LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso bureau handelt uit zichzelf?!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Esther Iris

incasso bureau handelt uit zichzelf?!

Ongelezen bericht door Esther Iris »

BESTE LEZERS,

IK ZIT MET EEN GROOT PROBLEEM, INCASSO BUREAU SCHUMAN UIT EDE MAANT MIJ AAN OM EEN BEDRAG VAN ONGEVEER € 25.000,00 TE BETALEN ( I.V.M. EEN OUDE LENING VAN MIJN EX EN MIJ, BIJ DE ABN-AMRO BANK +/- 8 JR GELEDEN). ZE ZEGGEN TE HANDELEN IN OPDRACHT VAN DE ABN-AMRO BANK, ECHTER DE ABN-AMRO BANK ZEGT GEEN ZAKEN TE DOEN OF GEDAAN TE HEBBEN MET DEZE DEURWAARDER. ZIJ HEBBEN HUN EIGEN INCASSO BUREAU SOLVEON. OOK ZEGT ABN-AMRO DAT ZIJ ZO'N LENING/SCHULD AL LANG HEBBEN AFGESCHREVEN EN DAT ZE ZEKER NIET NA 8 JAAR NOG HIERMEE BEZIG ZIJN. DEURWAARDERS KANTOOR SCHUMAN DREIGT ECHTER MIJN HUIS TE KOMEN LEEG HALEN, EN WANNEER MIJN ADVOCAAT OF IK OM BEWIJS VRAGEN BIJ HUN, STUREN ZE ONVOLLEDIGE STUKKEN OF ZELFS TOTAAL GEEN INFORMATIE TOE. IK BEN DOODSBANG ALLES KWIJT TE RAKEN WAT ME LIEF IS, IK BEN GEHANDICAPT EN HEB SLECHTS EEN WAO UITKERING, DUS GELD HEB IK NIET. WIE WEET RAAD? WIE KAN MIJ HELPEN? OF WIE HEEFT HIER ERVARING MEE? IK BEN WANHOPIG!!!! :cry:

Gast

Re: incasso bureau handelt uit zichzelf?!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb er geen ervaring mee met dit deurwaarders bureau, maar mischien kan ik je wel een optie geven.
Ga eens samen met de advocaat naar het politie bureau en klaag ze daar aan wegens fraude in geschriften, of als de advo enig ander idee heeft.
En daarna vragen bij de politie dat zodra deze mensen voor de deur staan, dat je ze zsm kunt bellen, zodat ze deze cornuiten in de kraag kunnen vatten.
En een andere optie is natuurlijk ook om dit via het gerecht uit te vechten, maar ja dat kost weer geld.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ow nog een tip speek af met de politie dat je iemand bij naam noemd, en dat hij zogenaamd je broer is, zodat zij geen argwaan krijgen.
Tiss maar een idee

Melvin

Ongelezen bericht door Melvin »

Hoi,

Dat incassoburea kan dreigen wat hij wil, maar jullie huis leeghalen dat kan hij niet.
Daar is gewoon een gerechtelijk bevel voor nodig.
Ze dreigen daar vaker mee.

Trouwens je spreekt in je bericht over 2 dingen : een incassobureau en je hebt het over een deurwaarder.
Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Ga eens na of dat incassoburea aangesloten is bij de beroepsgroep.
Er zijn heel veel incassobureaus die niet aangesloten zijn en die maken misbruik van de situatie.

Als het echter een GERECHTSDEURWAARDER is, wordt het anders

Groeten Robin

Gast

GROOTHOFF, A.W., Incassobureau Schuman Stationsweg 46, Gravenhof, 17, 6715 AM Ede
INFO: Lid van de Nederlandse Vereniging van Rechtskundige Adviseurs

pablo123

Ongelezen bericht door pablo123 »

:?

Ook een keer een aanvaring gehad met dit "volk", toen kwamen ze met een lening waarvan de laatste 485,- niet van was betaald alleen wel 4,5 jaar na dato.

meest trieste was dat ik opdezelfde dag, een aanmaning en een dwangbevel via de post kreeg (s'morgens) en s'middags stond er een op de stoep.

Ik had dus drie papiertjes op een dag ontvangen over hetzelfde, echter geen van de drie hadden dezelfde data/referentie, dit heb ik aan de vent laten zien die s'middags kwam, en tevens overlegd dat alles netjes betaald was (afschiften laten zien), hem heel herd uitgelachen en toen gezegd dat 'ie moet opflikkeren.

nooit meer wat van gehoord...

Het is eersteklas tuig, want als je niet oplet, en je laat afschikken dan betaal je dit volk gewoon terwijl dit heel niet nodig is.

kuinder

Ongelezen bericht door kuinder »

Geachte Esther,

Deurwaarder is bekent, meld het aan bij het genoodschap in Amsterdam, heb ik ook gedaan. En het is nu stil.

Men had eerst rente gerekend over de periode van in staat van failliet zijn en dat mag niet, was 8000 gulden toen ik de rechtzaak zelf deed verloren ze.
Er wordt inderdaad geknoeid met papieren - het gaat erom wat je hebt geleend dat c.q. wat voor soort.

Maar vergeet niet: angst is het begin van de ondergang.

Dus wil je meer weten zoek dan contact.

pipo

Ongelezen bericht door pipo »

Waarom worden deurwaarders hier meteen afgeschilderd als tuig?
Ze handelen echt niet zomaar op eigen houtje. Het zou wat zijn. Hiervoor kan een deurwaarder uit zijn of haar ambt worden gezet. Een deurwaarder handelt altijd in opdracht van een cliënt.

Naar mijn mening zijn de mensen die dingen kopen danwel lenen en het daarna niet (terug)betalen altijd nog groter tuig dan de deurwaarders.

Ze kunnen nog een zaak tegen je hebben lopen die eerder wel aan hen uit handen gegeven was, voordat alle incassozaken naar Solveon gingen. Ik weet niet precies hoe lang zij al werken met dit bedrijf, maar volgens mij nog niet zo heel lang. Misschien heeft het deurwaarderskantoor de zaak op hun verzoek aangehouden ten tijde van het faillissement en zijn ze hem vergeten terug te halen, en heeft het deurwaarderskantoor gezien dat het faillissement is opgeheven en je opnieuw aangemaand? Als er hiervoor al een vonnis is gewezen kan dit gewoon weer tenuitvoer worden gelegd. Dus kan er wel beslag op je spullen worden gelegd

In elk geval is er met de meeste kantoren heel goed te praten, mits je een duidelijk verhaal hebt over wat er aan de vordering mankeert. Die mensen worden overspoeld met dat soort verhalen.

Dus wees niet bang, vraag wat er nu echt aan de hand is, en als er een of andere miep aan de telefoon zit die het ook niet snapt, vraag dan gewoon naar een chef of iets dergelijks!

Succes!

kuinder

Ongelezen bericht door kuinder »

Deurwaarders zijn ook geen tuig, maar er zijn gevallen bekent dat er achter een bv vriendjes zitten van deurwaarders, en dus de prijs bij een openbare verkoop gedrukt wordt, is dat eerlijk.

Ik ben ervan overtuigd dat als je ter goeder trouwe leent het moet terugbetalen als alles klopt.

In mijn geval ging het om ene machine, die giftige gassen uitstote, in een contract staat duidelijk dat je niks mag veranderen aan de machine etc. (zie bij b.v. lease auto's) dus nu ik OPS heb (en dat is niet het ergste, het gaat om de rest) wat officeel is bevestigd, dan is het toch van de zotte als 1 de nummer van de contracten niet kloppen met de machine nummer 2 dat je door toedoen van die machine (terwijl het bij verkopers bekent was, dat je er OPS van kon krijgen) daaraan gaat betalen. Het zou anders zijn als je dik boven het minimum zit, maar nu nee, en daarnaast je hebben proberen op te lichten met een rente van dik 8.000 gulden, een deurwaarder(s) hoord de wet te kennen. Want ergens ga je er ook nog van uit dat ze goed zijn, immers ze hebben een eed afgelegd.

Gast

Ik kreeg een rekening van Intrim justitia.
ruim 700 Euro.
Zou zaken gedaan hebben met versatel, eerlijk is eerlijk, ik weet nu wat versatel doet en ik heb NOOIT zaken gedaan met versatel.

Versatel gebeld, Intrim gebeld, hele verhaal uitgelegd, en erachter gekomen dat er gehandeld was onder mijn naam op een oud adres.
Dus ik ben aansprakelijk aldus Intrim. Na veel contact, en vragen hoe ze aan mijn "nieuw" adres kwamen bleek de KvK ertussen te zitten. De geschiedenis gaf nl aan dat ik op die lokatie heb gezeten. De factuur datum echter is van de datum erna. Ik was daar niet meer actief. Ik heb uitgezocht hoe het hele zaakje in elkaar zat. Werkelijk ALLES ondersteboven gezet en alle informatie doorgesteeld naar intrim en verstel en nog een derde instantie die Intrim weer had ingeschakeld. Het zou opgelost zijn ik kon alles weg gooien. Ik heb alles nog een halfjaar bewaard en toe weggegooit. En ja na 3/4 jaar, laatste kans tot betalen van intrim ontvangen. Opnieuw gebeld, was niets bekend van alle gegevens die ik opnieuw door gaf. Nu gezegd dat we het voor de rechter wel zullen uitvecht. Ik KOTS voortaan van die club. Kost mij een dag, veel vrije tijd, maar ik zal ze alles nog wel eenkeer voor de rechter uitleggen. (als het zover komt. en dan hoop ik er eindelijk vanaf te zijn.)

Weet iemand of ik schade kan verhalen? Als het voorkomt?
Wellicht moet ik er nog een vrije dag opnemen van mijn werk.
Ik heb onderzoek kosten gemaakt, (telefoon, uren, reiskosten)

esther iris

Ongelezen bericht door esther iris »

Eindelijk is er duidelijkheid: Ik heb contact gehad met het oorspronkelijke incassobureau van de ABN Amro bank, Solveon. Zij wisten mij te vertellen dat de gehele schuld al vanaf 1998 op naam van mijn ex-partner staat en dat deurwaarderskantoor Schuman mij dus onterecht aansprakelijk heeft gesteld voor de schuld. Solveon heeft na aanleiding van mijn telefoontje contact opgenomen met Schuman en binnen 3 dagen lag er een brief van Schuman op de mat met de mededeling dat zij mij niet meer aansprakelijk zullen stellen.

Ondertussen heb ik 7 jaar ellende over me heen gehad voor iets waar ik niet aansprakelijk voor was. Maar een excuses van Schuman heb ik nooit gekregen, dit vind ik werkelijk te kinderachtig en achterbaks voor woorden!

Gr Esther Iris

Gesloten