LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Projectontwikkelaar geeft verkeerde info naar Notaris

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Main

Projectontwikkelaar geeft verkeerde info naar Notaris

Ongelezen bericht door Main »

Bij oplevering van mijn appartement blijkt de projectontwikkelaar verkeerde informatie naar de notaris gestuurd te hebben, zodat de akte van splitsing verkeerd is, dit betreft een gedeelte van een appartementen complex, waardoor deze appartementen voor factiliteiten aan de VvE moeten gaan betalen, waar geen gebruik van kan worden gemaakt.
De VvE wil niet mee werken en wil hebben dat er gewoon maandelijks betaald gaat worden
Wie kan mij vertellen, hoe moet ik dit oplossen en welke stappen ik kan nemen

crazyme

Re: Projectontwikkelaar geeft verkeerde info naar Notaris

Ongelezen bericht door crazyme »

Dan zul je toch eerst iets concreter moeten worden :

- wat is er fout gegaan bij de splitsing
- en waarom zou je niet moeten betalen voor die faciliteiten
- om welke faciliteiten gaat het

Main

Het hoofdzakelijke gaat om gebruik maken van de lift, waar wij zelfs geen toegang tot hebben.
Wij hebben namelijk appartementen op de begane grond met eigen ingang

crazyme

Het is heel normaal dat u meebetaalt aan de algemene kosten van het complex. Mensen die 10 hoog wonen kunnen claimen dat ze geen zicht hebben op de tuin op de begane grond en daarom niet voor het onderhoud willen opdraaien.

Om dat soort discussies uit te sluiten regelt de VVE zaken in het belang van het complex.

Ik neem aan dat er sprake is van appartementsrecht. Misschien is het verstandig om u even in te lezen wat dat inhoudt. (De notaris had u dat eigenlijk moeten uitleggen)

Main

Wij als bewoners van de bagane grond, betalen al extra voor de tuin

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Main,
Dat u geen gebruik maakt van de lift, betekent nog niet deze niet gemeenschappelijk is. Het onderhoud ervan komt dus voor rekening van de vereniging van eigenaars en dus voor alle eigenaars tezamen. Net als (indien van toepassing) het schoonhouden en onderhouden van het trappenhuis, de galerijen etc. Bekijk het van de zonnige kant: u mag dus wel gebruik van de lift en wel zoveel u wilt!

Dat u meer betaald omdat u een tuin hebt, kan komen doordat daar dan een hogere prijs voor gevraagd wordt. U hebt dan ook meer vierkante meters dan mensen die hoger wonen. Maar waar het om gaat is de hoogte van de servicekosten. De mensen op de bovenste verdieping betalen ook voor het onderhoud van (als die er is) een gezamenlijk tuin terwijl ze daar geen uitzicht op hebben en/of geen genot van hebben.

Main

Allereerst heb ik niet eens toegang tot de lift, als ik naar de parkeergarage wil moet ik buiten om, terwijl de bovenbewoners wel rechtstreeks toegang hebben
Ik moet mee betalen aan de onderhoud van videophone, wil ik er zelf een hebben moet ik er een kopen en onderhoud en vervanging is voor eigen kosten
Ik heb vandaag gesproken met een advokaat en overeen komstenmet een notaris hoeven niet altijd rechts geldig te zijn, een notaris legt de gegevens vast die hem vertelt zijn, zolang ze binnen de wet zijn, maar dat is niet bindend.

crazyme

Het is altijd fijn wanneer leden van een VVE totaal de andere kant op willen als de rest. Daarom zou ik nooooit voorzitter worden van een dergelijke club, al-tijd gezeik.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

@crazyme

Ik ben bestuurslid van een VVE geweest, en inderdaad heb je heel erg veel gezeik te verwerken. Ben meerdere malen compleet overhoop geschreeuwd en gescholden door mensen. "Je denkt toch niet dat ik ga meebetalen aan de vervanging van het dak terwijl ik zelf op de begane grond een appartement heb?" .... Egoisme viert hoogtij, en mensen kopen een appartement zonder te weten wat "gemeenschappelijk eigendom" is.

Main

Crazijme,

Net bericht gehad, notaris of projectontwikkelaar wordt aansprakelijk gesteld, akte van splitsing moet opnieuw gemaakt worden.

Gesloten