LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door avandalen »

Het probleem van veel ruitenwissers is dat ze na een maand niet meer omklappen bij het heen en weer bewegen. Ze blijven in één stand gefixeerd. Daardoor stuiteren ze al piepend over de ruit. Dit euvel treedt bij goedkope en dure merken op.

Ik heb alleen goede ervaring met Doga. Hier heb ik één exemplaar van op mijn auto zitten. Hij blijft perfect functioneren, ook na 6 jaar, en heeft al meerdere andere ruitenwissers overleefd. Het rubber van Doga is dikker dan van andere merken. Helaas zijn Doga ruitenwissers voor auto’s niet meer verkrijgbaar.

Het lijkt er op dat fabrikanten de wissers expres van een slechte kwaliteit maken zodat je genoodzaakt bent om vaak nieuwe te kopen. Heeft u goede ervaring met een ruitenwisser die jaren goed blijft werken en soepel op en neer klapt bij het wissen dan hoor ik het graag.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door Cr@m »

De ruitenwisser die jaren meegaat moet ik nog tegenkomen. Momenteel vervang ik ze 2 keer per jaar. Vaak is het zo dat je ook alleen het rubber kan vervangen en dus niet een complete wisser hoeft te kopen ( iets wat velen niet weten )

stofzuigertje

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Praxis 2x 70 cm rubber €3,99 en zelf op maat knippen...
door rechts iets kleinere arm monteren kan ik rest achter gebruiken....

Verder is de rol van 5 meter bij autoshop ook goed, wel even werk maar deze 2 aanbieders hebben redelijke rubbers.

Tip;
Maak regelmatig je ramen schoon, hard vuil zal zachte rubber beschadigen, en zo veroorzaak je strepen en eenmaal beschadigde rubbers zullen nooit meer herstellen dus ook op schoon raam blijven strepen..

Met afwasmiddel en schuurspons gaat het goed!
Geen schuurmiddel gebruiken.

Manfred85
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2009 20:16

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door Manfred85 »

De levensduur van ruitenwissers word voornamelijk bepaald door het aantal uren uv licht en de sterkte daarvan. Dit maakt de rubbers namelijk hard. Hierdoor gaan ze haperen en strepen.

Persoonlijk vind ik swf wissers de beste wissers, deze zijn vorig jaar ook door de anwb als best getest. Ze zijn over het algemeen wat duurder maar dan heb je wel kwaliteit.

Een goed wisser gaat 9 tot 12 maand mee afhankelijk van uv en of je, je ruit regelmatig een keer schoonmaakt.

H bergkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:16

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door H bergkamp »

Wat nu goede ruitenwissers zijn?, geen idee, ik weet wel wat regelrechte rommel is.
Ik kocht voor de keuring 5 maanden geleden Bosch ruitenwissers voor €30,00 omdat de origineel Toyota wissers na 1.5 jaar wat slecht werden.
Twee weken terug begonnen ze aan de bestuurder kant te strepen en aan de bijrijderkant was praktisch niets meer te zien.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, meestal doe ik 1.5 a 2 jaar met een set?, de auto staat dagelijks in de garage en ook ben ik geen ander type agressief ruitenwisser vloeistof gaan gebruiken.
Na Bosch gevraagd te hebben middels Email of het mogelijk een slechte batch/productiereeks betrof kreeg ik als antwoord : .............. Niets!
Email naar klantenservice als antwoord: .......... Niets!, je krijgt niet eens antwoord?, ha ha!
Daarentegen wordt overal het "Bosch Service" predicaat uitgeroepen?, Bosch?, niet meer op mijn voorruit!
Probeert u het zelf maar uit, de goede wissers van Bosch!
Gewoon wissers van €15,00 die gaan wel lang mee, dat is mijn ervaring.
Bovendien is de spoiler voor de Toyota Avensis D4D op de wisser slecht, gewoon het origineel spul er weer op en een lange neus naar Bosch die niet wenst te reageren.

Mvg,
Herman

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door Mallemalle »

wissers van de action

5 euro de set

wil ik ze best iedere jaar ff voor vervangen

stofzuigertje

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Action prima, maar de achter wisser is te klein en die verkopen ze nooit...

Net als Aldi of Lidl moet je die vaak dus duurder kopen bij een merk!

Dus ik kies toch voor nog voordeliger losse rubbers zelf op maat maken.
Links 54 rechts 48 cm en achter 32 cm dus 3 dozen en de rest 1 jaar bewaren?

avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door avandalen »

Bedankt voor jullie reacties maar het probleem is nog niet opgelost. Ik wil geen reclame maken, maar mijn Doga ruitenwisser zit nu al meer dan 6 jaar op mijn auto en werkt beter dan een nieuwe ruitenwisser van welk ander merk dan ook. Doga maakt nog steeds autoruitenwissers maar een dealer (buitenland mag ook) waar ik ze kan bestellen heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden. Wie kan mij helpen?

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door RobbieS. »

waarom wil je nieuwe? ze wissen zelfs na 6 jaar nog beter dan nieuwe merkwissers....

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@avandalen;

mocht je toch nieuwe willen bestellen:

http://www.doga.es/index.php/es/contactar-mainmenu-84

hier kun je contact met doga Spanje maken, stuur ze een mail met de vraag waar ze verkocht worden of wie ze importeert in NL.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door Cr@m »

Even googlen en ..... http://www.mypartspartner.nl Daar hebben ze zoveel DOGA wissers dat ze er verkocht worden :wink:

Klik voertuigtechniek dan cabinedelen en dan mag jij de rest doen :mrgreen:

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Hij hoeft nog geen nieuwe, deze wissen na 6 jaar nog beter dan nieuwe van welk ander merk ook....

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door Cr@m »

Ik lees toch duidelijk dat ie een dealer zoekt om te bestellen.

avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door avandalen »

Cr@m schreef:De ruitenwisser die jaren meegaat moet ik nog tegenkomen. Momenteel vervang ik ze 2 keer per jaar.
De Doga ruitenwisser zit er toch al meer dan 6 jaar op en doet het nog perfect…

avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door avandalen »

H bergkamp schreef: Ik kocht voor de keuring 5 maanden geleden Bosch ruitenwissers voor €30,00 Twee weken terug begonnen ze aan de bestuurder kant te strepen en aan de bijrijderkant was praktisch niets meer te zien.
Herman
Ik heb ook slechte ervaring gehad met dure ruitenwissers!

avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door avandalen »

RobbieS. schreef:waarom wil je nieuwe? ze wissen zelfs na 6 jaar nog beter dan nieuwe merkwissers....
Helaas heb ik alleen rechts een 7 jaar oude Doga ruitenwisser, die doet het nog steeds perfect. De linker ruitenwissers nooit van Doga geweest en kan ik niet meer krijgen.

avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door avandalen »

RobbieS. schreef:@avandalen;

mocht je toch nieuwe willen bestellen:

http://www.doga.es/index.php/es/contactar-mainmenu-84

hier kun je contact met doga Spanje maken, stuur ze een mail met de vraag waar ze verkocht worden of wie ze importeert in NL.
Dat had ik al gedaan, ze zijn echt nergens verkrijgbaar.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door tennis »

Ben je nu met je eigen aan chatten! :wink:

SjoerdR
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2011 14:24

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door SjoerdR »

Niet voor elke auto te krijgen, maar wel goed. De Bosch Aerotwin. Ik rijd zo'n 100.000km per jaar privé en heb de wissers van december 2009 er nog op zitten. Streeploos en wel. Zelfs bij 280-290 km/h blijven ze goed op de voorruit geplakt zitten. Heb inmiddels een groot aantal auto's (stuk of 40) gereden met die dingen en ze strepen (bijna) nooit. Een echte aanrader dus.

pselten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2011 08:20

Re: Wat zijn goede auto ruitenwissers?

Ongelezen bericht door pselten »

[Reclame verwijderd door de Moderator]

Gesloten