verhuurder de beleidsregels mag aanpassen tentijde van de huurperiode maar dat maakt niet dat de wijzigingen de oorspronkelijke huurovereenkomst veranderen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zal het in gedachten houden als er weer een voorstel voor huurverhoging komt. De oorspronkelijke huurprijs staat namelijk ook in het contract. :wink:

troubleshooter

De jaarlijkse huurprijswijziging, hoeft niet altijd een verhoging te zijn, is in het contract opgenomen. De huurprijs welke ten tijde van het aangaan der overeenkomst werd betaald staat als zodanig omschreven als geldig tot 30 juni daarop volgend.

Minnie Mouse 1978

Ongelezen bericht door Minnie Mouse 1978 »

Vrienden van ons hebben ook zoiets meegemaakt, maar dan met een schuurtje.
Wij hebben dat betreffende schuurtje van hun overgenomen, maar wij staan nou op het punt van verhuizen. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat we dat schuurtje niet eerder gaan afbreken dan dat we 100% zeker weten dat de volgende bewoner er geen belang bij heeft. Wij hebben 1 1/2 jaar terug een terras aangelegd achterthuis, daar was eerst allemaal gras. Naar mijn idee is een schuurtje en en terras woningverbetering.
Je moet altijd proberen om in contact te komen met de volgende huurder, misschien wil diegene juist wel dat grind overnemen.
Dan wordt er gewoon schriftelijk vastgelegd dat de volgende huurder dat grind van jullie overneemt, als diegene dan de huurwoning verlaat en een daarop volgende huurder wil het grind niet overnemen, dan moet hij of zij ervoor zorgen dat het grind wordt verwijderd.
De woningbouw kan niet zomaar van jullie verwachten dat jullie dat grind weer uit de tuin halen.
Als je er niet uitkomt met de woningbouwvereniging kun je altijd nog proberen contact op te nemen met de huurcommissie en daar het probleem voorleggen.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Minnie Mouse 1978 schreef: De woningbouw kan niet zomaar van jullie verwachten dat jullie dat grind weer uit de tuin halen.

dat ken de woningbouw wel helaas de regels worden nogal vaak verandert zoals WA ook al aangaf en helaas zijn ze ook nog eens veeleisender bij de woningbouw geworden en met nieuwe huurders kom je over het algemeen bijna niet meer in contact althans hier in mijn wijk niet deze woningen worden eerst opgeknapt als je er uit bent en dan verhuurd en nu worden het koop huizen die van ons en de eisen als je er uit gaat zijn nog hoger dus niet fijn! maar je doet er echt niks aan als een woningbouw zegt ....het moet er uit!

handelaar

Ongelezen bericht door handelaar »

Ik herinner me van een vorige huurwoning dat alleen van belang was dat er een klein terras lag achter het huis, met van daaraf een pad naar de schuur die achter in de tuin stond. Hoe de tuin er verder bij lag was niet van belang. Dus als de tuin goed onderhouden was had je mazzel, was het daarentegen een tuin vol met onkruid of een vergaan gazon had je pech.
Gewoon kijken in je huurcontract en eventuele bijlage.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

handelaar schreef: Gewoon kijken in je huurcontract en eventuele bijlage.

TS heeft hier al aangegeven dat hij/zij het moeten verwijderen dan zit er gewoon niks anders op , als je een woning betrekt met onkruid dan moet je het gewoon opknappen , dat is lastig maar het is nou eenmaal zo. zou makkelijk zijn als je tuin prima op orde was :mrgreen:

Gesloten